|
|
Autor |
Wiadomość |
Qwe
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 16:14, 20 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
O debilizmie taryfowym wiemy, każda linia będzie wyglądała z przypisami na dole mniej więcej tak, bo zamiast przemyśleć sprawę konkretniej, to lepiej dopisywać każdej gotowej linii coś nowego:
A Kurs do: Osiedle Waryńskiego Pętla
B Kurs do: Brzezinka Przemyska
Z Kurs przez: Gliwice Zakład Opla » Kleszczów Pętla
Y Kurs przez: Gliwice Zakład Opla
X Kurs przez: Kleszczów Osiedleńcza » Kleszczów Pętla
Bzdura ;/.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 18:47, 20 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Dla mnie w ogóle 692 do Logistyki i Kleszczowa zamiast wysłania tam 57 jest paranoją. Paranoją, którą dodatkowo pogłębia jazda obu linii w stadkach.
Te literki w wariantach to właściwość nowych rozkładów internetowych. Są one chyba generowane automatem i przez to czasem dość bzdurne, np. w 692 do pl. Piastów kursy skrócone do Przemyskiej są oznaczone literką C, od pl. Piastów już B. Jeszcze wczoraj kursy do Kleszczowa były oznaczane jako AX wprost i AZ przez Opla. Dziś widzę admin to zmienił, może czyta WPK, bo tam ktoś też zwrócił na to uwagę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Sob 18:48, 20 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
wix
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Sob 19:38, 20 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Swoją drogą kzk-go! jest oficjalną wyszukiwarką i rozkładem kzk, a spotkałem się ze sporymi błędami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qwe
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 19:46, 20 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Kwarek napisał: | Dla mnie w ogóle 692 do Logistyki i Kleszczowa zamiast wysłania tam 57 jest paranoją. Paranoją, którą dodatkowo pogłębia jazda obu linii w stadkach. |
Dziwnie to zabrzmi, ale wydaje mi się, że taka zmiana rozkładu 692 (aby zawsze, albo prawie zawsze jechał obok 57) była próbą uratowania komfortu jazdy chociaż dla Gliwiczan, stąd tak sobie tłumaczyłem stadko. UM robił co mógł, żeby pasażerowie pojechali prawdziwym CNem - tak to odbierałem, gdy widziałem rano MAZa na 57, a za nim Solarisa na 692. Możliwa taka opcja?
I nie zdziwiłbym się, gdyby na koniec roku KZK w przetargu na gliwicki pakiet zmienił obsadę dla 692 (na więcej busów).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Qwe dnia Sob 19:48, 20 Cze 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 20:23, 20 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Qwe napisał: | Dziwnie to zabrzmi, ale wydaje mi się, że taka zmiana rozkładu 692 (aby zawsze, albo prawie zawsze jechał obok 57) była próbą uratowania komfortu jazdy chociaż dla Gliwiczan, stąd tak sobie tłumaczyłem stadko. UM robił co mógł, żeby pasażerowie pojechali prawdziwym CNem - tak to odbierałem, gdy widziałem rano MAZa na 57, a za nim Solarisa na 692. Możliwa taka opcja?
I nie zdziwiłbym się, gdyby na koniec roku KZK w przetargu na gliwicki pakiet zmienił obsadę dla 692 (na więcej busów). | To jest bardziej złożony problem. Wynika on z tego, że w pewnym momencie KZK pożarł się z Omnitechem. Mówiąc po kolei to najpierw był przetarg, który Omnitech wygrał, potem nagle UM Gliwice zapragnął wydłużyć 57 do Logistyki i zmienić tabor. KZK wykonał to i unieważnił tamten przetarg, co oprotestował Omnitech. Sprawa otarła się o bodajże Krajową Izbę Odwoławczą, która orzekła, że był przetarg i nie można zmieniać teraz założeń (rodzaj taboru i długość), więc Omnitech musi jeździć do Wałbrzyskiej na 3 krótkich. A jak KZK chce obsługiwać Logistykę, czy polepszyć warunki mieszkańcom Brzezinki, to ma sobie zrobić nową linię. KZK nowej linii nie zrobił, tylko wydłużył istniejącą. A ponieważ KZK to KZK, to wydłużył ją tak, że się dublują i jedna zabiera pasażerów drugiej. Szczytem szczytów był przez pewien czas "potrójny skład" 692+57+280 ok. 8:30 z Waryńskiego. Wszystkie 3 taboru C, a w tym, który podjeżdżał ostatni już prawie nikt nie jechał.
KZK już wtedy zmienił obsadę, bo wcześniej wystarczały 3 autobusy do obsługi 692, teraz są potrzebne 4.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Sob 20:26, 20 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Sob 20:27, 20 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Qwe napisał: | Dziwnie to zabrzmi, ale wydaje mi się, że taka zmiana rozkładu 692 (aby zawsze, albo prawie zawsze jechał obok 57) była próbą uratowania komfortu jazdy chociaż dla Gliwiczan, stąd tak sobie tłumaczyłem stadko. UM robił co mógł, żeby pasażerowie pojechali prawdziwym CNem - tak to odbierałem, gdy widziałem rano MAZa na 57, a za nim Solarisa na 692. Możliwa taka opcja? |
Bardziej prawdopodobne, że 692 podnosi pojemność takiego "składu". Wiadomo jaki tabor jeździ na 57 i wiadomo, że w godzinach szczytu to zdecydowanie za mało, żeby obsłużyć Brzezinkę, KSSE i część Starych Gliwic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 20:35, 20 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | Bardziej prawdopodobne, że 692 podnosi pojemność takiego "składu". Wiadomo jaki tabor jeździ na 57 i wiadomo, że w godzinach szczytu to zdecydowanie za mało, żeby obsłużyć Brzezinkę, KSSE i część Starych Gliwic. | No tak, ale to jest kompletnie bez sensu, bo zamiast dawać "skład" 2 autobusów lepiej na oba dać przegubowca i drugi dać 15 minut później.
Poza tym, jakoś obserwuję, że mieszkańcy Brzezinki wolą 57 - jedzie on szybciej niż 692 i nie zwiedza całej SSE. 692 nie jest za Waryńskiego jakoś rewelacyjnie zapełniony.
Swoją drogą znów dochodzimy do wniosku, że przydał by nam się hard reset w komunikacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Sob 20:39, 20 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Kwarek napisał: | No tak, ale to jest kompletnie bez sensu, bo zamiast dawać "skład" 2 autobusów lepiej na oba dać przegubowca i drugi dać 15 minut później. |
Była taka koncepcja, żeby na 57 wydłużyć tabor, ale się to nie udało ze względów proceduralnych, więc być może stąd te duble ze strony 692, żeby jakoś wybrnąć z sytuacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qwe
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 21:02, 20 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Hm, Kwarek, ja historię 57 bardzo dobrze znam - nie dość, że interesuje się KM, to jeszcze użytkuje (kiedyś użytkowałem więcej) 57 na długiej trasie. Tyle, że nie rozumiem, czemu niektóre linie KZK GOP jest w stanie zmienić w czasie trwania umowy (patrz: dodanie nowego wozu na 692), a niektóre nie (zmian warunków na 57). Musi mieć pewnie zgodę i się z nim dogadać przewoźnika tak?
Swoją drogą, najlepsza była opcja z 5xCN w robocze. Zawsze o 21:48 z Rokitnicy jechałem U18. A potem przyszło Volvo/MAZ.. ^^
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Qwe dnia Sob 21:04, 20 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 21:08, 20 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Qwe napisał: | Tyle, że nie rozumiem, czemu niektóre linie KZK GOP jest w stanie zmienić w czasie trwania umowy (patrz: dodanie nowego wozu na 692), a niektóre nie (zmian warunków na 57). Musi mieć pewnie zgodę i się z nim dogadać przewoźnika tak? | Nie mam pojęcia. Bo tak to 57 nie da się wydłużyć ani zwiększyć taboru, ale już urżnąć połowę trasy i 2 wozy z 280 to żadnego problemu nie ma. A na tą linię też był przetarg. Z 692 może być inaczej, bo bodajże także była w jakimś pakiecie i może tam mieli zapisane tylko sumaryczną ilość wozokilometrów na ileś linii. Nie wiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Sob 21:10, 20 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Qwe napisał: | Hm, Kwarek, ja historię 57 bardzo dobrze znam - nie dość, że interesuje się KM, to jeszcze użytkuje (kiedyś użytkowałem więcej) 57 na długiej trasie. Tyle, że nie rozumiem, czemu niektóre linie KZK GOP jest w stanie zmienić w czasie trwania umowy (patrz: dodanie nowego wozu na 692), a niektóre nie (zmian warunków na 57). Musi mieć pewnie zgodę i się z nim dogadać przewoźnika tak? |
Dokładnie tak. To kwestia wynegocjowania aneksu do umowy. Wiadomo, że PKM Gliwice jest bardziej elastycznym partnerem, niż Omnitech, który nie jest w stanie z dnia na dzień wyczarować dodatkowego przeguba w miejsce krótkiego itp.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Sob 21:11, 20 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 21:22, 20 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Ale to w takim razie dlaczego PKS się zgodził na pocięcie 280? Chyba mieli coś do powiedzenia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qwe
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 21:37, 20 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Może mieli i chcieli w takim razie cięcie - było im na rękę po prostu, żeby np. pozglaszać wozy do innych przetargów - czy coś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 21:54, 20 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Przecież ty i ja dobrze wiemy że zgłaszanie wozów prze przetargiem to mrzonka... Może nie chcieli zadrzeć z kzk xD...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 18:05, 24 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Plotki komunikacyjne, ciąg dalszy.
Coś się święci z Omnitechem. Albo niedługo będzie przejęty, albo coś w tym rodzaju. Na razie wygląda na współpracę z firmą "Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowo-Handlowe "Kłosok"" z Żor, a niektóre ich autobusy są przenumerowywane. ->
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Śro 18:07, 24 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|