Autor |
Wiadomość |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Nie 20:40, 02 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Oby przejecie oznaczało jakąś nową jakość.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
gilbertus86
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 8:43, 03 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Nowa jakość - hmm, pod względem taboru na pewno jest skok przez epoki, co do reszty mam mieszane uczucia. W sobotę testowałem KŚ na trasie Gliwice - Batory - Gliwice. Z Gliwic pociag ruszył juz z 5 minutowym opóźnieniem, z Batorego podobnie niewielki poslizg, przy zakupie biletu nieco zamieszania, bo pani w okienku PR nie sprzeda, tylko odsyła już nieco zirytowana (chyba dlatego, ze pasazerowie złośliwie cały dzien do niej podchodza i chca zakupić bilet) do kiosku przed dworcem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Czw 14:21, 06 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
A propos Gliwice-Bytom, przydałby się taki kryzysowy Elf [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Czw 14:35, 06 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Elegancki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ziutek997
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grottgera
|
Wysłany: Czw 14:44, 06 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Super rzecz - właśnie takie składy mogłyby uczynić wiele linii rentownymi...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 18:48, 16 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Przejrzałem sobie nowy rozkład jazdy. W planach jest dorzucenie dwóch nowych pociągów do Warszawy: jeden TLK z Jeleniej Góry (odjazd z Gliwic ok 1 przyjazd do Wawy ok. 7) oraz jakiś IR z Wrocławia. W sumie będzie 6 połączeń.
Z innych ciekawostek, wzmocnione zostaną miedzy innymi kierunki na Jelenią Górę i Kielce/Lublin (w tym pociąg do Chełmu). Mniej będzie chyba jeździło za to na Szczecin czy Przemyśl.
PS. Czy ktoś reflektuje na przejazd do Gdyni przez Białystok?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Śro 18:53, 16 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
TLK, TLK... mnie tylko klasa premium interesuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
proso2
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 8:28, 17 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | Przejrzałem sobie nowy rozkład jazdy. ...ktoś reflektuje na przejazd do Gdyni przez Białystok? |
Wydaje mi się, że do Gdyni, to chyba nikt nie pojedzie, ale dla tych, co potrzebują wysiąść gdzieś pomiędzy Białymstokiem a Olsztynem, to pociąg jest jak najbardziej potrzebny. Przed laty sam potrzebowałem takiego połączenia i musiałem tłuc się z przesiadkami, ryzykując, czy w ogóle znajdę miejsce siedzące po przesiadce w Olsztynie lub Warszawie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
stachu
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 17:17, 17 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | Czy ktoś reflektuje na przejazd do Gdyni przez Białystok? |
To jest "Tour de Pologne".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Śro 15:46, 07 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
A jednak?
[link widoczny dla zalogowanych]
Mam mieszane uczucia - nie ma co ukrywać, że dla naszej metropolii nie jest to zła wiadomość, bo możliwe, że w efekcie będzie oznaczać np. modernizację linii Katowice - Wrocław do wyższego standardu, np 200km/h oraz większą ilość pociągów klasy premium (Wrocław -> Warszawa przez Katowice). Osobiście uważam, że powyższe jest warunkiem dla rezygnacji z programu KDP. Drugim jest udrożnienie alternatywnych szlaków - co nam po dostosowaniu linii do 160 i 200km/h, jeśli po tych samych trasach będą jeździć pociągi z V<120km/h w takiej częstotliwości, że będzie trzeba i tak ograniczać prędkości najszybszych składów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 16:10, 07 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Za dwa może trzy lata na CMK będziemy jechać z prędkością 220-230 km/godz., a to już bardzo dużo - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Andrzej Massel. |
Podoba mi się ta decyzja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Śro 16:43, 07 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Zastanawiam się, czy a propos rezygnacji z KDP moim zdaniem warto polobbować za zrobieniem szybkiej obwodnicy aglomeracji na trasie Wrocław-Kraków/Warszawa.
Chodzi o to, by szybkie pociągi zahaczały tylko o stacje węzłowe, a resztę mknęły te 160-200km/h. Znów wrócę do Japonii i tam tak fajnie jest to rozwiązane np. w Tokio - są 3 stacje, centralna i 2 na rogatkach. w GOP jest analogiczna sytuacja - zakładając stacje w Gliwicach, Katowicach i np. Zawierciu jest prosty układ. Jadąc np od zachodu dojeżdżasz do Gliwic i tu albo jedziesz dalej bez zwłoki do Warszawy (z V +- 160-200km/h), albo przesiadasz się na połączenia lokalne w kilku kierunkach (na Zabrze,RŚl / Bytom / Rybnik).
Może dałoby się dostosować tu trasę przez Makoszowy?...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 18:34, 07 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
To co zarobisz na zwiększonej prędkości przez Makoszowy, stracisz pewne równocześnie na zwiększonej odległości. To już lepiej wybudować dodatkową parę torów przez Zabrze.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Śro 18:36, 07 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Śro 19:10, 07 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
^^ no niespecjalnie, to jest trasa dłuższa o ok 2km, czyli zakładając docelowe 120km/h na trasie przez Hebzie i 160km/h przez Makoszowy różnica jest +- 15min do 12min.
Ale nie o to tu się akurat rozchodzi:
- aktualnie trasa przez Hebzie ma być wyremontowana do standardu 80km/h
- docelowo 120km/h
- prowadzenie trasy o wyższych parametrach wymaga korekty łuków etc., a to odnosi się do wszystkich torów, a nie tylko 2 dodatkowych
- trzeba zrobić bezkolizyjne przebicia przez stacje, na których się nie zatrzymuje - inaczej to nie ma sensu, bo i tak na każdej stacji musiałby zwolnić - nie może przejeżdżać przy peronie 160km/h.
- tak szeroka przebudowa rozwaliłaby logistycznie przewozy pasażerskie w regionie na jej czas, wybranie innej trasy niż obecnie używana nie ma wpływu na przewozy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Czw 7:31, 08 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Pewnie masz rację. Co by nie było, mnie taki system urządza. Dopóki się będą te pociągi w Gliwicach zatrzymywać, to jest ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|