 |
|
Autor |
Wiadomość |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Czw 14:36, 08 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
^^ jeszcze jedna rzecz, której nie wypisałem, a właściwie o tym myślałem - byłaby to szansa na to, by przy okazji odtworzyć lokalne pociągi na tej trasie. Oczywiście to by się wiązało z osobnymi torami, ale nie ma tam problemu istniejących stacji i działających połączeń pasażerskich
Zresztą tu też nie ma się o co kłócić, bardziej chodzi o sam układ komunikacji - akurat w GOP układ ze stacjami węzłowymi Gliwice - Katowice jest cholernie czytelny. Szlag mnie trafia, jak czytam na różnych forach pomysły w stylu "szybka kolej Wrocław-Kraków tylko z dworcem w Kato", a takie się zdarzają np. na gkw, bo to nie świadczy o centryzmie, ale też o tym, że niektórzy nie mają bladego pojęcia o tym, jak komunikacja publiczna powinna funkcjonować.
Zresztą, a propos jeszcze metropolii, z racji zainteresowań i wykształcenia, badam od jakiegoś czasu funkcjonowanie większych metropolii (szczególnie w Jpn ) i jedną z podstawowych cech prawdziwych metropolii jest właśnie ich policentryczność (takie Tokyo nie ma przecież centrum, to jedno wielkie miasto z wieloma ważnymi dzielnicami). Jak patrzę na niektóre zakusy przy tworzeniu naszej metropolii mam wrażenie, że właśnie niektórzy "za nią" nie mają bladego pojęcia, czym się metropolia powinna cechować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Czw 16:19, 08 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Oczywiście, że każda duża metropolia musi mieć kilka centrów. Wyobraź sobie co by było, gdyby wszyscy mieszkańcy Tokio codziennie rano próbowali się dostać w jedno miejsce o powierzchni Śródmieścia Katowic. Byłby to problem czysto logistyczny. Taki sam problem zacznie narastać w przypadku centralizowania naszej aglomeracji.
Tak jeszcze a propos centrów przesiadkowych, zastanawiam się, czy nie byłoby celowym zrobić jeszcze trzeci taki węzeł w Szczakowej (w kontekście linii Wrocław-Kraków), który obsługiwałby całe Zagłębie (linia kolejowa Szczakowa-Ząbkowice + autobusy do Jaworzna i Sosnowca). Ale to oczywiście nie jest dyskusja na to forum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 14:12, 14 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Linia Gliwice - Bytom chyba znowu przeznaczona do wycięcia.
[link widoczny dla zalogowanych]
Coś ta linia nie ma szczęścia. Niby potrzebna, ale ciągle nie da się tam zrobić nic sensownego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Sob 12:20, 17 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Wygląda na to, że wraz z nowym rozkładem zrobi nam się niezła kolej miejska. Rano z Łabęd do Centrum pociągi będą jeździć co pół godziny w tym dwa aż do Katowic. Na początek w sam raz.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Wto 23:41, 20 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
^^ w Tokio jest takie rozwiązanie, że kilka linii prywatnych kolei wjeżdżając do Tokio jadą po trasach metra jako kolejna z linii systemu. Każdy skład posiada jakby 2 oznaczenia, pierwsze oznaczenie to jaka to jest trasa pociągu, drugie - wspólne dla wszystkich - to linia metra.
Faktycznie takie koleje mogłyby być niezłym początkiem. Liczę na to, że jednak w przyszłości takt na taki KK czy Strzelce (lub lepiej Opole) będzie po 30 min. Do tego dojdzie linia S19. Już jest takt 15min. Dołożyć jeszcze jakieś miejskie kursy dla zagęszczenia taktu i zezwolić na płatność ŚKUP na miejskiej taryfie w obrębie samego miasta.
Jeśli mogę sobie pozwolić na małe scifi, o którym już trochę wspominałem, najchętniej na przyszłą perspektywę finansową widziałbym puszczenie końcówki linii S1 i S15, a w perspektywie kiedyś rybnickiej, gdzieś w okolice Gwardii Ludowej, a linii z tras na S17 i S18 przecinką na Podium (Pol.Sl) i Nowe Gliwice, może z przebiciem na istniejącą trasę do Sośnicy. Aktualnie za wiele na dzisiejsze potoki, ale tereny perspektywiczne.
Jak mówiłem na piwie, Gliwice mogą być obsłużone autobusami i nie jest potrzebna kolej, tę widziałbym tylko jako stymulator, inwestycję perspektywiczną, nie wynikającą z obecnych potrzeb.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Wto 23:44, 20 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 0:32, 21 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
kaspric napisał: | a linii z tras na S17 i S18 przecinką na Podium (Pol.Sl) i Nowe Gliwice, |
Można by tu wykorzystać korytarz po kolejce wąskotorowej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wix
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Wto 22:11, 11 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Hahaha, w skrócie - KŚ sobie tak nie radzi, że poprosili o pomoc PR. Do końca roku oddają im 20% połączeń do obsługi.
Bardzo mnie zaskoczyła ta klapa KŚ, przecież mają już trochę doświadczenia w tej branży.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 3:56, 12 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Mnie nie zaskoczyła. Niepotrzebnie marszałek uparł się, żeby przejąć wszystko od razu. Czasu na zdobycie taboru było po prostu zbyt mało i taki jest tego efekt. Po prostu nie ma co jeździć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wix
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Pią 23:24, 14 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
No i Matusiewicz podał się do dymisji. Nowy marszałek i cała świta za miesiąc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
proso2
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 14:13, 15 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | Niepotrzebnie marszałek uparł się, żeby przejąć wszystko od razu. |
Nie wiem czy się uparł, czy po prostu nie potrafił dobrać sobie ludzi, którzy go mamlili, że podołają zadaniu, a wcale nie mieli takiego zamiaru i umiejętności.
m966 napisał: | Czasu na zdobycie taboru było po prostu zbyt mało i taki jest tego efekt. Po prostu nie ma co jeździć. |
O tym ile jest czasu w stosunku do potrzeb było wiadomo od dawna, więc nie rozumiem, czemu tej informacji nie posiadał sam marszałek. Czyżby w jego otoczeniu byli sami durnie?
Podręczniki, jak działa transport są identyczne od stu lat, więc nikt nie może powiedzieć, że o czymś nie wiedział i coś go zaskoczyło. No, chyba że zatrudniowo wyłącznie znajomych królika, których jedyną umiejętnością było przychodzenie do pracy i branie pensji. Ponoć nawalił jakiś dyspozytor. A co to? Był tylko jeden? Nie miał zastępcy ani osób odpowiedzialnych przez całą dobę? Podobno rozkłady jazdy układał najlepszy specjalista. A co to? Nie wiedział, że tabor ma gorsze parametry od tych, które założył? Miał czelność podpisać się pod fikcją literacką? Fakt, że prezes miał jakiś proces, to pikuś przy tych wszystkich niedociągnięciach, których nikt nie musiał zatajać, a które są teraz oczywiste, że sporo osób powinno było o tym wiedzieć od dawna.
Na początku grudnia Matusiewicz wraz z tym nieszczęsnym prezesem zapewniali, że wszystko jest zapięte na ostatni guzik, a tu proszę: okazało się, że płaszcz dziurawy, guzików nie ma i jeszcze nici zabrakło.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez proso2 dnia Nie 18:43, 16 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Nie 3:47, 16 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Teraz się jeszcze okazuje, że z powodu pośpiechu raz, że KŚ zakupiły/wynajęły kiepskiej jakości tabor po zawyżonej cenia. A dwa, że zatrudniły ludzi z PR, którzy odwykli od pracy i nie kwapią się do kontrolowania czy sprzedawania biletów. Przenoszą do KŚ stare przyzwyczajenia z państwowego molocha.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
stachu
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 11:16, 16 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | Teraz się jeszcze okazuje, że z powodu pośpiechu raz, że KŚ zakupiły/wynajęły kiepskiej jakości tabor po zawyżonej cenia. A dwa, że zatrudniły ludzi z PR, którzy odwykli od pracy i nie kwapią się do kontrolowania czy sprzedawania biletów. Przenoszą do KŚ stare przyzwyczajenia z państwowego molocha. |
I to mnie najbardziej boli...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Sob 19:50, 12 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
"Linia S19 Gliwice – Pyskowice – Lubliniec
Od 18 stycznia 2013 r. celem uzupełnienia oferty przewozowej zostaną uruchomione wieczorne pociągi, w nowej relacji Lubliniec – Gliwice i z powrotem (przez Pyskowice), oznaczone jako linia S19. Nowe pociągi zostaną uruchomione celem nawiązania skomunikowań w stacjach Lubliniec oraz Gliwice.
Rozkładowe godziny kursowania pociągów:
poc. 44226/268/372: Lubliniec (20:35) – Gliwice (21:3 – skomunikowany z pociągiem Przewozów Regionalnych z Wrocławia Głównego.
poc. 44227/241: Gliwice (22:5 – Lubliniec (23:57) – skomunikowany z pociągiem linii S1 z Częstochowy (przez Katowice);"
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 19:58, 12 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Z tego co tam jest napisane, od 1.02 wraca też S15 Gliwice - Bytom, 8 par kursów co 2h.
Z tego co widzę, to rozkład nawet jest konkurencyjny do porannego dwu-CN-a 850:
850:
6:45-7:30 -> [link widoczny dla zalogowanych]
6:55-7:40 -> [link widoczny dla zalogowanych]
S15:
7:10-7:37 -> str 15. [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Sob 20:20, 12 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ziutek997
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grottgera
|
Wysłany: Nie 12:20, 13 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Wszystko pięknie wygląda, ale w KŚ wciąż panuje okropny bałagan. Wczoraj korzystałem z ich usługi i teoretycznie wszystko jest pięknie, stosunkowo szybko, wygodnie no i tanio. Ale ceny biletów nie zgadzają się z cenami podawanymi na ich stronie, a rozkład też się nie zupełnie pokrywa. Chciałem wrócić z Katowic pociągiem o 23.15, jednak taki kurs nie istnieje pomimo, że wyraźnie znajduje się w rozkładzie jazdy na stronie internetowej. A najbliższy kurs dopiero po 6 rano. To jest jakaś kpina.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|