|
|
Autor |
Wiadomość |
proso2
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 7:35, 09 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
mark40 napisał: | W tramwajach ciepłe przyciski sa powszechnie stosowane (co daje się odczuć najlepiej zimą). W autobusach raczej nie są. Pewnie też dlatego, że sam KZKGOP tego zabrania. W umowach jest zapis, ze drzwi muszą być otwierane z kabiny przez kierowcę. Dowiedziałem sie o tym z forum WPK 2-3 tygodnie temu. |
Wydaje mi się, że są 2 zupełnie rózne problemy. Jeden techniczny, który polega na tym, że kierowca/motorniczy muszą mieć możliwość kontroli nad wszystkimi drzwiami i ten zapis z umowy dotyczy właśnie tej kontroli. Drugi problem, to praktyka obsługi drzwi przez kierowcę/motorniczego i pasażerów. Tutaj najwyraźniej są 2 szkoły. Jedna mówi, że w zasadzie drzwi obsługuje kierowca/motorniczy, a przyciski obsługiwane są sporadycznie przez pasażerów, a druga, że kierowca/motorniczy nic nie robi i tylko czeka, aż pasażerowie obsłużą się sami. Moim zdaniem to kierowca/motorniczy jako osoba kulturalna, doświadczona i odpowiedzialna za pojazd powinien wiedzieć, czego potrzebują pasażerowie, chyba, że się lekko zagapi, to pozostaje obsłużenie się przez pasażera samemu. Druga, to taki typowy tumiwisizm pracowniczy: pracownik siada za kółkiem lub korbą i udaje, że pracuje, a pasażerowie niech sobie radzą sami, jak potrafią. Ten tumiwisizm daje się we znaki, gdy z przejazdu zachce skorzystać ktoś, kto nie zna mozliwości obsłużenia się samemu, albo najzwyczajniej w świecie nie może tego zrobić, bo ma problemy ze swobodnym poruszaniem się i po prostu musi się skupić na samym przejściu przez otwór drzwiowy, a to jest spora osób niepełnosprawnych, opiekunów z dziećmi, czy po prostu ludzi z dużym bagażem. Z powyższej dyskusji odniosłem wrażenie, że w Krakowie po prostu pracownicy firm przewozowych mają nieco więcej kultury i takiej zwykłej ludzkiej życzliwości niż u nas. Trudno ten warunek zapisać w specyfikacji przetargowej, tym bardziej, że trudno ustalić bezpośredni wymierny związek między kulturą pracowników a dochodami stron przetargu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez proso2 dnia Śro 7:36, 09 Maj 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 7:06, 28 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Fajny wywiad dotyczący komunikacji.
[link widoczny dla zalogowanych]
No i wiadomo już co się stało z pomysłem linii autobusowej po dzielnicy akademickiej - nie spodobał się w UM.
Ciekawe czy ta analiza KZK GOP zawiera więcej takich "niewygodnych" pomysłów, że UM jeszcze do tej pory jej nie opublikował.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
emez
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 14:41, 01 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Właśnie czytałem w temacie Łącznika Heweliusza o Linii autobusowej Waryński-Kopernik. Well, temat chyba ucichł, ale czy miałaby ona jednak rację bytu? Myślę, że warto dalej dyskutować, bo jechanie na Plac Piastów (blee) i później Toszecką na pewno pozbawione jest sensu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 20:06, 06 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
W Gliwicach to P&R pewnie będzie na zasadzie "markety zapewnią parking, my każemy KZK GOP przekierować tam istniejące linie (czy ma to sens, czy nie ma, ale byle nie było drożej!), a potem odtrąbimy wielki sukces".
Ale fajnie, że gminy zauważyły problem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Śro 20:10, 06 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 21:39, 06 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Kwarek napisał: | W Gliwicach to P&R pewnie będzie na zasadzie "markety zapewnią parking, my każemy KZK GOP przekierować tam istniejące linie (czy ma to sens, czy nie ma, ale byle nie było drożej!), a potem odtrąbimy wielki sukces". |
Pytanie brzmi, do czego jest tutaj potrzebne unijne wsparcie?
Ja cały czas podtrzymuję moją propozycję węzła przesiadkowego koło zajezdni. Co ważne, na P&R to też jest bardzo dobre miejsce, bo w sąsiedztwie obwodnicy autostradowej (skrzyżowanie DK88 z A1), więc mogliby z niego korzystać m.in. kierowcy z Bytomia, Piekar, Tarnowskich Gór itd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stachu
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:59, 06 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
To jedno z tych miejsc, gdzie może być centrum przesiadkowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 23:20, 06 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Zasadniczo powinny być co najmniej dwa. Jedno od północnego-wschodu i drugie na południowy-zachód od miasta. Dawniej mogłoby takie powstać np. przy pętli tramwajowej. Obecnie skłaniałbym się, żeby przesunąć je gdzieś bliżej Sikornika w rejonie planowanej obwodnicy.
Inna możliwa para, wykorzystująca istniejące (planowane) parkingi, to Podium i Arena, ale wtedy konieczne będzie uruchomienie dedykowanej pod te P&R linii. W opcji pierwszej dałoby się je pewnie obsłużyć przy niewielkiej korekcie przebiegu i częstotliwości kursowania linii A4.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Śro 23:23, 06 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 12:21, 10 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
No i wygląda na to, że problem P&R w Arenie zostanie rozwiązany rękami i pieniędzmi... Areny.
[link widoczny dla zalogowanych]
Pewnie jeszcze teraz nikt nie wpadnie na taką możliwość, ale za kilka lat korzystający z autobusów mieszkańcy Starych Gliwic i Brzezinki, oraz pracujący w SSE będą się cieszyć z codziennych, 5-10 minutowych przejażdżek przez Arenę.
Rozwiązanie wpisuje się znakomicie w politykę UM "inni rozwiązują swoimi pieniędzmi nasze problemy" oraz "zarządzenie komunikacją miejską polega wyłącznie na kupowaniu nowych autobusów".
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Śro 12:24, 10 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 12:11, 28 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Przykład myślenia pro-KM według ZDM - jeśli autobus jeździ wydzielonym pasem, to wpuśćmy tam też samochody, by przypadkiem autobus nie był bardziej atrakcyjny od komunikacji indywidualnej.
Kolejnym znakomitym pomysłem będzie pewnie likwidacja niezwykle niebezpiecznego buspasa na BGW, która powoduje nadmierne nerwy u kierowców i długość buspasów w Gliwicach wzrośnie do okrągłego 0.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
proso2
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 21:20, 28 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Dla ścisłości na Dolnych Wałów autobus jeździ pasem wydzielonym dawno temu dla tramwajów. Łatwo zauważyć, że autobus to nie tramwaj i jeździ tym swoim pasem tylko w jednym kierunku, a w drugim wręcz przeciwnie - musi jechać drugim pasem prawą stroną jezdni, jak przystało na autobus.
Zastanówmy się, co daje wpuszczenie na stałe aut w obu kierunkach na tą ulicę?
Część aut nie pojedzie Powstańców Warszawy i Wybrzeże WP, ale wjedzie na Zwycięstwa ulicami Wieczorka i Dolnych Wałów. Zostanie ograniczona przepychanka przy wyjeździe z Wybrzeża WP na Zwycięstwa i zmniejszy się mozliwośc kolizji z drogą dla rowerów przecinającą Berbeckiego i Wybrzeże WP.
Część aut, zamiast wjeżdżać na Starówkę od strony Górnych Wałów, pojedzie Dolnych Wałów, aby wjechać od strony Zwycięstwa, co spowoduje mniejszy ruch na Kaczyńcu.
Łatwiej będzie dojechać na Studzienną od strony zachodniej.
Jakichś ogromnych zmian to nie wygeneruje, a nieco usprawni ruch w tym rejonie.
Tak się złożyło, że ostatnio przetrenowałem wszystkie opisane przypadki i sam się zdziwiłem, jakie to proste, że potrzeba było remontu Starówki, aby wpaść na coś takiego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 22:50, 28 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Popieram ten dwukierunkowy ruch na DW. Buspasy to jest rozwiązanie na zakorkowane ulice, a DW do takich nie należy. A usprawnienie ruchu, jak już zauważył mój przedmówca, będzie spore.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
proso2
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 7:54, 29 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Zaletą Dolnych Wałów jest to, że jest obstwiona słupkami, które uniemożliwiają wszelkie parkowanie, a więc jedzie siędość komfortowo. Wadą jest to, że położono tam paskudną kostkę granitową, która generuje paskudny hałas. Gdzie indziej prawo nakazuje stawianie ekranów akustycznych, a tutaj najwyraźniej ktoś to prawo po prostu ominął.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stachu
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:29, 29 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Co do kostki granitowej, to wczoraj moja cierpliwość sięgnęła zenitu. Kto to wymyślił?
A co do Dolnych Wałów, to marzył mi się tam właśnie taki deptak + A4 i rowerzyści. I tak Wieczorka, aż do "pajączka".
Buspasy to moim skromnym zdaniem powinny być na Pl. Piastów i BGW, czy nawet na Jagiellońskiej. Wszak tramwaj w kształcie do 2009 roku nie powrócą. Dlatego tak sobie myślałem, że zamiast torów zrobić BUSpas, tym bardziej teraz kiedy te ulice są strasznie obciążone. I dużo dróg rowerowych!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ellilamas
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Zatorze/Gwardii/Sikornik
|
Wysłany: Pią 10:54, 31 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Ekrany akustyczne do kostki granitowej ??? LOL
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Pią 12:02, 31 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
stachu napisał: | Co do kostki granitowej, to wczoraj moja cierpliwość sięgnęła zenitu. Kto to wymyślił?
A co do Dolnych Wałów, to marzył mi się tam właśnie taki deptak + A4 i rowerzyści. I tak Wieczorka, aż do "pajączka".
Buspasy to moim skromnym zdaniem powinny być na Pl. Piastów i BGW, czy nawet na Jagiellońskiej. Wszak tramwaj w kształcie do 2009 roku nie powrócą. Dlatego tak sobie myślałem, że zamiast torów zrobić BUSpas, tym bardziej teraz kiedy te ulice są strasznie obciążone. I dużo dróg rowerowych! |
Na DW deptak specjalnie nie ma sensu, to jest droga dla pieszych do nikąd, tj. i tak mało kto tam chodzi i będzie chodził, lepiej pozwolić ludziom przejść z Wieczorka (jako deptaku lub weekendowego deptaku) na Stare Miasto..
Buspasy powinny być tam, gdzie są potrzebne, a nie muszą być na całej długości ulicy. widziałbym też przede wszystkim możliwości przejazdu przez skrzyżowanie z innego pasa tylko dla autobusów (z osobną sygnalizacją).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|