Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

PKM Gliwice / KZK GOP
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 131, 132, 133  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Pią 13:44, 28 Sie 2009    Temat postu:

Fakt, to też byłoby coś. Na przykład kolor RAL9007, przynajmniej te przystanki nie rzucałyby się tak w oczy.
Elli, napisałbyś szkic takiego pisma?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ellilamas



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1856
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Zatorze/Gwardii/Sikornik

PostWysłany: Pią 14:03, 28 Sie 2009    Temat postu:

Mogę spróbować w weekend coś napisać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Pią 14:08, 28 Sie 2009    Temat postu:

Takie krótkie pismo, w stylu "SMM blablabla troską o przestrzeń publiczną (...) nie podoba nam sie typowy przystanek blabla wiemy, ze teraz nic sie juz nie da zrobic, bo faza poprzetargowa blabla ale moze jednak daloby sie zrezygnowac z malowania supiajacego uwage na beznadziejnym przystanku na rzecz dyskretnego, na przyklad ral9007 + rezygnacja z tych beznadziejnych pasow"

Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 14:39, 28 Sie 2009    Temat postu:

Co do Zwycięstwa, to rzeczywiście to jest przy dworcu - załącznik 5 do przetargu ->
[link widoczny dla zalogowanych]
Cytat:
12. ul. Zwycięstwa vis a vis nr 59 – 1 wiata dwusegmentowa bez przeszklenia


Jeśli chodzi o przystanki i wiaty, to mnie osobiście jeszcze jedna rzecz potwornie drażni - stawianie wiat przed zatoczką/przystankiem, a nie za. Szczególnie teraz, gdy do krótkich wsiada się przodem. Potem pasażer siedzący sobie pod wiatą musi przedefilować ponad 12 m obok autobusu, by dojść do jego przodu. Potem i tak nikt nie stoi w okolicach wiaty, tylko na chodniku wzdłuż przystanku.
Z takich przystanków które znam, że są tak usytuowane, to jest to "Jasnogórska" i "Gwardii Ludowej Szkoła" w kierunku Starych Gliwic i "Niedbalskiego" w kierunku centrum.


PS. Teoria spiskowa na wesoło.
Nawet wiaty przystankowe muszą mieć kolor żółty dokładnie taki, jak mają autobusy PKM Gliwice. Wiadomo kto za tym stoi! Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 15:00, 28 Sie 2009    Temat postu:

Kwarek napisał:
PS. Teoria spiskowa na wesoło.
Nawet wiaty przystankowe muszą mieć kolor żółty dokładnie taki, jak mają autobusy PKM Gliwice. Wiadomo kto za tym stoi! Razz


Żółte są tylko daszki. A co do pisma, napisać z pewnością warto. Te wiaty są tak często niszczone, że i tak co chwilę się je wymienia. Może od następnego razu zacznie pojawiać się coś lepszego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qwe



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:21, 28 Sie 2009    Temat postu:

Hm, jak dla mnie i moich obserwacji to wymienia się je conajmniej z 3 razy za RZADKO. Często widać wiaty, które zdemolowane, pomalowanie, zniszczone, zaśmiecone etc itp itd. Jak wyremontowali kozielską to nie wiem ile taka nowa wiata (np. przy apollu) wytrzymała, żeby ktoś jej nie zaczepił. Jeśli postawiliby kiedykolwiek na fajniejsze wiaty, to odrazu musieliby zmotywować straż miejską NIE do łapania starszych pani z kwiatuszkami, czy rowerzystów, którzy nie mają gdzie jezdzic, tylko własnie do pilnowania porzadku miejskich mebli (i tak wszystkiego nie upilnują) itp. Dlatego wszystko zależy od punktu siedzenia - ja mówię, że te wiaty powinny być odrazu cacy bo wymienia się je za rzadko:)


Btw: co do tramwaju jeszcze jedno mnie interesuje. Ciekaw jestem jak szybko straż miejska zacznie wstawiać mandaty na dolnych wałów autom które stoją na boku jak już wjedzie tam autobus. Obstawiam: BARDZO szybko (są takie miejsca, gdzię pomimo zakazu nie wlepiają mandatów, bo wiedzą, że nie ma gdzie parkować, no ale tu musi być inaczej Very Happy)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Qwe dnia Pią 22:22, 28 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 23:00, 28 Sie 2009    Temat postu:

Rejon Zwycięstwa i pl. Piłsudskiego jest często odwiedzany przez SM, więc i na Dolnych Wałów też pewnie będą zaglądać.

A jeszcze do wiat. Tak sobie pomyślałem, że to bardzo sprytne zagranie, że wiaty pojawiają się dokładnie w tym samym momencie, co zatramwaje. Może chodzi o taki chwyt psychologiczny, żeby promować coś przez miłe skojarzenia. Pasażerowie będą kojarzyć zatramwaje z nowymi wiatami (tam gdzie za czasów tramwajów nigdy ich nie było) i od razu lepiej będą je postrzegać. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Sob 9:54, 29 Sie 2009    Temat postu:

To prawda. Zatramwaje nagle niosą dużo dobrego. Nowe nawierzchnie przystanków, nowe wiaty, nowy niskopodłogowy środek transportu ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qwe



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 10:10, 29 Sie 2009    Temat postu:

I jazda po starym, zdezolowanym torowisku. To jak zamiatanie brudu pod dywan:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Sob 10:56, 29 Sie 2009    Temat postu:

Qwe napisał:
I jazda po starym, zdezolowanym torowisku. To jak zamiatanie brudu pod dywan:)


Jak to napisałem na forum SSC, to ludzie przyjęli to z ironicznym uśmiechem, ale nie oszukujmy się, że jazda Konstalem po takim torowisku też nie należy do przyjemności.

PS. Osobiście liczę na to, że w ciągu kilku lat doczekamy się gruntownego przeorganizowania siatki komunikacji miejskiej i linia A4 zniknie zarówno z ul. Zwycięstwa, jak i Dolnych Wałów. Docelowo od pl. Mickiewicza mogłaby kursować np. przez Górnych Wałów i Nowy Świat/Wrocławską.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Sob 11:00, 29 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sob 11:33, 29 Sie 2009    Temat postu:

m966 napisał:
Jak to napisałem na forum SSC, to ludzie przyjęli to z ironicznym uśmiechem, ale nie oszukujmy się, że jazda Konstalem po takim torowisku też nie należy do przyjemności.
Zgoda, tylko jest pewien drobiazg. Autobus jeździ po tych powyrywanych, krzywych i porozwalanych płytach. Tramwaj jeździ po tym w miarę równym kawale żelastwa pomiędzy płytami. Wink

m966 napisał:
PS. Osobiście liczę na to, że w ciągu kilku lat doczekamy się gruntownego przeorganizowania siatki komunikacji miejskiej i linia A4 zniknie zarówno z ul. Zwycięstwa, jak i Dolnych Wałów. Docelowo od pl. Mickiewicza mogłaby kursować np. przez Górnych Wałów i Nowy Świat/Wrocławską.
Tam jeździ stado autobusów, a to jest jedyna linia, która jedzie inną trasą.
Poza tym znowu te gliwickie przystanki jednokierunkowe? Ja mam nadzieję, że jak powstaną te obwodnice, DTŚ, ringi, itp. to Wrocławską i Dworcową zrobią dwukierunkowe i w końcu nie będzie trzeba przez pół centrum latać z przystanku z jednego kierunku na przystanek w przeciwnym. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Sob 11:58, 29 Sie 2009    Temat postu:

^^ I tu masz rację. To, że wspomniana Wrocławska, Dworcowa, Częstochowska i Mikołowska są jednokierunkowe to spora uciążliwość w poruszaniu się nie tylko autobusem, ale i np. rowerem, autem. Trzeba krążyć. Jasne, że obecnie to bardzo potrzebne i konieczne, ale w przyszłości może rzeczywiście uda się to zmienić i zrobić je 2-kierunkowymi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Sob 13:54, 29 Sie 2009    Temat postu:

Ja bym tego układu nie zmieniał. To główna oś miasta, więc przepustowość jest tu w cenie. Zamiast zmieniać te ulice na dwukierunkowe, lepiej odjąć im pasów i wykorzystać przestrzeń np. na wytyczenie tramwaju i/lub buspasów. Poza tym, byłbym za tym, żeby ruch w kierunku Rybnika puścić przez Mikołowską/Nowy Świat, a z JP II zrobić przestrzeń tylko dla komunikacji miejskiej. Taki mini dworzec na potrzeby Starego Miasta + pasaż w kierunku tegoż ostatniego w miejscu dzisiejszych straganów.

A co do obecnej trasy A4: co z tego, że trasa jest inna skoro prowadzi środkiem - mam nadzieję - przyszłego deptaku? Moim zdaniem na Zwycięstwa docelowo nie powinno być żadnego ruchu. Zamiast tego należy pobudować przystanki w bliskim sąsiedztwie, czyli np. na Dworcowej (wylot ul. Św. Barbary), na Wyszyńskiego (przystanek z pl. Piłsudskiego przenieść w rejon skweru Valenciennes), na BGW (w obu kierunkach; przystanek w stronę Toszeckiej w rejonie poczty). Do tego, jako uzupełnienie, przystanki staromiejskie na JPII i przy pl. Piłsudskiego. Taki układ gwarantuje, że w każdy punkt ścisłego centrum będzie można dojść w ciągu kilku chwil, a Zwycięstwa, Stare Miasto i Dolne Wały będzie można wyłączyć z ruchu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Sob 14:01, 29 Sie 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 22:01, 04 Wrz 2009    Temat postu:

Ruda Śląska zrezygnowała z finansowania projektu modernizacji tramwajów.
[link widoczny dla zalogowanych]

Inne miasta idą w ślady Gliwic?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Pią 22:02, 04 Wrz 2009    Temat postu:

Nie dobrze ... w czasie kryzysu miasta oszczędzają. Kosztem tramwajów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 131, 132, 133  Następny
Strona 28 z 133

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin