Autor |
Wiadomość |
stachu
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 20:08, 31 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
^^ Zawsze można się porozumieć ponad podziałami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
glewitz
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 522
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 21:01, 14 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Znalazłem dzisiaj tekst, który jakoś nie przebił się w związku z wielkim parciem na darmową komunikację publiczną, jakiej domagali się poniektórzy populiści w Gliwicach:
[link widoczny dla zalogowanych]
W skrócie: okazało się, że darmowa komunikacja miejska w Tallinie nie wypaliła, bo ktoś zapomniał, że prócz ceny wartościami komunikacji publicznej jest jej jakość oraz czas przejazdu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
migdalowa_pralinka
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 22:57, 15 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
W zupełności się z tym zgadzam. Ja kupiłam samochód nie dlatego, że KZK jest drogie tylko dlatego, że wypadające autobusy i notoryczne 20 minutowe spóźnienia doprowadzały mnie do szału
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Sob 17:42, 16 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
glewitz napisał: |
W skrócie: okazało się, że darmowa komunikacja miejska w Tallinie nie wypaliła, bo ktoś zapomniał, że prócz ceny wartościami komunikacji publicznej jest jej jakość oraz czas przejazdu. |
Oczywista oczywistość.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
glewitz
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 522
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 20:41, 17 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
@m966, ale kiedy wprowadzano darmową komunikację miejską w Estonii to zauważyć można było niemal orgiastyczne nawoływania, że w Gliwicach (lub na całym Śląsku) też tak powinno być i to by rozwiązało problem z komunikacją. Dlatego wrzuciłem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 18:05, 20 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Ja nie jestem zwolennikiem darmowej komunikacji. Właśnie z tego względu, że prędzej czy później musi to pociągnąć za sobą spadek jakości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
proso2
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 8:36, 22 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Działanie przeciwne, czyli podnoszenie cen biletów, też nigdy nie spowodowało podniesienia jakości usług, więc nie o to chodzi. Niskie ceny biletów maja stanowić zachętę, aby rezygnować z innych form transportu na rzecz komunikacji publicznej i w ten sposób zmniejszyć koszty organizacji tych innych form. Jak widać cena też nie jest jedynym czynnikiem tej zachęty, aby była skuteczna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pią 13:04, 22 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Drobna uwaga - jest gigantyczna różnica pomiędzy komunikacją tanią i darmową. Zachętą finansowa jest zbliżona, ale w przypadku całkowitej rezygnacji z biletów odpadają rynkowe mechanizmy utrzymania jakości. Dlatego właśnie wolę komunikację tanią (rzędu 1-2 zł za bilet), niż darmową.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 13:36, 22 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Możesz wyjaśnić, bo trochę tego nie rozumiem? W komunikacji miejskiej i tak nie działa pojęcie konkurencji (jak spada ilość klientów to nie poprawia się jakości, a tnie ofertę), a ludzie i tak nie mają wpływu na tę jakość (bo co mogą zrobić?). Więc "darmowa" komunikacja (czyli przeniesienie kosztów z ludzi na gminę) powoduje tylko tyle, że nie udajemy już, że ktokolwiek inny prócz gminy ma na nią wpływ.
Problem jest tylko taki, czy wtedy gmina sama w sobie jest w stanie udźwignąć całość kosztów w budżecie, czy jednak bez współfinansowania pasażerów nie da rady utrzymać oferty. Oraz czy gmina jest w stanie udźwignąć sens organizacji komunikacji i nie będzie regularnie przenosić pieniędzy z kupki "komunikacja" na kupkę "fontanna" na przykład, tylko dlatego, że ich tam dużo.
Co do sensu całości to się zgadzam - co z tego, czy dla pasażera komunikacja darmowa czy płatna, jak dojechać się nie da.
A KZK GOP to nawet gdyby dopłacało ludziom za podróżowanie, to by ich do korzystania ze swojej komunikacji miejskiej nie zachęciło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Sob 2:16, 23 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
glewitz napisał: | @m966, ale kiedy wprowadzano darmową komunikację miejską w Estonii to zauważyć można było niemal orgiastyczne nawoływania, że w Gliwicach (lub na całym Śląsku) też tak powinno być i to by rozwiązało problem z komunikacją. Dlatego wrzuciłem |
Na szczęście z ręką na sercu i wpisami tu i ówdzie mogę rzecz, że zawsze byłem przeciwko darmowej komunikacji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Sob 7:20, 23 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Kwarek napisał: | Możesz wyjaśnić, bo trochę tego nie rozumiem? W komunikacji miejskiej i tak nie działa pojęcie konkurencji (jak spada ilość klientów to nie poprawia się jakości, a tnie ofertę) |
Konkurencją są inne środki transportu. Faktycznie, u nas ofertę się tnie zamiast usprawniać, ale to jest wątek teoretyczny, więc trochę idealizujemy. W idealnym świecie pasażer, czyli klient powinien mieć możliwość zagłosowania własnym portfelem, a szef związku komunikacyjnego powinien wylecieć z roboty jeżeli wpływy z biletów spadają zbyt drastycznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ellilamas
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Zatorze/Gwardii/Sikornik
|
Wysłany: Wto 8:30, 26 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Ale przecież nie ma czegoś takiego jak darmowa komunikacja, ona może być jedynie finansowana z innego źródła (np podatki+wpływy z reklam w KM).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 23:36, 04 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Takie trzy komunikacyjne ciekawostki ze zmieniającego się MPZP kawałków centrum.
[link widoczny dla zalogowanych]
1. Znika przeznaczenie na dworzec KM terenu między Piwną a Na Piasku.
2. Nad tunelo-wiaduktem Tarnogórska-Na Piasku nie jest przewidywane wprost żadne rozwiązanie KM. Za to parking wielopoziomowy już być może. Jak się uprzeć, to jakąś Biedronkę też chyba by się dało.
3. Chyba teren dawnego dworca wąskotorówki jest przeznaczany na normalne budownictwo usługowe.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Wto 23:51, 04 Lis 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Śro 10:09, 05 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Rozwala mnie planowanie wysokościowe w Gliwicach - generalna zasada "sprawdzić, jaki jest najwyższy budynek istniejący w tym terenie i na tyle pozwalamy" :/
Ad 2. - na moje oko może tam powstać wszystko oznaczone jako usługa różna, więc może być i biedronka i biurowiec do wys. 25m.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Śro 10:15, 05 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|