Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

PKM Gliwice / KZK GOP
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 131, 132, 133  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Nie 21:34, 23 Sie 2009    Temat postu:

Robak napisał:
Zapowiadają, że linię A4 będą obsługiwały nowoczesne autobusy niskopodłogowe. Jestem ciekaw jak ich stan techniczny będzie się prezentował po roku jazdy. Na ulicy Chorzowskiej to nie ma problemu, ale w wielu miejscach będą one jeździły po zdezelowanym torowisku. Ciekawe czy to wpłynie na ich stan, czy są odporne na tak dużą ilość nierówności w drodze każdego dnia.
Np. będą miały takie buspasy -> [link widoczny dla zalogowanych]
Ale się komfort poprawi. Wink

KMTM organizuje imprezy "okołopożegnalne".
- Pierwsza 25 sierpnia i będzie to spacerek wzdłuż gliwickiej linii tramwajowej -> [link widoczny dla zalogowanych]
- Druga w noc z 31 na 1 i będzie to właściwe pożegnanie. Jak coś będę wiedział więcej, to mogę wrzucić. Smile

PS. "Czwórka" po 1.09 w Zabrzu będzie jeździć niby dłużej, ale spadnie ilość składów - będą jeździć tylko w szczycie. Przynajmniej tak w piątek wywiadowcy z WPK znaleźli na stronach TŚ.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Nie 21:42, 23 Sie 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 0:12, 27 Sie 2009    Temat postu:

Jak się tak patrzę na ten rozkład A4, to trochę szkoda, że miasto i KZK tak kurczowo złapały się przełożenia odjazdów tramwajowych na autobusowe, zamiast nieco te odjazdy ulepszyć. Chodzi mi głównie o to, żeby zwiększyć liczbę kursów szczytowych kosztem tych poza szczytem. Wiadomo, że popyt w okolicach godziny 10 jest dużo mniejszy, niż o godzinie 7. Dlatego lepszy rozkład byłby taki, który w szczycie opiewałby np. na 10 kursów w każdej godzinie, a poza szczytem np. 3 kursy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Czw 0:52, 27 Sie 2009    Temat postu:

^^ niewykonalne Mieszko, oznaczałoby zwiększenie liczby wozów obsługujących linię.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 1:08, 27 Sie 2009    Temat postu:

No to inna uwaga. Bardziej prywatna, żeby zgrać ze sobą odjazdy A4, 6 i 197 na Zabrskiej, bo w tej chwili będą jeździć niestety stadami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 10:41, 27 Sie 2009    Temat postu:

m966 napisał:
Jak się tak patrzę na ten rozkład A4, to trochę szkoda, że miasto i KZK tak kurczowo złapały się przełożenia odjazdów tramwajowych na autobusowe, zamiast nieco te odjazdy ulepszyć. Chodzi mi głównie o to, żeby zwiększyć liczbę kursów szczytowych kosztem tych poza szczytem. Wiadomo, że popyt w okolicach godziny 10 jest dużo mniejszy, niż o godzinie 7. Dlatego lepszy rozkład byłby taki, który w szczycie opiewałby np. na 10 kursów w każdej godzinie, a poza szczytem np. 3 kursy.
I właśnie bardzo dobrze, że tego nie zrobiły. Potem dzięki temu pomiędzy 8 a 13 nigdzie nie da się dojechać, a jak się już trafi jakiś autobus, to jest wypchany po dach. Na tej trasie byłoby to szczególnie odczuwalne, bo tramwajami jeździ bardzo dużo starszych osób, które nie muszą jechać na 7 do pracy i wracać po 15. Np. we wtorek jechałem kursem 11:19 spod dworca na WW - wagon był pełny i ludzie stali na schodach. Poza tym:
- A4 ma być skoordynowane z tramwajami, więc jak tramwaj jeździ w międzyszczycie co 8/12, to to też musi. Piękna mi linia zatramwajowa, która by jeździła inaczej niż tramwaj.
- Jak krótki w szczycie nie wystarcza, to się puszcza przegubowca. Czyżbyś już się przekonał, że te rewelacyjne SU12 na tej linii nie wystarczą? Wink
- Jeśli KZK GOP jeszcze czegoś nie wyciął, to znaczy, że to coś jest niezbędne i się wyciąć nie da. Razz

m966 napisał:
Bardziej prywatna, żeby zgrać ze sobą odjazdy A4, 6 i 197 na Zabrskiej, bo w tej chwili będą jeździć niestety stadami.

Ale po co? Przecież każda linia jedzie w innym kierunku i do czego innego służy. A4 musi być skoordynowane z tramwajami, 197 z 32/932 i 126. Połączyć to razem byłoby lekko niewykonalne bez przekopania rozkładów w całym mieście, a jeśli liczyć tramwaje to i Zabrza, Rudy i Bytomia (T1 i T18, króre muszą jeździć razem na Chebzie). Wink
Poza tym, to tak jakby koordynować 699 do 624, bo mają wspólny odcinek do Andersa. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Czw 10:42, 27 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 11:13, 27 Sie 2009    Temat postu:

Kwarek napisał:
- Jak krótki w szczycie nie wystarcza, to się puszcza przegubowca. Czyżbyś już się przekonał, że te rewelacyjne SU12 na tej linii nie wystarczą? Wink


W szczycie mogą nie wystarczyć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ellilamas



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1856
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Zatorze/Gwardii/Sikornik

PostWysłany: Czw 11:42, 27 Sie 2009    Temat postu:

A przegubowiec ma problem z przejazdem w niektórych miejscach na trasie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Czw 11:42, 27 Sie 2009    Temat postu:

Częstochowa pożyczy ikarusy z Gliwic

Dziennik Zachodni - 26-08-2009 18:29

W Częstochowie brakuje autobusów. Do czasu zakupu nowych mercedesów miejscowe MPK postanowiło więc wypożyczyć używane ikarusy z... Gliwic, pisze "Dziennik Zachodni".
Tak więc od 1 września częstochowian będą woziły m.in. 3 autobusy marki Ikarus 260 wypożyczone z PKM Gliwice. To rozwiązanie tymczasowe, które w żaden sposób nie wpłynie na komfort pasażerów - uspokaja Marcin Maranda rzecznik MPK w Częstochowie. Jak zapewnia, do Częstochowy trafią pojazdy sprawne techniczne, po przeglądach i remontach generalnych wykonanych w Solcu Kujawskim.

Po drobnej kosmetyce i przeróbkach technicznych mają obsługiwać linie miejskie do czasu sprowadzenia nowych mercedesów, na zakup których MPK podpisało umowę 10 lipca 2009 r.

- Gliwickie autobusy będziemy zatem oglądali najpóźniej do połowy listopada choć są duże szanse, że znikną z naszych ulic do końca października tego roku - dodaje rzecznik Marcin Maranda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 13:14, 27 Sie 2009    Temat postu:

ellilamas napisał:
A przegubowiec ma problem z przejazdem w niektórych miejscach na trasie.
Najprawdopodobniej ma problem z jednym zakrętem. Na całej reszcie trasy jeżdżą autobusy (Daszyńskiego, [link widoczny dla zalogowanych], Jagiellońska, nie mówiąc o Chorzowskiej), albo to są proste odcinki na których nie ma różnicy co jedzie.
Zresztą, 22 metrowy bez problemu przejechał, to i zwykły 18 metrowy może. Wink

A tak w ogóle, to ciekawe czy jak pierwszy SU12 urwie zawieszenie na bus-pasie na Dolnych Wałów, PKM wyda derket o niejeżdżeniu niskopodłogowcami jak w przypadku 57 kiedyś i do remontu będą jeździć stare, dobre Ikarusy. Razz

Z ciekawostek, to polecam zobaczyć ilość słupków przystankowych na przystanku "Sowińskiego" - odliczając słupek PKS-u są 3: tramwajowy, autobusowy stary, autobusowy nowy. Jakby się nie dało zrobić jednego. W ogóle ilość przystanków na Daszyńskiego są jakoś dziwnie rozwiązana - przecież teraz dałoby się połączyć tramwajowe z autobusowymi, a wygląda jakby były dalej osobne. (albo ja coś źle patrzyłem Wink )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ellilamas



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1856
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Zatorze/Gwardii/Sikornik

PostWysłany: Czw 13:19, 27 Sie 2009    Temat postu:

Sowińskiego w którą stronę? Pętla?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 13:44, 27 Sie 2009    Temat postu:

ellilamas napisał:
Sowińskiego w którą stronę? Pętla?
Tak. A na wszystkich prócz "Kościuszki" są tylko po dwa słupki. Wink

EDIT.
A, to mi się pomyliło - na Daszyńskiego był tylko jeden przystanek autobusowo- tramwajowy: właśnie "Sowińskiego", dawniej "Daszyńskiego". I przez tą zmianę nazwy mi coś nie pasowało. Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Czw 13:54, 27 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 14:44, 27 Sie 2009    Temat postu:

Kwarek napisał:
A tak w ogóle, to ciekawe czy jak pierwszy SU12 urwie zawieszenie na bus-pasie na Dolnych Wałów, PKM wyda derket o niejeżdżeniu niskopodłogowcami jak w przypadku 57 kiedyś i do remontu będą jeździć stare, dobre Ikarusy. Razz


A dlaczego miałyby urwać? Codziennie autobusy jeżdżą chociażby ul. Jagiellońską, gdzie torowisko jest w podobnym stanie, co na Dolnych Wałów i nic nie urywają.


Kwarek napisał:
W ogóle ilość przystanków na Daszyńskiego są jakoś dziwnie rozwiązana - przecież teraz dałoby się połączyć tramwajowe z autobusowymi, a wygląda jakby były dalej osobne. (albo ja coś źle patrzyłem Wink )


No raczej powinno się zrobić wspólne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qwe



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:20, 27 Sie 2009    Temat postu:

m966 napisał:
Kwarek napisał:
A tak w ogóle, to ciekawe czy jak pierwszy SU12 urwie zawieszenie na bus-pasie na Dolnych Wałów, PKM wyda derket o niejeżdżeniu niskopodłogowcami jak w przypadku 57 kiedyś i do remontu będą jeździć stare, dobre Ikarusy. Razz


A dlaczego miałyby urwać? Codziennie autobusy jeżdżą chociażby ul. Jagiellońską, gdzie torowisko jest w podobnym stanie, co na Dolnych Wałów i nic nie urywają.



Na Dolnych Wałów jest o wiele większe ryzyko szybszego wyeksploatowania części podwozia. Powód jest prosty. Buspas jest tu poprowadzony stricte NA torowisku i kierman nie ma wyboru, musi jechać po tych krzywych płytach (za szeroki, by jechać, jak np. węższe samochody po szynach torowiska na choćby wieczorka). Co za tym idzie, zawieszenie musi pracować o wiele więcej niż w przypadku jazdy wzdłuż Jagiellońskiej (tutaj kierman - mimo i tak nienajlepszej nawierzchni ma wybór i może np. połową autobusu jechać po równiejszej asfaltowej nawierzchni). Więc zawieszenie NA PEWNO ucierpi (przy takiej codziennej eksloatacji). Ja jednak nie martwiłbym się zawieszeniem, tylko komfortem. Tramwaj kołysał się na prawo i na lewo ale nie stukał i nie straszył tam ludzi, tak jak autobus gdy najedzie na jakąś przeszkodzę. Podejrzewam, że tam będzie komfort porównywalny z jazdą autobusem (także za czasów Solarisów Urbino 18 III) choćby linii 57, która stuka, puka na Tarnogórskiej między Szałszą a Kuźnicą, czy Kuźnicą a Czekanowem (podaje przykład 57, ponieważ najeździłem się na tym odcinku bardzo dużo, i Solarisami PKMu i Volvami-złomami Omnitechu). Polecę po prostu wsiąść do samochodu i przejechanie się po tym torowisku na Dolnych Wałów (najlepiej po bus-pasie).

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ellilamas



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1856
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Zatorze/Gwardii/Sikornik

PostWysłany: Pią 8:56, 28 Sie 2009    Temat postu:

Cytat:
NOWE WIATY
Gliwicki samorząd ogłosił już przetarg na zakup i ustawienie
14 nowych wiat na przystankach wzdłuż linii A4. Większość
pojawi się w miejscach, w których do tej pory ich nie było, w innych nowe wiaty mają zastąpić stare i zniszczone
lub te, które z przystanków zabierze firma Tramwaje Śląskie.
Gdzie staną nowe wiaty? Cztery – na ul. Chorzowskiej,
po dwie – przy ulicach Zabrskiej, Jagiellońskiej i Daszyńskiego,
po jednej – na ul. Dolnych Wałów, na Placu Mickiewicza,
na ulicach Zwycięstwa oraz Słowackiego.


Prawdopodobnie to jest odpowiedź na pytanie dlaczego w niektórych miejscach jest więcej słupków z rozkładem jazdy - może TŚ też chce je zabrać?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 9:30, 28 Sie 2009    Temat postu:

ellilamas napisał:
Prawdopodobnie to jest odpowiedź na pytanie dlaczego w niektórych miejscach jest więcej słupków z rozkładem jazdy - może TŚ też chce je zabrać?
Raczej wymieniają szatę graficzną rozkładów na nowe. Nie wiedzieć czemu to się zawsze wiąże z nowym słupkiem.

Co do nowych wiat. Czyżby z tego wynikał standardowy żółty potworek na przystanku pod UM oraz pod Muzeum? Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 131, 132, 133  Następny
Strona 26 z 133

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin