Autor |
Wiadomość |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Czw 12:49, 16 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Różnicą jest sposob wykonania. Tunele zwykle drąży się metodą górniczą, a wiadukt będzie robiony odkrywkowo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Czw 13:09, 16 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
^^ wiem wiem, ale chyba nikt mówiąc tutaj o tunelu nie myślał o jego drążeniu . Zazwyczaj w przypadku wiaduktów kolejowych potocznie mówi się tunel przy wiaduktach pod wieloma torami, osiągających po 50 i więcej m, tak ja to odbieram.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Czw 13:10, 16 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Czw 14:20, 16 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Początkowo mowa była właśnie o drążeniu, żeby uniknąć wyłączania z ruchu torowisk.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ellilamas
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Zatorze/Gwardii/Sikornik
|
Wysłany: Czw 14:52, 16 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
No ja też tak kojarzę, że to miał być tunel drążony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gilbertus86
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 15:54, 16 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Jakby nie nazwac i jakby nie bylo wykonane, funkcja bedzie ta sama
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
almansur
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: .:gliwice:.
|
Wysłany: Czw 19:00, 16 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
^^ Tylko PKP może marudzić trochę bardziej jak będą torowiska wyłączane z ruchu:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Saleen
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gwardii/Wieczorka
|
Wysłany: Pią 11:38, 17 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Wypowiedz Prezydenta na temat lacznika...
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Pią 13:57, 17 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Tak jeszcze odnosząc się do wstępnej koncepcji tunelu, to podoba mi się bardzo jego przebieg po łuku (właściwie po splajnie ). Taki przebieg daje świetne psychologiczne poczucie długości tunelu (gdy wjeżdżając nie widać wylotu).
Niby nic, ale - jak już pisałem przy okazji innych obiektów inż. - jakość i odbiór rych obiektów ma spore znaczenie na odbiór miasta (czyli de facto promocyjne).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|