Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Kolej
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 20, 21, 22  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Sob 14:55, 21 Lis 2009    Temat postu:

^^ Ahhh, pomyślałem, że mowa o pociągach osobowych do Lublińca.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Nie 15:14, 22 Lis 2009    Temat postu:

Osobówki też by się przydały. Z Lublińca odchodzi sporo ciekawych pociągów: do Białegostoku czy do Suwałk. Poza tym, czas przejazdu przez Lubliniec do Częstochowy (ok. 2 godziny) jest konkurencyjny do standardowej trasy (2:15-2:30).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gilbertus86



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 21:22, 26 Lis 2009    Temat postu:

nie jest źle, moje przesiadki będą krótsze, no i ostatni pociąg do mnie na prowincje jedzie godzinę pózniej niż do tej pory Smile zawsze 1-2 piwka z kumpelą więcej Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Pon 23:42, 30 Lis 2009    Temat postu:

W nowym rozkładzie jazdy przybędzie sto pociągów
Tomasz Głogowski 2009-11-30, ostatnia aktualizacja 2009-11-30 19:12:55.0



Nie boję się powiedzieć, że dokonaliśmy rewolucji na torach - powiedział w poniedziałek Przemysław Gardoń, nowy dyrektor Przewozów Regionalnych w Katowicach. Rzeczywiście, będzie nieco lepiej, niż było i od 13 grudnia na tory w woj. śląskim wyjedzie 651 pociągów. O 100 pociągów więcej niż obecnie.


Nowy rozkład idealny nie jest, ale zmiany na lepsze widać gołym okiem. Po pierwsze, liczba połączeń na najbardziej popularnych trasach zwiększy się od 10 do 12 proc. Zmiany najbardziej odczują pasażerowie podróżujący na odcinku Gliwice - Katowice - Częstochowa, gdzie od 13 grudnia pojawi się 27 dodatkowych połączeń, w tym 6 pośpiesznych obsługiwanych flirtem (pociąg zostanie przesunięty z trasy Tychy Miasto - Katowice).

22 pociągi przybędą na trasie Katowice - Rybnik - Racibórz oraz Katowice - Chałupki, sześć więcej będzie jeździć między Bytomiem a Gliwicami. Cieszyć mogą się mieszkańcy Zwardonia, bo Przewozy Regionalne wycofały się z planów skrócenia niektórych relacji do Rajczy.

Plusem w nowym rozkładzie będzie stały takt (co 15 i 30 minut) kursowania pociągów na 11 trasach. Ta sztuka udała się m.in. pomiędzy Katowicami a Rybnikiem, Tychami Miastem - Katowicami, Gliwicami i Bytomiem oraz Katowicami i Krakowem.

Z powodu przeniesienia jednego z czterech flirtów na inną trasę, liczba połączeń Tychów Miasto z Katowicami zmniejszy się o osiem kursów dziennie. Przewozy Regionalne zapewniają, że pasażerowie tego nie odczują, bo siatkę połączeń skonstruowano tak, by najwięcej kursów było rano i wieczorem, gdy ludzie jadą do pracy i z niej wracają.

Ograniczenie kursowania flirtów to pewne zaskoczenie, bo do tej pory Szybka Kolej Miejska z Tychów do Katowic stawiana było za wzór nowoczesnego myślenia o transporcie publicznym. Marszałek Bogusław Śmigielski przekonuje jednak, że zaważyła ekonomia. Pasażerów na tej trasie jest mniej, niż się spodziewano.

Jeśli chodzi o złe informacje, najgorsza jest ta o spodziewanej w przyszłym roku podwyżce cen biletów. Nieoficjalnie wiadomo, że PKP SA domaga się od władz województwa wzrostu od 6 do 8 proc. - Na razie nie zamierzamy ulegać. Chyba, że nowy rozkład nie przyniesie spodziewanych rezultatów, wtedy będziemy musieli przemyśleć sprawę - przyznaje marszałek Bogusław Śmigielski.

[link widoczny dla zalogowanych]


______________________________

wreszcie jakies pozytywne info w tej kwestii.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michal



Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 23:54, 30 Lis 2009    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] - nowy rozkład (a w zasadzie wyszukiwarka)

a ja mam nadzieje (juz do nich pisałem - czekam no odpowiedz Wink ) że uzupełnią o KZK GOP, w takiej Warszawce to hula Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Wto 8:52, 01 Gru 2009    Temat postu:

^^ Pracują nad tym już ponad rok. I jak już zrobią to będzie naprawdę ciekawie. Na niektórych dworcach (np. Warszawa Centralna) można skorzystać z infopunktów i za darmo skorzystać z wyszukiwarki. To dobre rozwiązanie.

W kwestii kolei pojawił się dziś jeszcze jeden news. M.in. o tym, że znikną wszystkie pociągi osobowe ... a pojawią się regio Wink Zmiana wizerunkowa Przewozów Regionalnych (łącznie z logo, pełną nazwa itp.) nabiera rumieńców. Nieco zmienią się także ceny. Na korzyść dla pasażerów. To jaskółka zmian na kolei?

[link widoczny dla zalogowanych]!.htm


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Śro 0:09, 02 Gru 2009    Temat postu:

No przejrzałem nowy rozkład, do Bytomia cały czas jest bardzo słabo (raz jest pociąg co pół godziny a tak to co godzinę, a czasem dłuższa przerwa...), ale przynajmniej do Katowic jest naprawdę już bardzo ok! Takt 30min, a w szczycie (ok 7-8 ) takt 15min!!

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Śro 0:10, 02 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Nie 19:06, 13 Gru 2009    Temat postu:

Dzisiaj na torze odstawczym widziałem Flirta. Wygląda więc na to, że jednak będzie jedna sztuka jeździć z Gliwic.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwachu89



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 0:06, 06 Sty 2010    Temat postu:

I proszę... Nasze województwo będzie miało własną spółkę przewozową... Moim zdaniem całkiem udany ruch...

[link widoczny dla zalogowanych]

Wygląda na to że przeniesienie Flirtów do KŚ spowoduje ich brak na trasie do Tychów...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Śro 13:37, 06 Sty 2010    Temat postu:

Ciekawie brzmi zapowiedź nowych połączeń.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
megaziom



Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 953
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 10:41, 08 Sty 2010    Temat postu:

Trzydziestką po "trzydziestce". Wkrótce się to zmieni


Przebiegająca przez Gliwice linia kolejowe E 30 jest w złym stanie technicznym. Lata zaniedbań zrobiły swoje. Dziś pociągi miejscami zwalniają nawet do 30 km/h. Wkrótce jednak na torach pojawią się pierwsze od wielu lat ekipy remontowe.

W pierwszej kolejności wyremontowani zostanie odcinek linii C-E 30 z Łabęd do Pyskowic. Dziś pociągi jadą tu z prędkością maksymalną 60 km/h. Po przebudowie podtorza, nawierzchni głównej i trakcji będą mogły osiągnąć prędkość szybszą o 40km/h. - Od Łabęd zaczniemy w pierwszej kolejności. Mamy już zagwarantowane środki na dalszy remont tego szlaku do granicy województwa. Po remoncie prędkość maksymalna za Pyskowicami wzrośnie do 120 km/h. Dziś jest to 80 km/h z lokalnymi ograniczeniami prędkości - mówi Maciej Serwas z katowickiego Zakładu Linii Kolejowych.

Po remoncie skróci się czas przejazdu z Gliwic do Opola tą trasą o 17 minut. Taka symulacja została wykonana założeniu, że podróż odbędzie się starym składem, przy prędkości maksymalnej 90km/h, który dziś obsługuje połączenia typu REGIO i ineterREGIO. Obecnie przejechanie tego 70-kilometrowego odcinka zajmuje godzinę i 11 minut.

Pracownicy Zakładu Linii Kolejowych mają nadzieję, że po zakończeniu remontów powrócą tu pociągi kategorii TLK i ExpressIC. - Czas przejazdu się skróci, a na równoległym odcinku, pomiędzy Opolem a Kędzierzynem pozostanie wiele "wąskich gardeł" gdzie pociągi znacznie zwalniają. Poza tym przez Pyskowice droga jest krótsza o 10 km - wylicza Serwas.
Planowany remont jest częścią programu naprawczego pomiędzy Opolem Groszowicami a Sosnowcem Jęzorem. - Zakończył się remont linii od granicy z Niemcami do Opola. Wkrótce rozpocznie się kompleksowa przebudowa linii pomiędzy Jęzorem a stacją w Krakowie-Mydlnikach. Ten śląski odcinek musimy wyremontować i spiąć z resztą, by nie pozostała wyrwa na kolejowym szlaku - mówi Serwas.

Gotowa jest już dokumentacja projektowa dla odcinka pomiędzy Łabędami a Sosnowcem Jęzorem. To kiedy ruszą pracę zależeć będzie od budżetu spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Zbigniew Szafrański, prezes PLK S.A. zapowiedział, że w tym roku wydanych zostanie rekordowe 5 mld złotych na remonty kolejowych szlaków. Jest więc duża szansa, że potrzebne pieniądze trafią na Śląsk.
Dziś podróż do Katowic trwa ponad 30 minut. Nawierzchnia, po której jeżdżą pociągi, pochodzi z 1989 roku i ułożona jest na podkładach z miękkiego drewna. To sprawia, że prędkość maksymalna, przy zachowaniu względów bezpieczeństwa, wynosi 80 km/h z lokalnymi ograniczeniami nawet do 30 km/h. Po remoncie czas przejazdu ma się skrócić o około 7 minut.

Linia kolejowa E 30 należy do III Paneuropejskiego Korytarza Transportowego łączącego między innymi Drezno, Wrocław, Katowice, Kraków z Lwowem.

Polski odcinek tej linii o długości 677 km łączy najważniejsze centra i regiony ekonomiczne południowej Polski: Dolny Śląsk, Górny Śląsk, Małopolskę i Podkarpacie.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Sob 15:24, 09 Sty 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

no jakby dojazd był na poziomie 20-25min byłoby naprawdę ok :)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Sob 21:06, 09 Sty 2010    Temat postu:

Ciekawe, czy Gliwice mogłyby zostać współudziałowcem takiej spółki kolejowej? Moglibyśmy wnieść aportem jakieś krótkie składy, a marszałek płaciłby za to, żeby jeździły po Gliwicach i okolicy (Rybnik, Bytom, Lubliniec).

PS. Remont torów na trasie do Strzelec Opolskich bardzo cieszy. Po pierwsze dlatego, że ten odcinek ma być wykorzystywany pod SKM. A po drugie dlatego, że z tej trasy korzystają też pociągi na trasie Gliwice-Lubliniec. Dzięki poprawie prędkości może będzie ich w przyszłości więcej?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Sob 21:08, 09 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Sob 22:02, 09 Sty 2010    Temat postu:

^^ a z jakiej racji mielibyśmy wnosić aportem składy, które obsługiwałyby połączenia między miejskie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Sob 22:14, 09 Sty 2010    Temat postu:

Międzymiejskie i wewnętrzne jednocześnie. Na przykład Lubliniec-Sośnica albo Rybnik-Łabędy. No i, myślę, że byłoby to też w interesie miasta, żeby ułatwić okolicznym mieszkańcom dojazd do Gliwic. A po trzecie wnosząc taki aport mielibyśmy coś do powiedzenia w sprawach dla spółki strategicznych.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Sob 22:15, 09 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 20, 21, 22  Następny
Strona 8 z 22

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin