Autor |
Wiadomość |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Pią 0:58, 06 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
^^ Kwachu, myślę, że kwestią kilku lat jest wprowadzenie wymogu hybrydy jako kontynuacja norm Euro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Robak
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
|
Wysłany: Pią 13:57, 06 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
^^ Też tak myślę. Poza tym ostatnio firma Shelby Super Car wypuściła nowy samochód. Oto mój tekst:
"Firma Shelby SuperCars wkrótce przedstawi nowy, w pełni elektryczny samochód sportowy. Ma się wyróżniać osiągami. Jego moc wyniesie 1000 KM, a maksymalny moment obrotowy 800 Nm. Dzięki dynamicznemu silnikowi elektrycznemu będzie przyspieszać do 100 km/h w 2,5 sek. i rozpędzać się do 320 km/h. Lecz największą rewolucją będzie nowy zestaw baterii litowo-jonowych powiązanych z systemem AESP (All-Electric Scalable Powertrain). Do tej pory ładowanie akumulatorów w pojazdach elektrycznych trwało nawet całą noc. W przypadku nowego pojazdu firmy Shelby ich ładowanie zajmie do 10 minut. Nowy wynalazek może być dostosowany do pojazdów z różnych klas począwszy od aut osobowych do dużych ciężarówek z mocnymi silnikami."
Piszę to by pokazać, że inżynierowie potrafią już skonstruować akumulatory, które zajmują mniej miejsca i się znaaaacznie szybciej ładuje. A to znaczy, że do rewolucji w napędzie elektrycznym już dochodzi. System ten można też zastosować w samochodach ciężarowych, a więc i w autobusach. Więc za 5-10 lat myślę, że pojawią się autobusy stricte elektryczne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 14:41, 12 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
PKM zakończył chyba testy MAZ-a, ale rozpocznie Mercedesa
[link widoczny dla zalogowanych] strona UM Gliwice napisał: | CAPACITY W GLIWICACH
W poniedziałek, 16 lutego, o godz. 11.00 w zajezdni autobusowej Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Gliwicach (ul. Chorzowska 150) zostanie zaprezentowany nowy autobus Mercedes-Benz CapaCity, który przyjechał do naszego miasta na testy. To niezwykle długi, bo prawie 20-metrowy przegubowiec. Może on pomieścić około 190 osób. Będzie jeździł przez tydzień na liniach obsługiwanych przez gliwickiego przewoźnika. – To pierwszy tak długi autobus, jaki będziemy testować. Sprawdzimy go między innymi na trasie z Gliwic do Katowic, którą podróżuje bardzo dużo osób i gdzie linie są szczególnie obciążone. Spróbujemy pojeździć nim także po śródmieściu, żeby zobaczyć, czy faktycznie jest tak zwrotny, jak twierdzą producenci – informuje Henryk Szary, prezes PKM. (bom)
Informacje : Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Gliwice, tel. 032-330-46-00
12 lutego 2009 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Robak
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
|
Wysłany: Pon 14:27, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Na ogólnopolskim portalu Wirtualny Nowy Przemysł też o tym informują:
W zajezdni autobusowej Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Gliwicach rusza prezentacja i testy autobusu Mercedes-Benz CapaCity.
To niezwykle długi, bo prawie 20-metrowy przegubowiec. Może on pomieścić ok.190 osób. Będzie jeździł przez tydzień na liniach obsługiwanych przez gliwickiego przewoźnika.
- To pierwszy tak długi autobus, jaki będziemy testować. Sprawdzimy go m.in. na trasie z Gliwic do Katowic, którą podróżuje bardzo dużo osób i gdzie linie są szczególnie obciążone. Spróbujemy pojeździć nim także po śródmieściu, żeby zobaczyć, czy faktycznie jest tak zwrotny, jak twierdzą producenci, mówi Henryk Szary, prezes PKM Gliwice.
Jest też jakieś zdjęcie. Ale nie wiem czy to ten nasz:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pon 14:35, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Pierwsze info z testów jest takie, że autobus nie trafi jednak na 870. PKM dostał na niego zezwolenie, ale tylko w Gliwicach. Będzie jeździł zapewne na 126. W najlepszym razie być może trafi też na 677 (jeśli będzie opcja wjechania nim do Pyskowic).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Robak
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
|
Wysłany: Pon 14:52, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Fantastycznie. Jeśli będzie obsługiwał Kopernik to jest szansa się nim przejechać. A swoją drogo, biurokracja nas kiedyś zje. Nie pozwalając wpuścić tego pojazdu na 870, gdzie pełno ludzi jeździ do K-ce i z powrotem (przy okazji Mercedes miał by skuteczniejszą reklamę) jest kiepskie. Uważam, że na linii 870 jego wykorzystanie byłoby bardzo duże.
Fajnie, że będzie jeździł po Gliwicach. Jak to mówią: "do zobaczenia w CapaCity"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pon 15:43, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
^^ Ja myślę, że to nie jest kwestia braku zgody, ale tego, że nikt o nią nie występował. Dla linii 870 potrzebna byłaby zgoda zarządców ruchu z aż 6 różnych miast. Za dużo formalności. A tak wystarczyło zagadać z gliwickim ZDMem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Robak
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
|
Wysłany: Pon 16:00, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | ^^ Ja myślę, że to nie jest kwestia braku zgody, ale tego, że nikt o nią nie występował. Dla linii 870 potrzebna byłaby zgoda zarządców ruchu z aż 6 różnych miast. Za dużo formalności. A tak wystarczyło zagadać z gliwickim ZDMem. |
Czyli jednak biurokracja zżera. Swoją drogą nie wiedziałem, że np. ZDM musi wyrazić zgodę na jazdę na terenie miasta konkretnym typem autobusu. Ciekawe.
Przy okazji wspomnę, że nadal nie mogę uwierzyć, że na rozmieszczenie linii autobusowych w Gliwicach muszą się zgodzić instytucje w K-ce.
Biurokracja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pon 18:05, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Robak napisał: | Swoją drogą nie wiedziałem, że np. ZDM musi wyrazić zgodę na jazdę na terenie miasta konkretnym typem autobusu. Ciekawe. |
Przy tym konkretnym typie chodzi o to, że jest ponadnormatywny i przekracza skrajnię. Dlatego właśnie potrzebne są specjalne pozwolenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 18:53, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Co prawda materiał krótki ale można zobaczyć tego smoka ...
[link widoczny dla zalogowanych]
Czekam na jakiś reportaż z ITV ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pon 19:53, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
kwachu89 napisał: | Czekam na jakiś reportaż z ITV ... |
"Proś a będzie Ci dane, szukaj a znajdziesz, kołacz a otworzą Ci."
[link widoczny dla zalogowanych]
PS. Trochę śmiesznie, bo w TVS napięli się na cenę, a ta wcale nie jest duża. Jeśli ktoś wie, że autobus 18-metrowy kosztuje 1,1 mln zł, to cena CapaCity - 1,3 mln zł już nie zaskakuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Pon 20:35, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Oczywiście chcę się przejechać Capacity, ale IMO to nie jest dobre rozwiązanie. Capacity to autobus stworzony na linie typu 870... których nie powinno być. A co do linii wewnątrzmiejskich wystarczą zwykle przegubowce, ale z większą częstotliwością. Takie duże autobusy będą ugruntowaniem mniejszej częstotliwości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 20:55, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Ja uważam że jeżeli na jakiejś linii jest zapotrzebowanie na tego typu tabor (to chyba tabor d ) to w ogólnym rozrachunku lepiej tam puścić tramwaj...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Pon 21:11, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
^^ dokładnie! Takie autobusy powinny być rozpatrywane tam, gdzie puszczenie tramwaju jest nieopłacalne pod względem technicznym, lecz występują tramwajowe napełnieni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gilbertus86
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 9:02, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
W reportażu ITV p. Szary nazwał rzeczy po imieniu - oszczędzanie na personelu, jeden długi autobus może zastąpić dwa krótkie. Czyli jak? Zmniejszenie częstotliwości kursów, za to zwiększenie pojemności?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|