Autor |
Wiadomość |
Robak
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
|
Wysłany: Czw 11:32, 24 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
^^ Racja. I ja też się doczepię. Gadanie, że przy każdej nowej inwestycji będą także robili drogi rowerowe. Ani przy moście w Czechowicach ani tutaj nie ma mowy o trakcie dla rowerów. A zarówno i tam i tu byłyby potrzebne. Przecież taki tunel pod torami to super skrót. Lecz do rowerów podchodzi się tak, że przecież jest Piwna i tamtędy rowery mogą pojechać. Jeśli nie będziemy robili dogodnych skrótów to ludziom nie będzie się chciało jeździć rowerem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 12:30, 24 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Rowery to jedno. Drugie to KM. Na WPK właśnie jest dyskusja, że u nas najpierw wszystko idzie na drogi, a potem jak zostaną jakieś ochłapy, to może przeznacza się je na KM. Od siebie dopowiem - o ile nagle bardziej konieczne nie staną się np. place zabaw.
Wiadomo jak wygląda i jaką funkcję pełni plac Piastów. Czy są jakiekolwiek dane co ma się stać z tymi 40 liniami i 7 przystankami tam się znajdującymi? Zaorać pod drugi pas dla aut? Bo buspas jest chyba zbyt abstrakcyjną rzeczą, powstającą tylko po likwidacji tramwajów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 20:25, 05 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Znalezione na SSC -> [link widoczny dla zalogowanych]
oaktrees1969 napisał: |
|
Czyli co, autobus jadący z Centrum Przesiadkowego na południe będzie musiał robić kółka przez Piwną (i w domyśle przez Focusa), bo na nowy skrót nie będzie mógł wjechać? Trochę bez sensu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qwe
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 21:18, 05 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Jak dla mnie najlepszym rozwiązaniem byłoby zrobić tak, żeby autobus które MUSZĄ już jechać w takim kierunku, mogły wyjechać z Kolberga na ten łącznik (czyli trochę ten wyjazd z kolberga zmienić/przesunąć/whatever). Bo prawoskrętu na łącznik raczej się nie zrobi z ul. Z Centrum Przesiadkowego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wix
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Czw 21:53, 05 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Słusznie prawisz, choć zrozumienie tego zajęło mi chwilę czasu. Oczywiście wtedy z CP najlepszy byłby przejazd równoległy do Tarnogórskiej do Kolberga, wtedy bez kluczenia autobus robi przejazd przez CP i leci dalej na południe (czemu ten co zrobił to foto nie obrócił tego do normalnych stron świata? )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Saleen
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gwardii/Wieczorka
|
Wysłany: Czw 22:21, 05 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
^^ obrocone...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Czw 22:38, 05 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Kwarek napisał: | Czyli co, autobus jadący z Centrum Przesiadkowego na południe będzie musiał robić kółka przez Piwną (i w domyśle przez Focusa), bo na nowy skrót nie będzie mógł wjechać? Trochę bez sensu. |
A mnie to nie przeszkadza. 90% samochodów będzie waliło tunelem pod peronami, dzięki czemu autobusy przez Piwną będą jechać bez korków.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Czw 22:40, 05 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
podobnie to sobie wyobrażałem.
Dla mnie w tym tunelu powinny być 2 rzeczy obowiązkowo:
- wjazd dla busów z Kolberga
- wyjście na każdy peron
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qwe
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 23:14, 05 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
kaspric napisał: |
- wyjście na każdy peron |
W sumie to po co ? Jakiś zamysł czy coś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
k.kowalski
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stare Gliwice
|
Wysłany: Czw 23:20, 05 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Czy jest do tego jakaś legenda? pełno kolorków, nie wiem gdzie jest chodnik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 23:44, 05 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | A mnie to nie przeszkadza. 90% samochodów będzie waliło tunelem pod peronami, dzięki czemu autobusy przez Piwną będą jechać bez korków. | Przez 3 sygnalizacje świetlne, pętelkę w Fokusie i z podporządkowanej w Dworcową kontra 200 metrów bezkolizyjnej drogi z pierwszeństwem? Priorytet komunikacji miejskiej.
Ciekawi mnie też jak jest przewidziany nowy przystanek na pl. Piastów. No chyba, że po prostu nie jest przewidziany, odległość pomiędzy najbliższymi przystankami wzrośnie do 1,5 km (Jana Pawła / Mikołowska / Piłsudskiego) a ten rejon stanie się kolejną "dziurą" dostępną tylko na piechotę i samochodem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pią 0:10, 06 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
1. Po przebiciu Tarnogorskiej organizacje ruchu na Piwnej bedzie mozna podporzadkowac autobusom.
2. Petelka przy Focusie to nie bedzie zwykla petelka, ale wazny przystanek.
3. Pozostanie zapewne przystanek na Dworcowej i to on przejmie pasazerow z pl. Piastow.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 11:09, 06 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
^^^
1. To można zrobić tu i teraz, tylko do tego potrzebne będą odpowiednie czujniki bo jakoś sobie nie wyobrażam jak inaczej można by zapewnić KM pierwszeństwo...
2. Ale jednak wjazd z podporządkowanej Piwnej na główną Dworcową zostanie, a to w godzinach szczytu może być bardzo trudne (w dodatku autobusem)...
3. Obecnie przyst. na Dwrocowej jest za mały żeby przejąć cały ruch. Autobusy na w kierunku Piłsudskiego trzeba by gdzieś indziej przenieść...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Pią 12:09, 06 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Qwe napisał: | kaspric napisał: |
- wyjście na każdy peron |
W sumie to po co ? Jakiś zamysł czy coś? |
żeby polepszyć dostęp do KM opartej na kolei. Choćby z FParku będzie sporo bliżej przez takie wejście.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ziutek997
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grottgera
|
Wysłany: Pią 16:34, 06 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Czepiając się szczegółów powiedziałbym, że trasa z powyższego obrazka zbytnio zahacza o budynki po wschodniej stronie Tarnogórskiej. Przecież po przeciwnej stronie ulicy są jakieś tereny poprzemysłowe i nieczynna stacja benzynowa. I tamtą przestrzeń należałoby najpierw wykorzystać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|