Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Łącznik Tarnogórska - Na piasku
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Pon 11:29, 17 Sie 2009    Temat postu: Łącznik Tarnogórska - Na piasku

Na stronie ZDM Gliwice pojawiła się ogłoszenie o zamówieniu pt."Wykonanie koncepcji programowej dla zadania „Budowa połączenia ul. Tarnogórskiej z ul. Na Piasku w Gliwicach”. Wyniki 27.08.09 o 10:15

Co ciekawe, zakres inwestycji obejmuje:
a) Budowę połączenia ul. Tarnogórskiej z ul. Na Piasku w Gliwicach pod torami kolejowymi.
b) Połączenie ul. Tarnogórskiej od torów kolejowych do skrzyżowania z ulicami Opolską i Świętojańską wraz z włączeniami ulic poprzecznych.
c) Przebudowę ulicy Na Piasku, placu Piastów oraz układu /skrzyżowania/ ulic Piwna, Bohaterów Getta Warszawskiego, Jagiellońska.
d) należy przeanalizować zasadność budowy ciągów pieszych umożliwiających wybudowanie w przyszłości bezpośrednich przejść na tory (na podstawie wstępnej koncepcji rewitalizacji Centrum)
Długość projektowanego odcinka: około 700 m – od ul. Bohaterów Getta Warszawskiego i Jagiellońskiej do ulic Świętojańskiej i Opolskiej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Pon 12:51, 17 Sie 2009    Temat postu:

"pod torami" :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
k.kowalski



Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stare Gliwice

PostWysłany: Pon 14:07, 17 Sie 2009    Temat postu:

co w tym zlego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qwe



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 14:58, 17 Sie 2009    Temat postu:

nie jest zle.

i tak tarnogorska jest tak ulokowana ze albo trzeba by ja podniesc albo obnizyc. wybrali to drugie. chociaz rozumiem troche Kasprica, łacznik nad tworzyl by zupelnie inne wrazenie niz ciemne przejscie pod torami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pon 15:56, 17 Sie 2009    Temat postu:

Też miałem nadzieję, że będzie nad.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Pon 17:16, 17 Sie 2009    Temat postu:

Łącznik nad dawałby przede wszystkim możliwość przykrycia w przyszłości terenu nad dworcem, choćby za 30 lat.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ziutek997



Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grottgera

PostWysłany: Pon 20:18, 17 Sie 2009    Temat postu:

Jednak według mnie wiadukty nad torami nie wyglądają zbyt estetycznie - przykłady łatwo znaleźć

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pon 21:13, 17 Sie 2009    Temat postu:

Można znaleźć też przykłady takich, które wyglądają świetnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qwe



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 23:58, 17 Sie 2009    Temat postu:

mysle ze takie same przyklady mozna znalezc z drogami pod torami. wolalbym nad, ale niech to juz robią i tyle Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Wto 0:10, 18 Sie 2009    Temat postu:

^^ z tym, że różnica jest taka, jak powiedziałem - tunelem zamykamy sobie pewne możliwości na przyszłość. To tak, jakby DTŚ zamiast w wykopie puścić na estakadzie na zasadzie "niech to już robią"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qwe



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 8:02, 18 Sie 2009    Temat postu:

no ok, ale myślisz, że przy tak ważnym projekcie jakiekolwiek działanie ze strony stowarzyszenia coś może dać? jeśli tak, no to ok, zgodzę się - warto powalczyć o wiadukt NAD (bo mnie też bardziej by pasował). Natomiast jeśli z góry wiemy, że i tak NIC nie zmienimy, no to niech robią już tak, jak robić to chcą i mają.

Np. wczoraj spotkałem się z opinią, że POD będzie lepiej Razz Kwestia gustu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wix



Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Śro 20:40, 19 Sie 2009    Temat postu:

ja też uważam, że pod będzie lepiej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Śro 16:02, 23 Wrz 2009    Temat postu:

Ze strony ZDM GLiwice ... SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Zakres inwestycji, obejmuje:
a) Budowę połączenia ul. Tarnogórskiej z ul. Na Piasku w Gliwicach pod torami kolejowymi.
Przekroczenie układu torów kolejowych dołem należy zaprojektować z uwzględnieniem możliwości realizacji – należy przedstawić technologię budowy wraz z etapowaniem.
PKP S.A. przygotowuje przebudowę – modernizację linii kolejowych w obrębie stacji Gliwice.
Należy uzyskać uzgodnienie rozwiązań projektowych (włącznie z częścią technologiczną i etapowaniem) przez PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Gliwicach oraz PKP PLK S.A. Oddział Regionalny w Katowicach.
Na potrzeby postępowania przetargowego założono, że przedłużenie pod torami powinno przeprowadzać drogę klasy G2/2 wraz z chodnikami. Zamawiający dopuszcza projektowane połączenie jako drogę klasy G1/2 lub Z1/2. Przekrój drogowy należy ustalić na podstawie przeprowadzonych analiz i prognoz ruchu. Należy przewidzieć możliwość budowy ciągów pieszych prostopadłych (wg „Wstępnej koncepcji rewitalizacji Centrum”)
b) Połączenie ul. Tarnogórskiej od torów kolejowych do skrzyżowania z ulicami Opolską i Świętojańską wraz z włączeniami ulic poprzecznych.
Należy rozwiązać – zapewnić dostęp do drogi nieruchomości położonych przy ul. Tarnogórskiej, zapewnić ciągłość komunikacji samochodowej i pieszej poprzecznie do ul. Tarnogórskiej tj. na przedłużeniu ul. Traugutta do ul. Toszeckiej wzdłuż torów kolejowych.
Przeanalizować możliwość i zasadność: skomunikowania ul. Kolberga z przedłużeniem ul. Traugutta, budowy łącznic zjazdowej i wjazdowej z i na ul. Tarnogórską. Prace projektowe należy skoordynować z Koncepcją Techniczną Obwodnicy Centrum klasy G2/2, która jest aktualnie w trakcie wykonywania przez „INKOM” (Katowice ul. Św. Barbary 21a)
c) Przebudowę ulicy Na Piasku, placu Piastów oraz układu /skrzyżowania/ ulic Piwna, Bohaterów Getta Warszawskiego, Jagiellońska.
Ul. Na Piasku i pl. Piastów powinny zapewniać bezpośrednią obsługę terenów – nieruchomości przy nich położonych, w miarę możliwości należy zlokalizować miejsca postojowe dla autobusów komunikacji miejskiej oraz ogólnodostępne miejsca parkingowe. Należy zapewnić połączenie ul. Na Piasku z placem Piastów – ciągłość komunikacji pieszej i samochodowej w rejonie torów kolejowych.
Projektowane połączenie należy włączyć w w/w układ ulic, a całość dowiązać do Drogowej Trasy Średnicowej w centrum (w tym rejonie). Prace projektowe należy uzgodnić z „Drogową Trasą Średnicową” S.A. (Katowice, ul. Mieszka I 10), inwestorem Drogowej Trasy Średnicowej
d) należy przeanalizować zasadność budowy ciągów pieszych umożliwiających wybudowanie w przyszłości bezpośrednich przejść na tory (na podstawie wstępnej koncepcji rewitalizacji Centrum)
Długość projektowanego odcinka: około 700 m – od ul. Bohaterów Getta Warszawskiego i Jagiellońskiej do ulic Świętojańskiej i Opolskiej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qwe



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:46, 24 Wrz 2009    Temat postu:

Jak to czytam, to mysle sobie, ze zbudowanie tego lacznika to bedzie mega wielka kupa kasiory. Ciasno wszedzie, trzeba zachowac wszystkie wjazdy przy tarnogorskiej, przebic sie pod torami i przebudowac caly plac piastow. Kurcze, tylko zeby tego nie zmascili...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Czw 11:16, 24 Wrz 2009    Temat postu:

A widzisz tu jakiekolwiek zdanie o walorach estetycznych? Będzie zmaszczone, bo do przebudowy biorą się tylko pod kątem komunikacyjnym.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin