|
|
Autor |
Wiadomość |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pią 17:35, 01 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Kwarek napisał: | Jedno widzę - nie ma planowanego węzła P&R w Arenie.
Podziękowania dla wszystkich odpowiedzialnych za mądry wybór.
Za to planowany jest w Czechowicach i Parku Logistycznym. Ciekawy pomysł. |
A ja się pytam, jak te węzły mają się do układu linii kolejowych w Gliwicach i ewentualnej planowanej (marszałkowskiej lub miejskiej) SKM? No i kto odważy się zostawić samochód na takim zadupiu, jak Tulipan Park i gonić stamtąd do centrum 40 minut autobusem kursującym co 30 albo nawet co 60 minut?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 17:59, 01 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Mają się tak, jak zwykle.
Nie no, za Czechowicami i Tulipanem musi się kryć jakiś głębszy sens, którego trudno na pierwszy rzut oka dostrzec. Chyba że szumnie nazwany centrum przesiadkowym Tulipan będzie punktem ucięcia 692 i uruchomienia stamtąd busika do Kleszczowa i może Rudzinca. Innego sensu nie ma. Sens miałby dopiero P&R pod Cmentarzem (miejsce się znajdzie), ale tutaj miasto musiałoby coś samo wybudować.
Albo wręcz chodzi o "patrzymy na granice gminy, patrzymy gdzie mamy gotowy parking, to zróbmy tam P&R". Bo Czechowic w ogóle nie rozumiem. Zresztą wystarczy popatrzyć na mapę - gdzie P&R umieściły inne miasta, a gdzie Gliwice.
Swoją drogą patrząc tylko na mapę najgenialniejsze jest to w Maciejowie. Jeszcze szlabanu i wiz brakuje.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Pią 18:06, 01 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 12:05, 20 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Z nwego MSI [link widoczny dla zalogowanych]:
Cytat: | 2 kwietnia, w związku z budową Drogowej Trasy Średnicowej w Gliwicach, zostanie zamknięty dla ruchu fragment ul. Portowej – od skrzyżowania z ul. Jana Śliwki i Orlickiego do zjazdu z Drogi Krajowej nr 88. W tym czasie zmieni się rozkład jazdy autobusów linii 80 i 178 oraz lokalizacje przystanków komunikacji miejskiej.
Komunikacyjny Związek Komunalny GOP informuje, że linia nr 80 zostanie skrócona do Placu Piastów [...].
Z kolei pojazdy linii nr 178 jadące w kierunku Łabęd – po postoju na przystanku „Gliwice Kościuszki” – kursować będą ulicami: Sobieskiego, Kozielską, Łabędzką, Edisona, Portową i Staromiejską, a w kierunku Trynku – po obsłudze przystanku „Gliwice Łabędy Dworzec PKP II” pojadą ulicami: Główną, Staromiejską, Portową, Edisona, Łabędzką, Kozielską i Sobieskiego. [...]
Zostanie uruchomiona także nowa linia oznaczona numerem 202. Autobusy kursować będą z Placu Piastów (stanowisko nr 7) przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, rondo Lecha Kaczyńskiego, ulice: Toszecką, Pionierów, Perseusza, rondo Księżycowe, estakadę Heweliusza do ul. Portowej [...] | (wyciąłem z komunikatu obsługiwane przystanki, by było bardziej kompaktowe)
Bardzo dobrze, choć jestem ciekaw gdzie się 80 tam zmieści.
EDIT: Ciekawe, bo wychodzi, że dla 202 pętlą będzie „Gliwice Zakład Energetyczny”. Będzie skręcać z estakady od razu w lewo w kierunku centrum, czy będzie robić kieszeń do portu?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Śro 14:00, 20 Mar 2013, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 14:53, 20 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Mój pomysł widzę znalazł w końcu uznanie. Mogliby to 202 już tak zostawić docelowo (ale oczywiście do portu, a nie pod Taurona). Póki co uznano pewnie, że ludzie sobie do Portu dojdą ten jeden przystanek spod estakady.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Śro 14:56, 20 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gosc
Gość
|
Wysłany: Śro 18:44, 20 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
202 pojedzie z Ulicy Perseusza, przez Rondo Księżycowe, Heweliusza do przystanku Gliwice Port. Docelowo linia z pl. Piastów mogłaby być doprowadzona do Politechniki - Gliwice Częstochowska lub Gliwice Kujawska.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 22:29, 20 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Nie uważam, że posłanie nowego 202 na Politechnikę to najlepszy pomysł. Nie ma jeszcze opublikowanych rozkładów, ale chyba mogę założyć, że będzie to linia o częstotliwości porównywalnej z 178, do maksimum porównywalnej z 80. Czyli zdecydowanie za rzadko jak na centrum miasta. Tymczasem Politechnika to potężny generator przewozów, nie do porównania z kilkoma zakładami na Portowej.
Sam fakt, że 80 jednak zdecydowano się podzielić, a nie po prostu posłać objazdem, oznacza, że ta linia była bez sensu w tej formie. Z czym się zgadzam, bo z moich rzadkich obserwacji wynikało, że 80 do portu woziła przede wszystkim powietrze. Takie wydłużone 202 wyglądałoby identycznie, albo byłoby "krzaczkiem" po stronie Politechniki.
Na Politechnikę moim zdaniem lepiej by zrobić jedną lub dwie porządne linię, a nie próbować kierować tam rzadko jeżdżące "krzaczki". I tak mamy za dużo linii "do wszystkiego", szczególnie takich, które służą głównie innym celom, ale ich "ogony" robią za podstawę komunikacji w innych dzielnicach (najlepszym przykładem chyba teraz są 692 i 710, bo 80 właśnie zmieniono )
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Śro 22:48, 20 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 11:08, 22 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Są już rozkłady dla 80, 178 i 202
- 80 po prostu ucięte na pl. Piastów, bez widocznych zmian
- 178 - godziny odjazdów zróżnicowano na szkolne/ferie chyba po to, by na tyle ile się da dostosować do rozkładu 186. Jeszcze wycięto najwcześniejszy kurs z Łabęd.
- 202 co godzinę, w robocze 10 kursów (w godzinach szczytu i 2 wieczorem), w wolne 6.
Na stronach KZK jest ładna mapka objazdu i widzę, że lokalne media (na razie jedno) już to też publikują.
[link widoczny dla zalogowanych]
(z [link widoczny dla zalogowanych])
Duży plus.
To jest chyba nawet pierwszy tak bardzo przygotowany komunikat niedotyczący objazdu linii A4.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Pią 17:42, 22 Mar 2013, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pią 13:22, 22 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
KZK GOP do większości dużych objazdów przygotowuje obecnie takie mapki. Po prostu ta jest pierwsza dla Gliwic. Wcześniej były one robione głównie dla centrum Katowic.
PS. 202 nie jest skoordynowane z 80, więc jak ktoś do tej pory dojeżdżał spod Gliwic do Portu, to będzie niemile zaskoczony zmianą.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Pią 13:27, 22 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 13:52, 22 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | KZK GOP do większości dużych objazdów przygotowuje obecnie takie mapki. Po prostu ta jest pierwsza dla Gliwic. Wcześniej były one robione głównie dla centrum Katowic. | To fajnie, bo taki jeden obrazek czasem więcej mówi, niż długa lista przystanków.
m966 napisał: | PS. 202 nie jest skoordynowane z 80, więc jak ktoś do tej pory dojeżdżał spod Gliwic do Portu, to będzie niemile zaskoczony zmianą. | Rzeczywiście, w niektórych kursach brakuje dosłownie kilku minut na przesiadkę.
Ale to oznacza, że teraz należy wziąć na warsztat 80 i zrobić z niej w końcu porządną regularną linię. Po obcięciu rozkładu rezerwa czasowa w Gliwicach jest bardzo duża, a koordynować 202 do potwornego nieregularnego rozkładu 80? Brrr.
Podejrzewam też, że to 80+202 już tak zostanie na najbliższe lata, może różniąc się tylko drobiazgami, i 80 już do portu nie wróci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 19:39, 26 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Zmiany od 1.04:
- najprawdopodobniej likwidowany jest "tramwajowy" przystanek Dworzec PKP dla A4 w kierunku Teatru. Albo jakiś remonto/objazd.
- za trzecim podejściem, właściwie już na ostatnią chwilę, KZK GOP udało się rozstrzygnąć przetarg na nową wersję linii 636, będzie tam jeździć Kłosok. Rozkład dostępny już na stronie [link widoczny dla zalogowanych]
EDIT:
- jeszcze 224 dostało 4 dodatkowe kursy co 30 min między 16:00 a 18:00.
- według komunikatu przystanek Dworzec PKP jest istotnie likwidowany (bo przecież nie da się go przenieść za skrzyżowanie, utrudniał by życie autkom)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Śro 14:21, 27 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 19:24, 29 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Wieści z powiatu oraz BIP KZK: [link widoczny dla zalogowanych] oraz [link widoczny dla zalogowanych] starają się o wejście do KZK GOP.
Z uzasadnienia wynika, że tym razem KZK nie popełnił błędu polegającego na takim sformułowaniu uchwał, że obie uchwały musiałyby być przyjęte łącznie. Podobno ostatnio zablokowanie Lędzin niechcący zablokowało również Pilchowice.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 20:01, 02 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Testy, testy, testy:
[link widoczny dla zalogowanych]
Odpowiedni pojazd na odpowiednią linię, no może pomijając producenta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 18:13, 03 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Zajrzałem co tam słychać w przetargu PKM na 10+10 autobusów:
1. Będą na pewno okna przesuwne. PKM w zmianach SIWZ wykluczył uchylne.
2. PKM akceptuje 12m autobus "niskowejściowy" - czyli z max dwoma stopniami z tyłu, ale bez stopni wewnątrz (jak gliwickie stare MAN-y).
3. Możliwe, że autobusy dostaną oprócz pierwszych kolorowych wyświetlaczy, pierwsze w pełni diodowe wyświetlacze - nie ma wymogu instalacji "klapkowych". I fajnie, bo chyba jednak one szybko tracą jasność.
A z ciekawostek, to na FB KZK ktoś pisał, że dziś były robione pomiary napełnień w 870.
Jak tak, to gratuluję - pomiary w okresie świąteczno-urlopowym. Ciach, ciach.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Śro 18:23, 03 Kwi 2013, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 0:22, 04 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Kwarek napisał: | Zajrzałem co tam słychać w przetargu PKM na 10+10 autobusów:
1. Będą na pewno okna przesuwne. PKM w zmianach SIWZ wykluczył uchylne. |
Ta wiadomość cieszy... Jeszcze tylko klima by sie przydała
Cytat: |
3. Możliwe, że autobusy dostaną oprócz pierwszych kolorowych wyświetlaczy, pierwsze w pełni diodowe wyświetlacze - nie ma wymogu instalacji "klapkowych". I fajnie, bo chyba jednak one szybko tracą jasność. |
Nie wiem do końca jak z jasnością, ale brakowało mi troszkę wyświetlaczy diodowych, jak dla mnie są bardziej czytelne, przynajmniej za dnia.
Cytat: | A z ciekawostek, to na FB KZK ktoś pisał, że dziś były robione pomiary napełnień w 870.
Jak tak, to gratuluję - pomiary w okresie świąteczno-urlopowym. Ciach, ciach. |
Może więcej ludzi przerzuci się na KŚ
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 9:06, 04 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
To taka ciekawostka rozkładowa, objazdowy tramwaj T17:
[link widoczny dla zalogowanych]
Trasa wyjazdowa dłuższa (1h20m), niż podstawowa (46m). I te stadka w środku nocy...
Na miejscu gmin zakazałbym KZK GOP finansowania wyjazdów i zjazdów tramwajowych, niech TŚ sobie same za nie płacą. Bo TŚ sobie zaoszczędziły zamykając zajezdnię w Chorzowie, kluczowych rozjazdów od lat nie potrafią zabudować (Zabrze) i teraz każą gminom sponsorować wyjazdy przez pół regionu w środku nocy. Jeszcze tylko brakuje, żeby były wyjazdy z Gliwic do Będzina lub odwrotnie.
EDIT 5.04.2013.
O, proszę. Wyjazdy na T17 tyle pieniędzy zabrały, że dla nowego T4 zostało tylko na jeden kurs na godzinę więcej, niż ma obecnie T1.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Pią 15:20, 05 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|