Autor |
Wiadomość |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Nie 15:23, 22 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
@Kwachu: ale takie tramwaje nie jeździłyby przecież na każdej trasie. Dajmy na to mogłyby obsługiwać trasę Łabędy-Podium. Zresztą nie ma co myśleć o tramwajach 32 czy 40 metrowych póki co, bo narazie rozchodzi się o to, by w ogóle były
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
wix
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Śro 16:26, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
No i Solaris U18 Hybrid dotarł do Gliwic. Jutro pojawi się na trasach, testy potrwają ok. 10 dni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 16:46, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Jutro będą szkolenia. Na regularnej trasie pewnie dopiero od piątku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 19:39, 13 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
1. Jest projekt uchwały podwyższającej przez miasto kapitał PKM-u, tym razem 3 mln z przeznaczeniem na przegubowce spełniające normę EEV (taką jak ostatnie solówki) - [link widoczny dla zalogowanych].
2. Przeglądając zdjęcia hybrydy na Phototransie znalazłem parę ciekawych komentarzy odnośnie mniejszego spalania od zwykłego diesla. Ponoć w Gdyni wcale tak rewelacyjnie nie wypadł - [link widoczny dla zalogowanych]. Ciekawe jak to w Gliwicach wyjdzie.
3. Pod kolejnym zdjęciem tego autobusu znalazłem małą rozpiskę przydziałów. Jutro 32, w niedziele sobie odpocznie, zaś od poniedziałku testowiec "jak zwykle" na 692 - [link widoczny dla zalogowanych]. To tak jakby ktoś chciał przejechać się tym wynalazkiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 20:30, 13 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Kwarek napisał: | 2. Przeglądając zdjęcia hybrydy na Phototransie znalazłem parę ciekawych komentarzy odnośnie mniejszego spalania od zwykłego diesla. Ponoć w Gdyni wcale tak rewelacyjnie nie wypadł - [link widoczny dla zalogowanych]. Ciekawe jak to w Gliwicach wyjdzie. | Bardzo to ciekawe. Ostatni komentarz pod zdjęciem "koszt zakupu i nie do końca sprawdzona technologia i de facto koszta utrzymania, bo hybrydę też trzeba serwisować, a koszty nie są znane." sparwia, ze hybrydy są wielką niewiadomą. Gdzieś przeczytaem takze, ze baterie hybryd wystarczają na max 10 lat. Po tym czasie autobus nie nadaje sie do niczego. Nie wiem na ile to prawda, bo w sumie, jeszcze zadna hybryda tlu lat nie ma. Ale gdyby zastosowac taki przelicznik to w okresie eksploatacji jednego tramwaju trzeba by zakupić 3 a nawet 4 hybrydy, co będzie juz droższe od zakupu tramwaju.
Kwiestie dotacji dla gliwickiego PKMu lepiej przemilcze. AKurat 3 mln, czyli tyle ile wynoszą roczne dopłaty do gliwickiego tramwaju
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 23:00, 13 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Ale ja gdzieś wyczytałem że PKM ma w tym roku nic nie kupować ponieważ w przyszłym roku jest przetarg na gliwickie linie autobusowe i dopiero wtedy, kiedy go wygrają będą mogli sobie pozwolić na zakupy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Sob 0:21, 14 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Prawdopodobnie w tym roku będzie przetarg, a dostawa dopiero w 2010.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
almansur
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: .:gliwice:.
|
Wysłany: Sob 14:09, 14 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Hybryda Solarisa przyłapana dziś rano jako 32 :
Niestety nie jechałem, więc nic więcej nie dodam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 15:45, 14 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
To powiedz chociaż czy może z zewnątrz była jakaś słyszalna zmiana w stosunku do innych solarisów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Sob 16:17, 14 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
almansur napisał: | Hybryda Solarisa przyłapana dziś rano jako 32 : |
Nie ździwiłbym się, gdyby po powrocie do zajezdni okazało się, że ktoś z Sośnicy podpiął się do niej na lewo, żeby nie płacic za prąd.
A co do hałasu. Silnik jest sporo mniejszy od tradycyjnego, więc i hałas jest byc moze mniej słyszalny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Sob 16:31, 14 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Cóż, jak już pisałem, ja bym poczekał na udoskonalenie technologii . Pewnie za 5-10 lat nie będzie innych autobusów w sprzedaży, ale póki co hybrydy to jedna wielka niewiadoma, a nie mają aż tyle ekologicznych plusów, by warto było na nie płacić 2x więcej niż na zwykłego busa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Sob 16:37, 14 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Nie kosztują dwa razy więcej, tylko jakieś 40% ekstra.
Na razie nie zanosi się na żaden zakup. Najpierw na testy przyjedzie jeszcze hybryda 12-metrowa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Sob 17:04, 14 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
No to nie 2x, tylko 1,5x, wychodzi na jedno - za duża różnica, a dodatkowo niepewność, co będzie z tą hybrydą za kilka lat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ziutek997
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grottgera
|
Wysłany: Nie 12:51, 15 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Napęd hybrydowy jest technologią która doskonale się spisuje w pojazdach komunikacji miejskiej, gdzie czas jazdy jest znacznie mniejszy niż czas hamowania, jazdy na wybiegu i postuju. Takie okoliczności pozwalają na zastosowanie zupełnie innego systemu niż w hybrydowych samochodach osobowych,. Tutaj stosunkowo niewielki silnik spalinowy w momentach zwiększonego zapotrzebowania na moc wspomagany jest energią zgromadzoną w akumulatorach. Oszczędności paliwa maksymalnie możemy osiągnąć kilkadziesiąt procent ale korzyści ekologiczne są znaczne ponieważ silnik spalinowy praktycznie nigdy nie pracuje na biegu jałowym, a to właśnie wtedy następuje niepelne spalanie i największa emisja związków toksycznych. Także np. emisja NOx może być bardzo znacząco zredukowana - nawet o 50% !!
Niebawem byćmoże w tego typu pojazdach zamiast baterii akumulatorów będą stosowane bateria tzw. superkondesatorów które są małe, lekkie i mają duż0 lepsze właściwości ale narazie kosztują zbyt dużo.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ziutek997 dnia Nie 12:53, 15 Mar 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zuku
Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 23:05, 15 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | almansur napisał: | Hybryda Solarisa przyłapana dziś rano jako 32 : |
Nie ździwiłbym się, gdyby po powrocie do zajezdni okazało się, że ktoś z Sośnicy podpiął się do niej na lewo, żeby nie płacic za prąd.
A co do hałasu. Silnik jest sporo mniejszy od tradycyjnego, więc i hałas jest byc moze mniej słyszalny. |
ździwić to sie można ale na Koperniku
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Zuku dnia Nie 23:05, 15 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|