|
|
Autor |
Wiadomość |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Czw 0:07, 11 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
^^ z tym Knurowem chodzi mi o to, że 710 w relacji Knurów-Centrum powinien być przegubowcem, zaś w relacji Centrum-Kopernika już nie (właściwie w ogóle go nie powinno być). Chodzi o to, by łączyć takie linie w jeden ciąg, by tabor na całej długości odpowiadał potrzebom.
197 - w szczycie tylko co 15 minut. No ale - w relacji na Kopernika już najpełniejsze te autobusy nie są (chodzi mi o biski)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Czw 0:08, 11 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
wix
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Czw 9:53, 11 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | Fajnie by było, jakbyś sobie jednak przypomniał, bo można by wtedy na ten temat podyskutować. |
Tak teraz na szybko sprawdziłem po rozkładach, bo już nie pamiętam kiedy to dokładnie było. Godziny z przystanku Gliwice Plac Sportowy w kierunku centrum. Powiedzmy że poniższe stado jestem w stanie zrozumieć, bo to po 7 i ludzie jadą do pracy/szkoły:
60 - 7:19
80 - 7:23
112 - 7:26
288 - 7:27
57 - 7:32
59 - 7:36
187 - 7:41
Jest to nawet całkiem dobre, bo jak się człowiek spóźni to zaraz ma następny autobus, bo większość tych linii jedzie mimo wszystko od przystanku Żerniki Olszewskiego do Placu Piastów tą samą trasą (za wyjątkiem 59 i 60)
Z każdą godziną wygląda to inaczej na tym odcinku, przykładowo o 13 jest już średnio fajnie:
60 - 13:19
187 - 13:31
80 - 13:35
59 - 13:36
57 - 13:37
No niby 59 skręca gdzie indziej 2 przystanki dalej, ale i tak jest stado 3 autobusów jadące tą samą trasą przez kilka przystanków, że o pokrywaniu się tras 57 i 80 od Szałszy do Placu Piastów (bo to skrócony kurs 57) nie wspomnę.
Inna sprawa to trzymanie się rozkładów. Niech mi ktoś wyjaśni jakim cudem niedawno spotkałem (nawet z jednego wysiadłem) 3 linie na Mikołowskiej mniej więcej o 22:30, jeżeli były to 41, 58 i 702 mające być rozkładowo o 22:37, 22:41 oraz o 22:29? Z tego co pamiętam to 702 nie spóźniło się jakoś specjalnie, bo wsiadłem w nie na poczatku trasy. I tak cud, że odjechało o czasie, bo kierowcy w 702 mają tendencję do odjeżdżania 5-10 minut przed czasem, bo skrócono im trasę do OP i mają, tu cytuję: "35 minut przerwy" (tłumaczenie kierowcy zapytanego, dlaczego odjeżdża za wcześnie).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 18:49, 11 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
kaspric napisał: | Czy np linia Trynek - Gwardii miałaby sens - nie do końca jestem przekonany. Tu też trzeba patrzeć w miarę rozsądnie - trasa z trynku na Gwardii przez Centrum jest niewiele dłuższa, niż obwodnicą - inaczej, niż z Kopernika na Waryńskiego. | Taka linia już jest od bardzo dawna - 186.
wix napisał: | No niby 59 skręca gdzie indziej 2 przystanki dalej, ale i tak jest stado 3 autobusów jadące tą samą trasą przez kilka przystanków, że o pokrywaniu się tras 57 i 80 od Szałszy do Placu Piastów (bo to skrócony kurs 57) nie wspomnę. | To nie jest kurs skrócony. Od strony Zabrza dla 57 skrócony do pl. Piastów jest tylko ostatni kurs. To jest kurs przez Gaudiego w SSE, stąd to 'G' w rozkładach.
Jeśli chodzi o rejon Gwardii/Waryńskiego, to do ostatnich radosnych pomysłów KZK jedynym problemem było czasem dublujące wszystko po drodze 280. Cała reszta była prawie idealna: 692+699 co 15 minut, dodatkowo wstrzelone w to 57 i 259. Gdyby godziny odjazdów 280 odrobinę poprzesuwać w pewnych godzinach, to wyszłoby idealne co 5/10 minut. Ale wiadomo co się stało. Zostaje tylko problem radosnej linii 93, z którą nie wiem co zrobić, bo nie wiem czy ktoś z tego w ogóle korzysta. W popołudniowych kursach przez Waryniol widziałem tam max 10 osób, jedynie w zjazdach do zajezdni dochodzi do 20. Za to te zjazdy przebijają 870 w prędkości i ilości przystanków na których się nie zatrzymuje. A i miejsce siedzące zawsze jest.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Czw 18:49, 11 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Czw 19:10, 11 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
^^ no ale chodziło mi o linię obwodnicą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wix
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Czw 22:20, 11 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Kwarek napisał: | To nie jest kurs skrócony. Od strony Zabrza dla 57 skrócony do pl. Piastów jest tylko ostatni kurs. To jest kurs przez Gaudiego w SSE, stąd to 'G' w rozkładach. |
Pardon, nie doczytałem
PS. kolejna wkurzająca rzecz - nie można tego jakoś ujednolicić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Robak
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
|
Wysłany: Pią 23:21, 23 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
No i doczekaliśmy się i w Gliwicach linii z nakazem wsiadania pierwszymi drzwiami. Rzuciła mi się w oczy linia 71, ale pewnie są i kolejne (nie wiem). Ma to swoje plusy o ile ludzie nabiorą nawyku. To trochę trwa nim autobus podjedzie i odprawi wszystkich podróżnych. Oczywiście Polacy mają podobno tendencje do narzekania więc trochę o mankamentach. A konkretnie jednym, najwazniejszym. Tuz obok kierowcy powinien być kasownik. Co z tego, ze wsiada 10 osob i pokazuje mu bilet jednorazowy skoro potem zamiast go kasować chowają go do kieszeni. A tak, gdyby tuż przy kierowcy był kasownik to trochę trudno byłoby pokazać bilet i go nie kasować. Ale życzę powodzenia. Oby tylko za wszystkie opóźnienia, tłok itp. nie obrywało się niewinnym kierowcom.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
michal
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 2:14, 24 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
jak pisałem w innym temacie - KZK GOP troche wziął się za to z "dupy" strony... ale jakby na to nie patrzeć jest to krok do cywilizacji (moim zdaniem).
Za granicą konkretnie w UK (nie wliczam Londynu), bilety jednorazowe sprzedaje sie tylko u kierowcy !!!! Wiekszosc pasazerów kupuje i nie ma takiego problemu jak "ominieciem kasownika", dodatkowo bilety nie sa zryczałtowane na "miasta/dzielnice" tylko na trasę jaką sie pokonuje - no ale jak pisałem u Nas to by to nie przeszło... mam nadzieję ze cała akcja przyniesie rzeczywiście poprawe jakości usług... pozyjemy zobaczymy.
No i mam nadzieje(chyba przesadzam:P) też że posostałe elementy komunikacji zostaną wdrożone prędko bo sam system nie będzie działał poprawnie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Sob 3:32, 24 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
ormo napisał: | jak pisałem w innym temacie - KZK GOP troche wziął się za to z "dupy" strony... ale jakby na to nie patrzeć jest to krok do cywilizacji (moim zdaniem). |
Najpierw muszą być też u nas cywilizowane częstotliwości i napełnienia. Poza tym, czym innym jest zakup biletu u kierowcy, a czym innym pokazywanie mu biletu zakupionego wcześniej. No i na koniec, w takim np. Edynburgu zakupy biletów odbywają się sprawnie, bo można płacić tylko odliczoną gotówką. Kierowca nie ma możliwości wydawania reszty, a to znacząco skraca całą transakcję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gmeras
Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 17:19, 24 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Od października 2008 roku KZK GOP na szerszą skalę wprowadził system wsiadania pierwszymi drzwiami i kontroli biletów przez kierowców. Jak się okazuje, system po raz kolejny się sprawdził. Od października KZK GOP zanotował 160 tys. zł zysku na sprzedaży biletów przez kierowców, wzrosły również dochody związku.
System wsiadania pierwszymi drzwiami i kontroli biletów przez kierowców działał już od roku 2005, jednak w roku ubiegłym przystąpili do niego również najwięksi przewoźnicy. Do połowy r. 2008 system działał na prawie 70 liniach (obsługiwanych taborem B - autobusami dwu- i trzydrzwiowymi - oraz minibusami). W tym czasie rozwiązanie to zastosował także MZKP Tarnowskie Góry na kolejnych 20 liniach - w sumie więc bilety KZK GOP były w ten sposób sprawdzane na 90 liniach autobusowych.
Biorąc pod uwagę trzyletnie doświadczenia oraz pozytywne skutki tych działań, zdecydowano się taki system wprowadzić na kolejnych liniach. Od 1 października 2008 r. system wprowadzono na 46 liniach (tabor B) w PKM Sosnowiec, od 1 listopada na 42 liniach (również obsługiwanych taborem B) w PKM Katowice. Od 19 stycznia 2009 r. ten system kontroli został wdrożony na 37 liniach PKM Gliwice, natomiast już od 15 stycznia 2009 został on uruchomiony na 3 liniach obsługiwanych przez PKS Gliwice.
W styczniu 2009 r. system działa na prawie 200 liniach obsługiwanych przez KZK GOP. Kontrolę wykonuje ponad 1850 kierowców, posiadających w tym zakresie uprawnienia. Kierowcy sprawdzają bilety na ponad 90 proc. linii obsługiwanych przez tabor B, co stanowi prawie 72 proc. wszystkich linii, na których obowiązują bilety KZK GOP.
Wprowadzenie tego systemu spowodowało 130-proc.wzrost sprzedaży u kierowców u obu przewoźników komunalnych (PKM Sosnowiec oraz PKM Katowice). W tym czasie (w porównaniu do analogicznego okresu uroku ubiegłego) odnotowano wzrost sprzedaży biletów w sieci stacjonarnej - 5 proc. biletów jednorazowych, 1 proc. biletów miesięcznych.
Szacujemy, że w wyniku wprowadzenia kontroli przez kierowców PKM Sosnowiec i PKM Katowice dochody z tytułu sprzedaży biletów w sieci stacjonarnej wzrosły miesięcznie średnio o 0,5 mln zł. Zakładamy również, iż znaczący wzrost sprzedaży biletów u kierowców utrzyma się jeszcze przez kilka tygodni, a następnie pasażerowie kupować będą bardziej korzystne cenowo dla nich bilety w sieci stacjonarnej.
Do połowy roku 2009 system wprowadzony zostanie na wszystkich liniach, które są obsługiwane taborem typu B - w pierwszej kolejności zmiany obejmą linie MZKP Tarnowskie Góry oraz Konsorcjum PUP Czeladź SED-BAZ w Czeladzi.
Wydział Prasowy
KZK GOP
032 74 38 503
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Sob 17:34, 24 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
^^ tylko taki wzrost? Nie powiedziałbym, że jest to jakiś wielki sukces. I jedna rzecz - to jest jedne wielka propaganda, bo nie wiadomo, jaki byłby wzrost sprzedazy, gdyby pojawiły się zwykłe kontrole biletów. Fakty są takie, że w zeszłym roku nie było kontroli w ogóle, dlatego te fakty są równie miarodajne, jak ograniczanie kursów na podstawie badań prowadzonych w... lato, co KZK nagminnie robi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Sob 21:37, 24 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Gmeras napisał: | Jak się okazuje, system po raz kolejny się sprawdził. Od października KZK GOP zanotował 160 tys. zł zysku na sprzedaży biletów przez kierowców |
To jest akurat bzdura, że się sprawdził, bo 160 tys. zł w trzy miesiące, to jest w przeliczeniu ok. 8 zł ekstra na kurs. Sprzedaż na kursie wzrosła więc średnio o 3 bilety (albo 6 ulgowych).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Sob 21:51, 24 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Generalnie koszt całego przedsięwzięcia IMO jest zbyt duży w stosunku do zysków
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Robak
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
|
Wysłany: Nie 17:02, 25 Sty 2009 Temat postu: :) |
|
|
m966 napisał: | No i na koniec, w takim np. Edynburgu zakupy biletów odbywają się sprawnie, bo można płacić tylko odliczoną gotówką. Kierowca nie ma możliwości wydawania reszty, a to znacząco skraca całą transakcję. |
Rozumiem, że chwalisz tą opcję. Mnie z kolei wydaje się wątpliwa. Stoisz na przystanku, masz 10 zł w kieszeni i stać Cię na przejazd, ale nie możesz wsiąść bo nie masz drobnych. To brzmi jakby ktoś wymyślał wszelkie możliwe sposoby na przyspieszenie komunikacji, ale niektóre z nich wydają się równie uciążliwe. W PKSie też sporo czasu się traci gdy co przystanek kilka osób kupuje bilet. Kazałbyś im wszystkim płacić za odliczoną gotówkę? Wydaje się dobrym pomysłem bo to przyspieszy obsługę pasażera. Ale sam wiesz, że zdarzają się sytuacje gdy nie masz akurat drobnych. I inni też.
Reasumując, to ciekawy pomysł, lecz niektórym ludziom mógłby blokować dostęp do komunikacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
michal
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 17:49, 25 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
często mi się zdarzało że miałem nieodliczoną kwotę a kierowca i tak sprzedawał bilet (w zasadzie wydruk) i nikt nie narzekał ...
wystarczy cierpliwie odczekać na ŚKUP i o większości problemów po prostu zapomnimy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Nie 22:49, 25 Sty 2009 Temat postu: Re: :) |
|
|
Robak napisał: | Rozumiem, że chwalisz tą opcję. |
Nie chwalę. Jestem zwolennikiem kupowania biletów w kiosku, ew. automatach biletowych. Oraz tradycyjnych kontroli połączonych ze skuteczną egzekucją nakładanych mandatów.
Robak napisał: | Reasumując, to ciekawy pomysł, lecz niektórym ludziom mógłby blokować dostęp do komunikacji. |
W Edynburgu kwestia nie wydawania reszty nie wynika bezpośrednio z chęci przyśpieszenia kursów, ale z bezpieczeństwa. System polega na tym, że kierowca nie ma żadnego kontaktu z pieniędzmi (wrzuca się je do czegoś w rodzaju skarbonki), co ma zniechęcać do ewentualnych napadów rabunkowych.
ormo napisał: | wystarczy cierpliwie odczekać na ŚKUP i o większości problemów po prostu zapomnimy... |
Przykład Rybnika pokazuje, że po wprowadzeniu elektronicznych biletów jedne problemy są zastępowane innymi. Na przykład źle działającymi kasownikami, które w ogóle nie rejestrują biletów, albo pobierają zbyt duże kwoty.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Nie 22:51, 25 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|