Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Drogowa Trasa Średnicowa
Idź do strony 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 20:31, 10 Lip 2008    Temat postu: Drogowa Trasa Średnicowa

Znana jest sprawa wprowadzenia współfinansowania DTŚ przez gminy. Tymczasem "GW" podaje zdecydowaną deklarację prezydenta Frankiewicza... że nie będzie płacił.

[link widoczny dla zalogowanych]
"Jeśli ustalenia niekorzystne dla gmin będą obowiązywały także w następnych latach, miasta muszą się przygotować na jeszcze większe wydatki. Zabrze i Gliwice będą musiały wyłożyć około 37 mln euro. Frankiewicz już dziś zapowiada, że na DTŚ nie da z budżetu Gliwic już ani grosza."

A może to tylko taki blef??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Czw 20:33, 10 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Czw 20:57, 10 Lip 2008    Temat postu:

Bardzo dobrze. Jeżeli dopłacanie zostanie utrzymane, to Gliwicom i Zabrzu powinno to zrekompensować województwo - przecież cały czas kasa centralna szła na DTŚ jako cały projekt, a budowane były tylko niektóre odcinki (gdyby to nie była DTŚ tylko zwykła droga np Katowice - Ruda, nie byłaby zapewne budowana z budżetu centeralnego)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
glewitz



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 522
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 9:46, 11 Lip 2008    Temat postu:

i bardzo dobrze. Mam nadzieję, że nie blef. Bo tak prawdę powiedziawszy, Gliwice się obędą bez DTŚki bo do Katowic dojadą zawsze A4

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Sob 10:18, 16 Sie 2008    Temat postu:

No to może zacznę teraz marudzenie na temat DTŚ Very Happy.
Jestem oczywiście gorącym zwolennikiem trasy i wszystkie argumenty GdG są dla mnie po prostu żenujące.
Ale - jest jeden powód, dla którego uważam, że jest lepsze rozwiązanie dla tego miejsca, niż DTŚ.

Z forum Piasta:

Pieroński napisał:
a w rowie gdzie pobiegnie przyszła średnicówka zrobiła sie druga Kłodnica .


Nie do końca to, ale też kwestia wody. Każdy pamięta powódź stulecia, wlewającą Kłodnicę. I tu dochodzimy do sedna problemu - Gliwice nie mają kanału ulgi. Kanał Kłodnicki przed wojną pełnił taką rolę (ale też w ograniczonym zakresie, bo był też zwykym kanałem).
I powiedzmy sobie szczerze - to tylko kwestia czasu, gdy Kłodnica znów wyleje.
I to jest dla mnie jedyny realny powód, by zaniechać budowy DTŚ w korycie. Tym bardziej, że taki Kanał Ulgi byłby też świetnym pod względem rekreacyjnym wykorzystaniem tego miejsca - no i powrotem do określania Gliwic "miastem kanałów", bo tak przed wojną było (wraz z Dziką Kłodnicą). Zawsze marzyłem o odtworzeniu tego kanału, gdy Kłodnica się oczyści, czemu nie?

Tylko tu zaczyna być problem "co w zamian". Nie chce mi się teraz jakoś mocniej kombinować, ale może rzeczywiście dałoby się pociągnąć DTŚ tylko do centrum i dalej tzw Obwodnicą Centrum? Cały ruch "tranzytowy" (tj tu myślę o ruchu z KSSE na Katowice) mógłby się odbywać DK88 i A1. Nie wiem, ale moim zdaniem problem jest.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Sob 14:11, 16 Sie 2008    Temat postu:

Gdyby chcieć zakończyć DTŚ gdzieś w mieście, zamiast na DK88, to bardzo fajnie można by ją wpiąć na przykład w układ ulic Błogosławionego Czesława/Franciszkańska. W odróżnieniu od zakończenia jej na wysokości A1, wydłużenie do wysokości ul. Sportowej sprawiłoby, że DTŚ mogłaby pełnić rolę obwodnicy Sośnicy, co z pewnością byłoby bardzo praktyczne. Można byłoby wreszcie odciążyć w ten sposób ul. Sikorskiego. Tyle jeśli chodzi o teorię. Natomiast faktem jest, że oczyszczenie Kłodnicy to jest dużo dłuższa perspektywa, niż budowa DTŚ.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Sob 14:46, 16 Sie 2008    Temat postu:

^^ Mieszko, ale czym jest ta dłuższa perspektywa co do wieczności?Very HappyVery HappyVery Happy
Generalnie trzeba się liczyć z tym, że za 10-15 lat Kłodnica może być już może nie zdatna do kąpieli, ale czysta na tyle, by mogła bezzapachowo i bezkolorystycznie płynąć przez miasto Wink

Co do poprowadzenia DTŚ miałem kiedyś takie pomysł, by poprowadzić ją po północnej stronie torów, wiązałoby to się jednak z kilkoma wyburzeniami w centrum (no i problem przy Forum, bo tam jest teraz bardzo wasko... hmm, może krótka estakada nad torami?Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Monarchi



Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sob 22:22, 16 Sie 2008    Temat postu:

Teren kolejowy od Maciejowa o Traugutta jest fatalnie wykorzystany i aż się prosi o zbudowanie tam drogi, co do mostu koło Forum to są właściwie dwa mosty ( ten od strony Forum jest nowszy i wyższy ok 30 cm ) później wzdłuż
dworca też znalazło by się miejsce, a dalej to po prostu idealnie do samego wiaduktu Jeziorańskiego jest tylko jeden problem że wchodzimy na teren innego państwa tzn. PKP i tu jest koń pogrzebany.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Nie 0:02, 17 Sie 2008    Temat postu:

Jeśli chodzi o tereny kolejowe, to na razie trwają przymiarki do poprowadzenia tam szybkiego tramwaju. Tego z Łabęd do Zabrza. Docelowo biegłby wzdłuż torów aż do ul. Chorzowskiej i dalej istniejącą tramlinią.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Monarchi



Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Nie 10:56, 17 Sie 2008    Temat postu:

To się wydaje być logiczne.
W latach 80-90 wykonano mnóstwo pracy przygotowawczej pod Kolej Regionalną teraz to stoi i i nszczeje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Monarchi dnia Nie 10:56, 17 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Nie 11:49, 17 Sie 2008    Temat postu:

m966 napisał:
Jeśli chodzi o tereny kolejowe, to na razie trwają przymiarki do poprowadzenia tam szybkiego tramwaju. Tego z Łabęd do Zabrza. Docelowo biegłby wzdłuż torów aż do ul. Chorzowskiej i dalej istniejącą tramlinią.


Jeśli o mnie chodzi, to ta trasa była tylko przykładem. Pytanie, czy rzeczywiście aż tak potrzebna jest trasa bezkolizyjna w tym miejscu. Owszem - moim zdaniem to jest najważniejszy argument za DTŚ (aczkolwiek nie chodzi o połączenie bezkolizyjne z Kato tylko o samo bezkolizyjne przebicie przez centrum) i jej najważniejszy odcinek - chodzi o samo przebicie pod centrum.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
almansur



Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: .:gliwice:.

PostWysłany: Pon 13:58, 15 Wrz 2008    Temat postu:

Ostatnio pozmieniała się troche (nareszcie) stronka DTŚ (www.dts-sa.pl). Jest trochę uaktualniona mapka i parę innych opisów. Wciąż jednak w temacie gliwickiego odcinka jest informacja, że planowany tunel w ciągu DTŚ ma biec od Dworcowej do Zwycięstwa a nie dalej aż do Palmiarni. Tak jak zawsze byłem (mimo wszystko) zwolennikiem DTŚ, tak w tym przypadku uważam, że jest to spory błąd, ze względu na pobliski park. Gdy planuje się tworzenie kompleksów handlowych w centrum miasta i tworzenie nowoczesnego rozległego centrum przesiadkowego to taki park, w którym jest faktycznie cicho, jest na miarę złota. Czy ktoś z Was wie, na ile te projekty są ostateczne i jaka jest sznasa, że tunel będzie jednak dłuższy? I czy wogóle ta kwestia jest podnoszona (oczywiście nie wspominajmy tutaj o "popularnym" stowarzyszeniu Cool )?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michal



Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:42, 15 Wrz 2008    Temat postu:

co tej Naszej DTS-ki to tam samo jak almansur -mam zdanie ze trasa powinna na odcinku centrum (praktycznie od konarskiego do "onkologii") brzebiegać w tunelu. Nie tylko ze wzgledów ekologiczno-"akustycznych" ale min z tego powodu ze Gliwice sa juz wystarczajaco poprzecinane na osi zachod-wschod. Pewnych rzeczy jak kolej czy rzeka nie da sie "zmienic" ale gdyby trasa była przykryta moznaby tworzyc taki pas zieleni lub odpowiednio zabudowac.

Aha co do Kłodnicy - to taka ciekawostka - swoje źródła ma w Katowicach i na terenie przyległych dzielni znajduje sie UWAGA: Zespół przyrodniczo-krajobrazowy "Źródła Kłodnicy". Dodam ze Kłodniczka Nasza bedzie czysta oto fakty Wink - [link widoczny dla zalogowanych]

No i co do możliwych powodzi - problem jest zupełnie inny dno koryta "rzeki" jest tak zamulone że poziom lustra jest znacznie wyższy od realnego - gdyby oczyścic dno - automatycznie obnizilo by niebezpieczenstwo mozliwej powodzi.

pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pon 17:06, 15 Wrz 2008    Temat postu:

almansur napisał:
Czy ktoś z Was wie, na ile te projekty są ostateczne i jaka jest sznasa, że tunel będzie jednak dłuższy?


Z tego, co wiem, na dzisiaj tunel ma być do Palmiarni.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
almansur



Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: .:gliwice:.

PostWysłany: Pon 17:59, 15 Wrz 2008    Temat postu:

m966 napisał:
Z tego, co wiem, na dzisiaj tunel ma być do Palmiarni.

Czyli info na stronie mimo nowej szaty graficznej jest nieaktualne? To dobrze! A czy jakieś konkretne źródło tej informacji (jeśli możesz zdradzić Wink )?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Pon 19:40, 15 Wrz 2008    Temat postu:

No właśnie przydałoby się w końcu jakieś info konkretne. Ja zdania nie zmieniam od jakichś 4 lat - tunel od Konarskiego zabudowany z góry - ewentualny plac w okolicach Zwycięstwa, ale między Dworcową a Konarskiego chcę miasto, za Zwycięstwa również + w okolicach palmiarni najlepiej coś użytku publicznego w stylu "pawilonu oceanicznego".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Następny
Strona 1 z 15

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin