|
|
Autor |
Wiadomość |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Czw 13:25, 03 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
SMM napisze pismo, a może wystąpimy przy okazji o jakieś spotkanie
PS nie mam internetu nadal...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
michal
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 16:55, 03 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | Już bardziej byłbym za taką opcją, żeby na przykład zlikwidować węzeł z ul. Dworcową i tamten rejon zupełnie przykryć tunelem, a włączenia do/z centrum zorganizować tylko przez ul. Śliwki/Sienkiewicza i Konarskiego/Częstochowską. |
^^ Zgadzam się. Również miałem takie "przemyślenia", istotną sprawą też jest wydłużenie tunelu właśnie do Konarskiego a w drugą stronę za palmiarnię (obstawiam że tereny przy Dubois - będą mocno zrewitalizowane pod mieszkalnictwo)...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 9:27, 16 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Są już dostępne projekty wariantów
[link widoczny dla zalogowanych]
1 i 2 wiadomo, 3 Opolską i Świętojańską (!), wariant 4 Okulickiego-obwodnica-Żwirki i Wigury
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ellilamas
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Zatorze/Gwardii/Sikornik
|
Wysłany: Śro 10:26, 16 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Teraz czekam na opinie specjalistów (Wasze) o tych wariantach, szczególnie 3 i 4
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 10:48, 16 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Ja okiem totalnego laika mogę powiedzieć, że wariant 3 jest totalnie idiotyczny, a 4 idiotyczny od Daszyńskiego do Dolnej Wsi i od Rybnickiej do Lotników (pod Kosów jest tunel, więc wariant już jest tylko bzdurny ).
W 4 spodobało mi się rozwiązanie Okulickiego - tunel od Kozielskiej do Andersa i na wierzchu normalna Okulickiego. Takie rozwiązanie byłoby dobre dla Obwodnicy Zachodniej.
Co do całości, to nie wiem co jest lepsze - 1 czy 2. 1 jest IMHO zbyt rozbudowane, a 2 zbyt kolizyjne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 14:31, 16 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Ja osobiście DTŚ wybudował bym w wariancie 1, a w wariancie 4 poprowadził kolizyjną obwodnicę. Takie zresztą są chyba plany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Śro 18:25, 16 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
2 i 3 w ogóle nie ma co omawiać, bo są zrobione na "odczep się". 2 mógłby mieć sens (do omawiania) jeśli mowa byłaby o alei, a nie drodze o parametrach 1x2! 3 to w ogóle paranoja.
1 wszyscy znają.
4 - moim zdaniem w większości bardzo dobra i potrzebna trasa, ale to nie jest alternatywa dla trasy 1 (!), tylko uzupełnienie. Jeżeli udałoby się wybudować całość wg założeń, taka trasa powinna powstać. Ale równocześnie powinno powstać przebicie tunelem przez centrum trasą 1, z tym, że niekoniecznie w całości bezkolizyjne (lub "na wprost") w połączeniu z DTŚ.
Trasa 4 zdaje się przechodzi przez tereny przeznaczone na zbiornik retencyjny (okolice Kujawskiej) (?). Nie podoba mi się przecięcie tego terenu, bo ogranicza możliwości wykorzystania go dla stworzenia tam dobrej przestrzeni publicznej. Przebieg w ciągu ŻiW i dalej OK, przy czym mówimy o czymś, co prędzej czy później powstanie.
Powiem tak, nie jestem jakimś zdecydowanym obrońcą przebiegu 1, uważam, żemożna to było zrobić lepiej, tak, by główny ruch tranzytowy (w pojęciu DTŚ) przekierować na przykład bezpośrednio na A4 na wysokości węzła Sośnica. Powinno też się zrobić coś w rodzaju "szykan" przy wjeździe do Gliwic - na przykład poprowadzić DTŚ Kujawską do Obwodnicy Centrum, a od Obwodnicy Centrum na wschód w obecnym śladzie.
Natomiast dzisiaj po prostu nie ma już czasu na takie zmiany, niestety.
Natomiast jeszcze co do wariantu 4 - to, jak bardzo go wypasili pod względem kosztów (2 długie tunele, dużo estakad) może być dobrym argumentem w walce o dłuższy tunel w ciągu wariantu 1.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Śro 19:01, 16 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Aha, jeszcze jedno - niestety GdG ma w jednej sprawie rację. Totalnym błędem w przebiegu DTŚ było zrezygnowanie z "szykany" w ciągu A1. Dużo lepszym przebiegiem byłoby zakończenie DTŚ na A1 i poprowadzenie jej dopiero na wysokości PEC w kierunku centrum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 19:20, 16 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Szykanę można by sobie darować. Natomiast rzeczywiście fajnym pomysłem jest skierowanie głównego ciągu DTŚ wprost na A1 w kierunku węzła Maciejów, a do centrum skierowanie ruchu po łącznicach. Dzięki temu uniknęłoby się sytuacji, w których ktoś kto przegapił zjazd na autostradę niepotrzebnie zapuszczałby się do centrum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Śro 19:28, 16 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Prawie idealna DTŚ wg Kasprica
[link widoczny dla zalogowanych]
czerwone - ruch kolizyjny
zielone - ruch bezkolizyjny
pomarańcz - tunel
Ciekaw jestem, ile z takiego układu dałoby się wybudować za kasę DTŚ. Nawet, jeśli tylko ciąg DTŚ - część ob. centrum - DTŚ w centrum (częściowo kolizyjne) to IMO byłoby to lepsze.
IMO najważniejszym odcinkiem DTŚ w Gliwicach jest odcinek poprowadzony w tunelu/obniżeniu przez centrum. To jest odcinek, który pozwoli w przyszłości odciążyć takie ulice jak Wyszyńskiego/Strzody i - co ważne - świetnie z ominięciem centrum skomunikuje Podium i Polsl.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 19:29, 16 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Z tego co widzę w przekroju poziomym (Rys_20_1.pdf), to do Konarskiego i tak droga leci 7 m pod obecnym poziomem gruntu. W drugą stronę wyłazi do +1m przy palmiarni, ale żeby zaraz potem znowu spaść do -5m przy Sienkiewicza. Może rzeczwyiście dałoby się wydłużyć ten tunel.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Robak
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
|
Wysłany: Śro 20:35, 16 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Myślę, że w interesie Gliwic byłoby dorzucić się do tunelu i go przedłużyć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Śro 22:45, 16 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
^^ dopiero teraz miałem okazję zerknąć na ten profil, o którym mówił Kwarek - przyznam, że spadł mi kamień z serca . Wysokościowo IMO DTŚ jest przygotowana na tunel aż do Konarskiego.
Z drugiej storny jest gorzej. Nie rozumiem, czemu wykop kończy się na wys. palmiarni, zaś potem znowu schodzi przy łącznicy z Sienkiewicza? nie mógłby cały czas iść w wykopie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 23:11, 16 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Też uważam, że powinien, ale im dłużej o tym myślę, tym bardziej wydaje mi się, że DTŚ musi w tamtym miejscu (podobnie, jak koło Hutniczej) coś po prostu ominąć. Jakąś infrastrukturę podziemną, której nie sposób przenieść. Podobne "górki" są też w Katowicach pomiędzy kolejnymi węzłami na ul. Chorzowskiej.
EDIT: Druga, też prawdopodobna opcja (być może nawet bardziej prawdopodobna) jest taka, że bez tych "górek" niemożliwe byłoby podłączenie DTŚ czy to do ul. Hutniczej czy do ul. Sienkiewicza.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Śro 23:12, 16 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Śro 23:22, 16 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
^^ górka jest daleko przed zjazdem i jes wyraźnym wyniesieniem do obecnego terenu. Ty chodzi M966 o kasę, wykopy są po prostu bardzo drogie. O ile przy Hutniczej uważam, że to nie jest problem, to jednak tutaj trochę się zagalopowali.
Ostatecznie skłaniałbym się do miszmaszu wariantów 1,2 i 3. Uważam, że bezkolizyjność trasy na całej długości nie jest wymogiem koniecznym (choć bardziej bym się tu skłaniał do bezkolizyjności wariantu 4) i jakbym miał wybrać czy wydać kupę kasy w np wiadukt nad Śliwki (swoją drogą antymiejski maszkaron - w przyszłości blisko centrum administracyjnego!) czy przedłużenie tunelu/wykopu pod tunel w centrum, zdecydowanie wybieram to drugie.
edit: ciekaw jestem, jak kosztowo wyszłaby DTŚ w zaproponowanym przeze mnie wariancie. Przy założeniu, że DTŚ finansuje DTŚ od Zabrza, krótki odcinek obw. centrum i dalej DTŚ do DK88 jako kolizyjną z dłuższym tunelem. Tunel dłuższy, więc drożej, ale z drugiej storny znikają prace ziemne przy węzłach np ze Śliwki.
Rozpatrując tę trasę tylko samą sobie to nie rozwiązuje ona wiele, ale rozpatrująć łącznie z obwodnicą centrum, przebiciem do obwodnicy miasta i autostradami, rozwiązuje wszystko, a do tego jest bardzo miejska.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Śro 23:27, 16 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|