Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Zabudowa nad tunelem DTŚ
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Architektura i urbanistyka
Autor Wiadomość
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Śro 11:53, 04 Mar 2009    Temat postu: Zabudowa nad tunelem DTŚ

W MSI jest przedstawiona koncepcja zagospodarowania terenu nad Średnicówką. Przy okazji pokazany jest tunel. Niestety trochę krótki. Szczególnie od strony ul. Dworcowej.

[link widoczny dla zalogowanych]

3 hektary nad „średnicówką”



Reprezentacyjne budynki, garaż wielopoziomowy i zielony skwer – to pomysł na zagospodarowanie nowego terenu, jaki może „pojawić się” za kilka lat w ścisłym centrum miasta. Jak to możliwe? Drogowa Trasa Średnicowa ma przebiegać w wykopie – w śladzie dawnego koryta Kanału Kłodnickiego – i może zostać przykryta żelbetową konstrukcją. – Wtedy miastu przybędzie nowa przestrzeń o powierzchni ok. 3 hektarów. Byłby to ewenement w skali kraju, bo rzadko zdarza się, aby współcześnie, w gęsto zabudowanych śródmieściach, można było stworzyć nowy obszar dający tak duże możliwości wprowadzenia atrakcyjnych rozwiązań urbanistycznych – mówi Wojciech Madurowicz, gliwicki architekt, który opracował koncepcję zagospodarowania tego terenu.







Trwa realizacja ostatniego etapu budowy Drogowej Trasy Średnicowej. Obejmuje on zachodnią część DTŚ, czyli odcinki w Zabrzu i Gliwicach. Koncepcja zagospodarowania terenu nad „średnicówką” w centrum naszego miasta powstała właśnie w ramach przygotowań do tego przedsięwzięcia. Opracowało ją gliwickie Biuro Architektoniczne Wojciech Madurowicz Sp. z o.o. Z dotychczasowych ustaleń wynika bowiem, że „średnicówka” w ścisłym centrum Gliwic powinna przebiegać w wykopie przykrytym żelbetową konstrukcją. – DTŚ ma zostać poprowadzona na odcinku o długości ponad 400 metrów w zagłębieniu dochodzącym do 8 metrów. W ten sposób miasto otrzyma nową przestrzeń urbanistyczną o łącznej powierzchni około 3 hektarów – wylicza architekt Wojciech Madurowicz.



Co wiadomo o planowanym tunelu? Założono, że przykrycie nad wykopem może objąć odcinek od ulicy Dworcowej do narożnika Parku Chopina. Powinno się ono znajdować na poziomie ulicy Zwycięstwa i wytyczać nową oś urbanistyczną, prostopadłą do tej ulicy. Przed wjazdami do tunelu DTŚ zacznie się stopniowo obniżać i „chować” w zagłębieniu – mniej więcej od ulicy Dworcowej (z jednej strony) i ulicy Dubois za parkiem (z drugiej strony). Na ulicy Zwycięstwa nie będzie węzła drogowego, a najbliższe „średnicowe” wjazdy i zjazdy (skomunikowane ze ścisłym centrum miasta) znajdą się poza tunelem.



Uzyskany nad DTŚ obszar ma szansę zostać zagospodarowany. Pomysł na wykorzystanie nowej przestrzeni w śródmieściu, przedstawiony przez gliwickie biuro architektoniczne, był konsultowany z władzami miasta. – To ciekawa koncepcja, stanowiąca dobry punkt wyjścia do ewentualnych dalszych opracowań i dyskusji. Przyszły obszar nad trasą można by przykładowo zagospodarować tak, jak sugerują autorzy koncepcji – ulokować na nim obiekty o charakterze miastotwórczym, garaż wielopoziomowy oraz teren sprzyjający rekreacji – mówi Andrzej Karasiński, sekretarz miasta.







Nic nie jest jeszcze przesądzone. Plany dotyczące funkcji, jakie powinny pełnić poszczególne budynki, mogą ulec z czasem modyfikacji. – Prace na tym terenie mogłyby ruszyć najwcześniej za kilka lat. Ta koncepcja zawiera podstawowe wytyczne, ale nie należy w tym momencie wyrokować o szczegółach. Najważniejsze, że zabudowanie tunelu w miejscu starego koryta kanału może wypełnić lukę urbanistyczną i połączyć różne części centrum – podkreśla Andrzej Karasiński.



Połączy, a nie podzieli



– Realizacja koncepcji może sprawić, że fragmenty centrum zostaną zintegrowane – potwierdza Wojciech Madurowicz. Wyjaśnia, że Park Chopina zyska bezpośrednie powiązanie z dworcem kolejowym, ulicami Zwycięstwa i Dworcową. – Nie będzie na uboczu tak jak teraz, ale stanie się bliższy mieszkańcom i gościom spoza Gliwic. Poprowadzi do niego atrakcyjny otwarty pasaż spacerowy na płycie tunelu – tłumaczy.



Po zabudowaniu tunelu powstanie nowa oś urbanistyczna, prostopadła do ulicy Zwycięstwa. – Poszerzy ona przestrzeń miasta w miejscu, gdzie było ono rozcięte. Słyszałem wypowiedzi osób twierdzących, że „średnicówka” spowoduje nieodwracalny podział centrum. Tymczasem efekt będzie odwrotny. W sytuacji położenia nad trasą stropu możemy zdecydowanie mówić o integracji ścisłego centrum Gliwic – twierdzi architekt.



Na żelbetowym stropie tunelu mają stanąć obiekty, których celem będzie przyciąganie ludzi do centrum i uatrakcyjnianie zabudowy architektonicznej. Patrząc od strony ulicy Dworcowej, najpierw zaplanowano garaż wielopoziomowy, a tuż za nim budynek o charakterze biurowo-administracyjnym. Potem mamy otwarty plac przy Zwycięstwa, a następnie dwukondygnacyjny budynek o wysokości do 9 metrów, przystosowany na przykład do funkcji gastronomicznych i wystawienniczych.



Witamy w Gliwicach



Garaż wielopoziomowy ma służyć osobom dojeżdżającym do centrum Gliwic nie tylko Drogową Trasą Średnicową, ale także z różnych części miasta. Przewidziano go jako budynek pięciokondygnacyjny z miejscami postojowymi dla 588 samochodów. Projektanci zdecydowali się na elewację otwartą. Zrezygnowano z pełnych ścian, aby nadać obiektowi lekkości. Konstrukcję stworzą płyty żelbetowe, zakończone stalowymi balustradami, wytrzymującymi ewentualne uderzenia samochodów. Z zewnątrz widać samochody, które tworzą ciekawą ekspozycję. Na elewacji pojawiają się we fragmentach pełne płaszczyzny, ale to tafle perforowanej stali, zapewniające przeźroczystość. W ciągu dnia odbijają światło. Nocą prześwituje przez nie oświetlenie z wnętrza garażu.





Elewacja garażu widoczna dla osób jadących o d strony Katowic





Ten obiekt – choć to tylko garaż – jest szczególnie ważny w całej koncepcji. Musi być charakterystyczny, bo będzie dobrze wyeksponowany i wyraźnie widoczny dla osób jadących Drogową Trasą Średnicową od strony Katowic. Oznaczy punkt, w którym dociera się do centrum miasta lub pod nim przejeżdża. Projektanci wyliczyli, że dla kierowców jadących z prędkością 60 km/h będzie dobrze widoczny przez ok. 15 sekund. I o te sekundy warto powalczyć. – Właśnie ta elewacja będzie w symboliczny sposób kojarzyć się z naszym miastem i może stać się jego znakiem rozpoznawczym. Zaprojektowaliśmy fasadę łukową, osłoniętą blachą perforowaną, z nieco wysuniętym i wywiniętym do góry dachem. W warunkach oświetlenia słonecznego, jak i sztucznego podświetlenia w porze nocnej elewacja ta będzie doskonale widoczna z dużej odległości dla wszystkich kierowców wjeżdżających do miasta od strony Katowic – zwłaszcza po minięciu mostu przy ul. Częstochowskiej. Można też rozważyć umieszczenie na niej hasła lub symbolu promującego miasto. Nie należy jednak z takimi elementami przesadzać, bo prostsze formy lepiej się sprawdzają – twierdzi Wojciech Madurowicz.



Bardzo praktycznym rozwiązaniem układu komunikacji pieszej garażu jest zaplanowanie kładek łączących obiekt z jednej strony z ulicą Dubois, a z drugiej z terenem Gliwickiego Centrum Handlowego. Jedne mogłyby prowadzić na poziom parkingu przy GCH, a druga wprost na piętro obiektu handlowego. Wjazd do garażu byłby natomiast możliwy od strony ulicy Dworcowej oraz od strony ulicy Dubois (zmieniona zostałaby organizacja ruchu samochodów w tym rejonie). Garaż można by też przemierzyć pieszo i powędrować dalej...



Od końca do końca



Cały kompleks ma umożliwiać przejście spacerem od ulicy Dworcowej do Parku Chopina. Podążmy więc za przyszłymi przechodniami. Z garażu dostajemy się do kolejnego budynku, który jest z nim połączony. To obiekt o charakterze administracyjno- biurowym. W środku widzimy coś na kształt szklanej kapsuły, cały budynek także jest oszklony. Można przejrzeć go na wskroś i zobaczyć, co dzieje się po jego drugiej stronie. Wewnątrz znajduje się obszerny hol, recepcja, przeszklona winda i galerie z pomieszczeniami biurowymi na piętrach. – To wnętrze powinno budować wrażenie prestiżu i współczesności – mówi Wojciech Madurowicz.





Budynek administracyjno-biurowy przy ul. Zwycięstwa z głębokimi podcieniami




Budynek jest nieco odsunięty od ulicy Zwycięstwa i posiada łukową elewację. – Nie ma ostrych krawędzi, aby osoba idącą ulicą Zwycięstwa nie skupiała wzroku na narożniku, krótkiej frontowej elewacji i dalej na dość długiej bryle garażu, ale dostrzegała głównie przednią fasadę zamykającą plac i dalej główną arterię miejską – mówi architekt. Istotne funkcjonalnie i architektonicznie są głębokie i otwarte podcienia budynku łączące go z nowo projektowanym placem. Idziemy więc dalej.



Wraz z placem otwiera się przed nami nowa przestrzeń. – Miastu brakowało dominanty urbanistycznej w tym miejscu. Reprezentacyjnej ulicy potrzebny jest prawidłowy rytm placów miejskich, które ona łączy. Teraz na Zwycięstwa wygląda on następująco: dominujący Rynek, dość blisko Plac Inwalidów, później skwer przed Urzędem Miasta i Kłodnica, a dalej nic się nie dzieje aż do dworca. Widać jedynie „czarną dziurę” z Balcerkiem – objaśnia projektant. Nowy plac puentuje rozwój urbanistyczny ulicy i wyraźnie poszerza ją w tym fragmencie.





Planowany plac poszerza ul. Zwycięstwa





Po drugiej stronie placu widać niższy, dwukondygnacyjny budynek o lżejszej, pawilonowej konstrukcji. – On także jest cofnięty od ulicy, a przed nim mamy dość miejsca, aby ustawić latem kawiarniane stoliki. Obiekt składa się z czterech przeszklonych kapsuł, pełniących funkcje ekspozycji artystycznych (rzeźba, fotografia, architektura itp.) uzupełnionych funkcją gastronomiczną – kawiarniami. Brakuje miejsc, w których można by się napić kawy, patrząc na dzieła sztuki – sugeruje Wojciech Madurowicz. Przez ten obiekt przechodzimy jak przez bramę i znajdujemy się w nieco innej przestrzeni, bardziej wyciszonej, wiodącej w stronę Parku Chopina.





Budynek pawilonowy – widok od ul. Zwycięstwa...





...i od strony Parku Chopina




Tam przewidziano trawniki i miejsca, w których mogłyby być prezentowane kameralne, plenerowe widowiska artystyczne. – Całość koncepcji buduje m.in. gradacja nastrojów – od hałaśliwego centrum miasta do cichego parku – podkreśla architekt.



Pomysł na centrum



Trwają prace nad wstępną koncepcją stworzenia tzw. Nowego Centrum u wylotu ulic Zwycięstwa i Dworcowej. Pomysł zagospodarowania terenu nad Drogową Trasą Średnicową wpisuje się więc w szerszy plan dotyczący zmiany wizerunku śródmieścia. – Nowe Centrum objęłoby m.in. przebudowany dworzec kolejowy, w okolicy którego powstałby centralny węzeł przesiadkowy, skupiający w jednym miejscu różne środki komunikacji zbiorowej: pociągi, autobusy, taksówki. W pobliżu funkcjonowałyby też centra handlowe, inaczej wyglądałby Plac Piastów – już bez autobusów. Zostałyby wytyczone nowe trakty piesze, wiodące m.in. w stronę kompleksu nad „średnicówką”. Całość tworzyłaby atrakcyjny kwartał miasta, w którym mogłyby powstawać kolejne obiekty administracyjnobiurowe, wznoszone przez prywatnych inwestorów – mówi Andrzej Karasiński.



Nowe Centrum nie powinno spowodować „zamarcia” historycznej części miasta. Ulica Zwycięstwa powinna wyraźnie łączyć Nowe i Stare Centrum (okolice Rynku) i zyskać charakter reprezentacyjnego pasażu miejskiego. Po Zwycięstwa może w przyszłości kursować wahadłowo pojazd wożący pasażerów w jedną i drugą stronę. Rozważane jest zamknięcie tej ulicy dla samochodów i przekształcenie jej w aleję spacerową. To na razie plany. Czy zostaną zrealizowane w przewidywanym obecnie kształcie, czy może się zmienią? Czas pokaże. (al)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
megaziom



Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 953
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:49, 04 Mar 2009    Temat postu:

Na jednej wizce chyba widac kamienice na sw Katarzyny - czy to znaczy ze one zostaja ? Czytalem gdzies ze maja to zburzyc .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Śro 14:53, 04 Mar 2009    Temat postu:

^^ Wyburzone będą tylko dwie ostatnie. Reszta (bliżej ul. Jagiellońsiej) zostanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
megaziom



Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 953
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:20, 04 Mar 2009    Temat postu:

Co do koncepcji to wszystko fajnie - tylko tak sobie mysle ,ze skoro wg architekta budynek od strony Katowic jest taki wazny i ma stac sie niemal symbolem z ktorym przejezdni beda kojarzyc nasze miasto - to czy to musi byc ....garaz ?
Nie mowie ze jest on w centrum nie potrzebny , przede wszystkim kierowcy zobacza nowoczesny ,okazaly budynek ale jako "symbol" widzial bym jednak cos innego Wink

Druga sprawa - jesli bedzie tam garaz to wiaze sie to z dojazdami , wyjazdami dla 500 aut ,a to wszystko tuz obok pasazu dla pieszych laczacego Dworcowa z parkiem Chopina o ktorym wspomina autor projektu - tysiace aut pod centrum to jeszcze sobie wyobrazam ale jesli to miejsce ma sie stac jakas wizytowka , przestrzenia dla ludzi to kolejnych aut smigajacych do okola garazu juz bym tam nie wciskal .


Nie zrozumcie mnie zle - nie jestem z tych co w centrum 200 tysiecznego miasta chce sluchac spiewu slowika ale liczylem na to ze ten tunel bedzie troche dluzszy - jesli skonczy sie tuz przy rogu parku to w jakiej "innej wyciszonej przestrzeni" architekt chce sie znalezc przechodzac przez "brame" w budynku ? a juz "kameralnych widowisk artystycznych " o ktorych mowi nie widze wcale -chyba ze w takim przedstawieniu udzial wezma samochody
Razz

ale tak po za ty moim zdaniem na plus - znikna balcerki , rury i caly ten syf w centrum miasta a zastapi to nowoczesna przestrzen

argumentu o dzieleniu miasta nie rozumiem przeciez to wlasnie teraz ten row z rurami dzieli centrum - gorzej przez DTSke nie bedzie a jak widac na wizce miejscami jest lepiej bo dzis chcac przejsc od parku w strone dworca przechodzimy po rurach na Dubois - w przyszlosci przejdziemy przez kawalek zielonego skweru Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Śro 17:22, 04 Mar 2009    Temat postu:

Wooow Takie nowoczesne kształty przy ulicy Zwycięstwa. Może to dobrze, bo w pobliżu będzie nowoczesny kwartał Nowego Centrum. Tak czy siak baaardzo podoba mi się, że będzie miał funkcje publiczne, biurowe, no i że ten garaż wielopoziomowy jednak będzie Smile To mnie baardzo cieszy. I skwerek przy parku Chopina też świetny, nieduży, ale to powiększy obszar zielony w centrum. W pobliżu stare zabudowania Halogenu, będzie można z parku przejść do nich Smile Generalnie jestem za. Muszę się tylko przekonać do nowoczesnych kształtów. Ale generalnie jest ok. Poza tym może to się przyczyni, że znajdzie się chętny na biurowiec przy GCH, w końcu to sąsiedni budynek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
martinextra



Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice (Obr. Pokoju)

PostWysłany: Śro 17:33, 04 Mar 2009    Temat postu:

m966 napisał:
W MSI jest przedstawiona koncepcja zagospodarowania terenu nad Średnicówką. Przy okazji pokazany jest tunel. Niestety trochę krótki. Szczególnie od strony ul. Dworcowej.

[link widoczny dla zalogowanych]




eeee nie jest tak zle jakos mi sie wydawalo ze mial byc krotszy. Choć oczywiście nie byłoby najgorzej gdyby tunel zaczynałó się conajmniej od Częstochowskiej. To co cieszy to wreszcie "wyrownanie skrzyzowania Czestochowska/ Jagiellońska/ Mitręgi i dwujezdniowy (chyba tunel) no i parking wielopoziomowy ktory w tym miejscu naprawde sie przyda. Moze byc niezle jak nie spieprzą Wink.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez martinextra dnia Śro 17:36, 04 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Śro 19:02, 04 Mar 2009    Temat postu:

"To ciekawa koncepcja, stanowiąca
dobry punkt wyjścia do ewentualnych dalszych opracowań
i dyskusji. Przyszły obszar nad trasą można by przykładowo
zagospodarować tak, jak sugerują autorzy koncepcji – ulokować
na nim obiekty o charakterze miastotwórczym, garaż wielopoziomowy
oraz teren sprzyjający rekreacji"

Dla mnie to jest najbardziej pozytywne w tym tekście. Koncepcja na pierwszy rzut oka jest słaba, potem napiszę czemu Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Śro 19:33, 04 Mar 2009    Temat postu:

No to lecimy:
+- długość tunelu. Przynajmniej dochodzi do p. Chopina (miał być krótszy). Ale dalej powinien być wydłużony przynajmniej do Wrocławskiej i palmiarni.
+ no jednak koncepcja zakłada powstanie przestrzeni miejskiej - jakby to powstało, nie byłoby specjalnie powodów do narzekań

- parking - czy naprawdę jest potrzebny? Ta koncepcja miała sens w momencie, gdy nie było planów FM i Forum, ale teraz? A jeśli już - czy aż na 500 miejsc? To jest wrzucenie do miasta urbanistycznego kloca. Sory, ale śmiać mi się chce z tego tłumaczenia, jaki to będzie wyjątkowy parking - ta gra powierzchni, widoczne samochody... Laughing. Parking mógłby być na 1/3 tego terenu

- idąc dalej dominanta od strony Katowic - jaka dominanta? Elewacja parkingu? Jeśli mówimy o takiej koncepcji (tj zabudowa) to miejsce po prostu potrzebuje wyższego budynku o funkcji reprezentacyjnej - wyższego, tj wystarczy i wysokość 30-40m, taki Biprohut, ale 5 kondygnacyjny parking? No ja Was proszę...

- architektura - nie trawię koncepcji urbanistycznych pokazujących architekturę, a ta jest po prostu słaba. Biurowiec przy Zwycięstwa - takie półkola były modne na początku lat 90tych. Tekst "Nie ma ostrych krawędzi, aby osoba idącą ulicą Zwycięstwa nie skupiała wzroku na narożniku, krótkiej frontowej elewacji i dalej na dość długiej bryle garażu" jest dobry... do kabaretu Wink. Z całym szacunkiem, ale fajne są te architektoniczne tłumaczenia (bo wyszedł taki budynek i trzeba mu dorobić jakiś sens). Budynek gastronomiczny - bardziej symetrycznie się już chyba nie dało. Ciekawe, pod jakim wezwaniem będzie?Wink Poza tym taki budynek musi być ikoną, a ten po prostu nią nie będzie.

- urbanistyka - na pierwszy rzut oka jest dobrze. Na pierwszy.
    - "nowa oś wzdłuż DTŚ". Nie ma to, jak z największej wady robić zaletę Neutral. Ta oś jest jak najbardziej wadą i urbanistyka powinna ją tuszować. Natomiast budynki są tak ulokowane, że ją wzmagają, np bo:
    - dalej w tej kwestii - budynek parkingu jest zdecydowanie za wąski. Po co tak szeroka aleja przy GCH, tak samo Dubois? Tam się robi pustynia. (co wzmaga widoczność tej osi oraz odbiór długiego parkingu
    - wjazdy do tunelu zaczynają się za szybko - powinno się je przykryć przynajmniej 20-30m dalej
    - plac w ciągu Zwycięstwa. No tekst o tym systemie "placów" też był rozkoszny. Nie mówię, że nie powinno tam być placu, ale nie jest potrzebny - za to wzmaga oś DTŚki oraz np widoczność długiej elewacji parkingu czy wylotów tuneli łącznic.
    - wylot DTŚ na Jagiellońską przy Focus Mall - to są jakieś jaja, to ma być miejska urbanistyka? Ta łącznica powinna dochodzić do Częstochowskiej i z niej miejsko wchodzić w Jaggielońską, całość powinna być uzupełniona zabudową. A tak wychodzi łącznica przy ścianie szczytowej kamienicy...


Generalnie co do poprawy:
- architektura - potrzebne konkursy
- funkcja
-urbanistyka

Jak wyjdą tramwaje mam zamiar trochę zedytować list odnośnie DTŚ. Nie chodzi o takie przekonywanie, że moja/nasza koncepcja jest najlepsza, ale o jakość architektury. Oczywiście wspomnę o pomyśle "atrapy kanału", ale jednocześnie napiszę o wadach tej koncepcji.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Śro 20:44, 04 Mar 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
almansur



Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: .:gliwice:.

PostWysłany: Śro 20:36, 04 Mar 2009    Temat postu:

Faktycznie szkoda, że tunel proponują taki krótki. Szczególnie jeżeli mówi się o łączeniu obu stron DTŚki nową przestrzenią, dlaczego nie zacząć go już od Częstochowskiej? Very Happy Utworzyło by to nową przestrzeń pod inwestycje biurowe. Wtedy przechodząc od Focusa, obok DU nie miałoby sie styczności z DTŚ - aż do Parku.
I tu druga kwestia - jeżeli nie można przedłużyć z tej strony (by jadącym DTŚ pokazać nowy DU Wink ) to lepiej już przedłużyć od strony Parku. Bo co dobrego da skwer stykający sie tylko narożnikiem z Parkiem? I tak "kontak z DTŚ" będzie duży idąc np. do Palmiarni.
I na koniec jeszcze sprawa parkingu. IMO powinien zostać, ale zdecydowanie okrojony na rzecz większych powierzchni biurowych/usługowych. A co do samej arch - IMO nie jest tragicznie, ale dobrze, że to koncepcja i mam nadzieję, że zobaczymy ich jeszcze więcej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez almansur dnia Śro 20:39, 04 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Śro 20:48, 04 Mar 2009    Temat postu:

Aha, z wizualek wynika, że trasa wygłębiałaby się poza tunelem, co nie dawałoby szansy na przedłużenie tunelu w przyszłości. Mam nadzieję, ze to tylko kwestia wizualki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Śro 20:58, 04 Mar 2009    Temat postu:

1. Co do długości tunelu, to też miałem nadzieję, że między DTŚ a Dworcową uda się wcisnąć jakiś fajny budynek.

2. Co do drugiego końca tunelu, tam DTŚ musi się dość szybko wynurzać na powierzchnię, żeby przejść nad ul. Portową, dlatego jego długość może być ograniczona. Natomiast znów przydałby się jakiś budynek kończący perspektywę i izolujący od DTŚ.

3. Co do parkingu, fajnie by było, gdyby zajął tylko środkową część kompleksu. Od strony Zwycięstwa i Dworcowej powinny zwieńczać go biurowo-usługowe fasady.

4. Faktycznie przydałoby się dopracować zjazd na Częstochowską/Jagiellońską.

5. Reszta, moim zdaniem, ok. O architekturze raczej nie ma w tej chwili co dyskutować, bo pewnie się nie uchowa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gośćA



Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Śro 21:51, 04 Mar 2009    Temat postu:

Witam!

Generalnie zgadzam się z K. To kiepska architektura - a sprzeczność w samym nagłówku - mamy oto 3ha w samym centrum - to rzadkość w innych miastach więc wybudujemy coś co będzie reprezentowało miasto dla prującego Śląska tranzytem - PARKING - o to jest to!!

I już wszyscy będą wiedzieć - kojarzyć - Gliwice.

Trasa przecina miasto - a w szczególności centrum - wyraźnie utrudnia komunikację - efekt dw PKP w KC czy estakaday w Chorzowie.

Łączący plac??? Co?? z dwoma drogami rozprowadzającymi po bokach - którymi bez przerwy będą pędziły samochody. Tak T w tym przypadku by przeszkadzał - to chyba jeden z głównych powodów jego likwidacji.

Z projektu wynika że UM realizuje zupełnie odmienną jak na całym świecie metodykę rozwiązywania problemów komunikacyjnych. W centrach miast - ruch uspokojony, transport zbiorowy.... a u nas dominanta to właśnie ten parking klęski wyobraźni czy też dalekiego upośledzenia naukowego UM.

Trzymam kciuki by UE nie wypłaciła pieniędzy - artykuł - kłamie że są zagwarantowane - nie, nie są ani ze strony KE ani ze strony URM. Mają być - a to w dobie kryzysu szalona różnica. Więc niech UM burzy - tak jak kiedyś zburzył Dworcową - i do dziś - wstyd - grunt miejski - nie zabudował.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michal



Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:00, 04 Mar 2009    Temat postu:

gośćA napisał:
Witam!

Generalnie zgadzam się z K. To kiepska architektura - a sprzeczność w samym nagłówku - mamy oto 3ha w samym centrum - to rzadkość w innych miastach więc wybudujemy coś co będzie reprezentowało miasto dla prującego Śląska tranzytem - PARKING - o to jest to!!

I już wszyscy będą wiedzieć - kojarzyć - Gliwice.

Trasa przecina miasto - a w szczególności centrum - wyraźnie utrudnia komunikację - efekt dw PKP w KC czy estakaday w Chorzowie.

Łączący plac??? Co?? z dwoma drogami rozprowadzającymi po bokach - którymi bez przerwy będą pędziły samochody. Tak T w tym przypadku by przeszkadzał - to chyba jeden z głównych powodów jego likwidacji.

Z projektu wynika że UM realizuje zupełnie odmienną jak na całym świecie metodykę rozwiązywania problemów komunikacyjnych. W centrach miast - ruch uspokojony, transport zbiorowy.... a u nas dominanta to właśnie ten parking klęski wyobraźni czy też dalekiego upośledzenia naukowego UM.

Trzymam kciuki by UE nie wypłaciła pieniędzy - artykuł - kłamie że są zagwarantowane - nie, nie są ani ze strony KE ani ze strony URM. Mają być - a to w dobie kryzysu szalona różnica. Więc niech UM burzy - tak jak kiedyś zburzył Dworcową - i do dziś - wstyd - grunt miejski - nie zabudował.


Kaspric weź zablokuj te ip bo każdy post w ten sam deseń... no chyba że zostawisz człowieka to będzie się z czego pośmiać Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
megaziom



Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 953
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:10, 04 Mar 2009    Temat postu:

bez przesady - jeszcze sie nie rozkrecil jak na innym forum

nie widze powodu zeby go banowac Wink

gośćA napisał:
Trzymam kciuki by UE nie wypłaciła pieniędzy


choc po takich tekstach widac ze mu sie fora pomylily Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez megaziom dnia Śro 22:10, 04 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Śro 22:39, 04 Mar 2009    Temat postu:

Narazie ostrzeżenie wystarczy Wink. Pojedyncze posty jeszcze przetrawię, jak się zacznie wymiana antyZF zdań, poleje się krew Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Architektura i urbanistyka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin