Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

PKM Gliwice / KZK GOP
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 131, 132, 133  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 17:29, 25 Lut 2010    Temat postu:

kaspric napisał:
Myślałem raczej o tym, żeby np na Waryńskiego dojeżdżały przeguby od strony centrum, a jako osobna wahadłowa linia w stronę Brzezinki tabor A (może i częściej niż dzisiaj). Tylko ofkoz wszystko musi być skoordynowane, by przesiadka była tylko formalnością.


To się sprawdza Krakowie i Warszawie, gdzie małe autobusy dowożą na tramwaj czy metro, ale dowozić jednym autobusem na drugi autobus to chyba robienie z pasażera idioty.

Sensownym wyjściem mogłoby być puszczenie kompleksu. Najpierw jedzie przegub z Waryńskiego, a minutę dwie za nim krótki z Brzeiznki. Podobne rozwiązanie jest na liniach 6 i 197. Ten pierwszy jedzie minutę przed drugim, żeby mieszkańcy dzielnicy hutniczej nie musieli wciskać się do zapełnionego już od Sośnicy 197. 197 może ewentualnie w tej sytuacji służyć jako "plan B" dla spóźnialskich.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Czw 17:32, 25 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Czw 19:15, 25 Lut 2010    Temat postu:

Kwarek napisał:
Tylko kłopotliwy staje się dojazd do SSE i Brzezinki. Tu bym zbytnio nie kombinował.
Co konkretnie jest kłopotliwe?Wink

Kwarek napisał:
Według mnie lepszym pomysłem byłoby zrobienie "57bis" co maksymalnie 20 minut z Brzezinki z wariantami do Kleszczowa (na ile tam gm. Rudziniec stać). Krótkimi i przez Żabińskiego/Łabędzką. (...)
Możliwe protesty:
- dojeżdżający z rejonu Tarnogórskiej, Grzybowic, Kopernika i Sośnicy do SSE po utracie bezpośrednich połączeń.
- miasto, bo pewnie wyjdzie drożej. Wink
Tego nie wykluczam. Swoją drogą taki bus z Kleszczeowa mógłby przez Żabińskiego jechać na nowy wiadukt (za 3 lata) i Kopernik.
A co do tego wyjdzie drożej - mi właśnie chodzi o to, żeby wyszło taniej, albo raczej ekonomiczniej. Bo to, co zaoszczędzi się na pustych kursach, można przeznaczyć np na częstsze połączenia

m966 napisał:
To się sprawdza Krakowie i Warszawie, gdzie małe autobusy dowożą na tramwaj czy metro, ale dowozić jednym autobusem na drugi autobus to chyba robienie z pasażera idioty.
Naprawdę, nigdy tego nie zrozumiem, co jest złego w przesiadkach?Neutral Sam bardzo często podjeżdżam np 702 czy 699 i potem przesiadam się do właściwego busa (tutaj po to, żeby przez Toszecką jechać tym mniej zatłoczonym).
Zauważ, że tutaj oczywiście sama przesiadka jest minusem, ale w tym momencie można tak rozplanować kursy, że np mieszkańcy Brzezinki za tę samą kasę dostaną kursy 2x częściej. Co więcej, z racji mniejszego taboru, może opłacałoby się dodać jakiś kurs koło północy? Po prostu uważam, że sytuacja, w której kilka kilometrów autobusy wożą powietrze odbija się tylko źle na KM. Dzisiejsza polityka "bezpośredniości" tylko sprzyja takim połączeniom jak 692. A chyba nie trzeba nikogo przekonywać, że dużo szybciej z Kopernika na Brzezinkę czy strefę jechałoby się bezpośrednio na Łabędzką linią obwodową z przesiadką tam na inną linię.

m966 napisał:
Sensownym wyjściem mogłoby być puszczenie kompleksu. Najpierw jedzie przegub z Waryńskiego, a minutę dwie za nim krótki z Brzeiznki. Podobne rozwiązanie jest na liniach 6 i 197. Ten pierwszy jedzie minutę przed drugim, żeby mieszkańcy dzielnicy hutniczej nie musieli wciskać się do zapełnionego już od Sośnicy 197. 197 może ewentualnie w tej sytuacji służyć jako "plan B" dla spóźnialskich.
To może mieć sens w momencie, gdy linie dublują się na ostatnikch 2km, ale tutaj, gdy praktycznie jadą całe centrum? To jest po prostu wyrzucanie kasy w błoto - swoją drogą ciekaw jestem, jak właśnie wyglądają wzkm poszczególnego taboru aktualnie (w stosunku do pojemności). Przy czym generalnie jak już mamy ten krótki autobus jadący np z Brzezinki, to dużo lepiej dla całej siatki KM będzie, jeśli od Waryńskiego nie będzie jechał minutę za przegubem, tylko obsłuży inny kierunek, choćby powrotny.
Zresztą popatrz na czasy przejazdu 692 (przykładowe godziny):
    Kleszczów Pętla 6:39
    Stare Gliwice Wyczółkowskiego 6:52
    Gliwice Plac Piastów 7:20

Oznacza to, że na trasie Kleszczów-Wyczółkowskiego takt 15min mogą teoretycznie obsłużyć 2 autobusy. Na trasie Kleszczów - Plac Piastów już +- 6 (dobrze liczę?). Oba odcinki są podobne w długości -> efekt. Albo przez połowę długości autobusy się dublują z innymi (sory, ale moim zdaniem to jest po prostu niegospodarne podejście), albo są zdecydowanie za dużym taborem (jak podejrzewam).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Czw 19:16, 25 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 20:13, 25 Lut 2010    Temat postu:

kaspric napisał:
Co konkretnie jest kłopotliwe?Wink
Przesiadka na jeden/dwa przystanki do Opla/SSE oraz odwieczny, bezpośredni dojazd mieszkańców Brzezinki do centrum. Pierwsze jest bez sensu, bo skoro to jeden przystanek, to nic się nie stanie, jak autobus go podjedzie. Oba natomiast są dużo trudniejsze do przezwyciężenia z punktu widzenia politycznego i może się skończyć się pismami, wnioskami, artykułami prasowymi, pikietami, referendum i koniec końców pokonany UM/KZK będzie zmuszony zrobić prowizorkę na następne 30 lat. Pamiętacie linię 693? Z tego co czytałem powstała, bo ludzie z Gwardii nie mogli przeboleć braku okrężnego 692, które wydłużono na Waryniol. Linia totalnie bez sensu, wożąca powietrze, ale przez rok czy dwa jeździła.

Aha, zapomniałem tam dopisać, że to "57bis" jechałoby do Piastów, ale to chyba oczywiste.


Cytat:
A co do tego wyjdzie drożej - mi właśnie chodzi o to, żeby wyszło taniej, albo raczej ekonomiczniej. Bo to, co zaoszczędzi się na pustych kursach, można przeznaczyć np na częstsze połączenia
Drożej, bo tak na pierwszy rzut oka zrobiłem więcej wzkm, niż jest teraz, choć starałem się nie przesadzać. Przy czym tych oszczędności można poszukać nie wywracając dokumentnie całego systemu komunikacyjnego. Pasażerowie też mają pewne przyzwyczajenia i bezwładność. Smile

Cytat:
Naprawdę, nigdy tego nie zrozumiem, co jest złego w przesiadkach?
Fakt przesiadki. Jak jesteś w autobusie, to dojedziesz, chyba że się zepsuje. Jak jedziesz z przesiadką, to musisz dodatkowo się zastanawiać, czy zdążysz na ten autobus. Poza tym tak sobie już zająłeś miejsce siedzące i nie oddasz go do końca. Wink

Cytat:
To może mieć sens w momencie, gdy linie dublują się na ostatnikch 2km, ale tutaj, gdy praktycznie jadą całe centrum? To jest po prostu wyrzucanie kasy w błoto.
Zauważ, że masz do obsłużenia parę miejsc: Kozielską, Andersa, Łabędzką, SSE i Brzezinkę. Jedną linią tego się nie da zrobić. Na upartego można dwoma, trzy to tak optymalnie. Przy czym patrząc na teraźniejszy układ, Andersa i Łabędzka nie wymagają takiego obłożenia co Kozielska. Skoro muszą być dwie czy trzy, różnie obłożone, to niech mają one inne końcówki -> dochodzimy do opisywanego przezemnie wcześniej układu.


Cytat:
swoją drogą ciekaw jestem, jak właśnie wyglądają wzkm poszczególnego taboru aktualnie (w stosunku do pojemności).
To znaczy co jeździ tu teraz jeździ? 699 tylko C, 692 prócz nocki też. 259 tylko B, 57 2B+C+B+C, 280 2B+B+C+C (kolejność to przybliżona długość jeżdżenia, jak chcesz, to mogę podać dokładną ilość godzin, wzkm niestety nie)

A jeśli ogólnie to w pakiecie było B – 17.210.400 wzkm; tabor C – 22.086.000 wzkm. Na 4 lata.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Czw 20:15, 25 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 20:54, 25 Lut 2010    Temat postu:

A może połączyć te średnio zapełniające się kierunki i faktycznie puścić tam mały autobus? Kleszczów-Brzeiznka-KSSE-OPEL-TESCO-Port (kieszeniowo)-Portowa-Pl. Piłsudskiego-Częstochowska-Pl. Piastów. Byłyby z głowy puste przejazdy 80 i 692.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Czw 21:06, 25 Lut 2010    Temat postu:

Kwarek napisał:
Przesiadka na jeden/dwa przystanki do Opla/SSE oraz odwieczny, bezpośredni dojazd mieszkańców Brzezinki do centrum. Pierwsze jest bez sensu, bo skoro to jeden przystanek, to nic się nie stanie, jak autobus go podjedzie (...)
Szczerze nie poruszałem w moich rozważaniach kwestii protestów, bo tak było zawsze Wink. Ostatecznie zawsze można to rozwiązać prostą sondą w stylu: wolisz to, co jest teraz, czy kursy z przesiadką ale 2x częściej. Mówię o zmianie, która da jakiś pozytyw danej trasie, nie tylko dodatkowy problem przesiadki.
Co do podjeżdżania busu jeszcze jeden przystanek - to można mnożyć w nieskończoność, a zazwyczaj dla konkretnej osoby kończy się w momemencie, gdy MÓJ przystanek zostanie obsłużony Wink
Jeszcze co do problemu "ucieknie" etc. - akurat w takim przypadku, jak opisałem (tj linia Brzezinka-Waryniol), sprawa jest banalnie prosta - linia jest zintegrowana z linią Waryniol-Centrum i autobus nie rusza, póki nie dojedzie ta druga zintegrowana linia. Ofkoz w naszych warunkach to jest ciężkie do dopilnowania, ale jak się dopilnuje, to działa Wink


Kwarek napisał:
Pasażerowie też mają pewne przyzwyczajenia i bezwładność. Smile
i to jest najgorsze; )

Żeby nie było, nie upieram się przy powyższym przykładzie, bo tak naprawdę nie znam napełnień na tamtym odcinku. Chodzi mi raczej o zwrócenie uwagi na to, że wykorzystanie taboru A może spowodować, że za podobną kasę można coś usprawnić. Równie dobrze może to dotyczyć tylko gminy Rudziniec - zamiast wybrane 57 dojeżdżające do Kleszczowa, lepszy byłby mniejszy bus jeżdżący zawsze i dowożący do Brzezinki. I ten bus mógłby dzięki temu dojeżdżać dalej, np jakiegoś Bojszowa etc. To oznacza więcej pasażerów. I tak się nakręca. Po prostu taki tabor ma swoje miejsce.


Kwarek napisał:
A jeśli ogólnie to w pakiecie było B – 17.210.400 wzkm; tabor C – 22.086.000 wzkm. Na 4 lata.
Eee właśnie chodzi mi o wzkm jak podawany przy okazji dyskusji tramwajowej, na zasadzie tabor C 6zł, tabor B 4zł, tabor A np 2,50zł

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 21:25, 25 Lut 2010    Temat postu:

m966 napisał:
A może połączyć te średnio zapełniające się kierunki i faktycznie puścić tam mały autobus? Kleszczów-Brzeiznka-KSSE-OPEL-TESCO-Port (kieszeniowo)-Portowa-Pl. Piłsudskiego-Częstochowska-Pl. Piastów. Byłyby z głowy puste przejazdy 80 i 692.
Nie wiem, czy to najlepszy pomysł. Raz trasa byłaby o ok. 3 km dłuższa, dwa przez korki na Portowej czas też jeszcze byłby dłuższy, trzy nie dałoby się np. dojechać do IV LO. Nie wiem, czy mieszkańcy Kleszczowa byliby z tego powodu zachwyceni. O ile linia SSE-Port-Kopernik jest fajna, to ta już niezbyt. Smile

kaspric napisał:
Co do podjeżdżania busu jeszcze jeden przystanek - to można mnożyć w nieskończoność, a zazwyczaj dla konkretnej osoby kończy się w momemencie, gdy MÓJ przystanek zostanie obsłużony Wink
Ale kończenie na jeden przystanek przed dużym generatorem ruchu jest bez sensu. To tak, jakby 840 skończyć na Opolskiej, a do Piastów pasażer miałby dojechać już innym autobusem.
Trzeba też uwzględniać stan istniejący, a tutaj każda tego typu zmiana może być odbierana jako pogorszenie. 280 jeździ prawie zawsze do Opla, 69x do Przemyskiej. I taki jest odbiór - linie jadą na SSE, nie na Waryńskiego. Ile to już razy widziałem na pętli na ludzi, którzy poza szczytem myśleli, że dojadą na Strefę, a potem dowiadywali się, że muszą iść na piechotę.

Cytat:
Równie dobrze może to dotyczyć tylko gminy Rudziniec - zamiast wybrane 57 dojeżdżające do Kleszczowa, lepszy byłby mniejszy bus jeżdżący zawsze i dowożący do Brzezinki. I ten bus mógłby dzięki temu dojeżdżać dalej, np jakiegoś Bojszowa etc. To oznacza więcej pasażerów. I tak się nakręca. Po prostu taki tabor ma swoje miejsce.
Ano. Tylko jest mały problem w postaci Logistyki w połowie drogi między Kleszczowem a Brzezinką i co i jak miałoby to obsługiwać.


Cytat:
Eee właśnie chodzi mi o wzkm jak podawany przy okazji dyskusji tramwajowej, na zasadzie tabor C 6zł, tabor B 4zł, tabor A np 2,50zł
Aha. W pakiecie 4,69 za B, 5,40 za C (+VAT). Co do A, to nie mam pojęcia, bo raz to chyba nie jest w KZK zbyt popularne, dwa 224 było chyba mocno przebite i poszło chyba za ponad 5 zł. Mikrobusy są poniżej 3 zł, ale to znowu chyba jest za małe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Czw 21:41, 25 Lut 2010    Temat postu:

^^ Kwarek, nie upieram się, jeżeli faktycznie dojeżdża dużo ludzi do strefy, to do strefy Wink. Zawsze mi się wydawało, że ludzie nie jeżdżą tam specjalnie KM.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 21:47, 25 Lut 2010    Temat postu:

Bo specjalnie nie jeżdżą. Wink Ale mamy zachęcać do korzystania z komunikacji. Wink
Nic nie napisałem też, co ile miałoby coś tam jeździć, bo sam nie wiem. Faktem jest, że jakiś dojazd choćby czymś małym na godziny 8:00-13:00 jest bardzo potrzebny, bo tak trzeba dreptać parę kilometrów z Waryńskiego (lub jak ma się szczęście i trafi na 280 tylko z Opla). To, że jakieś pomysły mi się nie podobają, nie znaczy, że są one mało praktyczne. Od tego są fachowcy. Smile

PS. UM mógłby poszukać inwestora, który wykupiłby te kursy i byłoby po problemie. Razz
"Bim bam. Następny przystanek Stare... Łabędy... S.S.E. Przejazd sponsoruje firma X". ;D


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Czw 21:57, 25 Lut 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwachu89



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:48, 25 Lut 2010    Temat postu:

Dawno już tego odcinka (centrum-sse) nie pokonywałem autobusem, ale wieczorami 699 zawsze jeździło nabite Wink ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Sob 21:55, 27 Lut 2010    Temat postu:

Jechałem dzisiaj VanHoolem... muszę przyznać, że te budy są świetnie rozwiązane wewnątrz z przodu. Jest tam naprawdę sporo miejsca, szerokie przejście. Pojedyncze drzwi z przodu to też dobry pomysł - i tak kierowcy otwierają zawsze jedno skrzydło, a dzięki temu, że tu jest jedno, mamy więcej miejsca na nogi przy pierszym fotelu. Generalnie pozytyw i jak starsze busy, to niech kupują te VanHoole po faceliftingu Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 14:13, 01 Mar 2010    Temat postu:

Właśnie trasa 692 awaryjnie wydłużyła się o ~90 wzkm tygodniowo, czyli ~480 zł tygodniowo - objazd zamkniętej Drogi do Rzeczyc wymusił kończenie wszystkich kursów w Kleszczowie zamiast w Parku Logistycznym. Mam nadzieję, że KZK nic nie wytnie, żeby bilans wyszedł na 0... Neutral

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Pon 14:14, 01 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 16:50, 22 Mar 2010    Temat postu:

Informacje przetargowe. Wink

KZK ogłosił przetarg na 850.
Wymagania: 2 CN >= 2010, 1 CN >= 2000, 2 BN >= 2000
(BN - krótki niskopodłogowy, CN - niskopodłogowiec 15 m lub 18 m)

Coś ostatnio podniosły się tu wymagania. Wcześniej 41, teraz 850. Ciekawe co będzie wycinane jak UM uzna, że za drogo. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Pon 16:53, 22 Mar 2010    Temat postu:

Jeśli o mnie chodzi 850 niech wycinają, w takiej formie, jak jest, to dubler kolei.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 16:58, 22 Mar 2010    Temat postu:

Nie jest dublem kolei. To jest dojazd do M1, Plejady i Miechowic. Wink

Poza tym chodziło mi bardziej o ogół, bo przetarg na pakiet także podniósł koszty komunikacji w Gliwicach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pon 17:54, 22 Mar 2010    Temat postu:

Ciekawe, czy PKM wyrobi się na czas z przetargiem i dostawą nowych wozów, żeby wystartować w tych przetargach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 131, 132, 133  Następny
Strona 41 z 133

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin