|
|
Autor |
Wiadomość |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Czw 0:20, 11 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
to mi się nie podoba "dopuszcza się ostatnie drzwi jednoskrzydłowe" chociaż i tak dobrze, że jeszcze są 4, a nie 3 drzwi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 11:24, 11 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Raczej i tak będzie 2-2-2-2 ponieważ nie ma chyba obecnie producenta który oferowałby 2-2-2-1 (chociaż jakby był taki wymóg to by się pewnie znaleźli)... Zresztą te pojedyncze drzwi to nie jest jakiś problem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 12:41, 11 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Jest SIWZ -> [link widoczny dla zalogowanych]
Okna uchylne, wszystkie, za wyjątkiem węższych niż 1m (ale nie mniej niż 10 sztuk)
Siedzenia miękkie.
Pełny monitoring z zapisem.
A, silnik oczywiście EEV.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Czw 12:48, 11 Lut 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 13:35, 11 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Te siedzenia to duży plus... Ciągle minus za tą klimę cholerną... No i podoba mi się że tak samo jak w Lionsach będą dwa wyświetlacze, to robie fajne wrażenie ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 13:52, 11 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
kwachu89 napisał: | No i podoba mi się że tak samo jak w Lionsach będą dwa wyświetlacze, to robie fajne wrażenie ... | Chyba we wszystkich Solarkach też są dwa wewnętrzne wyświetlacze - domontowali je gdy odpalali "gadaczki" przystankowe.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Czw 13:53, 11 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 15:58, 11 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Aha ... Dawno nie jechałem to nie wiem xD...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 21:12, 20 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
No proszę... Ledwo przetarg ogłoszony a tu już protesty... I to tak zacny producent jak Mercedes ...
[link widoczny dla zalogowanych]
Ciekawe co z tego wyniknie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Czw 0:07, 25 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Nawiązując do postu Kwarka z innego wątku
Kwarek napisał: | Co do takiej linii, to obawiam, że podzieliłaby rolę 93 - szczytowego krzaczka, który może jakąś rolę spełnia, ale tłumów nie wozi. Chyba, żeby od razu zaplanować ją na tabor minibusowy, czy A (jak 224). |
Jak myślicie, doczekamy się w końcu jakiegoś przetargu na autobusy z segmentu A?
Taki Autosanik to koszt w granicach 500tys. zł
a Solaris Alpino ok 650tys. zł [link widoczny dla zalogowanych]
Szczerze powiedziawszy IMO właśnie na takie autobusy powinien być następny przetarg. Przy tych cenach mogłoby to być nawet 30-40 pojazdów. Potem kompletna reorganizacja linii.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Czw 4:30, 25 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Tabor A jest mało ekonomiczny. 650 tys. za Alpino, a za 800 tys. mozna mieć juz SU12. Poza tym, gdzie by miały te maleństwa jeździć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Czw 9:49, 25 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
650tys. to cena orientacyjna (w Pl jeździ kilka egzemplarzy), a "za 800tys" to takie max minimum. Może przyjąć, że taki tabo to koszt 2/3 autobusów 12m.
Ale musisz wziąć pod uwagę, że ekonomia to też kwestie kosztów obsługi taki taborem - orientuje się ktoś, ile tańsze są wzkm na takie busiki?
A gdzie - przecież zapowiedziana jest reorganizacja przewozów. IMO oparcie przewozów tylko na autobusach 12 i 18m nie może być w pełni ekonomiczne. Kwarek podał Ci wyżej przykład 80. Nie znam dokładnie zapełnień na liniach, o których napiszę, ale nie sądzę, by np do Brzezinki (albo dalej Kleszczowa), czy Wilczego Gardła musiały dojeżdżać czasem nawet przeguby. Co innego, jeśli za duży tabor jedzie 1-2km, ale często jedzie i 4-5km za daleko. A poza tym kwestia możliwości zrobienia wahadłowych linii odchodzących od tych głównych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 12:08, 25 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Za badaniami z 2007, średnia ilość pasażerów na kurs:
93 - 20
178 - 30
202 - 14
209 (zlikw.) - 30
217 (zlikw.) - 27
I dla porównania:
224 - 12
Przy czym to jest średnia, a wiadomo jak jest ze średnią.
Może np. przy takich mniejszych autobusach opłacałoby się przywrócić 209 i 217.
Cytat: | ale nie sądzę, by np do Brzezinki (albo dalej Kleszczowa), czy Wilczego Gardła musiały dojeżdżać czasem nawet przeguby. | Kleszczów i Brzezinka to kolejny przypadek kliniczny i tutaj także należałoby czym prędzej coś zrobić. Choćby, gdyby okazało się, że 692 lata 10 km łącznie na pusto, zamienić końcówkę z 57. Większe zmiany są problematyczne przez kolejny relikt przeszłości, czyli 57 na trasie (Kleszczów-)Brzezinka-Zabrze-Helenka, również powstałej w połowie lat 60.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Czw 12:13, 25 Lut 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Czw 14:54, 25 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
No fakt. Jedna teza jest słuszna, że końcówki linii powinny się równoważyć. Czyli na przykład Waryńskiego-Obrońców Pokoju, czy Żernica-Żerniki. Ale jak po jednej stronie jest wioska, a po drugiej duże blokowisko, to już jest problem. Natomiast puszczenie zbyt małego wozu na 57 może sprawić, że na odcinku do os. Gwardii czy Waryńskiego będzie zbyt tłoczno. Na to też trzeba uważać.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Czw 14:55, 25 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 15:17, 25 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | Natomiast puszczenie zbyt małego wozu na 57 może sprawić, że na odcinku do os. Gwardii czy Waryńskiego będzie zbyt tłoczno. Na to też trzeba uważać. | Tak, ale na tym odcinku jest jeszcze stadko 692+699+259+280. Wszystkie linie odpowiednio równo rozplanowane mogą jeździć nawet co 6 minut. Poczekanie takiego czasu na kolejny autobus nie musi stanowić wielkiego problemu, gdy ma się wiedzę, że za 6 minut przyjedzie przegubowiec.
Tyle, że tego nie da się porządnie zrobić, jak jedna linia jedzie do Helenki, druga do Biskupic, trzecia do Sośnicy, czwarta na Obrońców, a piąta do Kleszczowa (tu akurat drugi koniec nie ma znaczenia, bo przez wiele lat 692 z 699 było ściśle skoordynowane na co 15 minut).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Czw 16:00, 25 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | No fakt. Jedna teza jest słuszna, że końcówki linii powinny się równoważyć. Czyli na przykład Waryńskiego-Obrońców Pokoju, czy Żernica-Żerniki. Ale jak po jednej stronie jest wioska, a po drugiej duże blokowisko, to już jest problem. Natomiast puszczenie zbyt małego wozu na 57 może sprawić, że na odcinku do os. Gwardii czy Waryńskiego będzie zbyt tłoczno. Na to też trzeba uważać. |
Myślałem raczej o tym, żeby np na Waryńskiego dojeżdżały przeguby od strony centrum, a jako osobna wahadłowa linia w stronę Brzezinki tabor A (może i częściej niż dzisiaj). Tylko ofkoz wszystko musi być skoordynowane, by przesiadka była tylko formalnością.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 17:28, 25 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
kaspric napisał: | Myślałem raczej o tym, żeby np na Waryńskiego dojeżdżały przeguby od strony centrum, a jako osobna wahadłowa linia w stronę Brzezinki tabor A (może i częściej niż dzisiaj). Tylko ofkoz wszystko musi być skoordynowane, by przesiadka była tylko formalnością. | Tylko kłopotliwy staje się dojazd do SSE i Brzezinki. Tu bym zbytnio nie kombinował.
Według mnie lepszym pomysłem byłoby zrobienie "57bis" co maksymalnie 20 minut z Brzezinki z wariantami do Kleszczowa (na ile tam gm. Rudziniec stać). Krótkimi i przez Żabińskiego/Łabędzką.
Do tego 280 odrobinę gęściej na trasie Waryński-Piastów (wystarczyłoby zamiast wyjazdów i zjazdów solo z Opla zrobić z tego kursy do pl. Piastów i ze dwa więcej wieczorem), taborowo tak samo jak teraz, a może i nawet samymi krótkimi, przez Andersa i do Zabrza.
z 699, 692 i 259 jedna linia tylko na przegubowcach na trasie (Opel-)Waryński-Kozielska-Piastów, co 10 minut w szczycie, z wariantami na Obrońców i SSE. Przy czym pojęcie "jedna linia" w rozumieniu taborowym. Warianty mogłyby spokojnie być oznaczane innym numerem, dla wygody pasażerów.
Pozostaje problem 57 w relacji Piastów - Helenka, kompletnie niekoordynowalne z "57bis" i 259 Piastów-Zajezdnia-Sośnica. Albo osobne linie, albo połączone z czymś innym.
No i jest jeszcze 93 oraz 186, które ze swoją losową częstotliwością do niczego nie pasuje, oraz pomysł Mieszka na linię przez Port na Kopernik. To mogłoby się przydać.
Możliwe protesty:
- dojeżdżający z rejonu Tarnogórskiej, Grzybowic, Kopernika i Sośnicy do SSE po utracie bezpośrednich połączeń.
- miasto, bo pewnie wyjdzie drożej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Czw 17:29, 25 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|