Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

PKM Gliwice / KZK GOP
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 131, 132, 133  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Pią 22:10, 04 Wrz 2009    Temat postu:

Haha, i tak wyjdzie na to, że rezygnacja z dotacji w Rudzie to wina... Gliwic Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 22:12, 04 Wrz 2009    Temat postu:

"- Nie mamy gwarancji, że Tramwaje Śląskie zmodernizują te odcinki torowiska, które są najgorsze - wyjaśnia Andrzej Stania, prezydent Rudy Śląskiej. Dodaje, że projekt zakłada modernizację linii tramwajowych na kierunku wschód-zachód, ale jego zdaniem brakuje połączeń północ-południe i wolałby remontować torowiska na ul. Wolności, Piastowskiej i Niedurnego, gdzie ich stan jest najgorszy."

Tu się w pełni zgadzam. Dla Rudy Śląskiej priorytetem powinna być linia 9 na odcinku od Kochłowic do Bytomia, a nie torowisko przy Zabrzańskiej, które leci głównie polami, a znacznie lepszą komunikację na tym odcinku zapewniają autobusy przyśpieszone. Natomiast samo wystąpienie z projektu nie jest może najlepszym pomysłem. Powinni raczej zmierzać w kierunku upewnienia się, że kasa pójdzie tam, gdzie chcą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qwe



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:14, 04 Wrz 2009    Temat postu:

Zaniedługo wyjdzie, że najlepsze było rozmontowanie 95% trakcji i zaprojektowanie sieci tramwajowej na nowo (nie takie głupie, gdyby były pieniadzę...) Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
megaziom



Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 953
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:20, 04 Wrz 2009    Temat postu:

Ale jaja Laughing Juz sie zaczyna

Cytat:
Przez jednego nieodpowiedzialnego człowieczka z Gliwic, wyszła taka afera na cały Śląsk.



Dopiero co pisali ze przez Gliwice wszystko sie moze posypac -tak jakby juz wczoraj przygotowali winnego do dzisiejszej informacji Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez megaziom dnia Pią 22:29, 04 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pią 22:30, 04 Wrz 2009    Temat postu:

Pabianice to też była wina Gliwic. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Pią 23:21, 04 Wrz 2009    Temat postu:

Podobno to gliwiczanin zastrzelił Kennedy'ego.

Nasze miasto złą sławą owiewa Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
megaziom



Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 953
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 0:15, 05 Wrz 2009    Temat postu:

Ruda Sl . wybrala "wspaniale odosobnienie" Laughing To wcale nie jest smieszne ale nie moge przestac sie smiac .
I zeby ten pieronski Stania nie "powolal" sie na Gliwice to na 5 minut daliby nam spokoj ale nie ma lekko Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez megaziom dnia Sob 0:29, 05 Wrz 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robak



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Kopernik

PostWysłany: Sob 8:26, 05 Wrz 2009    Temat postu:

Gliwice jak Gliwice ... jesteśmy miastem na krawędzi górnośląskiej sieci tramwajowej, ale kiedy Ruda Śląska lub Będzin wyłączają się z modernizacji lub eksploatacji tramwaju to jest znacznie gorzej.

Taka ciekawostka: W Warszawie był problem kilka lat temu z komunikacją autobusową wyjeżdżającą poza miasto. Konkretnie chyba w gminie Jabłonna. Tamtejszy burmistrz stwierdził, że nie będzie płacił za autobusy z Warszawy (mimo iż mnóstwo ludzi nimi do pracy jeździ). Tak jak zawiesił płacenie za autobusy tak Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie zawiesił obsługę jabłońskich przystanków. Na wszystkich wywiesił napis PRZYSTANEK ZAWIESZONY. I mimo iż autobusy przez Jabłonnę jeździły do Legionowa to się nie zatrzymywały. Sytuacja trwała zdaje się kilka dni. Burmistrz pod naciskiem wściekłych ludzi od razu uregulował długi.
Można by tak potraktować np. Będzin. Bo przez niego w dużej mierze ucierpiała Dąbrowa Górnicza i Czeladź.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Sob 10:42, 05 Wrz 2009    Temat postu:

^^ myślę Robak, że problem jest tutaj bardziej złożony. I dobitnie pokazuje, że finansowanie komunikacji międzymiastowej w GOP powinno się odbywać ze środków wspólnych (ale nadal uważam, że powinien tu być rozdział - mam poważne obawy, co się stanie z komunikacją w Gl, gdy na przykład takie linie, jak 126, przejmie metropolia).
Niemniej dzisiaj nietrudno sobie wyobrazić sytuację, w której z gminy A do C jedzie autobus, po drodze zatrzymuje się na jednym przystanku w małej gminie B. Problem w tym, że procentowo w gminie B pokonuje np 60-70% trasy. W efekcie gmina B płaci dużo więcej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 11:41, 08 Wrz 2009    Temat postu:

Wieść z GOP.
PKM Sosnowiec stał się posiadaczem hybrydy Solarisa, która jeździła testowo po różnych przedsiębiorstwach i zawitała też do Gliwic.
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak głoszą niepotwierdzone plotki miłośnicze dostali upust za jakieś niedoróbki w ostatniej dostawie 5 SU15.

Bąble są super. Very Happy

Jeszcze jedno.
Na testach w PKM Gliwice jest jakieś nowe Volvo. Dziś na 259, szczegółów nie znam. (wyczytane na WPK)

EDIT 19:30.
Z tego co widzę, zdjęcie hybrydy z TWB znikło. Pewnie kolejny "knot na zajezdni" czy "1000 zdjęcie tego wozu". Wink

Za to widziałem Volvo i jest to ten wóz -> [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Wto 18:32, 08 Wrz 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ptaszor



Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:30, 08 Wrz 2009
PRZENIESIONY
Wto 23:12, 08 Wrz 2009    Temat postu:

Mnie drąży pytanie, dlaczego Gliwice nie wystąpią z KZK GOP?

Liczba kursów międzymiastowych z gliwic do GOP-u nie jest duża. Dodatkowo mam diabelny problem ze zrozumieniem dlaczego wyglądają właśnie tak (po kiego np. 156 i 617 jedzie z Sikornika do Zabrza?). Czyż nie lepszym jest zrobienie po jednym busie Gliwice-Zabrze przez Chorzowską i przez Sośnicę? Busie jadącym w szybkim takcie i mającym ograniczoną liczbę przystanków (choć więcej niż 840/870).

Co innego daje nam bycie w KZK GOP?

Jasne, że wizja obszaru o ujednoliconej komunikacji jest świetna, ale ona po prostu nie działa. Każdy czeka, aż zrobi ktoś inny i jest jak jest.

Jako dzieciak wiele czasu siedzłem w Poznaniu. Wychowany praktycznie jestem na tamtejszych tramwajach i to za czasów, kiedy Pestka była wciąż w budowie od dobrych 15 lat. Tam jeden podmiot odpowiadał za komunikację, ale miał też jeden podmiot przed którym odpowiadał. Sprawa była prosta, coś nie działało to miasto działało na ich przedsiębiorstwo komunikacyjne. I działało i działa do dziś.

Tak długo jak pomiędzy samorządami miast i gmin, które odpowiadają przed wyborcami, a samą komunikacją jest byt, który nic nie może i nic nie chce i jest wygodną wymówką dla części z tych samorządów, tak długo będzie jak jest.

IMHO pojedynczym i najważniejszym zadaniem w dziedzinie transportu publicznego w Gliwicach jest obecnie wyjście z KZK GOP.

Jak wyjdziemy, to będzie można wymagać bezpośrednio od UM Gliwice efektów i ich za nie rozliczać. Będzie można snuć i może realizować plany komunikacyjne.

Jasne, że będą negatywne skutki wyjścia z KZK GOP. Będą pewnie w pewnych obszarach wyższe koszta. Będą kłopoty przynajmniej przez jakiś czas. Będą jaja z biletami. Jednak bez tego rozmowa o rozwoju komunikacji u nas to opowiadanie bajek, jakkolwiek to smutnym nie jest.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Wto 18:06, 08 Wrz 2009
PRZENIESIONY
Wto 23:13, 08 Wrz 2009    Temat postu:

ptaszor napisał:
Co innego daje nam bycie w KZK GOP?


Przede wszystkim ograniczenie kosztów administracyjnych. W tej chwili komunikacją miejską zajmuje się w UM jedna urzędniczka. Po wyjściu z KZK trzeba by powołać zupełnie oddzielną komórką, a prawdopodobnie potrzebny byłby alternatywny związek komunalny, bo Gliwice jeśli planowałyby wyjście ze związku, to tylko w towarzystwie innych miast (Knurów, Pyskowice itp.)

Druga kwestia to oczywiście wspólny bilet.

Akurat połączenia z Zabrzem są mniej istotne, bo i tak możemy je organizować. Albo na własną rękę, albo podpisując z Zabrzem osobną umowę na współfinansowanie.


Podsumowując, ja osobiście nie miałbym nic przeciwko takiemu wyjściu. Szczególnie jeśli udałoby się - wzorem Tychów - załatwić jakieś wspólne bilety z koleją, bo dojazd na gliwickim bilecie pociągiem aż do Katowic w dużej mierze ustawiałby nas w kontaktach z resztą GOPu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Wto 18:16, 08 Wrz 2009
PRZENIESIONY
Wto 23:13, 08 Wrz 2009    Temat postu:

m966 napisał:
Przede wszystkim ograniczenie kosztów administracyjnych.
Na tej zasadzie po co nam powiaty, jedno województwo ograniczyłoby koszty administracyjne. Teoretycznie.
m966 napisał:
W tej chwili komunikacją miejską zajmuje się w UM jedna urzędniczka. Po wyjściu z KZK trzeba by powołać zupełnie oddzielną komórką,
I wreszcie ktoś zacząłby się KM zajmować. To tak jak z projektem - lepiej wydać 10tys na projekt i 10mln na budowę, czy 50tys na projekt i 8mln na budowę, bo projekt był dobry?
m966 napisał:
a prawdopodobnie potrzebny byłby alternatywny związek komunalny, bo Gliwice jeśli planowałyby wyjście ze związku, to tylko w towarzystwie innych miast (Knurów, Pyskowice itp.)
z Knurowem i Pyskowicami wystarczy, że te miasta zrzekłyby się organizacji KM na rzecz Gliwic, tak to działa w wypadku dużego i małych podmiotów.
m966 napisał:
Druga kwestia to oczywiście wspólny bilet.
Da się zrobić bez KZK Wink

Choć dzisiaj skłaniałbym się bardziej do próby skłonienia KZK do traktowania Gliwic na osobnych warunkach. Np każdy bilet w Gl to taryfa czasowa oraz przejęcie przez komórkę w Gl kwestii organizacji niektórych lokalnych połączeń.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ptaszor



Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:29, 08 Wrz 2009
PRZENIESIONY
Wto 23:13, 08 Wrz 2009    Temat postu:

m966 napisał:
Przede wszystkim ograniczenie kosztów administracyjnych. W tej chwili komunikacją miejską zajmuje się w UM jedna urzędniczka. Po wyjściu z KZK trzeba by powołać zupełnie oddzielną komórką, a prawdopodobnie potrzebny byłby alternatywny związek komunalny, bo Gliwice jeśli planowałyby wyjście ze związku, to tylko w towarzystwie innych miast (Knurów, Pyskowice itp.)

Słuszna uwaga, ale...

Jakie są koszta administracyjne KZK GOP? Zdaję sobie sprawę, że robienie administracji (planowania, rozliczania, biletów...) kosztuje, ale pytanie o ile więcej niż to co miasto przeznacza teraz w postaci składki do KZK GOP? Wiesz może jak to wygląda w innych miastach podobnej wielkości (np. Tychy?).

m966 napisał:
Druga kwestia to oczywiście wspólny bilet.

Zgadzam się, że to jeden z najważniejszych powodów bycia w związku. Tylko pytaniem jest jak wygląda podział wśród gliwiczan na ruch w ramach Gliwic i poza? Jak istotnym jest to problemem? Czy nie warto zrezygnować z tej korzyści za cenę zmiany podejścia do komunikacji w mieście?

m966 napisał:
Podsumowując, ja osobiście nie miałbym nic przeciwko takiemu wyjściu. Szczególnie jeśli udałoby się - wzorem Tychów - załatwić jakieś wspólne bilety z koleją, bo dojazd na gliwickim bilecie pociągiem aż do Katowic w dużej mierze ustawiałby nas w kontaktach z resztą GOPu.

IMHO Gliwice są w specyficznej sytuacji będąc na końcu GOP-u. Potrzebne nam są autobusowe połączenia z Zabrzem, Tychami, Bytomiem i okolicami (Pyskowice, Knurów i okolice, Rybnik - choć ten ostatni to już nie miejska komunikacja). Po co nam twory w stylu 156, które robią objazd po Zabrzu. To powinno załatwiać się przesiadką na terenie Zabrza.

Wyjątkiem jest 840/870, które IMHO są łataniem niewydolnego systemu komunikacji kolejowej i które do czasu powstania GOP-owskiej SKM-ki będą, bo są potrzebne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 18:38, 08 Wrz 2009
PRZENIESIONY
Wto 23:13, 08 Wrz 2009    Temat postu:

ptaszor napisał:
Dodatkowo mam diabelny problem ze zrozumieniem dlaczego wyglądają właśnie tak (po kiego np. 156 i 617 jedzie z Sikornika do Zabrza?).
617 to staaare dzieje, a 156 jeszcze starsze. Obie te linie mam już na planie Gliwic z 1983. Smile
Czemu WPK takie linie tworzyło to nie wiem, ale istnieją i mają się dobrze. Większość podstawowych linii powstała właśnie w tym okresie i trwa prawie nie zmienione do dziś. Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Wto 18:38, 08 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 131, 132, 133  Następny
Strona 29 z 133

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin