Autor |
Wiadomość |
senet
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 13:36, 02 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Dużo o tramwajach, ale też jest o kolejce Sośnica-Łabędy. Teraz okazuje się, że będą czekać na powstanie Kolei Śląskich i czasu, aż będą mieć tyle taboru by mogli obsłużyć tę linie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Śro 13:54, 02 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Ja jestem sceptyczny wobec tego pomysłu, na relacji centrum-Łabędy autobusy mogłyby sobie naprawdę świetnie radzić (dająć im priorytet na dwóch newralgicznych skrzyżowaniach)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 14:37, 02 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Ja wyobrażam sobie w przyszłości tę linię jako taki szkielet tej naszej mikroaglomeracji gliwickiej. Linia kursowałaby z Pyskowic przez Gliwice i Knurów do Leszczyn (tu przesiadka na Rybnik, Wodzisław, Ostrawę). Druga linia to oczywiście Gliwice-Pyrzowice.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Śro 14:50, 02 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Tu ma sens przedłużenie linii z Katowic do Pyskowic, przedłużenie linii Gliwice - Bytom na Gliwic - Pyrzowice, może linia do Szczygłowic (Rybnika), ale - nie można zakładać, że to będzie podstawa komunikacji wewnątrzmiejskiej, bo nią dalej będą autobusy. Jeśli ktoś myśli, że taka kolejka będzie atrakcyjna np dla mieszkańców Kopernika, to po prostu nie ma bladego pojęcia o atrakcyjności KM. Owszem, jeśli ktoś jedzie z Kopernika do Katowic, wygodniej byłoby wsiąść na jego osiedlu, ale już jadąc do centrum (gdy autobus jedzie średnio 12minut), zakładając po pierwsze dłuższe dojście do przystanku oraz niższą częstotliwość (póki co przecież mówi się o 30min...) nie ma tu nic z atrakcyjności.
Tę kasę DZISIAJ możnaby przeznaczyć na priorytet dla KM na dwóch newralgicznych skrzyżowaniach, tak, by czas jazdy autobusem nei wahał się między 12 a 40 minut
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
senet
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 12:56, 07 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
"Na niektórych trasach, m.in. z Katowic do Wisły Głębce, Rybnika do Chałupek, Rybnika do Bielska-Białej i z Bytomia do Gliwic pociągi nie będą kursowały w ogóle! - To nie jest ani próba zastraszania, ani wywierania nacisku na władze województwa. Po prostu nie jesteśmy już w stanie dopłacać do deficytowych połączeń - mówi Przemysław Gardoń, dyrektor Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Katowicach."
Więcej... [link widoczny dla zalogowanych]
No to długo nie nacieszyliśmy się pociągami do Bytomia. Z drugiej strony to co robiły Przewozy Regionalne na tej linii (ograniczanie oferty) dobrze jej nie wróżyło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Pon 13:10, 07 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
^^ dokładnie. Zresztą takie połączenia nie będą dochodowe, jeśli na takich trasach będzie konkurencja z autobusami IMO.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pon 14:56, 07 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Najbardziej hardcorowo brzmi wycięcie wszystkich połączeń z Katowic do Wisły.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
senet
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 15:42, 07 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
@kaspric akurat tu pociąg miał kilka atutów. Bilet jednorazowy tańszy ( 3 zł przy bilecie KZK 4 zł), czas przejazdu ( 28 min. pociąg, 45 min. autobus a gdy jeszcze był wjazd do Miechowic to dłużej). Gorzej gdy trzeba było korzystać z miesięcznego, a ktoś musiał jeszcze dojechać autobusem do stacji. Dużym minusem jest też brak stacji w Zabrzu ( w okolicach alej Korfantego). Zresztą z tego co pamiętam to koncepcje robiła Politechnika Śl. i tam było kilka założeń które trzeba było spełnić aby linia była opłacalna. W sumie żadnej nie spełnili.
@m966 jak już straszyć to porządnie. Już nieraz przy wycinaniu leciały pociągi które miały duże obłożenie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Pon 15:46, 07 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
senet napisał: | @kaspric akurat tu pociąg miał kilka atutów. Bilet jednorazowy tańszy ( 3 zł przy bilecie KZK 4 zł), czas przejazdu ( 28 min. pociąg, 45 min. autobus a gdy jeszcze był wjazd do Miechowic to dłużej). Gorzej gdy trzeba było korzystać z miesięcznego, a ktoś musiał jeszcze dojechać autobusem do stacji. Dużym minusem jest też brak stacji w Zabrzu ( w okolicach alej Korfantego). Zresztą z tego co pamiętam to koncepcje robiła Politechnika Śl. i tam było kilka założeń które trzeba było spełnić aby linia była opłacalna. W sumie żadnej nie spełnili. | Było kilka zalet, ale za mało, by miało to połączenie sens. Tym bardziej po cięciach. Większość przewozów to bilety miesięczne, jeśli na takich trasach, jak Gliwice Bytom ludzie będą wybierać autobusy, to pociągi się nei utrzymają.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pon 15:46, 07 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Pociąg do Bytomia to nawet w 22 minuty dojeżdża. Niestety nie przekłada się to na frekwencję. A szkoda, bo takie połączenia uzupełniające podstawową siatkę też są potrzebne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Pon 15:56, 07 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
^^ moja siostra (studiująca w Bytomiu) korzystała z tego połączenia codziennie. Po cięciach w rozkładzie była zmuszona wynająć mieszkanie w Bytomiu. I tyle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ziutek997
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grottgera
|
Wysłany: Pon 16:07, 07 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Połączenie autobusowe z Bytomiem jest koszmarne... pracowałęm przez jakiś czas w bytomiu i dojazd trwałby w najlepszym wypadku 1,5h... samochodem tą trasę robiłęm w okolo 20-25 minut bez specjalnego pośpiechu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
senet
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 16:14, 07 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
@m966 czas podałem ten dłuższy z Bytomia do Gliwic. W odwrotną stronę jedzie 24 minuty.
Linia potencjał ma, tylko trzeba umieć go wykorzystać. Niestety PR podchodzi do tego tak, że jest pociąg jest dotacja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wix
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Pon 16:48, 07 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
To samo będzie z biletem metropolitalnym, tylko pytanie kiedy. Robią totalne buble a potem zaskoczeni, że nikt nie korzysta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pon 17:04, 07 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
senet napisał: | @m966 czas podałem ten dłuższy z Bytomia do Gliwic. W odwrotną stronę jedzie 24 minuty. |
To ciekawe. Jak linia startowała, to przejazd zajmował tylko 20 minut. Potem 22, a teraz jeszcze dłużej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|