Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Kolej
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 20, 21, 22  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 23:34, 31 Lip 2009    Temat postu:

Ten fragment jest bardzo krzepiący:

"W warunkach kolei aglomeracyjnej, częstotliwość kursowania co 30 minut w godzinach szczytu, może okazać się za mała. Jej zwiększenie do odstępu co 10 minut pomiędzy pociągami szczytowymi, w Polsce w chwili obecnej uważane za wystarczające, oznaczałoby, w dopuszczalnym na tym etapie uproszczeniu, trzykrotny wzrost kosztów ponoszonych przez przewoźnika. Wystarczy porównać takie wartości z przychodami jw., nawet konserwatywnie nie powiększanymi, aby stwierdzić, że i w tym wypadku przewozy nie wymagałyby dofinansowania."


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Sob 9:11, 01 Sie 2009    Temat postu:

Qwe napisał:
Narazie to niech najpierw przejdą do jakiegoś konkretnego działania. Póki tego opracowania TORu nic nie ma (tylko jakieś złudne marzenia). No i częstotliwość to kolejna porażka. Skoro jest napisane minimum to znając nasze władze (pojęcie ogólne tym razem, władze każdego typu w naszym kraju) to będzie to TYLKO minimum (czyli odtrąbienie 30-minutowego taktu w szczycie)


Miejmy nadzieję, że nie. Miasto może będzie chciało się chciało pochwalić, że potrafi zrobić taki 'nowatorski na skalę Polski' projekt kolejki i może nie od razu, ale z czasem będzie się starało, aby ciufcia często jeździła. Bo ludzie będą grymasili, że robią taką kolejkę, która rzadko jeździ. Poza tym jeśli chcieliby szukać oszczędności w postaci np. zmniejszenia kursów autobusów to pociągów musi być sporo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Qwe



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 11:09, 01 Sie 2009    Temat postu:

No ok. Zminimalizowanie taktu do 10-minutowego oznacza bardzo częste przejazdy na tej linii. Jak to się ma do rozkładów składów kursujących na większych odległościach? Przecież to jest kolejny problem - bądźmy szczerzy, wątpie, żeby PKP poszło nam aż tak na rękę, że pozmienia wszystkie rozkłady, żeby nasz Express jeździł spokojnie w szczycie. Nie zapominajmy o tym, że w godzinach szczytowych także i zwykłe koleje jeżdżą conajmniej częściej niż w reszcie dnia. No i ta kolej, w tym takcie, to miałaby może i sens, ale na wspólnej taryfie i ciągnąca się do Katowic. Wtedy możnaby wreszcie pokasować więcej linii autobusych i posłać busy na te uzupełniające (tylko nie alternatywne, jak to na wpk przeczytałem, żeby kursował pociąg "i" autobus). Marnie wierzę w ten pomysł, ale czekam na jakieś dalsze info ze strony UM, bo póki co cisza. Mija kilka miesięcy od planów/koncepcji/przedstawienia, więc mam nadzieję, że w tym czasie coś się posuwało do przodu, a nie że stanęło tylko na likwidacji 1/4 i opracowaniu TORu.

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Sob 12:09, 01 Sie 2009    Temat postu:

IMO póki co wystarczyłoby takt 10min na pociąg i autobus, ale pociąg powinien dojeżdżać do Zabrza. W tym momencie zostawiłbym tylko linię autobusową 126 w tym takcie Very Happy. Całość oczywiście tylko w momencie, gdy mamy system przesiadkowy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Sob 12:24, 01 Sie 2009    Temat postu:

Zawsze może się zdarzyć tak, że PKP PR w swoich pociągach w godzinach szczytu, które będą np. jechały w stronę Opola będą się zatrzymywały na przystankach gliwickich to będzie to jeszcze lepsza sytuacja Wink PKP na tym zarobi (bo jeśli przystanki staną się popularne to ludzie będą nimi jeździć) oraz miasto bo to usprawni system transportu. Pytanie jedynie czy ludzie będą chcieli płacić za przejazd np. z Łabęd do centrum wg taryfy PKP PR. Troszkę wątpię ;/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Sob 16:46, 01 Sie 2009    Temat postu:

Trzeba przyznać, że w opracowaniu TORu jest kilka bardzo nowatorskich (w skali GOPu) punktów, które też mogą zdecydować o atrakcyjności tej oferty. Po pierwsze zaakcentowanie przewozu rowerów. Czyli że wsiadasz w Pyskowicach z rowerem i z dworca PKP możesz sobie zapedałować do punktu docelowego. I drugie, żeby w ramach biletu na przejazd mieściła się opłata za parking "park and drive" zlokalizowany przy jednej czy dwóch stacjach. Poza tym, jestem pozytywnie zaskoczony prędkością na trasie do Sośnicy. 70 km/h to dla przewozów aglomeracyjnych całkiem niezły wynik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Sob 16:54, 01 Sie 2009    Temat postu:

^^ 70 to minimum (ZTCP Pestka jeździ 80).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Sob 17:03, 01 Sie 2009    Temat postu:

Cała trasa z Pyskowic do Sośnicy ma zabrać 18-20 minut. To jest moim zdaniem rezultat. Choć oczywiście dałoby się jeszcze szybciej.

Co zaś się tyczy obłożenia trasy, to nawet jeśli kolejka miejska musiałaby się mieszać z ruchem do Opola, to to i tak są obecnie tylko 2-3 pociągi w ciągu godziny (zazwyczaj nie więcej, jak 1 pociąg ponadregionalny). A myślę, że po modernizacji tej trasy przepustowość powinna przekroczyć 10 pociągów / godzinę. 6 miejskich pociągów spokojnie się więc zmieści. Szczególnie jeśli w ten 10 minutowy takt włączone będą pociągi do Opola i Kędzierzyna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Śro 8:28, 12 Sie 2009    Temat postu:

Pociągi zamiast tramwajów

Na pocieszenie dla mieszkańców, za likwidowane tramwaje i zamiast autobusów, władze miasta w Gliwicach chcą reaktywować połączenia kolejowe do Sośnicy i Łabęd. Możliwe jest także ewentualne przedłużenie kolei miejskiej do sąsiednich Pyskowic podaje „Dziennik Zachodni”.

Chodzi o szybkie połączenie z centrum miasta, nie tylko miejsc zamieszkanych przez sporą liczbę ludności, ale i szybko rozwijających się terenów przemysłowych. Jak napisał „Dziennik Zachodni”, na zlecenie Urzędu Miasta w Gliwicach, eksperci z Zespołu Doradców TOR, przeprowadzili analizę, czy pomysł ma w ogóle rację bytu. Odpowiedź jest krótka: to ma sens.

Autobusem KZK GOP, przy sprzyjających warunkach drogowych, 10 kilometrowa podróż z Sośnicy do Łabęd trwa ok. 50 min. Bezpośredniego dojazdu z Sośnicy do Pyskowic w ogóle nie ma. Przewozy Regionalne uruchamiają 9 pociągów dziennie na trasie Gliwice - Pyskowice. Tymczasem miasto planuje, że kolej miejska kursowałaby co 30 min. w szczycie i co godzinę poza nim – napisał „Dziennik Zachodni”. Podróż trwałaby około 25 min.

Jest jednak problem, ponieważ o ile stan torowiska na linii, po której odbywałby się ruch pociągów, nie budzi żadnych wątpliwości – linia jest sukcesywnie modernizowana – to jednak stan dworca w Pyskowicach jest co najmniej opłakany. Ponadto trzeba by również wybudować od podstaw kilka przystanków po trasie. Na szczęście nie ma zastrzeżeń co do Kuźnicy, Łabęd i samych Gliwic – powiedział dla „Dziennika Zachodniego” współautor analizy Piotr Rydzyński.

Warunkiem opłacalności całego przedsięwzięcia, jest założenie, że do pociągu przesiądzie się około 10 tys. pasażerów, korzystających na codzień z komunikacji miejskiej, PKS-u i prywatnych przewoźników. Skusić ich do tego miałby wspólny bilet autobusowo-kolejowy. Zmotoryzowanych natomiast miałaby przekonać możliwość pozostawienia samochodu na strzeżonym parkingu typu „Parkuj i jedź”, który miałby powstać przy osiedlu Kopernika. Autorzy analizy, uważają, że przy spełnieniu takich założeń, kolej miejska miałaby szansę nie tylko niekorzystać z dotacji samorządowych, ale nawet przynosić dochód. Na razie nie wiadomo dokładnie, kiedy kolej miałaby ruszyć, jednak jak mówią „Dziennikowi Zachodniemu” eksperci z ZDG TOR, jest to możliwe już w przyszłym roku.

(źródło: Dziennik Zachodni, 8 sierpnia 2009)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Pią 22:18, 28 Sie 2009    Temat postu:

Kolej na Górnym Śląsku straciła aż 160 tys. pasażerów

Gazeta Wyborcza Katowice - 28-08-2009 08:04

W ciągu ostatniego roku liczba pasażerów pociągów na Górnym Śląsku spadła o 160 tys. osób.
Zdaniem "Gazety Wyborczej Katowice" spadek jest skutkiem "rzezi pociągów", do której doszło na początku roku. Z rozkładu zniknęło wówczas 140 połączeń. - Większość pasażerów przesiadła się do autobusów i prywatnych samochodów. Kolej już nigdy ich nie odzyska - mówi dziennikowi Krzysztof Kuś z Obywatelskiego Komitetu Obrony Kolei Województwa Śląskiego.

Tymczasem kolejarze uważają, że wpływ na spadek liczby pasażerów miało wiele czynników, w tym głównie kryzys gospodarczy oraz rozwój dróg w górnośląskiej konurbacji. Przekonują też, że zlikwidowali tylko nierentowne pociągi, którymi mało kto jeździł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 22:55, 28 Sie 2009    Temat postu:

^^ Prawda, jak zawsze, leży zapewne gdzieś pośrodku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
ellilamas



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1856
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Zatorze/Gwardii/Sikornik

PostWysłany: Wto 10:43, 01 Wrz 2009    Temat postu:

Polska The Times:

Cytat:
Za dwa lata na polskie tory wyruszą nadwiślańskie TGV - pisze dziennik "Polska". Polskie Linie Kolejowe podpisały właśnie umowę, która pozwoli na wprowadzenie specjalnego systemu sterowania pociągami, który umożliwi osiąganie wysokich prędkości. Przetarg na ten system wygrało austriacko-polskie konsorcjum Thales Rail Signalling Solutions.

Według dziennika, Polskie Koleje Państwowe zamierzają przystosować centralną magistralę do prędkości 200 km/godz., a następnie 250 km/godz. W końcowej wersji pociągi jeździłyby z prędkością 300 km/godz. Modernizacja magistrali będzie kosztować 3 miliardy złotych.

Dotąd na inwestycję wydano 600 milionów. W jej ramach zrealizowano już jazdy próbne pociągów, poruszających się z prędkością 200 km/godz. i zlikwidowano wiele skrzyżowań, zamieniając je na wiadukty.

Polskie Koleje Państwowe planują do 2011 roku zmodernizowanie 50 procent centralnej magistrali. Jako pierwszy zostanie przystosowany odcinek Olszanowice - Zawiercie - pisze "Polska".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Wto 10:56, 01 Wrz 2009    Temat postu:

www.przeglad-its.pl napisał:

czwartek, 27 sierpień 2009

Do 20 czerwca 2011 roku na Centralnej Magistrali Kolejowej zostanie stworzony system ETCS. Zwycięzcą przetargu ogłoszonego przez PKP Polskie Kolejowe zostało polsko-austriackie konsorcjum firm: Thales Rail Signalling Solutions Sp. z o.o. i LinieThales Rail Signalling Solutions Gesmbh.
Przedmiotem przetargu jest Europejski System Sterowania Pociągiem ETCS (European Train Control System). Wchodzi on w skład Unijnego systemu ERTMS (European Rail Traffic Management System), który ma zapewnić bezproblemowe przejazdy kolejowe po sieciach różnych państw europejskich bez konieczności zmiany maszynistów i lokomotyw.
Wartość kontraktu wynosi 50,1 mln zł (brutto).

Wdrożenie systemu ETCS na poziomie pierwszym zapewni:

* kompatybilność systemów kolejowych różnych krajów europejskich,
* bezpieczną kontrolę jazdy pociągów,
* uzyskanie pierwszego w Polsce systemu sygnalizacji kabinowej,
* przejazd pociągów z maksymalną prędkością 200 km/h.


Najważniejszy wg mnie jest właśnie system sygnalizacji kabinowej. Maszynista jadący z prędkością 200 i więcej km na godz. może tak szybko nie zobaczyć (i nie zareagować) na np. czerwone światło. A wyhamowanie rozpędzonego pociągu nie można porównać z autem. Potrzebuje na to pewnie ponad 1km.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Labander
Gość





PostWysłany: Czw 14:46, 03 Wrz 2009    Temat postu:

Przepraszam ale mam pytanie do forumowiczów. Czy wy naprawdę wierzycie w powodzenie projektu kolejki miejskiej?
Mieszkam w Łabędach i nie wyobrażam sobie żeby mieszkańcy górniczego osiedla czy rynku, masowo maszerowali na dworzec żeby dojechać do centrum czy Sośnicy. Będą mieli po prostu za daleko do przystanków i wybiorą autobus, który jeździ dość często i dociera bliżej miejsc docelowych. Może się mylę nie jestem ekspertem w sprawach transportu, ale stare pociągi, zniszczone dworce, odległość przystanków od miejsc zamieszkania nie zachęcają mnie w żaden sposób do zmiany środka transportu.
Powrót do góry
 
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 14:59, 03 Wrz 2009    Temat postu:

To ja może odpowiem za siebie. Czy wierzę? Chciałbym bardzo, żeby to się udało. Jest oczywiście wokół tego sporo problemów do rozstrzygnięcia, ale myślę, że może się to udać. Bezpośredni dostęp do pociągu w Łabędach będą mieli przede wszystkim mieszkańcy okolicy ul. Wolności. Mieszkańcy osiedli Kosmonautów czy Literatów musieliby podjeżdżać kawałeczek autobusem i ewentualnie przesiąść się koło osiedla Kopernika. Przesiadka może być oczywiście kłopotliwa, ale chyba lepsze to, niż stać w korku na Toszeckiej. Taki jest moim zdaniem główny sens tej kolejki: ominięcie korków i rozładowanie tłoku w autobusach w godzinach szczytu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 20, 21, 22  Następny
Strona 5 z 22

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin