Autor |
Wiadomość |
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 14:16, 24 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
kaspric napisał: | Wydaje mi się, że powinny być wyznaczone 3-4 linie w całości wysokopodłogowe i takie, które na długich odcinkach są dublowane przez inne linie. Tak np 32 mogłyby obsługiwać DABy, a 126 i 197 niskopodłogówki, 710 DABy - 194 niska podłoga itd.
Zresztą nawet, jak na 32 póki co zostanie standardem Ikarus, wystarczy mi świadomość, że na 126 i 197 na 90% trafię na nowoczesny tabor | Nie. Wysokopodłogowe powinny być nie całe linie (no dobra, 32. ), tylko na pewne zadania (szczytówki). Są takie zadania, że dziennie na przystanek trafiają 3-4 razy (np. 692 3 i 4) i to właśnie one powinny być obsługiwane gorszym taborem. Bo teraz mamy takie paranoje, że niskopodłogowiec jeździ na 58/2 (4 h dziennie), 8/2 (6 h) czy 617/4 (9 h) i stoi potem na zajezdni, a takie 699/3 (19,5 h, chyba najdłuższe przegubowe zadanie w PKM), 840/2 (19,5 h), 126/3 (19 h) robi Ikarus.
(numery wozów z WPK, mogą się nie zgadzać z rzeczywistymi)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Sob 14:26, 24 Kwi 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Sob 16:14, 24 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
kaspric napisał: | Wydaje mi się, że powinny być wyznaczone 3-4 linie w całości wysokopodłogowe i takie, które na długich odcinkach są dublowane przez inne linie. Tak np 32 mogłyby obsługiwać DABy, a 126 i 197 niskopodłogówki, 710 DABy - 194 niska podłoga itd. |
Ikarusy i inne wysokie można by teoretycznie puszczać tylko na szczytówki. Tzn. na 32 jeżdżą niskie, a wysoki na 932. Niskie na 59, wysokie na 60. Niskie na 186, wysokie na 178. Itd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qwe
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 12:34, 25 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Panowie, może najpierw niech przyjedzie te 40 przegubów CN ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wix
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Nie 21:40, 25 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
za WPK: w zajezdni w Gliwicah przeprowadzano próby funkcjonalności przyszłego dworca w Katowicach - czyli czy autobusy się mieszczą, czy jest im wygodnie, czy są problemy z jakimiś manewrami. próbę wykonanie na modelu w skali 1:1, tu jest fajny materiał filmowy z tego: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 11:25, 29 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Już wiadomo oficjalnie kto wygrał. Będziemy w Gliwicach mieli 20 nowych Solarisów.
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak zauważyłem, że autobusy w sam raz zmieszczą się w zakresie #80-#99. Potem będą problemy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Czw 11:31, 29 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Kibicowałem Solarkom i się cieszę . Tym bardziej, że - jak rozumiem - załapiemy się na tzw. wersję Urbino 3,5
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ellilamas
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Zatorze/Gwardii/Sikornik
|
Wysłany: Czw 12:06, 29 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Jak to cudeńko wygląda? Ta wersja 3,5?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Czw 12:28, 29 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Solaris 3.5, czyli trzecia generacja na zewnątrz...
ale wewnątrz już czwarta.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Czw 12:33, 29 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Drobne korekty - z zewnątrz praktycznie nic (inne lusterko np), wewnątrz inny sufit (inaczej rozwiązane oświetlenie) + bardziej designerska obudowa silnika. Jeśli chodzi o fotele na zdjęciu jest tylko pokazówka.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Kwarek, jak z drzwiami? Jest szansa na te jednoskrzysłówki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 14:37, 29 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
kaspric napisał: | Kwarek, jak z drzwiami? Jest szansa na te jednoskrzysłówki? | Sprawdziłem w SIWZ (i 24 do niego zmianach ) i jednoskrzydłowe mogą być tylko IV drzwi. Solaris ma w ogóle takie w swojej ofercie?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Czw 14:38, 29 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Czw 14:41, 29 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
^^ Chodzi o te jednoskrzydłówki [link widoczny dla zalogowanych] , które są wielkości drzwi 2-skrzydłowych. To miał być standard w U3,5
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 14:44, 29 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
I, II i III drzwi mogą być otwierane tylko do środka, czyli pewnie takich nie będzie.
Jakiś producent się nawet pytał, czy II-IV mogą być na zewnątrz. PKM zabronił (pytanie 31, [link widoczny dla zalogowanych]).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Czw 14:47, 29 Kwi 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ellilamas
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Zatorze/Gwardii/Sikornik
|
Wysłany: Czw 14:46, 29 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Pytanie laika - jakie to ma znaczenie ile skrzydeł mają drzwi?
Dwuskrzydłowe chyba szybciej się otwierają?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 14:48, 29 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Nie wiem, ale gdzieś czytałem, że z otwieranymi na zewnątrz podobno jest problem przy naszych krawężnikach na przystankach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ellilamas
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Zatorze/Gwardii/Sikornik
|
Wysłany: Czw 14:51, 29 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Bardzo możliwe. Kiedyś gdzieś jechałem takim busem z jednoskrzydłowymi drzwiami i strasznie się upie...ilem jakimś smarem z mechanizmu otwierającego ;]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ellilamas dnia Czw 14:52, 29 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|