|
|
Autor |
Wiadomość |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Czw 12:35, 27 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Nie wierzę, że 224 jest mniej rentowna, niż 202
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 12:42, 27 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Z tego co pamiętam, to 224 leci w cenie gdzieś 5 zł/wzkm. PKM monopolista.
Jeszcze zauważcie jak radykalnie spadła rentowność 692 po wydłużeniu do Brzezinki. Z 1.65 w 2008 na 2.52 w 2009. I to mimo wycięcia kursów i takiej samej sumarycznej liczby wozokilometrów! Nie jest to także tendencja ogólna, bo 57, 259 i 699 się poprawiło (od 30 do 60 gr), a 280 zostało bez zmian.
Wożenie powietrza przegubami do Brzezinki?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Czw 13:15, 27 Maj 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Czw 14:10, 27 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Ciekawe dane można z tego dokumentu wyciągnąć. Nie dość, że mniej ludne i mniejsze niż Gliwice Bytom i Zabrze płacą sporo większe pieniądze na KM, to jeszcze dopłacają ekstra sumy za niską dochodowość. Najbardziej niedochodowe linie są też w Sosnowcu, Będzinie i Dąbrowie Górniczej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Czw 14:30, 27 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
PS. Jeszcze jedna ciekawostka: w 2009 roku zapłaciliśmy w Gliwicach 45 tys. zł za same tylko zjazdy tramwajów do zajezdni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 14:32, 27 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Robię porównanie 2008 z 2009 dla Gliwic (na ile pozwolą mi dane) i zauważyłem jeszcze lepszą rzecz:
692 jest jedną z czterech linii w Gliwicach, która ma spadek rentowności większy niż 10 groszy/wzkm i linią o NAJWIĘKSZYM spadku w Gliwicach!!!
W kolejności: 692 (-0,87), 650 (-0,68 ) 870 (-0,41) i 850 (-0,31). Wydłużenie 692 do Brzezinki (i Kleszczowa) to jednak więcej niż paranoja.
Jak to jakoś sformatuję, to Wam wrzucę.
EDIT: Porównanie. [link widoczny dla zalogowanych]
Starałem się nie pomylić, ale musiałem połowę ręcznie przepisywać.
Dane z 2007/2008 to dane z rankingu linii, który kiedyś zdobył chyba OKOT (nie chce mi się szukać, ale powinno być na ich stronie), dane z 2009 z linku wyżej.
By wyliczyć wartości tylko dla Gliwic z roku 2008 wziąłem informacje o procencie linii z tego roku, co czasami jest bez sensu (np. 280).
Ogólnie widać ciekawy trend. Albo więcej ludzi jeździ, albo więcej biletów kupuje, albo jeszcze co innego. Bo większość linii notuje spadek strat. Wozokilometrów też trochę poleciało, ale koszty spadły bardziej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Czw 16:34, 27 Maj 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Czw 14:43, 27 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Ciekawe, czy utrata rentowności przez 870 i 850 to odpływ pasażerów np. do kolei?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 9:43, 28 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Jak informują "wtajemniczone źródła", planowane zmiany tramwajowe na 1, 3, 4, 5, 18 itp. w ostatniej chwili zostały wstrzymane.
[link widoczny dla zalogowanych]
(9 i 10 zostaje zmienione)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 13:10, 01 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Na 41 jednak firma Pawelec, nówki MA3 203 i Solbusy SM12.
[link widoczny dla zalogowanych]
PKS-owi się to przegranie 41 "należało" za 3 miesiące wysokopodłogowej Setry na 280. Teraz mają szansę na poprawną obsługę tej linii, może nawet autobusami zgodnymi z zapisanymi w przetargu z 2007.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Wto 13:15, 01 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 13:35, 01 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
MAZ niby nowy, a wygląda jak używka. Solbus też jednak brzydactwo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 13:52, 01 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
To mogą być używki na czas dostarczenia autobusów właściwych (szczególnie te dwa Solbusy). Raczej nie wyprodukuje się 4 autobusów w 2 miesiące, a tutaj jeszcze doszły perturbacje z odwołaniami. Pewnie niedługo dojadą tam nówki z jakiejś fabryki i dowiemy się, co ostatecznie będzie jeździć.
DODANO:
[link widoczny dla zalogowanych]
Wiadomo już: na 41 będą 4 nowe MAZ-y. Cena to 3,77 zł/wzkm. Z artykułu widać także, że ta firma ma duże szanse na dokonanie ekspansji kolejnymi 6 MAZ-ami, tym razem na teranie Zabrza i Rudy (pakiet 14, 92, 132, 184, 198, 199)
Wiadomo także, co będzie na 850: 2 nowe MAZy 107 (deskorolki) i starsze Solarisy. Ceny: 3,86 zł (tabor B) i 4,15 zł (tabor C).
Dla porównania - ceny z pakietów:
PKM Gliwice: 4,69 zł (tabor B) i 5,40 zł (tabor C).
PKM Katowice: 4,94 zł (tabor B) i 5,65 zł (tabor C)
Jak widać prywaciarze z MAZ-ami prawie o złotówkę tańsi.
Oj będą cięcia w Gliwicach w tym roku, oj będą. Takie ładne 1,5 mln "zysku" za 2009, a w przyszłym? "Stawki wzrosły"
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Wto 20:27, 01 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 14:39, 02 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Osobiście wolę dopłacić tę złotówkę, ale mieć jednak porządny autobus i solidnego przewoźnika, a nie za pół darmo pana z Pacanowa z jego MAZami.
Swoją drogą, w związku z MAZami na 41, może prezydent miasta powinien wystosować do pana Pawelca jakiś apel o to, żeby ten dostosował się do upowszechnianego w Gliwicach wzoru malowania wozów. Przewoźnikowi to chyba wszystko jedno, z jakim lakierem zamówi pojazd, a Gliwice szata graficzna Gliwic by zyskała.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Śro 14:41, 02 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qwe
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 17:44, 02 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
No i szykuje się nam piękny wysyp MA3ów, zachód jeździ polskimi autobusami, my jeździmy wschodnimi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 18:37, 02 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | Osobiście wolę dopłacić tę złotówkę, ale mieć jednak porządny autobus i solidnego przewoźnika, a nie za pół darmo pana z Pacanowa z jego MAZami. | Ty wolisz, ale przeciętny pasażer nie.
Patrząc na taki pakiet gliwicki, złotówka więcej na wozokilometrze oznacza kilka milionów więcej w skali gminy. Ponieważ gminy zawsze szukają oszczędności, to wiąże się to z ograniczaniem ilości kursów.
Już teraz po nowym przetargu ograniczono długość kursowania przegubowca na 624 (szumnie nazwane "zwiększeniem ilości kursów" w oficjalnym komunikacie) i nie zdziwię się, gdy w przyszłym roku dotacja miasta zamiast 17 mln wyniesie 20 mln. Bo "stawki wzrosły". W zeszłym roku wykonano 6,5 mln wozokilometrów autobusami. Zobacz do ilu taka złotówka by się zsumowała.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 19:25, 02 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
^^ Przeciętny pasażer tym bardziej będzie wolał Solarisy. A to dlatego, że przeciętny pasażer w ogóle nie ma pojęcia, że gmina za to płaci ekstra (wiem to z badań, ktore robiłem do magisterki). Przeciętny pasażer jest zdania, że komunikacja zbiorowa utrzymuje się tylko za bilety i chce za te bilety jak najwyższą jakość, a nie jakość łukaszenkowską.
Cytat: | Bo "stawki wzrosły". W zeszłym roku wykonano 6,5 mln wozokilometrów autobusami. Zobacz do ilu taka złotówka by się zsumowała. |
I to jest powód, żeby godzić się na byle jakość? Skoro gminy lekką ręką wydają po 8-14 zł za wzkm tramwaju, to 5-6 zł za Solarisa to i tak nie jest dużo. W Poznaniu czy Warszawie wzkm autobusu kosztuje nawet 8 zł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 20:00, 02 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | ^^ Przeciętny pasażer tym bardziej będzie wolał Solarisy. A to dlatego, że przeciętny pasażer w ogóle nie ma pojęcia, że gmina za to płaci ekstra (wiem to z badań, ktore robiłem do magisterki). Przeciętny pasażer jest zdania, że komunikacja zbiorowa utrzymuje się tylko za bilety i chce za te bilety jak najwyższą jakość, a nie jakość łukaszenkowską. | No wiem, przeciętny pasażer nawet nie odróżnia PKM od KZK.
Ale w związku z tym czy przeciętny pasażer w ogóle odróżnia MAZ-a od Solarisa? Może dla większości z nich każdy niskopodłogowy autobus to "śmierdzący Solaris Frankiewicza", jak to barwnie określa wiadoma grupa mieszkańców.
m966 napisał: | I to jest powód, żeby godzić się na byle jakość? Skoro gminy lekką ręką wydają po 8-14 zł za wzkm tramwaju, to 5-6 zł za Solarisa to i tak nie jest dużo. W Poznaniu czy Warszawie wzkm autobusu kosztuje nawet 8 zł. | Nie. To jest powód, dla którego gminy chcąc mieć porządną komunikację nie mogą tylko działać na zasadzie "byle taniej". (czyli np. wycinać kursy z 32, bo na linię idzie zbyt dużo pieniędzy) Z tego co pamiętam, to w GOP mamy najmniejsze wydatki na komunikację w stosunku na jednego mieszkańca, a i tak więcej się tnie, niż uruchamia.
Poza tym to jest też powód, dla którego tolerowanie monopolu PKM-ów nie jest korzystne dla systemu. Bo co jak co, ale nie wmówisz mi, że Ikarus za 5,50 jest dużo lepszy niż MAZ za 4,50 zł. (takie Katowice, choć w Gliwicach przez co najmniej pół roku także tak było i jeszcze kilka miesięcy będzie)
I nie pisz o tramwaju, bo już go nie mamy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Śro 20:01, 02 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|