|
|
Autor |
Wiadomość |
ziutek997
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grottgera
|
Wysłany: Śro 18:44, 28 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Informacja z pierwszej ręki co do zewnętrznego stanu pierwszego "nowego" Mercedesa mówi że wnętrze autobusu z wyglądu wcale nie jest w takim dobrym stanie. Nie będę pisał szczegółów bo tak przekazując z ust do ust mógłbym pokręcić Ale jak to określiła moja żona: "Jeśli nic z tym nie zrobią to trochę lipa". Sam nie widziałem przekazuję tylko relację "naocznego świadka"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Czw 15:42, 29 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Przekopiuję mój pomysł z innego forum. Komunikacja nocna w Gliwicach:
Mamy tutaj 6 linii (6 - fioletowy, 32 - brązowy, 57 - zielony, 194 - czerwony, 624 - czarny i 677 - niebieski). Wszystkie linie kursują po swoich normalnych, czyli dziennych trasach z trzema małymi wyjątkami: 194 wjeżdża na Sikornik, a 57 robi dwa nieduże wjazdy kieszeniowe (jeden przystanek wgłąb osiedla Obrońców Pokoju i dwa przystanki wgłąb osiedla Waryńskiego). Teoretycznie można by sobie te wjazdy darować, ale że są to duże osiedla, to warto ludziom skrócić o kilka minut spacer z przystanku.
Siatka połączeń zapewnia dojazd do wszystkich dzielnic i większości miast sąsiednich. Na najważniejszych odcinkach, jak w stronę Kopernika czy Sikornika/Trynku są dwie linie, co umożliwia dodatkowe zagęszczenie taktu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ziutek997
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grottgera
|
Wysłany: Czw 15:55, 29 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Innym pomysłem są dwie góra trzy specjalnie linie nocne, które okrążają Gliwice, zahaczając o wiele dzielnic. Ma to o tyle sens, że w nocy czas przejazdu nie jest taki istotny a przeloty miedzy końcowymi przystankami stosunkowo szybkie. Jednocześnie zbyt duża liczba nocnych kursów byłaby marnotrastwem. Więc kierowcom zostawałoby koczowanie na końcowych przystankach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 16:05, 29 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | Przekopiuję mój pomysł z innego forum. Komunikacja nocna w Gliwicach: | O, to mogę go skomentować.
Brakuje mi czegoś na kształt 186 (cała trasa, szczególnie dziura w okolicach Nowego Światu), i 197 w Sośnicy. Bojków - dziura (takie dawne 58 bis np.). Obrońców trochę także dziurawe, chyba nocne 699 byłoby lepsze.
No i to co cały czas opisuje - 57. Trasa równie przestarzała, jak T4.
Moim zdaniem 57 powinno przez cały dzień jeździć przez Łabędzką i Żabińskiego (i kończyć w Żernikach). Wiem, że to trochę subiektywne (przez topografię z tej linii korzystam od wielkiego święta), ale pozwala to polepszenie i uproszczenie systemu komunikacyjnego w Starych Gliwicach. Liczyłem to ostatnio i rozkładowo jest to strata 9 minut w obu kierunkach (5 w jedną i 4 w drugą). Niestety obecne rozkłady wykluczają taką możliwość bez wprowadzenia szóstego wozu. Jednak patrząc na bezsensowne 692 do Kleszczowa, to chyba dałoby się to jakoś wprowadzić.
Jeszcze dwie rzeczy. Opierasz schemat na obecnym (czyli przestarzałym ) systemie linii. Najlepiej byłoby najpierw przerobić linie dzienne, a nocnymi dopiero potem się zająć.
Druga rzecz odnośnie dyskusji o numeracji dzienna / nocna. Obecnie też mamy bajzel: 194 Zajezdnia - Leszczyny i 194 Zajezdnia - Trynek - Szczygłowice (nocka) oraz jeszcze bardziej widoczne: 617 Sikornik - Rokitnica i 617 Zajezdnia - Helenka (nocka) i to inną trasą.
ziutek997 napisał: | Innym pomysłem są dwie góra trzy specjalnie linie nocne, które okrążają Gliwice, zahaczając o wiele dzielnic. Ma to o tyle sens, że w nocy czas przejazdu nie jest taki istotny a przeloty miedzy końcowymi przystankami stosunkowo szybkie. Jednocześnie zbyt duża liczba nocnych kursów byłaby marnotrastwem. Więc kierowcom zostawałoby koczowanie na końcowych przystankach. | Głównym założeniem powyższego schematu było właśnie nie kombinowanie, tylko skorzystanie z istniejących linii.
(czytałem wątek. )
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Czw 17:01, 29 Lip 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 17:41, 29 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Wieści "zza granicy".
Wycofane wcześniej zmiany tramwajowe na zachodniej części sieci wchodzą jednak od 1.08:
T1 co 15 (wieczór, niedziela i sobota rano 30),
T3 co 15 (wieczór, niedziela i sobota rano 30),
T4 co 15 w robocze szkolne (30 w międzyszczycie. Po sobocie następne T4 we wrześniu),
T5 co 15, (wieczór i wolne rano 30),
T17 co 15 (wieczór i wolne 30),
T18 co 30. (przymiarka do usunięcia z mapy?)
T35 chyba znika z mapy. (albo jeszcze nie ma rozkładów)
Na stronie TŚ jeszcze nie ma obsad wypisanych, więc nie wiadomo gdzie będą jeździć składy (wcześniej bodajże miało być T3 i co drugie T5).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Czw 17:46, 29 Lip 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Czw 18:03, 29 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Kwarek napisał: | Brakuje mi czegoś na kształt 186 (cała trasa, szczególnie dziura w okolicach Nowego Światu), i 197 w Sośnicy. Bojków - dziura (takie dawne 58 bis np.). Obrońców trochę także dziurawe, chyba nocne 699 byłoby lepsze. |
1. Na Nowy Świat z Rynku da się w kilka minut dojść na piechotę. Autobus nie jest ci do tego potrzebny.
2. Zakładałem, że z przystanków mogą być kilku- czy dziesięciominutowe dojścia, dlatego słaba obsługa Obrońców Pokoju czy Sośnicy jest dopuszczalna.
3. W opcji jest jeszcze dopisanie do listy nocek 669, który oprócz Gierałtowic, skomunikowałby też nieco wschodni Bojków (może kursować w opcji przez Bojkowską, zamiast Pszczyńską).
Kwarek napisał: | eszcze dwie rzeczy. Opierasz schemat na obecnym (czyli przestarzałym ) systemie linii. |
Budowanie nowego schematu linii zacząłbym od zbudowania takiej głównej ramy. Wydaje mi się, że taka (jak na mapce) rama (ewnetualnie z drobnymi zmianami, jak ten twój pomysł z 57) byłaby w sam raz. Nie wszystkie gliwickie linie sa złe i do wyrzucenia. Na przykład 32 - moim zdaniem - jest fajnie pomyślana.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Czw 18:07, 29 Lip 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 18:13, 29 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | 1. Na Nowy Świat z Rynku da się w kilka minut dojść na piechotę. Autobus nie jest ci do tego potrzebny. | Tylko teraz tam jest nocny A4. Łatwiej jest dać coś, czego nie ma, niż zabrać coś, co jest.
m966 napisał: | Budowanie nowego schematu linii zacząłbym od zbudowania takiej głównej ramy. Wydaje mi się, że taka (jak na mapce) rama (ewnetualnie z drobnymi zmianami, jak ten twój pomysł z 57) byłaby w sam raz. Nie wszystkie gliwickie linie sa złe i do wyrzucenia. Na przykład 32 - moim zdaniem - jest fajnie pomyślana. | No tak, z 32 się zgadza. Bardziej chodziło mi tu takie linie, jak 6, 57, 80, 156, 617, 280. Czyli wszystkie linie jeżdżące co 30 (lub rzadziej) przez pół regionu. No i A4.
PS. Wix, odpowiedź poszła.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Czw 18:14, 29 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Czw 22:17, 29 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
O, fajnie, że tu to M966 dałeś, bo mogę z czystym sumieniem z** Twoją koncepcję
1. A teraz realnie - wyobraź sobie, że robisz taką koncepcję, a miasto mówi, że musisz jej ograniczyć ilość wzkm 2 razy. I co? Póki dasz linie jadące na każde osiedle, wygląda to w miarę ok, ale nikt takiej komunikacji nocnej mającej sens, czyli jadącej np co godzinę każda linia - nie sfinansuje, przynajmniej póki co się nie zanosi.
2. Po cholerę tyle dublowania? 3km 194 z 6 na Chorzowskiej, 677 - 2km dubla z 32, a potem 5km w lesie i przez pola... czasami się tego nie da uniknąć, ale tu aż się prosi o inny układ (który jak znajdę czas pokażę)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pią 0:08, 30 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
194 moĹźna obciÄ
Ä do pl. piastĂłw, a do Pyskowic nie da sie dojechaÄ inaczej, niĹź przez pola i lasy. CzÄstotliwoĹÄ teoretycznie mogĹaby byÄ dwugodzinna, bo dzieki dublom na najwaĹźniejszych kierunkach i tak bedzie geĹciej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Pią 5:49, 30 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
^ a przez Łabędy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pią 8:44, 30 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Jak miniesz Łabędy, to dalej też będziesz miał pola i lasy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Pią 9:19, 30 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Tak, ale tam nie masz wyjścia - dlatego też nie pisałem nic o trasie do Knurowa. Ale na wysokości Łabęd absolutnie masz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pią 9:39, 30 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Teoretycznie tak, ale chodziło o to, żeby nie kombinować. Inna sprawa, że zgadzam się z tobą, że 677 mogłoby po drodze (zarówno w nocy, jak i w dzień) zjeżdżać z Toszeckiej na osiedle Literatów i Kopernika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 21:57, 01 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Z cyklu "Made in KZK GOP"
Jak można się dowiedzieć z komunikatów, dziś (tj. 1.08.2010):
"W rozkładach jazdy linii nr: 32, 60, 126, 186 i 197 wprowadzone zostaną korekty niektórych godzin odjazdów."
Super. Oczywiście ktoś zaspał i na WWW nowych rozkładów... nie ma.
Z tego co pisano na WPK to nie są to duże zmiany... oprócz 186, które pod pozorem "korekty niektórych godzin odjazdów" przerzedzono w dni robocze na częstotliwość godzinną. Jak? Nie pytajcie, bo nie wiem. Pewnie dopiero jutro się rozkłady pojawią, choć ostatnio często się w niedziele wieczór zmieniały. Ludzie jeżdżący 186 do pracy na SSE i nie tylko na pewno już się cieszą.
Co do pozostałych linii, to z analizy zmienionych rozkładów 93 i 178 (nieopisanych w komunikacie ) można podejrzewać, że wracają na swoje stare trasy i rozkłady w Łabędach. Ale pewności nie mam.
KZK należy...
PS. Albo i rozkłady nie pojawią jak w wypadku 850, które na WWW dalej obsługuje Meteor.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Nie 22:19, 01 Sie 2010, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ellilamas
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Zatorze/Gwardii/Sikornik
|
Wysłany: Pon 7:01, 02 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Dziś 186 zrobiło mi niespodziankę i przyjechało 10 minut wcześniej, na szczęście coś mnie podkusiło dziś i poszedłem wcześniej na przystanek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|