Autor |
Wiadomość |
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 13:13, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
No właśnie ten wywiad jest dla mnie śmieszny po prostu. A potem powiedział ze taki autobus może pojechać zamiast dwóch przegubowców!!! Uważam że ten pan bardzo dobrze wywiązuje się z roli szefa naszego PKM-u ale takie wypowiedzi raczej nie rzutują dobrzę na jego ocenę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 18:11, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Mercedes kursował dziś na 692 i nawet 2 razy się nim przejechałem. Do bardzo dobrego ogólnego wizerunku odrobinę nie pasowały tylko przyklejone taśmą klejącą do szyb dykty oraz stare kasowniki "dziurkacze" (te całkowicie mechaniczne). Jest to zrozumiałe, bo to przecież tester, ale mnie odrobinę rozbawiło - dawno tego typu kasowników nie widziałem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Wto 18:12, 17 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 18:37, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Zapraszam do Wrocławia ... Tutaj prawie każdy tramwaj ma takie kasowniki ... A taki kasowniki by sie przydały przy programie wsiadania pierwszymi drzwiami, przynajmniej nikt by już kitu kierowcy nie wciskał że wcześniej nie kasował tego biletu... Byłoby wszystko czarno na białym ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 19:01, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Mercedes CapaCity w wersji biurkowej:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
glewitz
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 522
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 18:32, 18 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
na razie obserwuję zmniejszanie liczby kursów, ale autobusy te same -.-
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pią 20:58, 20 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Kwarek napisał: | Do bardzo dobrego ogólnego wizerunku odrobinę nie pasowały tylko przyklejone taśmą klejącą do szyb dykty oraz stare kasowniki "dziurkacze" (te całkowicie mechaniczne). Jest to zrozumiałe, bo to przecież tester, ale mnie odrobinę rozbawiło - dawno tego typu kasowników nie widziałem. |
Z tymi kasownikami miałem dzisiaj historię. Do 20-metrowego 692 wchodzi chłopak (ok. 20-tki), podchodzi na koniec wozu do mnie i pyta się, gdzie tu się kasuje bilety. No to mu wskazuję taki oldschoolowy kasownik. Chłopak wkłada bilet i ze sporym zdziwieniem pyta się mnie: "i co dalej?" No to go poinformowałem, że sam musi go skasować. Ach co te elektryczne kasowniki robią z ludzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 21:28, 20 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Jeszcze pół biedy jak ma bilet jednorazowy ale począć z 24h biletem albo tygodniowym? Zapewne daty ci na takim kasowniku nie wybije ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
OczeQ
Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z kątowni
|
Wysłany: Pią 23:38, 20 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
kwachu89 napisał: | Jeszcze pół biedy jak ma bilet jednorazowy ale począć z 24h biletem albo tygodniowym? Zapewne daty ci na takim kasowniku nie wybije ... |
no to super...
nic tylko kupić sobie 24godziniaka, wsiąsć do testera, przebić dziurkaczem i hulaj dusza - lepsze niż miesięczny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 0:47, 21 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Przy częstotliwości kontrol która była rok temu (teraz się to podobno poprawiło) to z tego biletu mógłby się i kwartalny zrobić ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Sob 6:53, 21 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Bilet tygodniowy byłby ważny przez tydzień od zakończenia testów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gośćA
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Sob 21:23, 21 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Witam!
Te ruchy to agonia KZK - poszukiwanie ukrytych rezerw?? Tu potrzebna jest głęboka reforma - bo innym razie bilety będą co raz droższe a kursów co raz mniej. W podobnym tonie wypowiada się UM - i nawet były słowa ultimatum.
Moje zdanie - pożegnać KZK - jak wyjdzie jeden z najsilniejszych związkowców zabierając Zabrze i pół Bytomia to KZK zakończy swój jakże nieudany żywot.
Wtedy też można będzie liczyć na większy zwrot z inwestycji poniesionych w tabor - PKM będzie mniejszym obciążeniem dla budżetu miasta. KZK?? Nadbudowa pozostanie taka sama - podobnie jak operatywność tej "elity specjalistów" - więc koszty jej utrzymania rozłożą się na mniejszy przychód transportowy - w efekcie ceny biletów wzrosną.
Ta organizacja sama się nie zmieni a stanowiska traktowane są jak synekury - zarządzanie jak dawnym WPK KC.
Dziś moja żona jadąc A była świadkiem "kontroli biletów" - Pan kontroler "wziął o pasażera 40zł opłaty natychmiastowej. To tylko wierzchołek góry lodowej przekrętów które tam występują na wielu poziomach.
Kto uszczelniając system sam się tak "zreformuje" aby tych z "dodatkowych" pieniędzy zrezygnował??
Pialiśmy kiedyś o dość dziwnych przetargach na usługi transportowe KZK. Im szybciej wyjdziemy z tego związku tym możemy mieć silniejszą pozycję przy konstruowaniu nowego zdrowego związku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 13:37, 22 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Mercedes CapaCity w Gliwicach
W poniedziałek 16 lutego br. tygodniowe testy w PKM Gliwice rozpoczął najdłuższy z oferowanych przez koncern EVOBUS autobus miejski Mercedes CapaCity. Posiada on prawie 20 metrów długości i aż cztery osie, z czego pierwsza i ostatnia są skrętne. Autobus będzie testowany przede wszystkim na najbardziej obciążonych liniach, na których do tej pory jeździły standardowe autobusy przegubowe, m.in. na trasie Gliwice –Katowice.
Podstawą do stworzenia Mercedesa CapaCity były dwa modele Citaro. Pierwszy człon pochodzi od przegubowego autobusu Citaro G natomiast drugi człon to tył 15-metrowego Citaro L. W zależności od zamówienia dostępne są dwie wersje wykonania nadwozia. Testowany w Gliwiach egzemplarz to wersja standardowa. Dostępny jest również CapaCity w oryginalnej wersji Metro-Design-Kit, która zawiera między innymi: zmienioną przednią część z klinowym panelem przednim, boczne osłony dla zabudowy w części dachowej, zakryte koła tylnej osi, optycznie powiększone okna boczne oraz zmieniony tył.
W obu wersjach nadwozia może podróżować aż 193 pasażerów, w tym w zależności od kompletacji około 37 na miejscach siedzących. Czworo drzwi rozmieszczonych równomiernie na całej długości autobusu gwarantuje swobodny przepływ zwiększonych o około 20% potoków pasażerskich. W testowanym egzemplarzu dodatkową wentylację przestrzeni pasażerskiej gwarantuje podwójna klimatyzacja zamontowana w każdym z członów autobusu oraz uchylne okna boczne.
W tylnej części CapaCity zamontowany jest sprawdzony, leżący, sześciocylindrowy, dwunastolitrowy silnik rzędowy Mercedes-Benz OM 457 hLA. Jest to oszczędny i ekologiczny turbodiesel z technologią Blue-Tec, stworzoną na bazie techniki SCR napędzający trzecią oś. Dzięki mocy silnika 260 kW (354 KM) CapaCity osiąga pomimo swojej większej wagi wysoką dynamikę trakcyjną.
Od momentu rozpoczęcia produkcji seryjnej w Europie sprzedano ponad 150 sztuk Mercedesów CapaCity. Najwięcej tego typu autobusów jest obecnie eksploatowanych w tureckim Istambule. Wg ostatnich informacji w najbliższym czasie turecki przewoźnik zwiększy swoją flotę o kolejne 100 sztuk CapaCity.
W Polsce CapaCity był do tej pory testowany m.in. przez MZA Warszawa, MPK Wrocław oraz MPK Kraków.
Niestety przed wprowadzeniem do stałej eksploatacji tego typu autobusów w polskich przedsiębiorstwach komunikacji miejskiej w pierwszej kolejności konieczne byłoby uregulowanie przepisów umożliwiających zarejestrowanie autobusu o większej długości niż 18,75 m. Obecnie jest to maksymalna długość jaką może posiadać autobus miejski zarejestrowany w naszym kraju.
Kolejnym ważnym zadaniem dla potencjalnego przewoźnika byłby właściwy dobór linii, na których możliwa byłaby eksploatacja tak długich autobusów. Polskie miasta są pełne krętych i wąskich ulic, przez które niejednokrotnie muszą przeciskać się autobusy miejskie. Nie można również zapomnieć o przystosowaniu zatok przystankowych i pętli do nowego typu autobusów. Dłuższy autobus oznacza również wzrost ceny o ponad 20% od ceny bazowego Mercedesa 0530G Citaro.
Warto sobie zadać pytanie, czy środek komunikacji miejskiej ma być tylko urządzeniem, dzięki któremu będziemy mogli jednorazowo przewieźć jak największą liczbę pasażerów (bez względu na komfort jazdy) czy nie lepiej zoptymalizować częstotliwość kurowania autobusów w godzinach szczytu na najbardziej obciążonych liniach tak by przewieźć opłacalną (dla przewoźnika) liczbę pasażerów przy jednocześnie wysokim komforcie podróżowania każdego pasażera. Nie ważne czy autobus będzie miał 10, 12, 18 czy 20 metrów. Jeżeli będzie on źle dobrany do danej linii a co za tym idzie napełniony w 100% swoich możliwości to z punktu widzenia pasażera nie można mówić o komforcie podróżowania i nawet pozłacane elementy wyposażenia wnętrza tego nie zmienią. Niestety takimi rozwiązaniami nie przekonamy właścicieli samochodów osobowych by w drodze do centrum miasta przesiedli się do komunikacji zbiorowej. |
Tak sobie pomyślałem znowu w kwestii zastąpienia takim autobusem tramwaju. Autobus ma 20 m, skład wagonów 105Na 27m. Autobus ma 37 miejsc siedzących, tramwaj podwójny 40 (w wersji krakowskiej 46). Nie ma to jak polepszenie komfortu podróży, poprzez upchniecie pasażerów do mniej pojemnego autobusu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Nie 14:18, 22 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
^^ tym bardziej, że tramwaj może mieć zawsze więcej członów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 14:44, 22 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Raczej nie za bardzo... Istotnym problemem mógłaby być tutaj długość przystanku (wysepki)... Długość takiego przystanku musiałaby być dopasowana do długości składu a to wiązałoby się (w gopowskich realiach) z przebudową większości przystanków...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 14:59, 22 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Tramwaje 32 metrowe spokojnie się zmieszczą w naszych wraunkach. Gorzej juz 40 metrowe, ale na takie to nie mamy co liczyć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|