|
|
Autor |
Wiadomość |
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 21:14, 08 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Za 2,5 miesiąca będą wakacje i ilość tramwajów w ciągu godziny będzie taka sama. Ale teraz i po wakacjach będzie ciasno, ech KZK GOP. Są tez plusy. Zwiększono takt w weekendy, 4-ka kursuje co 15 minut do gdzony 22:30, potem rzadziej. Identycznie zwiększono takt linii 5 w dni robocze wieczorem i całe weekendy z 30 na 15 minut także do godziny ponad 22.
Podobny myk wcześniej już przeprowadzono na linii 20 która kursuje teraz co 15 minut praktycznie przez cały dzień do północy (2x105N), także w weekendy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 13:06, 09 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Od 11.04 A4 będzie miało częstotliwość: 8/13/8/9/10/12 minut...
Bo co 10 jest za skomplikowane.
Też zmiany w weekendy różnicujące bardziej częstotliwość oraz na A4N, głównie chyba redukcja dublowania, ale zajrzę na to dokładniej później.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Wto 13:10, 09 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
k.kowalski
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stare Gliwice
|
Wysłany: Śro 19:21, 10 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Na wniosek RO Stare Gliwice 186 niedługo będzie wjeżdżać na pętlę przy Waryńskiego. Zmienią się także godziny kursowania 93
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 21:48, 10 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Ooo, super.
93 pewnie zostanie dostosowane do taktu 186, albo wręcz zredukowane
Jeszcze gdyby tak 57 jeździło przez Żabińskiego, to już w ogóle byłby luksus.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Śro 19:33, 17 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Nie chce mi się czytać SIWZ, ale może ktoś może odpowiedzieć od ręki - czy 15 metrowce będą miały powiększoną rzeźnię, czy naładowane siedzeniami i rzeźnia jak w 12 metrowcach? Różnica między obomaa wersjami jest kolosalna (w tej drugiej da się przeżyć).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 19:48, 17 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
To chyba nie jest określone tak dokładnie w przetargu.
Cytat ze SIWZ:
Cytat: | 3.16.5 Liczba miejsc pasaŜerskich: >= 140 (w tym liczba miejsc siedzących nie mniejsza niż 20% ogólnej, wskazanej przez producenta, nominalnej pojemności autobusu);
3.16.6 Co najmniej 6 miejsc siedzących z dostępem bezpośrednio z niskiej podłogi, bez podestów, w tym siedzenia wykonane jako siedzenia specjalne dla pasaŜerów niepełnosprawnych ([...]),
Uwaga 1: preferowana jest1) (przyznawane są dodatkowe punkty w ocenie ofert) oferta zawierająca największą ilość siedzeń bezpośrednio dostępnych z niskiej podłogi;
Uwaga 2: do liczby siedzeń z dostępem bezpośrednio z niskiej podłogi nie zalicza się siedzeń składanych.
[...]
3.16.13 Specjalna przestrzeń przeznaczona do przewozu wózka dziecięcego i wózka inwalidzkiego, usytuowana naprzeciwko II drzwi, co najmniej o szerokości 750 mm i długości 2500 mm [...]. |
Czyli w wymaganiach jest min. 28 siedzeń, jak najwięcej siedzeń bez stopni oraz rzeźnia nie krótsza, niż 2,5m.
Zgadzam się, że ta ostatnia wersja 15m jest dość znośna wewnątrz, właśnie przez bardzo dużą rzeźnię. Ale chyba niestety z przetargu może wyjść również takie paskudztwo, jak jest w Vectach.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Śro 19:51, 17 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Śro 20:20, 17 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
No jak punktują liczbę siedzeń, to rzeźnia zapewne będzie skrócona, jak w pierwszych U15.
[link widoczny dla zalogowanych]
Masakra. Przeciskanie się w szczytowych kursach bezcenne.
Czemu oni cholera odchodzą od dużych rzeźni? To samo z U18 - były 2 rzeźnie i autobusy były przestronne. W ostatnim przetargu oczywiście jedna rzeźnia i po prostu przeciskanie się za przegubem miejscami jest niezłą sztuką.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stachu
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:48, 17 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Co do przegubowców z ostatniej dostawy, to już standard. Z czego ja się bardzo cieszę. W końcu. Co do Twojego pytania jaka będzie "rzeźnia" - no cóż to zależy od wykonawców co zaproponują.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 8:28, 30 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
k.kowalski napisał: | Na wniosek RO Stare Gliwice 186 niedługo będzie wjeżdżać na pętlę przy Waryńskiego. Zmienią się także godziny kursowania 93 | Zmienia się od 1.05 i już* są rozkłady:
Cytat: | Linia nr 93 (Gliwice) we wszystkich kursach w relacji Brzezinka – Łabędy zostanie skierowana po trasie podstawowej przez Osiedle Waryńskiego.
Linia nr 186 (Gliwice) będzie wykonywała wjazdy w ul. E. Żabińskiego do pętli Osiedle Waryńskiego:
Łabędy Huta – … – Gliwice Zakład Opla – Osiedle Waryńskiego Pętla – Stare Gliwice Łabędzka – … – Trynek Toruńska | [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Coraz mniej rozumiem linię 93.
Jedna rzecz jest nieciekawa - zmiana 186 to zwiększenie liczby wzkm, zmiana 93 to zwiększenie liczby wzkm. Ponieważ zazwyczaj suma musi się zgadzać, powstaje pytanie: gdzie ścięto przeguba do krótkiego? A może to rzadki przypadek zwiększenia sumarycznej pracy przewozowej?
* - coś w KZK chyba sezon urlopowy, bo rozkłady pojawiają się na dzień przed wejściem ich w życie. Przy czym szczytem był nowy tymczasowy rozkład T3, który pojawił się w niedzielę wieczór, z datą obowiązywania poniedziałek rano.
A kiedyś potrafili wrzucać rozkłady na dwa tygodnie przed datą obowiązywania...
A PKM pozbywa się Kapeny:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeszcze według informacji z SSC, najtańszą ofertę w przetargu na autobusy 12m dał... LAZ
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Wto 8:48, 30 Kwi 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stachu
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 12:45, 01 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Kwarek napisał: | Coraz mniej rozumiem linię 93. |
Ja też
Cytat: | Jedna rzecz jest nieciekawa - zmiana 186 to zwiększenie liczby wzkm, zmiana 93 to zwiększenie liczby wzkm. Ponieważ zazwyczaj suma musi się zgadzać, powstaje pytanie: gdzie ścięto przeguba do krótkiego? A może to rzadki przypadek zwiększenia sumarycznej pracy przewozowej? |
Napiszę tak: w przyrodzie nic nie ginie
Cytat: | A PKM pozbywa się Kapeny:
[link widoczny dla zalogowanych]
|
Nie, nie. Stara się pozbyć, a można ją wykorzystać gdzie indziej
Cytat: | Jeszcze według informacji z SSC, najtańszą ofertę w przetargu na autobusy 12m dał... LAZ
[link widoczny dla zalogowanych] |
Proponowałbym zejść na ziemię.
LAZ nie mógł wystawić swojego produktu, bo chociażby silnik jaki ma to 7,1 dm3, a w specyfikacji jest 9 dm3.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 18:16, 01 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Nie lubię wjazdów kieszeniowych. Niepotrzebne kombinowanie. Mogli po prostu puścić 186 Kozielską i przez Żabińskiego do Łabędzkiej. A w zamian 57 przez Łabędzką i Żabińskiego do Kozielskiej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 19:38, 01 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Dla 186 jest jeden punkt, przez który jest to niewykonalne: Tesco. O ile zamiana 57<->259 na Łabędzkiej jest możliwa i prawie bezbolesna (do Tesco dojedzie się innym numerkiem), to dla 186, które jest zupełnie oddzielne od całej reszty, jest to dość duża zmiana i może powodować protesty. A skoro 186 i tak robi już kieszenie do Opla (nawet w dni świąteczne), to mała kieszeń na Waryńskiego już mu bardziej nie zaszkodzi, a może niektórym ułatwi dojście do przystanku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
k.kowalski
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stare Gliwice
|
Wysłany: Śro 23:39, 01 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | Nie lubię wjazdów kieszeniowych. Niepotrzebne kombinowanie. Mogli po prostu puścić 186 Kozielską i przez Żabińskiego do Łabędzkiej. A w zamian 57 przez Łabędzką i Żabińskiego do Kozielskiej. |
Taka też była sugestia, ale jak widać zdecydowano się na inne wyjście
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ikar280
Gość
|
Wysłany: Pon 22:01, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Mam 2 pytania, może ktoś będzie posiadał stosowną wiedzę:
1) Dlaczego PKM odszedł, w tym tygodniu już chyba definitywnie, od uwzględniania na wyświetlaczach przystanków pośrednich (np. w przypadku linii 870 zamiast "Katowice Stawowa przez Zabrze" jest tylko "Katowice Stawowa"(podobne zmiany udało mi się zaobserwować na 6, 32, 47, 156, 677, 840, 870, 932)?
2) Czy wiadomo kto wygrał przetarg na 20 nowych wozów? Otwarcie ofert miało być 4.04.2013, a na stronie najpierw była cisza, a teraz w ogóle nie działa.
BTW, przy okazji zmieniania tych kierunków chyba zaktualizowali zapowiadanie przystanków, bo jadąc wczoraj 840 dało się słyszeć z głośników "Następny przystanek: Chorzów Centrum Edukacji". Ale "Placu Krakowskiego" w Zabrzu już nie zastąpili "Zabrze Szpital"...
|
|
Powrót do góry |
|
|
stachu
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 13:20, 07 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
ikar280 napisał: | Mam 2 pytania, może ktoś będzie posiadał stosowną wiedzę:
1) Dlaczego PKM odszedł, w tym tygodniu już chyba definitywnie, od uwzględniania na wyświetlaczach przystanków pośrednich (np. w przypadku linii 870 zamiast "Katowice Stawowa przez Zabrze" jest tylko "Katowice Stawowa"(podobne zmiany udało mi się zaobserwować na 6, 32, 47, 156, 677, 840, 870, 932)? |
Nie w tym tygodniu - to raz, a dwa przewoźnik odszedł bo częściowo była to idea organizatora, a częściowo operatora. Wszystkie linie praktycznie mają "wbity" Przystanek docelowy, co jest bardzo przejrzyste m. in. dla pasażera etc.
Cytat: | 2) Czy wiadomo kto wygrał przetarg na 20 nowych wozów? Otwarcie ofert miało być 4.04.2013, a na stronie najpierw była cisza, a teraz w ogóle nie działa. |
Jakbyś dokładnie czytał to byś wiedział, że otwarcie ofert zostało przesunięte na 29.04.2013 r.
Poczekaj na ogłoszenie. Pojawi się za jakiś czas.
Strona już działa.
Cytat: | BTW, przy okazji zmieniania tych kierunków chyba zaktualizowali zapowiadanie przystanków, bo jadąc wczoraj 840 dało się słyszeć z głośników "Następny przystanek: Chorzów Centrum Edukacji". Ale "Placu Krakowskiego" w Zabrzu już nie zastąpili "Zabrze Szpital"... |
SIP jest cały czas aktualizowany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|