|
|
Autor |
Wiadomość |
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 16:28, 25 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
KZK GOP wzbogaci się o 5,3 mln tytułem kary za opóźnienia w ŚKUP.
[link widoczny dla zalogowanych]
Dziura budżetowa załatana!
A linię 636 w drugim półroczu czekają poważne cięcia, bo gmina Orontowice ma "ograniczone możliwości finansowe":
To z ostatniej strony: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 17:02, 04 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
W nawiązaniu do powyższego postu:
Prawdopodobnie od kwietnia linia 636 wypadnie z "małego pakietu gliwickiego" - został właśnie ogłoszony przetarg na jej obsługę dwoma minibusami:
[link widoczny dla zalogowanych]
Pojawiła się też dużo ciekawsza informacja - Tychy nie wykluczają wstąpienia do KZK GOP!:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Pon 18:37, 04 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 19:24, 05 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Szkoda, że Katowice to wykluczają.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 13:22, 22 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Od 1.03 pojawia się nowa nocka na sieci: 623N (Miechowice->Bytom)
[link widoczny dla zalogowanych]
Na razie koordynacja z weekendowym ogryzkiem 57N trochę słaba:
57N -> 1:12 , 1:45 -> 623N
623N -> 0:33 , 1:14 ->57N (następny 623N przyjeżdża o 1:29)
ale widocznie nie było zapotrzebowania na koordynację Gliwice<->Bytom, jeszcze do takiego ogryzka, jak nocne 57.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adas
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Pią 13:54, 22 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Ciekawe czy by się dało takie nocne 623 z 57 połączyć Jako takie nocne Bytom-Gliwice.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 23:26, 26 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
No i dziura w budżecie KZK wraca: Kara za ŚKUP spadła do 680 tys.
[link widoczny dla zalogowanych]
PS. Szanowny KZK GOP-ie, znowu są linki prowadzące do złych uchwał!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stachu
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 17:54, 27 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
10 sztuk 12-metrowych i 10 sztuk 15-metrowych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Śro 17:57, 27 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Czyli pewnie Solarisy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stachu
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 18:08, 27 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Przeczytam na spokojnie SIWZ to napiszę kto ma szansę
A jak zaczną się pytania to będzie można dowiedzieć się kto jest zainteresowanym.
Na chwilę obecną Solaris i MAN to pewniaki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 18:21, 27 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
No, PKM idzie drogą Sosnowca i prywaciarzy. Pasażer to tylko liczba w statystykach, więc można zaoszczędzić na 3 metrach, a to coś wsiadające na przystankach może się gnieść w zawyżonych normach upchania ludzi w autobusie. KZK ma wszystko w nosie, więc tylko od dyspozytora będzie zależeć, kto dostanie autobus normalny, a kto skrócony.
Może MAZ wygra i w ogóle już będzie gopowsko.
Jak na złość w przeciągu ostatnich 2 dni na FB KZK widziałem dwie skargi, że ludzie się nie mieścili do 15 metrowca - raz na 870, raz na 194.
No i oczywiście jeszcze w 15-metrowcach obowiązuje wybitnie genialny projekt wsiadania pierwszymi drzwiami.
Sorki za marudztwo, ale nie cierpię 15-metrowców, szczególnie traktowanych na równi z przegubami.
Ciekawostki z SIWZ:
- okna przesuwane lub uchylane. W końcu...
- przedni wyświetlacz: "Pole numerowe powinno być zbudowane w oparciu o diody RGB.". To ciekawe, jeszcze nie było u nas wyświetlaczy kolorowych. 840 i 870 będą na czerwono?
- kasowniki jeszcze stare plus przygotowana instalacją na ŚKUP-owe.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Śro 18:40, 27 Lut 2013, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stachu
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:18, 27 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Kwarek napisał: | No, PKM idzie drogą Sosnowca i prywaciarzy. |
Oj tam, gdzie nam do Sosnowca
Toż u Nas jest 8, a będzie 18 sztuk. Sosnowiec ma aż 64 sztuki (55 sztuk SU 15, 4 sztuki MAN NL3x3-15 i 5 sztuk MB Citaro L).
Cytat: | Pasażer to tylko liczba w statystykach, więc można zaoszczędzić na 3 metrach, a to coś wsiadające na przystankach może się gnieść w zawyżonych normach upchania ludzi w autobusie. KZK ma wszystko w nosie, więc tylko od dyspozytora będzie zależeć, kto dostanie autobus normalny, a kto skrócony. |
Oczywiście, że zgadzam się z Tobą, ale przewoźnicy, którzy jeżdżą na zlecenie KZK GOP się wycwanili. W spółkach komunalnych musi wyjść bilans na zero (najlepiej) albo lekko na plusie. U prywatnych przewoźników liczy się tylko zysk. Tak więc jeżeli KZK GOP płaci z deskorolkę tak samo jak za przeguba no to o czym mowa. Oczywiście po dupie dostają jak zawsze pasażerowie.
No ale jak już wspomniałem nie raz. Deskorolki - tak, ale jeżeli będą brane jako inny typ taboru przynajmniej w dni robocze. W dni wolne zwykle jaki rano bądź wieczorem przegub to stanowczo za dużo, a solówka może okazać się za mała.
No ale w KZK GOP, albo tego nie widzą naprawdę i robią dziadostwo jak robili albo udają, że nie widzą i dalej robią dziadostwo jak robili. Tak czy inaczej z tej mąki chleba dobrego już nie będzie!
Cytat: | Może MAZ wygra i w ogóle już będzie gopowsko. |
W części na solówki czemu nie
Cytat: | Jak na złość w przeciągu ostatnich 2 dni na FB KZK widziałem dwie skargi, że ludzie się nie mieścili do 15 metrowca - raz na 870, raz na 194. |
W PKMie cały czas trwają wew. testy, gdzie co najlepiej puścić, by wilki był syty i owca cała. A poza tym też inne czynniki na to się nakładają. Zarówno te techniczne jak i te ludzkie.
Cytat: | No i oczywiście jeszcze w 15-metrowcach obowiązuje wybitnie genialny projekt wsiadania pierwszymi drzwiami. |
Co mnie osobiście wkur...za!
Cytat: | Sorki za marudztwo, ale nie cierpię 15-metrowców, szczególnie traktowanych na równi z przegubami. |
Jestem w stanie Cię zrozumieć. Ja lubię ten typ pojazdu. Ba! Nawet czasami lepszy jest niż solówka czy przegub, tylko niech nie jest traktowany na równi z przegubem.
Cytat: | Ciekawostki z SIWZ:
- okna przesuwane lub uchylane. W końcu... |
Tam zostało zapisane odwrotnie
uchylne lub przesuwane
Cytat: | Co dla Wykonawców oznaczać może, że oficjalnie mogą być dwa rozwiązania, ale uchylne jednak lepsze. Niby błahostka, a jak ważna!
- przedni wyświetlacz: "Pole numerowe powinno być zbudowane w oparciu o diody RGB.". To ciekawe, jeszcze nie było u nas wyświetlaczy kolorowych. 840 i 870 będą na czerwono? |
Czyli nic innego jak to co ma teraz MZK Bydgoszcz w swoich nowych Solarisach.
Jak dla mnie bomba! Myślałem o tym i liczyłem po cichu na to rozwiązanie w Gliwicach. Krok w dobrym kierunku.
Za to w środku można oficjalnie było wrzucić
[link widoczny dla zalogowanych]
W zależności od rodzaju linii, będzie inne podświetlenie ów numeru linii.
[link widoczny dla zalogowanych]
Cytat: | - kasowniki jeszcze stare plus przygotowana instalacją na ŚKUP-owe. |
Podobnie jest chociażby w Częstochowie.
Plusem jest - w końcu! - zamówienie w częściach. Czyli będzie się działo.
W części pierwszej (solówki) widzę następujących Wykonawców:
- Solaris,
- MAN,
- Mercedes (tylko nie mogę dojść czy Conecto czy Citaro)
- Scania
- Solbus
W części drugiej:
- Solaris,
- MAN,
- Mercedes (Citaro L)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 20:43, 27 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Kwarek napisał: | Jak na złość w przeciągu ostatnich 2 dni na FB KZK widziałem dwie skargi, że ludzie się nie mieścili do 15 metrowca - raz na 870, raz na 194. |
Trzeba mieć bardzo mroczne poczucie humoru, żeby puścić 15-metrowca na 870.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stachu
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:52, 27 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Jednak i tak się zdarza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 21:31, 27 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
To teraz bez zbytniego marudzenia.
stachu napisał: | No ale jak już wspomniałem nie raz. Deskorolki - tak, ale jeżeli będą brane jako inny typ taboru przynajmniej w dni robocze. W dni wolne zwykle jaki rano bądź wieczorem przegub to stanowczo za dużo, a solówka może okazać się za mała. |
Na dni wolne byłby w sam raz, tu się zgadzam. Gdyby KZK porządnie wziął się do organizacji sieci, to też by się miejsce znalazło w dni robocze. A tak mamy losowanie 15==18 w segmencie C, oraz ogólne:
- uśrednianie taboru - "co prawda w szczycie na odcinu A są przepełnienia, ale 20 km dalej na odcinku B jest w miarę przestronnie, to B wystarczy na całej trasie".
- losowanie taboru - "mamy 3xCN + 2xBN i teraz losujemy na który wóz co trafi. Nie ma to sensu, ale miasta nie dadzą grosza więcej na normalną obsługę". Tak jak jest na 57, gdzie przyporządkowanie taboru do zadań już się chyba z 5 razy zmieniało.
Cytat: | W PKMie cały czas trwają wew. testy, gdzie co najlepiej puścić, by wilki był syty i owca cała. A poza tym też inne czynniki na to się nakładają. Zarówno te techniczne jak i te ludzkie. | Ale to jest postawione na głowie! To nie PKM ma testować, gdzie można puścić wóz, to organizator ma tak wszystko ułożyć, żeby miało to sens.
A zauważam te testy, bo SU15 ostatnio zauważam zwiedzające różne zadania. Chyba zadomowiły się na 126 oraz już parę razy spotkałem je na 58/2. Tutaj trochę mnie drażnią, ale w kursie, którym ja jeżdżę zależy to głównie od dnia tygodnia. W zeszłym semestrze na GWSP najbardziej obłożone były wtorki, teraz nie wiem jak jest.
Cytat: | Co dla Wykonawców oznaczać może, że oficjalnie mogą być dwa rozwiązania, ale uchylne jednak lepsze. Niby błahostka, a jak ważna! | Zwykła alternatywa jest przemienna, więc nie ma znaczenia kolejność.
A podejrzewam, że pojęcie "conditional OR" ani oferentom, ani zamawiającemu nie musi być znane. (nie pamiętam polskiej nazwy, chodzi o "jeśli prawda, to reszty nie sprawdzaj, bo nie ma sensu")
Cytat: | Za to w środku można oficjalnie było wrzucić
[link widoczny dla zalogowanych] | Może nie czytałem za dokładnie, ale wyświetlacz wewnętrzny to chyba standardowa wewnętrzna czerwona matryca diodowa. Nie znalazłem, że ma to być LCD.
Cytat: | W zależności od rodzaju linii, będzie inne podświetlenie ów numeru linii.
[link widoczny dla zalogowanych] | Rewelacja.
Aha, no i może w końcu Vecta powędrują tam, gdzie ich miejsce - na złom.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Śro 21:35, 27 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 18:33, 28 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Plan transportowy KZK GOP:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak przeczytam, to zobaczę co tam ciekawego jest.
Jedno widzę - nie ma planowanego węzła P&R w Arenie.
Podziękowania dla wszystkich odpowiedzialnych za mądry wybór.
Za to planowany jest w Czechowicach i Parku Logistycznym. Ciekawy pomysł.
OK,
Ogół: typowy dokument opisowy, dość sprawnie zrobiony. Nawet nadspodziewanie duża ilość konkretów, jak na taki dokument. (co wcale nie oznacza, że jest ich dużo, po prostu więcej, niż się spodziewałem ). Plany na przyszłość też takie mgliste i nijakie, albo z drugiej strony od dawna znane.
Niestety też nie ma tam zaplanowanej pełnej reorganizacji komunikacji oraz poprawienia rozkładów.
Ciekawostki:
- "Śląska Karta Usług Publicznych pozwoli na wprowadzenie rozwiązań taryfowych promujących systemy przesiadkowe." [wreszcie]
- KZK GOP razem z KŚ powoli tworzy plan wspólnej sieci kolejowo-tramwajowo-autobusowej. [Czyli pa, pa 870. ]
- jak powstaną podmioty wewnętrzne, to dostaną wprost zadania. [Czyli może skończą się przetargi wcale nie ustawione pod PKM-y. ]
- "Podstawowy okres trwania umowy z operatorem autobusowym będzie wynosił 10 lat,"
- "W okresie trwania umowy wiek najstarszego autobusu nie może przekroczyć 10 lat." [Czyli pa pa DAB-y, Volva i stare MAN-y?]
- z badań KZK wychodzi, że właściwie międzyszczyt nie jest tak wyraźnie zaznaczony, jak wycinane są kursy - są to aż 2/3 szczytu popołudniowego i 3/4 porannego. Popołudniowy jest też większy, niż poranny.
- "Przewiduje się także wprowadzenie jednolitych barw dla całego taboru wykonującego usługi na zlecenie KZK GOP.
- KZK pisze, że w nowych przetargach będzie wymagał klimatyzacji oraz okien przesuwanych (jest cały akapit o tym, jak będą wyglądać wymagania w 2016). Coś w to nie wierzę, ale...
- sprzedaje się więcej biletów ulgowych, niż jednorazowych [czyt. kto tylko może ucieka od KZK GOP. ]
- dość radykalnie (o połowę) w ostatnich 8 latach spadła liczba sprzedanych biletów miesięcznych ulgowych. Ponieważ spadek jest dużo wyższy, niż spadek sprzedanych normalnych mogę zaryzykować twierdzenie, że za dziurę budżetową odpowiedzialny jest niż demograficzny w szkołach.
- Gliwice są na szarym końcu (3 miejsce od końca) pod względem procentowego udziału dotacji na KM w budżecie - gdzieś ok. 2,5%, a w przeliczeniu na jednego mieszkańca w środku stawki - gdzieś 110 zł (mniej od Bytomia czy Zabrza). [a jeszcze chcą ciąć. ]
- plus pełna tabela przychodowości linii na końcu.
- plus jeszcze mapka planowanych centrów przesiadkowych na samym końcu.
Jak komuś się nudzi, to może poczytać. Nie jest tak źle.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Czw 20:02, 28 Lut 2013, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|