Autor |
Wiadomość |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Czw 20:13, 13 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Tak trochę puszczając wodze fantazji
[link widoczny dla zalogowanych]
Ciekaw jestem, czy byłoby opłacalne wskrzeszenie tego szlaku jako nie tylko turystycznego, ale np przy wykorzystaniu 2 takich składów uruchomienie regularnego połączenia do Raciborza. Powiem szczerze, że dla mnie dużo większą atrakcją jest nie skansen, a coś, co spełnia jakieś zadanie społeczne. Dlatego też nie jestem entuzjastą różnych tramwajów N-ek.
Patrzcie, jaki klimacik na warmińskich normalnych torach zrobiłą Arriva, świetne
http://www.youtube.com/watch?v=uxgyTgE-Xis
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Czw 20:48, 13 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Teoretycznie są takie plany. Zobaczymy, co z nich wyniknie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dawid_silesia
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rudy; Groß Rauden O/S, Zwolle NL
|
Wysłany: Pią 17:40, 21 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
12 października br. Burmistrz Rita Serafin podpisała czterostronne porozumienie w sprawie wykonania wstępnego studium wykonalności dla projektu rewitalizacji kolei wąskotorowej na odcinku Gliwice Trynek – Rudy – Rybnik. Jego sygnatariuszami są gminy Gliwice, Pilchowice, Kuźnia Raciborska i Rybnik. Gminy ustaliły, że wykonanie studium powierzone zostanie firmie zewnętrznej, wyłonionej w drodze przetargu. Miasto Gliwice zobowiązało się przygotować założenia opracowania, dokumentację przetargową, ogłosić i przeprowadzić przetarg oraz opracować treść umowy, która zostanie zawarta pomiędzy wykonawcą studium a stronami porozumienia.
Wszystkie gminy – strony porozumienia – zadeklarowały współpracę w zakresie przygotowywania i udzielania informacji niezbędnych do wykonania studium.
Rewitalizacja kolei wąskotorowej w jej dawnym przebiegu, z dobudowaniem odcinka Rudy – Rybnik, jest zamierzeniem bardzo ambitnym, ale także bardzo kosztownym. Jego realizacja, bez wsparcia środkami zewnętrznymi, będzie ogromnie trudna. Bardzo dokładne zdiagnozowanie stanu aktualnego, analiza uwarunkowań formalno-prawnych oraz analiza kosztów pozwoli ocenić realne możliwości zrealizowania tego przedsięwzięcia, oraz jego dokładny zakres.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Pią 19:01, 21 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Czy szlak kolejki dalej jest wpisany do rejestru zabytków, a jeśli tak to w jakiej części w Gliwicach?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 19:51, 21 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Coś mi się kojarzy, że kiedyś były publikowane plany rozwoju gliwickiego lotniska, które pięknie kolidowały z dawną trasą kolejki. Wiecie może jak to z tym dalej jest?
O, mam: [link widoczny dla zalogowanych]
Na mapce pas startowy kończy się dokładnie na trasie wąskotorówki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Pią 19:52, 21 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
dawid_silesia
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rudy; Groß Rauden O/S, Zwolle NL
|
Wysłany: Sob 11:31, 22 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Kwarek napisał: | Coś mi się kojarzy, że kiedyś były publikowane plany rozwoju gliwickiego lotniska, które pięknie kolidowały z dawną trasą kolejki. Wiecie może jak to z tym dalej jest?
O, mam: [link widoczny dla zalogowanych]
Na mapce pas startowy kończy się dokładnie na trasie wąskotorówki. |
Bo to jest tak pomyślane, żeby Chalifa ibn Zaid an-Nahajan mógł sobie przylecieć swoim prywatnym samolotem, wysiąść z niego i pojechać szybką koleją wąskotorową ze stacji Gliwice Lotnisko do stacji Rudy, gdzie już czeka jego najdroższa limuzyna, którą pojedzie do pałacu/klasztoru, w okolicach którego wraz z Angelą Merkel będzie polował na kaczki i kaczory nad Rudą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ellilamas
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Zatorze/Gwardii/Sikornik
|
Wysłany: Wto 10:36, 21 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Wczoraj UM ogłosił przetarg na studium wykonalności dla rewitalizacji kolei wąskotorowej Gliwice-Rudy-Rybnik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stachu
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 20:32, 21 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
To teraz trzeba policzyć w którym roku będzie reaktywacja linii tramwajowych. Odnośnik juz mamy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dawid_silesia
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rudy; Groß Rauden O/S, Zwolle NL
|
Wysłany: Śro 13:08, 22 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Z Markowic do Raciborza zrobić taki splot toru normalnego z wąskim (w linku film z litewskim przykładem tyle, że splotu toru szerokiego z normalnym) i wydłużyć linie do samego dworca w Raciborzu.
http://www.youtube.com/watch?v=hcxFNaLAHCE
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
proso2
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 16:40, 26 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
dawid_silesia napisał: | Z Markowic do Raciborza zrobić taki splot toru normalnego z wąskim (w linku film z litewskim przykładem tyle, że splotu toru szerokiego z normalnym) i wydłużyć linie do samego dworca w Raciborzu. |
Takie rozwiązanie, to żadna nowość. Trudnością jest połączenie w Markowicach. Dotąd wąskotorówka miała swoja stację zupełnie z boku. Nowe włączenie w tory normalne musiałoby zostać wybudowane od podstaw od strony Kędzierzyna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Nie 16:46, 26 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
^^ jednak żeby całe przedsięwzięcie miało jakikolwiek sens powinno to być zrobione. Bo nie wyobrażam sobie, że odtwarzanoby wąskotorówkę tylko na zasadzie atrakcji turystycznej.
Swoją drogą szansą dla tej trasy jest właśnie fakt, że jest zabytkiem. Całkiem możliwe, że na odtworzenie tej trasy byłyby fundusze UE z innych pakietów, niż infrastrukturalnych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Nie 22:51, 26 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Różnica jest taka, że na odtworzenie w ramach atrakcji turystycznej wystarczy np. 20 mln zł, a na odtworzenie do celów transportowych - 200 mln lub więcej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Pon 0:08, 27 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
^^ a to na podstawie............. ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Pon 0:10, 27 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
proso2
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 7:53, 27 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | Różnica jest taka, że na odtworzenie w ramach atrakcji turystycznej wystarczy np. 20 mln zł, a na odtworzenie do celów transportowych - 200 mln lub więcej. |
Piszesz nie jasno. Koszt odtworzenia zależy wyłącznie od wielkości ruchu. Jeżeli jeździ jedna lokomotywa, to nie potrzeba prawie żadnych urządzeń do sterowania ruchem, a maszynista z ewentualnym pomocnikiem sami sobie poradzą ze wszystkim. Problem zaczyna się, gdy na trasie mają poruszać się co najmniej 2 składy i do tego nieregularnie.
W zasadzie dalszy wzrost kosztów może generować jedynie poważny wzrost ładowności taboru, a w związku z tym m.in. konieczność wzmocnienia mostów i konieczność odtworzenia ramp i magazynów. Nie sądzę, aby koszt tego wszystkiego wynosił aż 90% wszystkich możliwych kosztów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Pon 10:55, 27 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
^^ dokładnie, prawdopodobnie wręcz oodwrotnie. Tu można założyć, że na trasie będzie oczywiście więcej składów, niż 1, ale jednocześnie jest to system niezależny od całej sieci kolejowej i niskim poziomie skomplikowania. Ciężko rzucać poziomem kosztów, ale zapewne byłby on znacznie niższy od odtworzenia infrastruktury. Obciążenia również nie powinny być problemem, bo nie mówimy o pociągach towarowych ani o kolei szybkiej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|