|
|
Autor |
Wiadomość |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pią 13:49, 23 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Uchylę może rąbka tajemnicy, że w tym roku w Gliwicach może się pojawić aż 40 przegubów. 20 fabrycznie nowych (prawdopodobnie Solarisów) i 20 nowych-używanych (prawdopodobnie Scanii lub - mniej prawdopodobnie - Mercedesów).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 14:56, 23 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Fajnie, czyli widocznie Ikarusy się już samoistnie rozlatują. Byle tylko #4330 lub podobny "przeżył" jako zabytek.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Pią 14:57, 23 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Pią 15:03, 23 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
No to by było BARDZO pozytywne info . I cieszę się, że nie używane Solarki - jednak Urbino 2 generacji nie było tak dobrze wykonane i się już rozlatują. Scanie... wolałbym Merce
40 to bardzo dużo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pią 15:46, 23 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Z Mercami może być problem, bo PKM ma na oku takie jeżdżące na Majorce, a one nie mają zamontowanego ogrzewania. Dopiero mają się w PKMie dowiadywać, czy dałoby się je dobudować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Pią 17:26, 23 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
^^ ale na pewno mają klimę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Pią 21:52, 23 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
M966, czy te 20 autobusów używanych to liczba ostateczna? W Waszym materiale Szary mówił o tym, że na Majorce jest oferta 24 autobusów.
Swoją drogą orientuje się ktoś (np Kwarek ), czy z tych 50kilku Ikarusów jeżdżą wszystkie? Tj po dostawie 40 przegubów ile Ikarów zostałoby de facto w codziennym uzyciu?
PS dobry jest pomysł kupienia autobusów od JEDNEGO przewoźnika, gdyż wszystkie będą takie same.
edit: M966, jesteś w stanie podać jakieś przybliżone daty, kiedy ten przetarg na używki mógłby być i kiedy mogłby się pojawić w Gl?
edit: Citaro z Majorki [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Pią 22:08, 23 Kwi 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 22:18, 23 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
kaspric napisał: | Swoją drogą orientuje się ktoś (np Kwarek ), czy z tych 50kilku Ikarusów jeżdżą wszystkie? Tj po dostawie 40 przegubów ile Ikarów zostałoby de facto w codziennym uzyciu? | Jak jest w praktyce to nie wiem. Teoretycznie dziennie powinno wyjeżdżać ok. 88 przegubowców, w tym ok. 26 koniecznie niskopodłogowych. Plus minus 2-3, choć bardziej w stronę "minus" (możliwe łączenia między zadaniami, dane z WPK, z których korzystałem, mogą być też niedokładne).
Najprawdopodobniej na tą chwilę jeżdżą wszystkie sprawne. W zimie były problemy, bo podobno padło parę Solarisów, zabrakło sprawnych Ikarusów i parę razy za przeguby pojawiały się krótkie Ikarki. Czyli za dużych zapasów chyba w PKM-ie nie mają.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Pią 22:22, 23 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pią 22:25, 23 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi o ilość używek to jest to jest kwestia ceny. Jeśli trafiania sie tamsze, to będzie ich być może więcej. Ale może być też mniej, niż 20. Przetarg i dostawa najpewniej jeszcze w tym roku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Pią 23:43, 23 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
^^ podejrzewam, że skoro PKM ma coś "na oku", to przetarg będzie pod tę konkretną dostawę ustawiony, a warunki będą dogadane wcześniej.
@Kwarek: zapasy to pół biedy (zresztą Ikary i tak muszą trzymać np na mecze ), mi chodzi przede wszystkim o to, co jeździ planowo. Jeżeli w tym roku pojawi się 40 autobusów, to w taborze będzie 78 przegubowców niskopodłogowych+DABy. Zostanie 10 i bye bye Ikarusy na regularnych liniach
edit: nie ukrywam, że z puntu widzenia estetycznego wolałbym Merce, Citaro mają niestarzejącą się mordkę i po prostu pasowałyby imagem do naszej żółci . Ale jeśli te szwajcarskie Scanie to ten model [link widoczny dla zalogowanych] , to też się zdecydowanie nie obrażę .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Sob 11:08, 24 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 11:19, 24 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
kaspric napisał: | Jeżeli w tym roku pojawi się 40 autobusów, to w taborze będzie 78 przegubowców niskopodłogowych+DABy. Zostanie 10 i bye bye Ikarusy na regularnych liniach | Nie bye bye - 28+40 to 68 Dabów jest 15 czyli razem 83 i zostaje z 5 regularnych Ikarusów. (o ile KZK nie wytnie )
Byle był zabytek, reszta na żyletki!
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Sob 11:22, 24 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Sob 11:32, 24 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
^^ jak 28+40? licząc wg wiki mamy teraz 21 solarek + 2 many . czyli 23 + 15 + 40 = 78
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 11:34, 24 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
+ 5 "standardowych sosnowieckich przegubowców", Solarisów Urbino 15.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Sob 12:59, 24 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
^^ to się liczy jako tabor C?
Swoją drogą jeśli jedne i drugie autobusy okazałyby się godne zakupu (cenowo i jakościowo), to Szary powinien pójść do Frankiewicza, żeby rzucił kasę na wszystko. W końcu w kampanii wyborczej hasło "koniec Ikarusów w Gliwicach" brzmiałoby baardzo dobrze (+ artykuły np w GW, że PKM Gliwice jako pierwsze z dużych przewoźników KZK GOP pozbyło się Ikarusów), a jeśli zostanie ich na regularnych liniach choćby kilka, to już nie będzie takiego brzmienia .
Przyznam, że się podjarałem trochę, bo już szlag mnie z tymi Ikarusami trafia - wyglądają coraz gorzej, a od pół roku na liniach łabędzkich poza Ikarusami trafiają się jedynie czasami DABy. A tu taka niespodziewajka i pewnie w styczniu przyszłego roku trafienie na Ikarusa będzie po prostu pechem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 13:45, 24 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
kaspric napisał: | ^^ to się liczy jako tabor C? | W zależności jak się chce napisać przetarg. W Sosnowcu tylko to jest taborem C, w Gliwicach to nie jest niczym, a tak to zależy od widzimisię KZK.
Tak naprawdę to tak, "piętnastki" są taborem C, co właśnie prowadzi do takich patologii. Granica B/C jest na 12 metrach.
kaspric napisał: | Swoją drogą jeśli jedne i drugie autobusy okazałyby się godne zakupu (cenowo i jakościowo), to Szary powinien pójść do Frankiewicza, żeby rzucił kasę na wszystko. W końcu w kampanii wyborczej hasło "koniec Ikarusów w Gliwicach" brzmiałoby baardzo dobrze (+ artykuły np w GW, że PKM Gliwice jako pierwsze z dużych przewoźników KZK GOP pozbyło się Ikarusów), a jeśli zostanie ich na regularnych liniach choćby kilka, to już nie będzie takiego brzmienia .. | No, w sam raz na kampanię. Choć mi akcja "koniec Ikarusów w Gliwicach" się nie podoba. Lepsza jest "Ostatni Ikarus w Gliwicach", remont owego i zachowanie dla potomnych. TŚ mają swoją N-kę #1100 z doczepą, to czemu Gliwice miałyby nie mieć Ikarusa.
A na 32 to Ikarus pewnie jednak dalej będzie standardem.
EDIT:
Tak właściwie, to w Gliwicach 4 rodzaje pojazdów się kwalifikują w przyszłości na zabytki:
- jakiś przegubowy Ikarus z racji swojej powszechności i wrośnięcia w komunikacyjny krajobraz kraju.
- krótki Ikarus #3. Jak wyżej plus ze swojej wyjątkowości (bodajże jeden egzemplarz)
- jeden DAB krótki i przegubowy - te z serii oryginalnej (#100-#104 i #1,2,105-114) - przegubowe właściwie chyba tylko Gliwice mają, krótkie też są dość wyjątkowe. Szkoda, by coś takiego dało się oglądać potem już tylko na fotografiach.
[link widoczny dla zalogowanych]
Reszta modeli na razie nie podlega kryteriom zabytkowości i spokojnie może być kasowana.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Sob 13:51, 24 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Sob 13:58, 24 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
^^ zawsze jakiś Ikarus zostanie , chodzi o to, żeby jednak nie było ich na regularnych liniach. Mimo wszystko zabytkowy tramwaj to nie to samo, co zabytkowy autobus (począwszy od kopcenia). Niech jakiś muzealny pozostanie.
Co do 32 - już teraz niektóre DABy powinny zacząć pełnić dotychczasową rolę Ikarusów, czyli obsługiwania najbardziej ryzykownych linii (bo jednak nawet DAB ze zwalonym silnikiem jest dla pasażera dużo przyjemniejszy od Ikarusa z trzaskającymi oknami i wszystkim innym). Wydaje mi się, że powinny być wyznaczone 3-4 linie w całości wysokopodłogowe i takie, które na długich odcinkach są dublowane przez inne linie. Tak np 32 mogłyby obsługiwać DABy, a 126 i 197 niskopodłogówki, 710 DABy - 194 niska podłoga itd.
Zresztą nawet, jak na 32 póki co zostanie standardem Ikarus, wystarczy mi świadomość, że na 126 i 197 na 90% trafię na nowoczesny tabor
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Sob 14:02, 24 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|