|
|
Autor |
Wiadomość |
woytas
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 11:39, 09 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
szukam informacji dotyczacych starego przebiegu tramwajów w gliwicach przed przebudową w latach 70-ty i 80-ty, tzn. jaka trasa przebiegała, gdzie były pętle, generalnie każda informacja sie przyda, dzieki. pozdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 13:05, 09 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Schemat rozwoju sieci (centra miast są "klikalne"):
[link widoczny dla zalogowanych]
Historia tramwajów w GOP (po angielsku, polska wersja gdzieś zaginęła w mrokach internetu)
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 16:03, 16 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Może w tym temacie.
Wróciłem właśnie ze spotkania z prezydentem F. Długo by opowiadać, wiele ciekawych tematów poruszono. Prezydent zadeklarował między innymi, że ma zamiar poważnie zainteresować się losem pyskowickiego skansenu kolejowego. Jest w przygotowaniu jakaś oferta w tym temacie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Śro 16:16, 16 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Super!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
megaziom
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 953
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 16:46, 16 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Jesli sie uda ,to moze ortodoksyjni "szynowcy" (z calego swiata) odpuszcza choc troche prezydentowi
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez megaziom dnia Śro 16:47, 16 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 17:24, 16 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
^^ Nie oczekiwałbym tego. Jak się raz trafi do szuflady, to już pozamiatane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
megaziom
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 953
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 17:30, 16 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
No racja , choc w odpowiednim temacie na SSC jakos ciszej ostatnio - tramwajowa brac odpuscila lub zbiera sily na kolejne wyladowanie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez megaziom dnia Śro 17:32, 16 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
dawid_silesia
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rudy; Groß Rauden O/S, Zwolle NL
|
Wysłany: Nie 15:21, 27 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Dawny szlak kolei wąskotorowej Racibórz - Rudy
Interpelacja radnego Michała Fity z RSS Nasze Miasto w sprawie dawnego szlaku kolei wąskotorowej na odcinku Racibórz - Rudy.
Szanowny Panie Prezydencie,
W dniu 24 stycznia br. w siedzibie Urzędu Miejskiego w Gliwicach z inicjatywy pana Zygmunta Frankiewicza - Prezydenta Miasta Gliwice, odbyło się spotkanie przedstawicieli władz miast i gmin: Gliwice, Rybnik, Knurów, Pilchowice i Kuźnia Raciborska w sprawie ponownego uruchomienia linii kolei wąskotorowej na trasie Rudy – Gliwice oraz budowy nowej trakcji na trasie Rudy - Rybnik.
Temat spotkał się z zainteresowaniem wszystkich stron, które postanowiły zawiązać współpracę w celu realizacji zadania. W załączniku do niniejszej interpelacji przekazuję Panu Prezydentowi protokół z owego spotkania.
Jednocześnie pragnę zwrócić uwagę na fakt, iż warto zainteresować się tym problemem i podobnie jak w/w samorządy wystąpić do PKP S.A. z wnioskiem o nieodpłatne przekazanie znajdujących się w granicach Gminy Racibórz działek gruntowych zajętych pod linię kolejową na majątek Gminy Racibórz.
Mam oczywiście świadomość, że uruchomienie szlaku komunikacyjnego na trasie Racibórz Markowice – Rudy, wiąże się z podjęciem wspomnianych starań również przez władze Gminy Nędza, wierzę jednak, iż rozpoczęcie przez Pana Prezydenta rozmów z tamtejszym samorządem może przynieść pozytywne skutki.
Warto również zwrócić uwagę, że nawet gdyby inwestycja odtworzenia linii kolejowej była zbyt dużym obciążeniem dla budżetu naszej gminy, można istniejący szlak wykorzystać pod budowę drogi rowerowej. Dzisiaj droga wojewódzka DW 919 na odcinku Racibórz Markowice – Babice, jest jedną z najniebezpieczniejszych dróg w całym powiecie. I dla osób poruszających się rowerami przemieszczanie się tą trasą stanowi zapewne ogromny stres z obawy o narażenie zdrowia a nawet życia. Niemalże równolegle biegnąca droga rowerowa z Markowic do Babic byłaby rozwiązaniem takich problemów dla wielu osób, a jednocześnie mogłaby pełnić funkcję atrakcji turystycznej.
Myślę, że Racibórz nie powinien pozostać obojętny wobec wspomnianej inicjatywy. Fakt, iż nie został Pan zaproszony do wspólnych rozmów, nie powinien być przeszkodą, a wręcz wyzwaniem, by Racibórz traktowany był jak partner, a nie jak daleki krewny i by w dalszym toku działań nasz głos miał znaczenie.
Jak na razie wystosowanie wniosku wspólnie z w/w samorządami o nieodpłatne przejęcie gruntów nic nie kosztuje, a co będzie dalej zależy również od naszych przyszłych partnerów.
[link widoczny dla zalogowanych]
Ktoś coś wie na temat tego spotkania i czy miałby to być tylko weekendowy ruch turystyczny czy regularny ruch pasażerski?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Nie 16:37, 27 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Raczej turystyczny. Uzyskanie atrakcyjnych prędkości komunikacyjnych byłoby dużo droższe. A turystom wystarczy 20-30 km/h.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
senet
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 22:24, 28 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | Raczej turystyczny. Uzyskanie atrakcyjnych prędkości komunikacyjnych byłoby dużo droższe. A turystom wystarczy 20-30 km/h. |
Czy ja wiem czy budowanie od podstaw linii tak bardzo podrożyła by koszty budowy linii tym bardziej, że maksymalna prędkość jest dla wagonu motorowego MBxd2 40 km/h i lokomotywy Lxd2 36 km/h (takie jeździły przed zamknięciem linii). Inna sprawa, że nie było by sensu uruchamiać innego ruchu niż turystyczny taki jaki jest na linii Bytom-Miasteczko Śl.
Przykre jest, że myślą o tym teraz kiedy linii już nie ma. Myślę, że wszystko rozbije się o koszty.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez senet dnia Pon 22:25, 28 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
dawid_silesia
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rudy; Groß Rauden O/S, Zwolle NL
|
Wysłany: Wto 14:54, 22 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Kolejka wąskotorowa nową atrakcją Rybnika
Kolej wąskotorowa, która wozi turystów na trasie Stanica - Rudy – Paproć ma szansę wrócić na swoją historyczną trasę. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to już za kilka lat będzie dodatkową atrakcją turystyczną w Rybniku i w Gliwicach.
Kolej w Rudach Wielkich pojawiła się na przełomie XIX i XX wieku. Cała trasa z Gliwic do Raciborza przez Bojków, Nieborowice, Pilchowice, Stanicę, Rudy, Szymocice, Nędzę i Babice liczyła 51 km.
Dziś po dawnej kolei został jedynie sześciokilometrowy odcinek ze Stanicy przez Rudy do Gliwic, lecz w ciągu kilku następnych lat wszystko może się zmienić. Władze sąsiednich miast i gmin myślą o przywróceniu pociągów na ich historyczną trasę przejazdu.
Podczas spotkania władz Gliwic, Rybnika, Knurowa, Pilchowic i Kuźni Raciborskiej uzgodniono, że w pierwszej kolejności kolejka zostałaby rozbudowana w kierunku Rybnika oraz Gliwic. Dzięki temu obydwa miasta zyskałyby dodatkową atrakcję turystyczną.
Kolejka miałaby jechać w pobliżu Zalewu Rybnickiego. W Stodołach, obok stadniny koni mógłby powstać maleńki dworzec, na którym pociągi kończyłyby swój kurs.
Zastępca prezydenta Rybnika, Michał Śmigielski nie ukrywa, że powodzenie tego planu uzależnione jest od realności wykonania oraz kosztów. – Miasta i gminy, przez które przebiegałaby kolejka, musiałyby wspólnie uczestniczyć w kosztach. W tym roku przygotujemy studium wykonalności, a później określimy, kto ile pieniędzy będzie musiał na kolejkę wyłożyć. Nie ukrywam, że liczymy na środki zewnętrzne, np. dotacje unijne z programów przewidzianych na lata 2014-2020 – mówi Michał Śmigielski.
Inicjatorem całego przedsięwzięcia jest Jarosław Łuszcz, naczelnik Zabytkowej Stacji Kolejki Wąskotorowej w Rudach. Już od kilku lat zabiegał o rozbudowę kolejki. Ten pomysł był dla niego ważny, ponieważ przejażdżka po istniejącym odcinku cieszy się ogromnym zainteresowaniem ze strony turystów. – Odnotowaliśmy, że w minionym roku odwiedziło nas 20 tysięcy turystów. Dotychczas posiadaliśmy 6 wagonów, które mogły pomieścić 120 osób. Teraz dokupiliśmy kolejne dwa. Mamy też cysternę, która z pewnością będzie dodatkową atrakcją – mówi Jarosław Łuszcz.
Marzeniem naczelnika jest poprowadzenie kolejki aż do Raciborza. Dzięki temu mogłaby spełniać swoje dawne funkcje i wozić ludzi do pracy oraz szkoły. – Między Raciborzem a Gliwicami jest bardzo słabe połączenie komunikacyjne. Kolejka mogłaby temu zapobiec i znacznie skrócić czas podróży. Może za kilka lat uda się ten plan zrealizować – mówi naczelnik.
[link widoczny dla zalogowanych]
Czyli coś myślą o ruchu pasażerskim,jednak to bardziej s-f.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 15:44, 22 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Pomysł fajny, ale tytuł zdecydowanie powinien być ze znakiem zapytania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dawid_silesia
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rudy; Groß Rauden O/S, Zwolle NL
|
Wysłany: Wto 16:11, 22 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
^^ Zwłaszcza, że w linku jest film, gdzie wypowiada się prezydent Fudali.
Gdzie się kończyła na Trynku linia? Jak patrze na mape na google to widać jakieś tory (na zdjeciach satelitarnych slad po nich) koło przyszłego Podium, nad Kłodnicą jakiś most i te tory na mapie kończą się między Częstochowską i Konarskiego w wykopie gdzie ma być DTŚ.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dawid_silesia dnia Wto 16:17, 22 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 16:18, 22 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Stacja wąskotorowa na Trynku jest schowana (patrząc od Pszczyńskiej) [link widoczny dla zalogowanych]. Stację (wówczas jeszcze Aral) wybudowano w miejscu, gdzie tory biegły dalej w kierunku stacji Gliwice Śródmieście. Ten koniec między Częstochowską a Konarskiego (a [link widoczny dla zalogowanych]) to jest właśnie ten przystanek.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Wto 16:24, 22 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Saleen
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gwardii/Wieczorka
|
Wysłany: Wto 8:50, 26 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Kolejny artykul....
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|