|
|
Autor |
Wiadomość |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Czw 17:29, 25 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
kaspric napisał: | Myślałem raczej o tym, żeby np na Waryńskiego dojeżdżały przeguby od strony centrum, a jako osobna wahadłowa linia w stronę Brzezinki tabor A (może i częściej niż dzisiaj). Tylko ofkoz wszystko musi być skoordynowane, by przesiadka była tylko formalnością. |
To się sprawdza Krakowie i Warszawie, gdzie małe autobusy dowożą na tramwaj czy metro, ale dowozić jednym autobusem na drugi autobus to chyba robienie z pasażera idioty.
Sensownym wyjściem mogłoby być puszczenie kompleksu. Najpierw jedzie przegub z Waryńskiego, a minutę dwie za nim krótki z Brzeiznki. Podobne rozwiązanie jest na liniach 6 i 197. Ten pierwszy jedzie minutę przed drugim, żeby mieszkańcy dzielnicy hutniczej nie musieli wciskać się do zapełnionego już od Sośnicy 197. 197 może ewentualnie w tej sytuacji służyć jako "plan B" dla spóźnialskich.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Czw 17:32, 25 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Czw 19:15, 25 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Kwarek napisał: | Tylko kłopotliwy staje się dojazd do SSE i Brzezinki. Tu bym zbytnio nie kombinował. | Co konkretnie jest kłopotliwe?
Kwarek napisał: | Według mnie lepszym pomysłem byłoby zrobienie "57bis" co maksymalnie 20 minut z Brzezinki z wariantami do Kleszczowa (na ile tam gm. Rudziniec stać). Krótkimi i przez Żabińskiego/Łabędzką. (...)
Możliwe protesty:
- dojeżdżający z rejonu Tarnogórskiej, Grzybowic, Kopernika i Sośnicy do SSE po utracie bezpośrednich połączeń.
- miasto, bo pewnie wyjdzie drożej. | Tego nie wykluczam. Swoją drogą taki bus z Kleszczeowa mógłby przez Żabińskiego jechać na nowy wiadukt (za 3 lata) i Kopernik.
A co do tego wyjdzie drożej - mi właśnie chodzi o to, żeby wyszło taniej, albo raczej ekonomiczniej. Bo to, co zaoszczędzi się na pustych kursach, można przeznaczyć np na częstsze połączenia
m966 napisał: | To się sprawdza Krakowie i Warszawie, gdzie małe autobusy dowożą na tramwaj czy metro, ale dowozić jednym autobusem na drugi autobus to chyba robienie z pasażera idioty. | Naprawdę, nigdy tego nie zrozumiem, co jest złego w przesiadkach? Sam bardzo często podjeżdżam np 702 czy 699 i potem przesiadam się do właściwego busa (tutaj po to, żeby przez Toszecką jechać tym mniej zatłoczonym).
Zauważ, że tutaj oczywiście sama przesiadka jest minusem, ale w tym momencie można tak rozplanować kursy, że np mieszkańcy Brzezinki za tę samą kasę dostaną kursy 2x częściej. Co więcej, z racji mniejszego taboru, może opłacałoby się dodać jakiś kurs koło północy? Po prostu uważam, że sytuacja, w której kilka kilometrów autobusy wożą powietrze odbija się tylko źle na KM. Dzisiejsza polityka "bezpośredniości" tylko sprzyja takim połączeniom jak 692. A chyba nie trzeba nikogo przekonywać, że dużo szybciej z Kopernika na Brzezinkę czy strefę jechałoby się bezpośrednio na Łabędzką linią obwodową z przesiadką tam na inną linię.
m966 napisał: | Sensownym wyjściem mogłoby być puszczenie kompleksu. Najpierw jedzie przegub z Waryńskiego, a minutę dwie za nim krótki z Brzeiznki. Podobne rozwiązanie jest na liniach 6 i 197. Ten pierwszy jedzie minutę przed drugim, żeby mieszkańcy dzielnicy hutniczej nie musieli wciskać się do zapełnionego już od Sośnicy 197. 197 może ewentualnie w tej sytuacji służyć jako "plan B" dla spóźnialskich. | To może mieć sens w momencie, gdy linie dublują się na ostatnikch 2km, ale tutaj, gdy praktycznie jadą całe centrum? To jest po prostu wyrzucanie kasy w błoto - swoją drogą ciekaw jestem, jak właśnie wyglądają wzkm poszczególnego taboru aktualnie (w stosunku do pojemności). Przy czym generalnie jak już mamy ten krótki autobus jadący np z Brzezinki, to dużo lepiej dla całej siatki KM będzie, jeśli od Waryńskiego nie będzie jechał minutę za przegubem, tylko obsłuży inny kierunek, choćby powrotny.
Zresztą popatrz na czasy przejazdu 692 (przykładowe godziny):
Kleszczów Pętla 6:39
Stare Gliwice Wyczółkowskiego 6:52
Gliwice Plac Piastów 7:20
Oznacza to, że na trasie Kleszczów-Wyczółkowskiego takt 15min mogą teoretycznie obsłużyć 2 autobusy. Na trasie Kleszczów - Plac Piastów już +- 6 (dobrze liczę?). Oba odcinki są podobne w długości -> efekt. Albo przez połowę długości autobusy się dublują z innymi (sory, ale moim zdaniem to jest po prostu niegospodarne podejście), albo są zdecydowanie za dużym taborem (jak podejrzewam).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Czw 19:16, 25 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 20:13, 25 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
kaspric napisał: | Co konkretnie jest kłopotliwe? | Przesiadka na jeden/dwa przystanki do Opla/SSE oraz odwieczny, bezpośredni dojazd mieszkańców Brzezinki do centrum. Pierwsze jest bez sensu, bo skoro to jeden przystanek, to nic się nie stanie, jak autobus go podjedzie. Oba natomiast są dużo trudniejsze do przezwyciężenia z punktu widzenia politycznego i może się skończyć się pismami, wnioskami, artykułami prasowymi, pikietami, referendum i koniec końców pokonany UM/KZK będzie zmuszony zrobić prowizorkę na następne 30 lat. Pamiętacie linię 693? Z tego co czytałem powstała, bo ludzie z Gwardii nie mogli przeboleć braku okrężnego 692, które wydłużono na Waryniol. Linia totalnie bez sensu, wożąca powietrze, ale przez rok czy dwa jeździła.
Aha, zapomniałem tam dopisać, że to "57bis" jechałoby do Piastów, ale to chyba oczywiste.
Cytat: | A co do tego wyjdzie drożej - mi właśnie chodzi o to, żeby wyszło taniej, albo raczej ekonomiczniej. Bo to, co zaoszczędzi się na pustych kursach, można przeznaczyć np na częstsze połączenia | Drożej, bo tak na pierwszy rzut oka zrobiłem więcej wzkm, niż jest teraz, choć starałem się nie przesadzać. Przy czym tych oszczędności można poszukać nie wywracając dokumentnie całego systemu komunikacyjnego. Pasażerowie też mają pewne przyzwyczajenia i bezwładność.
Cytat: | Naprawdę, nigdy tego nie zrozumiem, co jest złego w przesiadkach? | Fakt przesiadki. Jak jesteś w autobusie, to dojedziesz, chyba że się zepsuje. Jak jedziesz z przesiadką, to musisz dodatkowo się zastanawiać, czy zdążysz na ten autobus. Poza tym tak sobie już zająłeś miejsce siedzące i nie oddasz go do końca.
Cytat: | To może mieć sens w momencie, gdy linie dublują się na ostatnikch 2km, ale tutaj, gdy praktycznie jadą całe centrum? To jest po prostu wyrzucanie kasy w błoto. | Zauważ, że masz do obsłużenia parę miejsc: Kozielską, Andersa, Łabędzką, SSE i Brzezinkę. Jedną linią tego się nie da zrobić. Na upartego można dwoma, trzy to tak optymalnie. Przy czym patrząc na teraźniejszy układ, Andersa i Łabędzka nie wymagają takiego obłożenia co Kozielska. Skoro muszą być dwie czy trzy, różnie obłożone, to niech mają one inne końcówki -> dochodzimy do opisywanego przezemnie wcześniej układu.
Cytat: | swoją drogą ciekaw jestem, jak właśnie wyglądają wzkm poszczególnego taboru aktualnie (w stosunku do pojemności). | To znaczy co jeździ tu teraz jeździ? 699 tylko C, 692 prócz nocki też. 259 tylko B, 57 2B+C+B+C, 280 2B+B+C+C (kolejność to przybliżona długość jeżdżenia, jak chcesz, to mogę podać dokładną ilość godzin, wzkm niestety nie)
A jeśli ogólnie to w pakiecie było B – 17.210.400 wzkm; tabor C – 22.086.000 wzkm. Na 4 lata.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Czw 20:15, 25 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Czw 20:54, 25 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
A może połączyć te średnio zapełniające się kierunki i faktycznie puścić tam mały autobus? Kleszczów-Brzeiznka-KSSE-OPEL-TESCO-Port (kieszeniowo)-Portowa-Pl. Piłsudskiego-Częstochowska-Pl. Piastów. Byłyby z głowy puste przejazdy 80 i 692.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Czw 21:06, 25 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Kwarek napisał: | Przesiadka na jeden/dwa przystanki do Opla/SSE oraz odwieczny, bezpośredni dojazd mieszkańców Brzezinki do centrum. Pierwsze jest bez sensu, bo skoro to jeden przystanek, to nic się nie stanie, jak autobus go podjedzie (...) | Szczerze nie poruszałem w moich rozważaniach kwestii protestów, bo tak było zawsze . Ostatecznie zawsze można to rozwiązać prostą sondą w stylu: wolisz to, co jest teraz, czy kursy z przesiadką ale 2x częściej. Mówię o zmianie, która da jakiś pozytyw danej trasie, nie tylko dodatkowy problem przesiadki.
Co do podjeżdżania busu jeszcze jeden przystanek - to można mnożyć w nieskończoność, a zazwyczaj dla konkretnej osoby kończy się w momemencie, gdy MÓJ przystanek zostanie obsłużony
Jeszcze co do problemu "ucieknie" etc. - akurat w takim przypadku, jak opisałem (tj linia Brzezinka-Waryniol), sprawa jest banalnie prosta - linia jest zintegrowana z linią Waryniol-Centrum i autobus nie rusza, póki nie dojedzie ta druga zintegrowana linia. Ofkoz w naszych warunkach to jest ciężkie do dopilnowania, ale jak się dopilnuje, to działa
Kwarek napisał: | Pasażerowie też mają pewne przyzwyczajenia i bezwładność. | i to jest najgorsze; )
Żeby nie było, nie upieram się przy powyższym przykładzie, bo tak naprawdę nie znam napełnień na tamtym odcinku. Chodzi mi raczej o zwrócenie uwagi na to, że wykorzystanie taboru A może spowodować, że za podobną kasę można coś usprawnić. Równie dobrze może to dotyczyć tylko gminy Rudziniec - zamiast wybrane 57 dojeżdżające do Kleszczowa, lepszy byłby mniejszy bus jeżdżący zawsze i dowożący do Brzezinki. I ten bus mógłby dzięki temu dojeżdżać dalej, np jakiegoś Bojszowa etc. To oznacza więcej pasażerów. I tak się nakręca. Po prostu taki tabor ma swoje miejsce.
Kwarek napisał: | A jeśli ogólnie to w pakiecie było B – 17.210.400 wzkm; tabor C – 22.086.000 wzkm. Na 4 lata. | Eee właśnie chodzi mi o wzkm jak podawany przy okazji dyskusji tramwajowej, na zasadzie tabor C 6zł, tabor B 4zł, tabor A np 2,50zł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 21:25, 25 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | A może połączyć te średnio zapełniające się kierunki i faktycznie puścić tam mały autobus? Kleszczów-Brzeiznka-KSSE-OPEL-TESCO-Port (kieszeniowo)-Portowa-Pl. Piłsudskiego-Częstochowska-Pl. Piastów. Byłyby z głowy puste przejazdy 80 i 692. | Nie wiem, czy to najlepszy pomysł. Raz trasa byłaby o ok. 3 km dłuższa, dwa przez korki na Portowej czas też jeszcze byłby dłuższy, trzy nie dałoby się np. dojechać do IV LO. Nie wiem, czy mieszkańcy Kleszczowa byliby z tego powodu zachwyceni. O ile linia SSE-Port-Kopernik jest fajna, to ta już niezbyt.
kaspric napisał: | Co do podjeżdżania busu jeszcze jeden przystanek - to można mnożyć w nieskończoność, a zazwyczaj dla konkretnej osoby kończy się w momemencie, gdy MÓJ przystanek zostanie obsłużony | Ale kończenie na jeden przystanek przed dużym generatorem ruchu jest bez sensu. To tak, jakby 840 skończyć na Opolskiej, a do Piastów pasażer miałby dojechać już innym autobusem.
Trzeba też uwzględniać stan istniejący, a tutaj każda tego typu zmiana może być odbierana jako pogorszenie. 280 jeździ prawie zawsze do Opla, 69x do Przemyskiej. I taki jest odbiór - linie jadą na SSE, nie na Waryńskiego. Ile to już razy widziałem na pętli na ludzi, którzy poza szczytem myśleli, że dojadą na Strefę, a potem dowiadywali się, że muszą iść na piechotę.
Cytat: | Równie dobrze może to dotyczyć tylko gminy Rudziniec - zamiast wybrane 57 dojeżdżające do Kleszczowa, lepszy byłby mniejszy bus jeżdżący zawsze i dowożący do Brzezinki. I ten bus mógłby dzięki temu dojeżdżać dalej, np jakiegoś Bojszowa etc. To oznacza więcej pasażerów. I tak się nakręca. Po prostu taki tabor ma swoje miejsce. | Ano. Tylko jest mały problem w postaci Logistyki w połowie drogi między Kleszczowem a Brzezinką i co i jak miałoby to obsługiwać.
Cytat: | Eee właśnie chodzi mi o wzkm jak podawany przy okazji dyskusji tramwajowej, na zasadzie tabor C 6zł, tabor B 4zł, tabor A np 2,50zł | Aha. W pakiecie 4,69 za B, 5,40 za C (+VAT). Co do A, to nie mam pojęcia, bo raz to chyba nie jest w KZK zbyt popularne, dwa 224 było chyba mocno przebite i poszło chyba za ponad 5 zł. Mikrobusy są poniżej 3 zł, ale to znowu chyba jest za małe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Czw 21:41, 25 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
^^ Kwarek, nie upieram się, jeżeli faktycznie dojeżdża dużo ludzi do strefy, to do strefy . Zawsze mi się wydawało, że ludzie nie jeżdżą tam specjalnie KM.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 21:47, 25 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Bo specjalnie nie jeżdżą. Ale mamy zachęcać do korzystania z komunikacji.
Nic nie napisałem też, co ile miałoby coś tam jeździć, bo sam nie wiem. Faktem jest, że jakiś dojazd choćby czymś małym na godziny 8:00-13:00 jest bardzo potrzebny, bo tak trzeba dreptać parę kilometrów z Waryńskiego (lub jak ma się szczęście i trafi na 280 tylko z Opla). To, że jakieś pomysły mi się nie podobają, nie znaczy, że są one mało praktyczne. Od tego są fachowcy.
PS. UM mógłby poszukać inwestora, który wykupiłby te kursy i byłoby po problemie.
"Bim bam. Następny przystanek Stare... Łabędy... S.S.E. Przejazd sponsoruje firma X". ;D
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Czw 21:57, 25 Lut 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 21:48, 25 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Dawno już tego odcinka (centrum-sse) nie pokonywałem autobusem, ale wieczorami 699 zawsze jeździło nabite ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Sob 21:55, 27 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Jechałem dzisiaj VanHoolem... muszę przyznać, że te budy są świetnie rozwiązane wewnątrz z przodu. Jest tam naprawdę sporo miejsca, szerokie przejście. Pojedyncze drzwi z przodu to też dobry pomysł - i tak kierowcy otwierają zawsze jedno skrzydło, a dzięki temu, że tu jest jedno, mamy więcej miejsca na nogi przy pierszym fotelu. Generalnie pozytyw i jak starsze busy, to niech kupują te VanHoole po faceliftingu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 14:13, 01 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Właśnie trasa 692 awaryjnie wydłużyła się o ~90 wzkm tygodniowo, czyli ~480 zł tygodniowo - objazd zamkniętej Drogi do Rzeczyc wymusił kończenie wszystkich kursów w Kleszczowie zamiast w Parku Logistycznym. Mam nadzieję, że KZK nic nie wytnie, żeby bilans wyszedł na 0...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Pon 14:14, 01 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 16:50, 22 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Informacje przetargowe.
KZK ogłosił przetarg na 850.
Wymagania: 2 CN >= 2010, 1 CN >= 2000, 2 BN >= 2000
(BN - krótki niskopodłogowy, CN - niskopodłogowiec 15 m lub 18 m)
Coś ostatnio podniosły się tu wymagania. Wcześniej 41, teraz 850. Ciekawe co będzie wycinane jak UM uzna, że za drogo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Pon 16:53, 22 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Jeśli o mnie chodzi 850 niech wycinają, w takiej formie, jak jest, to dubler kolei.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 16:58, 22 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Nie jest dublem kolei. To jest dojazd do M1, Plejady i Miechowic.
Poza tym chodziło mi bardziej o ogół, bo przetarg na pakiet także podniósł koszty komunikacji w Gliwicach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pon 17:54, 22 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Ciekawe, czy PKM wyrobi się na czas z przetargiem i dostawą nowych wozów, żeby wystartować w tych przetargach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|