|
|
Autor |
Wiadomość |
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 20:04, 09 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Kompletnie nie znam potrzeb tamtych rejonów więc nie podejmuję się oceniać tej propozycji. Tak patrząc na mapę to jest trochę dziwne, że te linie mają takie zawijasy i wyglądają, jakby je miały zamienione między sobą (80 częściej i CN ale zawijasami, 112 rzadziej, ale szybciej). Ale może takie jest zapotrzebowanie. Pewnie to jest kolejna zaszłość, bo rozkład 80 praktycznie się nie zmieniał co najmniej od lat 13 ([link widoczny dla zalogowanych]) a 112 od lat 11 ([link widoczny dla zalogowanych]).
Z 80 przydałoby się też zrobić coś z Portem. Nie jestem przekonany, że absolutnie konieczne jest połączenie Portu z Tarnowskimi Górami, szczególnie przegubami w dość losowej częstotliwości okołogodzinnej. Ale to też ponad 44 lata historii, więc pewnie trudno to zmieniać. ([link widoczny dla zalogowanych])
Może właśnie 112 wydłużyć do Portu, a 80 uciąć na Piastów? No albo zrobić porządek z 202 (od biedy 224) i uciąć 80.
Tylko nie wiem na ile Piłsudskiego i Politechnika potrzebuje właśnie 80. Od biedy może dałoby się 80 zakończyć na Jasnogórskiej na stanowisku 178 w kierunku Trynku, albo jakimś specjalnym nowym na przeciwko (nie wiem, jak tam na skrzyżowaniach da się skręcać)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Pią 20:10, 09 Wrz 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
adas
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Pią 20:27, 09 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Z tego co pamiętam z dojazdów na studia to 80 się wyludniała na piastów - dalej jechały pojedyncze osoby. Wsiadać często wsiadam na Piłsudskiego i tam ludzie już jacyś jadą (wieczorami).
80 chyba musi tak jechać bo zbiera całe Zbrosławice - i ewentualnie OHIO (os. Przyjaźń w TG - inaczej się linii do Gliwic nie da chyba poprowadzić - ewentualnie mijając Świętoszowice, ale w przypadku 80 to jakiegoś dużego zysku by nie było). Ja bym jednak tą 112 wyprostował i zwiększył częstotliwość... Do Katowic TG jeżdżą co 20 (a nawet częściej jak się doda 19 z przesiadką i 5) minut a go gliwic co niecałą godzinę i to jeszcze wolno...?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pią 21:11, 09 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Z Gliwic do TG przydałby się jakiś pośpiech, jak 850 do Bytomia, który w ogóle nie zaglądałby do wiosek, tylko walił najkrótszą trasą. Tak co 30 minut.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qwe
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 13:14, 10 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Jak mi się to rzadko zdarza, tak muszę się zgodzić z m966. Połączenie kolejowe z TG odpada, 80 przynajmniej w mojej opinii i z obserwacji pęka w szwach.
TG -> Wieszowa A1 (po drodze, na którym się zatrzymuje 57/617/inne -> GLIWICE?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Qwe dnia Sob 13:15, 10 Wrz 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adas
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Sob 13:47, 10 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Qwe napisał: | Jak mi się to rzadko zdarza, tak muszę się zgodzić z m966. Połączenie kolejowe z TG odpada, 80 przynajmniej w mojej opinii i z obserwacji pęka w szwach.
TG -> Wieszowa A1 (po drodze, na którym się zatrzymuje 57/617/inne -> GLIWICE? | ale to już taka linia prawie jest (112) tylko powinna jeździć częściej i nie powinna zaglądać do Świętoszowic.
Ale nikt napisze co z tymi Świętoszowicami? Można im zabrać 112?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qwe
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 14:05, 10 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
112 zagląda do Świętoszowic
288 do Przezchlebia
80 też same wioski
57 /Miechowice/Helenka/Rokitnica/
wszystkie jadą do Gliwic. W tym momencie wydaje mi się, że o wiele lepszym rozwiązaniem byłoby zrobienie tej szybkiej linii TG <-> GL z jednym, dwoma przystankami po drodze, zbierającymi ludzi z tych linii. Pozbyliśmy się części transportowego chaosu w mieście, bo do Gliwic wjeżdzałaby tylko jedna linia o statusie przyspieszonej. Jeśli chodzi o bilety to ludzie jadący stamtad i tak mają możliwość przesiadki, bo albo okresowy, a jeśli jednorazowy, to na 3 miasta (czyli z możliwością przesiadki). W tym momencie tylko takt takiej linii powinien być częstszy niż 30minut --> 15, jak nie 10 minut. No ale to i tak moje sci-fi ^^
Argument przeciw typu, że miejski autobus o częstym takcie na drodze o standardzie krajowej przeszkadza - odpada, bo równolegle leci 3-pas A1.
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Qwe dnia Sob 14:07, 10 Wrz 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stachu
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 17:08, 10 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Taka 8xx powinna "zasuwać" DK 78 Obsługując następujące przystanki:
GLIWICE
Pl. Piastów
Olszewskiego
GM. ZBROSŁAWICE
Kuźnica
Szałsza
Czekanów
ZABRZE
Witosa
GM. ZBROSŁAWICE
Droga do Górnik
BYTOM
Gospoda
TARNOWKIE GÓRY
Repty Śl. Łączna
Kolonia Staszica
Gliwicka
Bytomska
Dworzec PKP
Takt co 20 minut w szczycie poza nim co 30 - 40 minut wystarczy.
Ponadto myślę sobie, że poranne i wieczorne kursy do/z Gliwic powinnien obsługiwać PKM Świerklaniec co wiąże się z obsługą 280/2 i /4 na pewno.
Takie jest moje zdanie
Z resztą chętnie zobaczyłbym Lwiątka na takiej linii
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez stachu dnia Sob 17:09, 10 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 17:27, 10 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Ja bym jeszcze dodał Gliwice Wrocławska/Politechnika, tylko jest mały problem, gdzie to skończyć. . Po raz kolejny w takich pomysłach kłania się brak jakiejś pętli po południowej stronie centrum, ale na tyle blisko, by nie trzeba było jechać aż na Operetkę/Sikornik. Plac Piastów jest średnim rozwiązaniem dla linii kursujących od północy.
Przy okazji, czy kursy 288 na Sikornik mają jakieś głębsze uzasadnienie, czy po prostu się na parkingu na Piastów nie mieszczą?
A 280/2 i /4 stoi chyba sobie na bazie PKS-u, chyba nie jeżdżą codziennie do Świerklańca (jeszcze podwójnie)?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Sob 19:13, 10 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
stachu napisał: | Taka 8xx powinna "zasuwać" DK 78 Obsługując następujące przystanki:
GLIWICE
Pl. Piastów
Olszewskiego
GM. ZBROSŁAWICE
Kuźnica
Szałsza
Czekanów
ZABRZE
Witosa
GM. ZBROSŁAWICE
Droga do Górnik
BYTOM
Gospoda
TARNOWKIE GÓRY
Repty Śl. Łączna
Kolonia Staszica
Gliwicka
Bytomska
[i]Dworzec PKP |
Ten przystanek na Olszewskiego zupełnie niepotrzebny. To już lepiej niech się zatrzymuje na Tarnogórskiej, w rejonie Leclerka. Przynajmniej blisko do Forum i kilku ogólniaków..
@Kwarek: Pod stadionem 20-lecia jest spory placyk.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Sob 19:15, 10 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
stachu
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 20:47, 10 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Kwarek napisał: | Ja bym jeszcze dodał Gliwice Wrocławska/Politechnika, tylko jest mały problem, gdzie to skończyć. . Po raz kolejny w takich pomysłach kłania się brak jakiejś pętli po południowej stronie centrum, ale na tyle blisko, by nie trzeba było jechać aż na Operetkę/Sikornik. Plac Piastów jest średnim rozwiązaniem dla linii kursujących od północy.
Przy okazji, czy kursy 288 na Sikornik mają jakieś głębsze uzasadnienie, czy po prostu się na parkingu na Piastów nie mieszczą?
A 280/2 i /4 stoi chyba sobie na bazie PKS-u, chyba nie jeżdżą codziennie do Świerklańca (jeszcze podwójnie)? |
Ad.1 Czyli sam widzisz, że nie ma gdzie koło Polibudy, a Pl. Piastów jest optymalnym wyjściem póki co z sytuacji.
Ad.2 Co do 288 raczej nie
Ad.3 Z tego co mi wiadomo, to stoja na parkingu w Zabrzu koło dworca tam bliżej Pl. Warszawskiego
m966 napisał: | stachu napisał: | Taka 8xx powinna "zasuwać" DK 78 Obsługując następujące przystanki:
GLIWICE
Pl. Piastów
Olszewskiego
GM. ZBROSŁAWICE
Kuźnica
Szałsza
Czekanów
ZABRZE
Witosa
GM. ZBROSŁAWICE
Droga do Górnik
BYTOM
Gospoda
TARNOWKIE GÓRY
Repty Śl. Łączna
Kolonia Staszica
Gliwicka
Bytomska
[i]Dworzec PKP |
Ten przystanek na Olszewskiego zupełnie niepotrzebny. To już lepiej niech się zatrzymuje na Tarnogórskiej, w rejonie Leclerka. Przynajmniej blisko do Forum i kilku ogólniaków..
@Kwarek: Pod stadionem 20-lecia jest spory placyk. |
A czy Ty spojarzałeś może na plan linii, bądż jakąkolwiek mapę, te przystanki to nie są moje widzi mi się.
Przystanek Olszewskiego jest akuratny dla ludzi z Obrońców i z Żernik do tego łatwa przesiadka na 57, 59, 60, 80, 112, 187, 702. Co do Tarnogórskiej to z Pl. Piastów młodzież ma blisko zdrowi są mogą się przejść. Dalej w Zabrzu Witosa przesiadka na 14, 57, 83, 112 i 617 (dojazd do Zabrza i na Helenkę to samo tyczy się "Drogi do Górnik" z tym tylko, że tam można przesiąść się na linie w głąb gm. Zbrosławice. Dalej Bytom Gospoda, przystanek de facto zaraz prz pętli "Górniki" czyli dojazd do Bytomia. Jadąc dalej TG Łączna tam zaraz zaczyna 189 - która jedzie przez centrum na Boruszowice - do tego linie w kierunku centrum i na pólnoc Bytomia. Reszta przystanków w TG to też możliwość przesiadek na inne linie np. 64,191,739 etc.
Czyli git jak miód.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Sob 21:42, 10 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Po co mieszkańcom os. Obrońców Pokoju taki pośpiech? Żeby robili w nim dodatkowy tłok (tak jak mieszkańcy Kopernika w autobusach do Pyskowic)? Na Tarnogórskiej można się przesiąść mniej więcej na te same linie. No i bliskość generatorów ruchu - wbrew temu co piszesz - jest bardzo istotna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 19:15, 20 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Podobno Scanie zaczynają zjeżdżać do Gliwic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stachu
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 15:57, 22 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Nie podobno tylko zjeżdżają
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
k.kowalski
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stare Gliwice
|
Wysłany: Czw 16:02, 22 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
a od pewnego czasu na 57 kursuje przegubowy MAN
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stachu
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 16:04, 22 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Ale jakiś nowy ? Bo na 57 są dwa przeguby wróć tabor CN
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|