|
|
Autor |
Wiadomość |
wix
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Sob 19:15, 12 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Jak już wiesz ja jestem za. Tylko trochę ładniej trzeba to narysować . I proponuję faktycznie wysłać to i do UM, i do KZK. Co prawda ludzie bywają na tym przystanku, ale to chyba z niewiedzy że A4 zatrzymuje się na pl. Piastów i z konieczności.
Ja na razie kombinuję jak pozbierać do kupy Toszecką
EDIT: W piśmie należy naciskać ze wszech miar na to, żeby został buspas.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wix dnia Sob 19:16, 12 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Sob 19:24, 12 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Jak jest przystanek, to jacyś ludzie się zawsze znajdą. Ale chodzi o to, że dla takich ludzi jak JA póki co jest totalnie nie po drodze.
Swoją drogą to samo tyczyłoby się T4, ale wtedy jakoś o tym nie pomyślałem. Między innymi dlatego, że bilet mi na takie eskapady nie pozwalał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 19:36, 12 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Hmm, ale ten autobus i tak będzie tam stał na światłach. Ma wysepkę, nic mu nie przeszkadza, to może przystanek sobie być. Tak to ludzie zaczną latać i dobijać się do drzwi, bo stoi na światłach i "115 lat tu stawał". Wiem, że światła na BGW są głupie i zawsze przez nie (za)tramwaj uciekał, ale potem na Zwycięstwa ani nie ma miejsca na zatrzymanie autobusu, ani na stanie pasażera - z tego co kojarzę tam akurat jest dość wąsko.
Dla mnie lepszym pomysłem jest zrobienie czegoś z przystaniem "Dąbrowskiego" (namalowanie pasów, bo teraz tam jest idiotycznie), czy dorobienie drugiego przy Muzeum w przeciwnym kierunku, by z Rynku i Starówki było bliżej, a nie ruszanie tego, co jakoś sobie działało. Potem tramwaj wróci i trzeba będzie przywracać starą organizację przystanków.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Sob 19:38, 12 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
wix
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Sob 20:11, 12 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Kwarku, ale nie można podchodzić do tego na zasadzie "było 115 lat to niech zostanie". Ludzie się podobijają tydzień i się nauczą. Wystarczy to dobrze oznakować. A miejsca na Zwycięstwa trochę jest, tylko trzeba zrobić przystanek 100 m od świateł.
Przy Muzeum w 2 stronę to też dobry pomysł, tylko pytanie gdzie? Bo tam to dopiero jest ciasno na chodniku.
Jakie pasy przy Dąbrowskiego? Bo nie znam tematu ;P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Sob 20:11, 12 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Kwarek napisał: | Hmm, ale ten autobus i tak będzie tam stał na światłach. Ma wysepkę, nic mu nie przeszkadza, to może przystanek sobie być. Tak to ludzie zaczną latać i dobijać się do drzwi, bo stoi na światłach i "115 lat tu stawał". | Wydaje mi się, że argument ludzkich przyzwyczajeń jest jednym z głównych hamulców rozwoju KM .
A co do stania na światłach - to działa w 2 strony. Równie dobrze autobus mógłby jechać, gdy ma zielone, ale musi zatrzymać się na przystanku, robi się czerwone.
Można również zaproponować na buspasie w dłuższej perspektywie kamerkę, która dawałaby zielone światło autobusowi jakby poza cyklem.
Kwarek napisał: | Wiem, że światła na BGW są głupie i zawsze przez nie (za)tramwaj uciekał, ale potem na Zwycięstwa ani nie ma miejsca na zatrzymanie autobusu, ani na stanie pasażera - z tego co kojarzę tam akurat jest dość wąsko. | Jest tak samo wąsko, jak na przystanku przy Fielmannie. Jeśli nieco wężej, to można przesunąć przystanek na wysokość GCH, tam jest na 100% tak samo.
Kwarek napisał: | Dla mnie lepszym pomysłem jest zrobienie czegoś z przystaniem "Dąbrowskiego" | jedno drugiego nei wyklucza
Kwarek napisał: | Potem tramwaj wróci i trzeba będzie przywracać starą organizację przystanków. | Z T4 też IMO przystanek powinien być tam, gdzie wskazałem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 20:44, 12 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Ja wiem, czemu przystanek jest tam a nie gdzie indziej - zwrotnica (była 20 lat temu)
Tak jak przystanek pod Muzeum i Puszkina (światło, które motorniczy musi ręcznie gasić - w tym pierwszym na szczęście zastąpione kiedyś tam automatem)
kaspric napisał: | A co do stania na światłach - to działa w 2 strony. Równie dobrze autobus mógłby jechać, gdy ma zielone, ale musi zatrzymać się na przystanku, robi się czerwone.
Można również zaproponować na buspasie w dłuższej perspektywie kamerkę, która dawałaby zielone światło autobusowi jakby poza cyklem | No nie jestem przekonany.
Aha, co tam ma dłuższą fazę zielonego? Zwycięstwa czy BGW?
Stawianie przystanków za skrzyżowaniem jest czasem trochę denerwujące. Czeka się na światłach tylko po to, by zaraz za nimi wysiąść. Jak przystanek jest przed światłami, to wysiada się i co się dzieje dalej już pasażera nie obchodzi. Znam to z autopsji - "Gliwice Częstochowska" jest potwornie wkurzającym przystankiem w godzinach szczytu...
Weźcie też pod uwagę, że tak będą 4 stopy na 0,5 km: światła - 20 metrów - przystanek na Piastów - 100 metrów - światła - 50 metrów - przystanek
kaspric napisał: | Z T4 też IMO przystanek powinien być tam, gdzie wskazałem | Ale tylko wtedy, gdy będzie dodatkowy przystanek przy pl. Piastów - np. pod Domem Usług. Inaczej przesiadając się na Piastów ma się jedne denerwujące światła więcej.
wix napisał: | Kwarku, ale nie można podchodzić do tego na zasadzie "było 115 lat to niech zostanie". | Wiem wiem, po prostu strasznie ciężko będzie ludzi przekonać, że ma to sens, a nie jest to kolejne działanie na złość mieszkańcom. Autobus/tramwaj stoi gdzie stał, to czemu teraz nie można do niego wsiąść! Skandal!
wix napisał: | Jakie pasy przy Dąbrowskiego? Bo nie znam tematu ;P | Przystanek "Dąbrowskiego" na Chorzowskiej jest w "szczerym torowisku", 100-200 metrów od najbliższego przejścia dla pieszych, bez chodnika na około, co powoduje przebieganie przez jezdnię.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Sob 20:59, 12 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Kwarek napisał: | No nie jestem przekonany.
Aha, co tam ma dłuższą fazę zielonego? Zwycięstwa czy BGW? | BGW, ale...
Kwarek napisał: | Stawianie przystanków za skrzyżowaniem jest czasem trochę denerwujące. Czeka się na światłach tylko po to, by zaraz za nimi wysiąść. Jak przystanek jest przed światłami, to wysiada się i co się dzieje dalej już pasażera nie obchodzi. Znam to z autopsji - "Gliwice Częstochowska" jest potwornie wkurzającym przystankiem w godzinach szczytu... | W tym wypadku to nie byłoby denerwujące - jeśli chcesz wysiąść w kierunku dworca, wysiądziesz na pl.Piastów (nie trzeba przechodzić wtedy na światłach), jeśli w kierunku GCH to wyjdzie na to samo, czy wysiądziesz wcześniej, czy dopiero przy GCH
Kwarek napisał: | Weźcie też pod uwagę, że tak będą 4 stopy na 0,5 km: światła - 20 metrów - przystanek na Piastów - 100 metrów - światła - 50 metrów - przystanek | Straty w ludziach muszą jakieś być . Wystarczy zrobić priorytet dla KM z buspasa i będzie ok. Btw na Zwycięstwa i tak jest zdecydowanie za mało przystanków. Porównaj to np do przystanku przy szkole muzycznej i zaraz na końcu Wieczorka, tam są przystanki 2x gęściej!
Kwarek napisał: | Ale tylko wtedy, gdy będzie dodatkowy przystanek przy pl. Piastów - np. pod Domem Usług. Inaczej przesiadając się na Piastów ma się jedne denerwujące światła więcej. | Ten przystanek dawno tam powinien być.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 21:06, 12 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
kaspric napisał: | Btw na Zwycięstwa i tak jest zdecydowanie za mało przystanków. Porównaj to np do przystanku przy szkole muzycznej i zaraz na końcu Wieczorka, tam są przystanki 2x gęściej! | Racja. Podobno kiedyś (to jest 40 lat temu ) był koło McDonalda, ale go zlikwidowano.
BTW. Taka ciekawostka - autobusik puszczany na 187 przez "PKM Gliwice oddział Kopernik" czyli Bus Serwis Center, dawne Comfort Lines.
[link widoczny dla zalogowanych]
EDIT:
Jedna rzecz mi się przypomniała - tam niedaleko ma iść DTŚ, więc za blisko GCH nie będzie się dało przystanku postawić.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Sob 21:26, 12 Wrz 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Nie 10:20, 13 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
kaspric napisał: | Logicznym byłoby przesunięcie przystanku w miejsce, jak pokazałem - wtedy byłby po drodze obydwu kierunków i po drodze można zobaczyć, czy coś w przeciągu 2 minut nie powinno podjechać. |
Pomysł jest uzasadniony, ale początek Zwycięstwa jest dosyć gęsty. Ja bym ten przystanek przeniósł w rejon "balcerka", czyli między ulicami Dubois i Fredry. To raptem kilkadziesiąt metrów dalej, ale jest tam już trochę luźniej.
BTW: Przy okazji włączyłbym ten przystanek do obsługi dla 224 i dodatkowy umieścił już po zjeździ z ul. Zwycięstwa (tuż za Ikarem). 224 jeździ dziś na tyle często, że mógłby być jakimś tam odciążeniem dla A4 na tym najbardziej obłożonym odcinku.
wix napisał: | Przy Muzeum w 2 stronę to też dobry pomysł, tylko pytanie gdzie? Bo tam to dopiero jest ciasno na chodniku. |
Na wysokości placu po synagodze byłoby ok. Tuż przy wylocie ul. Średniej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Nie 10:24, 13 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Nie 10:41, 13 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Przy okazji dwa przykłady, jak można zorganizować takie "wąskie" przystanki:
Cieszyn - [link widoczny dla zalogowanych]
Rybnik - [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Nie 10:49, 13 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Kwarek napisał: | EDIT:
Jedna rzecz mi się przypomniała - tam niedaleko ma iść DTŚ, więc za blisko GCH nie będzie się dało przystanku postawić. | Właśnie tym bardziej może tam być, skoro nad DTŚ ma być plac. Będzie sporo miejsca.
m966 napisał: | Pomysł jest uzasadniony, ale początek Zwycięstwa jest dosyć gęsty. Ja bym ten przystanek przeniósł w rejon "balcerka", czyli między ulicami Dubois i Fredry. To raptem kilkadziesiąt metrów dalej, ale jest tam już trochę luźniej. | Chodziło mi tylko o pokazanie, że powinien być przy Zwycięstwa, 50m w tą czy w tamtą nie robi wielkiej różnicy
m966 napisał: | BTW: Przy okazji włączyłbym ten przystanek do obsługi dla 224 i dodatkowy umieścił już po zjeździ z ul. Zwycięstwa (tuż za Ikarem). 224 jeździ dziś na tyle często, że mógłby być jakimś tam odciążeniem dla A4 na tym najbardziej obłożonym odcinku. | I byłby lepszą alternatywą dla osób wysiadających z dworca
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 10:52, 13 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Dla mnie GCH jest trochę za daleko. Nie po to jest przystanek przy dworcu, żeby był kilometr od niego Zakładając powodzenie "Szybkiej Kolejki Znikąd-Donikąd", to trochę mało perspektywiczne jest odsuwanie przystanku od dworca, podczas gdy właśnie zwiększy się potok wychodzący i wchodzący do dworca. Już nie mówiąc o planach głupiego dworca przy Focusie, ale to już przepadło...
Można też zrobić inny numer - pętlę pod sam dworzec. W końcu to autobus, nie tramwaj.
m966 napisał: | Przy okazji dwa przykłady, jak można zorganizować takie "wąskie" przystanki:
Cieszyn - [link widoczny dla zalogowanych]
Rybnik - [link widoczny dla zalogowanych] | Fajne, ale dopóki są tory, to takich numerów proszę nie proponować.
Gdyby tramwaj wrócił, to przystanek najwcześniej może być pod PKO (jeśli ten bank jeszcze tam jest ). Tam są kontakty wyłączające sygnał na jednotorze, a zaraz potem jest przerywacz i światło zakazujące wjazdu na zakręt, gdy zbliża się inny tramwaj od Zwycięstwa.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Nie 11:03, 13 Wrz 2009, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Nie 11:16, 13 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Kwarek napisał: | Już nie mówiąc o planach głupiego dworca przy Focusie, ale to już przepadło... |
Nie przepadło jeszcze. Tylko odsunęło się w czasie.
Kwarek napisał: | Można też zrobić inny numer - pętlę pod sam dworzec. W końcu to autobus, nie tramwaj. |
To prawda. Można.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 11:18, 13 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | Nie przepadło jeszcze. Tylko odsunęło się w czasie. | Chodziło mi o to, że to już pewne. Stare plany z dworcem Na Piasku były lepsze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wix
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Nie 13:46, 13 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
"Pętla na Wójtowej Wsi.
We wtorek, 15 września, powinna zostać otwarta ul. Dolnej Wsi na odcinku od ul. Sobieskiego do skrzyżowania z Nowym Światem i ul. Słowackiego. – Od tego dnia autobusy linii A4 będą jeździły trasą obejmującą część ul. Dolnej Wsi – tak jak zapowiadaliśmy wcześniej – zawiadamia Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego.
KZK GOP, który odpowiada za organizację komunikacji miejskiej w naszym regionie informuje, że:
- zmieni się trasa autobusu A4 jadącego od centrum miasta – skręci on tak jak dotąd w ul. Słowackiego, zatrzyma się na pierwszym przystanku na tej ulicy, następnie skręci w prawo w ul. Sobieskiego oraz w lewo w ul. Dolnej Wsi – dwa następne przystanki znajdą się na ul. Dolnej Wsi (autobus nie będzie zatrzymywał się na dwóch pozostałych przystankach na ul. Słowackiego) – patrz mapka;
- pierwszy autobus A4 jadący trasą obejmującą część ul. Dolnej Wsi wyruszy z zajezdni 15 września o godz. 8.04 (wcześniejsze kursy pozostaną bez zmian);
- nie zmieni się trasa autobusu A4 jadącego do centrum miasta – skręci on z ul. Dolnej Wsi w ul. Słowackiego (nie będzie już jechał na parking przy Nowym Świecie), przejedzie całą ul. Słowackiego w stronę ul. Daszyńskiego i zatrzyma się na tych samych przystankach co do tej pory;
- za kilka tygodni autobus A4 ma pojechać przez całą ul. Dolnej Wsi – to rozwiązanie docelowe, które zostanie wprowadzone po otwarciu drugiej części tej ulicy i wtedy autobus – jadąc od centrum miasta – będzie skręcał z ul. Daszyńskiego od razu w ul. Dolnej Wsi;
- trasa wiodąca w stronę centrum miasta przez całą ul. Słowackiego wraz z trzema przystankami nie ulegnie zmianie.
Przypomnijmy, że na ul. Dolnej Wsi wciąż trwają prace związane z wymianą kanalizacji. Otwarcie drugiej części ulicy (odcinek od ul. Daszyńskiego do ul. Sobieskiego) zaplanowano na połowę listopada. (al)."
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|