 |
|
Autor |
Wiadomość |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Czw 15:23, 03 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
zauważyłem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Wto 19:29, 22 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Zmieniłem trochę temat i dodałem racjonalizację - fajnie by było w tym wątku poteoretyzować na zasadzie "problem -> rozwiązanie" odnośnie KM i mam tu kilka pomysłów do obgadania, może zaraz zdążę z jednym, jak nie to koło północy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Wto 19:59, 22 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Ok no to tak zastanawiałem się nad poniższym problemem:
Jaka jest sytuacja. Czerwony to główny ciąg KM autobusowej (można założyć, że niedługo będzie tam jechać oprócz 32 i 71 też 126 i 197). Niebieskie to linia kolejowa - można założyć, że w przyszłości w miejscu estakady będzie przystanek (czy to gliwickiej SKM, czy - mam nadzieję - trasy Gliwice - Katowice).
No to jakie są problemy:
- główny ciąg autobusowy nie dociera do przystanku kolei
- zmiana trasy autobusów tak, by jechały dookoła kopernika nie wchodzi w grę, gdyż ważniejszy jest ciąg Toszecką (większa gęstość zaludnienia <- wyższe bloki etc.)
- wjazd kieszeniowy - w teorii możliwy (jako ostateczność), w praktyce wydłuży o jakieś 2 minuty każdy kurs, rozwiąże tylko ten jeden problem
DODATKOWO:
- mamy takie linie jak 692,710,932 które jeżdżą dookoła Kopernika. Krótko mówiąc - mało efektywnie. Jeżdżą rzadko, a ich moc przewozowa, gdyby powiększyła główny ciąg KM, mogłaby dać bardzo dobrą ofertę z taktem 5 minut w szczycie. Już dzisiaj dzięki biskom 197 taki połowiczny takt jest.
Rozwiązanie będzie koło 22.30
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Wto 19:59, 22 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 20:14, 22 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Moje rozwiązanie, typu "radosna twórczość":
- 32 puścić dookoła Kopernika,
- 932 zostawić jak jest
- wybudować pętlę w okolicy stacji kolejowej.
- 710, 692' i 197bis puścić w obie strony Toszecką przez kąpielisko do nowej pętli.
- 126 i 197 jak wypadnie.
- dodać szczytowe 693 jadące jak kiedyś wieczorny wariant 699 z Obrońców a potem przez estakadę, Port do SSE. Właściwe 692 wyciąć z Kopernika, a kursy na trasie Piastów-Kopernik włączyć do czegoś innego.
Ma to sens?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 20:17, 22 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Jedno z możliwych rozwiązań: 692, 710, 932 i biski na 197 puścić Toszecką, Oriona i do starej pętli przy Gwiazdy Polarnej (lub nawet do pętli przy Porcie). Dodatkowo, żeby wzmocnić ten takt, standardowe 197 puszczamy przez estakadę i Portową do Łabęd. Dalszym wzmocnieniem może być nowa linia Obrońców-Kopernik-Waryńskiego-Strefa, która przy okazji podłącza nowy przystanek do kilku następnych lokalizacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 20:29, 22 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | standardowe 197 puszczamy przez estakadę i Portową do Łabęd. | To nie wiem czy jest dobrym pomysłem, bo na Portowej oprócz portu raczej nic już potem większego nie ma. Już bardziej jakiś "wycieczkowiec" typu 71, ale nie 197.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 20:35, 22 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
W międzyczasie inna rzecz. Kilka problemów na raz. Najpierw rozwiązanie: 224 jako linia okrężna pl. Piastów-Onkologia-pl. Piastów z przystankami: PP-Dworzec-Wybrzeże AK (za Ikarem)-CO-Śliwki-Toszecka-PP. Problemy: dogodniejsza przesiadka dla klientów CO spoza Gliwic, częściowe rozładowanie przepełnionych A4, lepsze skomunikowanie ul. Śliwki, zrobienie z 224 normalnej linii zamiast muchowozu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Wto 20:36, 22 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 20:39, 22 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Kwarek napisał: | m966 napisał: | standardowe 197 puszczamy przez estakadę i Portową do Łabęd. | To nie wiem czy jest dobrym pomysłem, bo na Portowej oprócz portu raczej nic już potem większego nie ma. Już bardziej jakiś "wycieczkowiec" typu 71, ale nie 197. |
Za portem są jeszcze Stare Łabędy, które dzisiaj nie mają żadnej bezpośredniej linii do centrum. A do parku będzie jednak bliżej, niż na dworzec PKP.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 20:41, 22 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Tymczasowe rozwiązanie nr 3. Przystanek Dworzec PKP dla stadka jadącego w kierunku Kopernika. Jak w końcu powstanie Centrum Przesiadkowe, to się zobaczy co z nim dalej. Problem - chyba nie trzeba opisywać.
Cytat: | PP-Dworzec-Wybrzeże AK (za Ikarem)-CO-Śliwki-Toszecka-PP | 1. Zastanawiam się, czy Dworca nie dałoby się załatwić jednym pismem do UM/KZK. Jak 224 teraz skręca z BGW?
2. Zastanawiam się nad przystankiem koło McDonalda dla 224 i A4. Nie, że koło McDonalda, ale pomiędzy "Zwycięstwa" a dworcem kawałek jest. Miało by to sens, czy jednak za blisko?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Wto 20:43, 22 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 20:45, 22 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | Za portem są jeszcze Stare Łabędy, które dzisiaj nie mają żadnej bezpośredniej linii do centrum. A do parku będzie jednak bliżej, niż na dworzec PKP. | OK, ale nie 197. Zabierasz szkieletową linię z Literatów (czy okolic Przyszowskiej) nie dając nic w zamian.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Wto 20:45, 22 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 21:05, 22 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
No to może być 71.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 21:10, 22 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Kwarek napisał: | Tymczasowe rozwiązanie nr 3. Przystanek Dworzec PKP dla stadka jadącego w kierunku Kopernika. Jak w końcu powstanie Centrum Przesiadkowe, to się zobaczy co z nim dalej. Problem - chyba nie trzeba opisywać.  |
Można do tego celu wykorzystać przystanek PKSu za pocztą. Jestem zdecydowanie za.
Cytat: | 1. Zastanawiam się, czy Dworca nie dałoby się załatwić jednym pismem do UM/KZK. Jak 224 teraz skręca z BGW?
2. Zastanawiam się nad przystankiem koło McDonalda dla 224 i A4. Nie, że koło McDonalda, ale pomiędzy "Zwycięstwa" a dworcem kawałek jest. Miało by to sens, czy jednak za blisko? |
1. Skręca z pasa dla samochodów.
2. Chyba jednak za blisko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Wto 22:53, 22 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
@M966 - uważam, że akurat jednej trasy 32,126 i 197 w takcie 10 minutowym trzeba bronić jak świętości. Żadne puszczanie na Portową czy coś.
Kwarek napisał: | Moje rozwiązanie, typu "radosna twórczość":
- 32 puścić dookoła Kopernika,
- 932 zostawić jak jest
- wybudować pętlę w okolicy stacji kolejowej.
- 710, 692' i 197bis puścić w obie strony Toszecką przez kąpielisko do nowej pętli.
- 126 i 197 jak wypadnie.
- dodać szczytowe 693 jadące jak kiedyś wieczorny wariant 699 z Obrońców a potem przez estakadę, Port do SSE. Właściwe 692 wyciąć z Kopernika, a kursy na trasie Piastów-Kopernik włączyć do czegoś innego.
Ma to sens? | Heh to w sumie coś, o czym już kiedyś na forum pisaliśmy. Moim zdaniem ma nadal szerego wad.
Po pierwsze rozbijasz ciąg 126,197 i 32 dla Kopernika północno-wschodniego, który generuje największy ruch. Zachowanie taktu 10 min na Toszeckiej jest święte.
Po drugie dalej jest to podejście trochę na zasadzie "kurde, tu by też coś trzeba wcisnąć dookoła".
Po trzecie, ważne - kto ma przede wszystkim korzystać z przystanku kolejowego? Moim zdaniem a) mieszkańcy Kopernika jadący dalej niż do centrum i Kopernika zachodniego do centrum b) mieszkańcy os. Literatów dojeżdżający do przystanku autobusem
Założenie, że ludzie z Kopernika będą dojeżdżać busem do pociągu jest po prostu głupie - na ROZKŁADZIE autobusy dojeżdżają do pl. Piastów w ciągu 12-10 minut, udrożnienie Toszeckiej dla KM jest tutaj rozwiązaniem, a nie dowożenie do przystanku.
Jakie jest rozwiązanie? Moim zdaniem nie rozbijając ciągu 32,126,197 przez Toszecką - Oriona - Zygmuntowską ewentualnie można zrobić wjazd kieszeniowy do ronda przy estakadzie. Ewentualnie.
Ale - ja poruszając temat bardziej myślałem o rozwiązaniu na pierwszy rzut oka bardzo SciFi (i teorii ciężkiej do wdrożenia w GOP), tj... budowy przejazdu dla autobusów przez środek Kopernika
Oczywiście, SciFi trochę. Ale IMO, po dłuższym przyjrzeniu, byłaby to najbardziej racjonalna trasa, która rozwiązuje wszystkie problemy, nie tylko przystanku kolejowego, ale przede wszystkim linii okrężnych.
Oczywiście nowy kawałek przez sam środek Kopernika (od Jowisz do Gwiazdy Polarnej) bez żadnego wyjątku byłby tylko drogą dla autobusów.
Rozwiazanie ma praktycznie same plusy:
+ rozwiązuje problem połączenia ciągu 32-126-197 z przystankiem kolejowym. W tym momencie przystanek w jakiś sposób rozładowywałby autobusy przyjeżdżające z os.Literatów
+ ciąg jest zachowany
+ można z czystym sumieniem zlikwidować kursowanie linii dookoła Kopernika, a przez to moc przewozową wrzucić w główny ciąg, dając każdemu mieszkańcowi realny takt 5 minut w szczycie i 10 minut poza szczytem. Wyrównuje się napełnienie autobusów (nie jest tak, że 932 czy 197 bis są w połowie puste, a 32 pęka w szwach). Likwidacja jest możliwa, ponieważ z przystanku na Gwiazdy Polarnej odległość do najdalszych budynków mieszkalnych to jakieś 430m. Teoretycznie pod względem odległości niektórym się pogarsza (tym, co mają pod nosem), ale za to zyskują świetną częstotliwością (którą mają prawie 2x bliżej, niż obecnie). Wielu poprawi się diametralnie.
Oczywiście puszczenie jakiejś obwodowej linii dla "emerytów działkowców" również byłoby wskazane, ale nie trzeba się tutaj zupełnie martwić o takt takiej linii.
Oczywiście rozwiązanie ma wady:
- wymaga inwestycji .
- mimo, że nie byłoby wcale tak bardzo uciążliwe dla mieszkańców, na 100% wiązałoby się z protestami "TIRy przez środek osiedla". Z pewnościę nie podobałoby się mieszkańcom bloków przy Gwiazdy Polarnej i zwłaszcza bloków przy nowym łączniku. Na pewno musiałoby się to wiązać z jakimiś złagodzaczami w stylu "będzie tylko nowy tabor" i kilka ekranów akurstycznych (przebolałbym nawet w środku osiedla dla czegoś takiego)
Jednak, jak mówiłem, takie rozwiązanie daje świetną ofertę przewozową dla całego Kopernika przy jednoczesnych oszczędnościach w wzkm.
Wiem, że trochę SciFi pachnie, ale jakoś na zachodzie (zwłaszcza w Danii) budowa infrastruktury specjalnie dla autobusów nie jest jakaś problematyczna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Wto 22:56, 22 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Kwarek napisał: | 2. Zastanawiam się nad przystankiem koło McDonalda dla 224 i A4. Nie, że koło McDonalda, ale pomiędzy "Zwycięstwa" a dworcem kawałek jest. Miało by to sens, czy jednak za blisko? | Temat kiedyś poruszany - moim zdaniem powinno się przesunąć przystanek A4 z tej wysepki na Boh Getta i dać go na Zwycięstwa nawet przed skrzyżowaniem z Dubois (a co, może ten na przeciwko UM jest w lepszym miejscu?). Po pierwsze wypełnia lukę, po drugie daje możliwość przesiadki jadącym od strony Kopernika.
Aha - co do mojej koncepcji dla Kopernika jeszcze jedna uwaga. Nie jest wadą to, że oddala się linię od kąpieliska. Jest ono sezonowe, więc nie jest to żaden problem - ludzie i tak będą jeździć, tyle, że będą musieli przejść dodatkowe 300m. A co do basenu - to samo, najważniejsza jest atrakcyjność przy dojeździe do pracy, a nie na basen. Jeśli ktoś jeździ na basen komunikacją miejską, i tak będzie dojeżdżał, przejdzie te 300m więcej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Wto 22:58, 22 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 23:15, 22 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Podoba mi się ... Nawet bardzo ...
Tylko jak sam napisałeś to niestety SF... W dodatku kto będzie pilnował tego że jeżdżą po tym łączniku tylko i wyłącznie samochody, no chyba że taka droga nie byłaby atrakcyjna z punktu widzenia mieszkańca osiedla... Chociaż z drugiej strony gdyby na taką trasę był popyt można by (znając orientacje komunikacyjne naszego UM ) zaproponować że tą drogą oprócz autobusów jeździłyby również samochody... Myślę że to znacząco zwiększyłoby prawdopodobieństwo powstanie takiej inwestycji...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|