Autor |
Wiadomość |
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 0:18, 10 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Docelowo wszystkie pośpiechy mają jechać do Wrocka przez Strzelce, trasa przez Kędzierzyn ma zbyt duże obłożenie przez pociągi towarowe...
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Nie 0:29, 10 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
kwachu89 napisał: | Docelowo wszystkie pośpiechy mają jechać do Wrocka przez Strzelce, trasa przez Kędzierzyn ma zbyt duże obłożenie przez pociągi towarowe... |
W Kędzierzynie pewnie zgrzytają teraz zębami. Jako węzeł kolejowy miasto bardzo straci na znaczeniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 0:44, 10 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Z jednej strony szkoda trochę bo kędzierzyn to miasto 3 razy większe od strzelców (strzelec) opolskich, jednak dla pasażer jest to zysk ponieważ przez strzelce jest bliżej, a co dopiero po wyremontowaniu tej trasy, chociaż z remontami PLK to nigdy nic nie wiadomo...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
megaziom
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 953
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 17:22, 18 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Marszałek przedobrzył z elfami. Stracimy 27 mln zł?
[link widoczny dla zalogowanych]
---------------
Nam problemy robi z Podium , mozemy stracic dziesiatki mln ,a tu prosze -tak unijna kase pozyskuje Smigielski
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez megaziom dnia Pon 17:24, 18 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
megaziom
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 953
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 13:05, 12 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Marszałek chce własnej kolei. Kolejarze się niepokoją
Spółka kolejowa tworzona przez władze województwa śląskiego jest solą w oku śląskich kolejarzy. - Spółka przejmie najlepsze pociągi i linie, a nam zostaną kłopoty - mówią i domagają się spotkania z marszałkiem
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gilbertus86
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 17:35, 12 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
dobrze gdyby wypaliło, wystarczy monopolu pkp, tylko ciekawe czy bedzie jakiś wspólny bilet?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Robak
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
|
Wysłany: Czw 20:39, 11 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
^^ Nie wiem czy zwróciliście uwagę, ale na naszym dworcu jest zamontowany monitoring. Kamery wyglądają na naprawdę solidne (nie jakieś zabawki z warzywniaka). Jest ich sporo i zostały rozmieszczone tak, że kontrolują, rzeczywiście różne części dworca (nawet zakamarek gdzie są kasy InterCity za budką z pieczywem).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Czw 21:08, 11 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Cóż, mam nadzieję, że zbliżamy się do cywilizacji.
Z innej beczki aż muszę się tutaj zachwycić zmianą, jaka w przeciągu ostatniego roku dokonała się w przewozach w aglo. Chyba pierwszy raz od daaawna komunikacja aglomeracyjna zanotowała skok do przodu, a nie odwrotnie.
Wracałem ostatnio pociągiem z Kato w sobotę ok 19.30. Pociąg jeszcze co godzinę (powiedzmy, że optymalne byłoby chyba jednak te 30min), ale jechał praktycznie zapełniony (co najmniej 50% zapełnienia). I faktycznie jest to konkurencja w stosunku do samochodu - skoro bilet kosztuje ok 5zł, a jazda samochodem (podobna czasowo) ok 10, do tego pociąg jednak daje dobre warunki w porównaniu do busa (choćby takie, że można poczytać książkę, czasopismo). Tu muszę jednak oddać honory Śmigielskiemu, że trochę te przewozy ruszył zwłaszcza nowym rozkładem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gilbertus86
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 22:15, 11 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Szkoda tylko ze po 23 nie ma absolutnie zadnej komunikacji az do chyba 4 rano (chodzi mi o pociagi PR na ktore zwykle kazdy ma bilet miesieczny). Gdyby tylko byly jakies pociagi chociażby co 2 godziny, o 23, 01 i 03 na linii Gl - S-wiec
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 1:47, 12 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
@kaspirc
Wcale bym nie wychwalał Śmigielskiego nad niebiosa... Początkowy rozkład który zaprezentował PR Katowice, UMarsz. przyjął z entuzjazmem i aplauzem i gdyby nie interwenca OKOKŚ to pewnie PRK wycięłoby jeszcze kilkanaście połączeń... Po rzeczonej interwencji OKOKŚ sprawę w swe ręce przejęła centrala PR w Wawce która to ułożyła ten rozkład z głową a który UM łaskawie zaakceptował... Niestety okokś personalnie się rozsypał i nie wiadomo czy pojedyncze jednostki będą już miał taki wpływ na rozkład jak kiedyś obywatelski komitet...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Robak
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
|
Wysłany: Pon 9:21, 19 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Remont linii kolejowej Opole - Gliwice przez Kędzierzyn-Koźle został odłożony na następne lata. Na prace nie ma pieniędzy. Wstępnie kosztorys oszacowano na półtora miliarda złotych. Teraz okazuje się, że potrzebne jest 5 miliardów złotych. Ministerstwo Infrastruktury przełożyło remont na następne lata.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 12:30, 19 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Odcinek Gl-KK i tak jest w całkiem nie złym stanie, gorzej jest potem do Opola... Mam tylko nadzieję że nie zachwieje to moderną CE-30 ...
Tutaj kolejny artykuł o modernizacji węzła KK...
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 23:17, 20 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
A tutaj z kolei z kolei dobra wiadomość ...
"Jak poinformował Witold Trólka z Biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego, przełom października i listopada 2010 r. to przewidywany termin dostawy pierwszych dwóch z ogólnej liczby ośmiu zakupionych przez śląskich samorządowców pojazdów. Do czasu rozpoczęcia świadczenia usług przez Koleje Śląskie - spółkę powołaną w tym roku przez władze województwa śląskiego - „Elfy” będę użytkowane przez Przewozy Regionalne. Potem, wraz z zakupionymi wcześniej „Flirtami” Stadlera, zostaną przekazane do nowego podmiotu.
Zdaniem Witolda Trólki zapadła już także decyzja odnośnie tras, do obsługi których zostanie skierowany nowy tabor.
- W pierwszym okresie będzie to linia Gliwice-Katowice. Po zbudowaniu połączenia miast aglomeracji górnośląskiej z MPL, ,Katowice" w Pyrzowicach, „Elfy” będą obsługiwać linię Gliwice-Katowice-MPL, ,Katowice" w Pyrzowicach - powiedział Trólka."
Link do całości
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
megaziom
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 953
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 10:48, 22 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | W przyszłym roku rozpocznie się remont gliwickiego dworca
Ta wiadomość na pewno ucieszy wielu. Budynek gliwickiego dworca czeka generalny remont. Zdaniem przedstawicieli PKP S.A. obiekt wreszcie będzie na miarę XXI wieku. Nie wiadomo jednak, czy zarządzająca peronami i przejściami podziemnymi spółka Polskie Linie Kolejowe, równolegle je wyremontuje.
Inwestycja jest na etapie przygotowywania procedur umożliwiających zlecenie opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej. Prace budowlane rozpoczną się w 2011r. i potrwają dwa lata.
W trakcie remontu podróżni będą musieli liczyć się z utrudnieniami. Podczas przebudowy przewiduje się częściowe, okresowe wyłączanie budynku z użytkowania.
Prace obejmą budynek dworca wraz z placem przeddworcowym.
- W ramach przebudowy planujemy wykonać odnowienie elewacji wraz z wymianę drzwi i okien. Modernizację przejdzie m. in. instalacja elektryczna, wodno-kanalizacyjna i centralnego ogrzewania - informuje Paulina Jankowska z biura prasowego PKP S.A.
Swój dotychczasowy wygląd zmieni hol główny dworca, który zostanie połączony wewnętrznym pasażem z halą dworca PKS. Zaaranżowana zostanie nowa strefa dla podróżnych, oczekujących na pociąg. Dodatkowo dworzec zyska ujednolicony system identyfikacji wizualnej i zostanie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Planowany koszt inwestycji to 30 mln złotych. Pieniądze będą pochodzić z budżetu państwa oraz środków własnych PKP S.A.
Niepewny wydaje się remont peronów i przejść podziemnych, które są własnością Polskich Linii Kolejowych. Jacek Karniewski, rzecznik katowickiego oddziału spółki, od nas dowiedział się o remoncie dworca. - Trudno w tej chwili cokolwiek zadeklarować. W 2012 roku rozpocznie się rewitalizacja linii kolejowej z Gliwic do stacji Sosnowiec Jęzor(pomiędzy Mysłowicami a Jaworznem Szczakową - przyp. red.), ale nie ma jeszcze szczegółów tej inwestycji - mówi Karniewski.
Obecny budynek dworca kolejowego w Gliwicach oddano do użytku w 1906 roku. Ówcześnie była to jedna z największych stacji w Prusach. Okres świetności minął jednak dawno. Przez lata był zaniedbywany, a ostatnia większa inwestycja miała tu miejsce w latach 90-tych ubiegłego stulecia, kiedy to oddano do użytku IV peron. |
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez megaziom dnia Czw 10:48, 22 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Czw 12:39, 22 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Świetne info. I szczerze mówiąc umiarkowanie cieszę się, że jednak PKP nie przekazała miastu dworca - 30mln to kupa kasy, którą w gliwicki dworzec wyłoży państwo, a nie miasto . Widać, że ma być kompleksowo... oby PLK też się do tego dostosowało i zrobiło coś z peronami i tunelami, choćby w kwestii ujednoliconego systemu identyfikacji wizualnej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|