Autor |
Wiadomość |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Czw 16:08, 09 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Miejsce na parking nie byłoby złe. Tam i tak będzie zawsze spory ruch. Natomiast istotnym byłoby, żeby taki parking był częścią kompleksu biurowego, który mógłby powstać od strony ulicy i niejako przysłonić ten parking.
Dodatkowo, tak sobie teraz pomyślałem, z tej pętli mogłyby odjeżdżać tramwaje (w najgorszym razie autobusy) w stronę Starego Miasta i Podium.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 16:54, 09 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Ale przecież sam dworzec wymusza ruch samochodowy bo trzeba jednak te ludziska jakoś na ten pociąg dowieźć... Zresztą tam już teraz jest parking który rzadko jest zapełniony (no chyba że mówimy o parkingu bezpłatnym)... Umieszczenie takiego parking z drugiej strony torów byłoby jednak niedogodne z punktu widzenia zmotoryzowanych...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Czw 19:34, 09 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
^^ ale planujemy na dzisiaj czy na 5-10 lat do przodu? Ten teren będzie miał równie dobre, a wręcz lepsze, połączenie z DTŚ, jak plac przed dworcem. Secundo, powinniśmy dąrzyć do ograniczenia ruchu na ulicach po południowej stronie torów, tercio to jest zbyt reprezentacyjne i zbyt małe miejsce na parking naziemny, zbyt duży procent zajmowałyby rampy. Parking dla budynku, który tam by powstał oczywiście, ale parking jako część systemu parkingowego w mieście absolutnie nie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gośc
Gość
|
Wysłany: Pon 18:56, 13 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Nie jestem inżynierem ani architektem, ale wydaje mi się, że można by zbudować parking podziemny pod starówką, lub parkiem Mickiewicza lub pod placem łączącym Lompy z G. Wałów, ostatecznie pod boiskiem V LO. Nie wiem czy taka inwestycja jest możliwa, ale sądzę, że była by wystarczająca dla ograniczenia ilości samochodów na starym mieście.
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Pon 19:23, 13 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Parking w okolicach starego miasta to byłaby oczywiście świetna sprawa, ale budowa parkingu pod ulicami to niestety raczej SciFi. Tu nie chodzi o kwestie konstrukcyjne, ale o całą infrastrukturę podziemną (kanalizacja, wod-kan, elektryka, tp). Niestety w takich miejscach na dzisiaj jest to ekonomicznie niewykonalne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ziutek997
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grottgera
|
Wysłany: Czw 15:53, 16 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Gośc napisał: | Nie jestem inżynierem ani architektem, ale wydaje mi się, że można by zbudować parking podziemny pod starówką, lub parkiem Mickiewicza lub pod placem łączącym Lompy z G. Wałów, ostatecznie pod boiskiem V LO. Nie wiem czy taka inwestycja jest możliwa, ale sądzę, że była by wystarczająca dla ograniczenia ilości samochodów na starym mieście. |
Pomysł wizjonerski - ale jednak zejdzmy na ziemię
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
michal
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 19:23, 16 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
niekoniecznie ... ostatnio byłem "po sasiedzku" w Wilnie - co prawda to jest stolica... ale istnieje tam kilka takich rozwiązań (dokładnie parkingów wzdłuż całego głównego deptaku i innych "bocznych" uliczek) no i zostało to wdrozone 2-3 lata temu. W takim Budapeszcie - sprawa metra wygląda bardzo podobnie - linia biegnie pod głównymi arteriami ruchu gdzie w świetle od ulicy do główki szyny jest 4 m. Wracając do głównego wątku - powinno cos zacząc sie robić w tym kierunku (własnie parkingi) bo dojazd do centrum i spokone zaparkowanie graniczy z cudem (a bedzie gorzej, bo dazymy do modelu europejskiego gdzie przypada ponad 700 samochodów na 1000 osób)... ale co zrobić gdy pojawiają sie plany likwidacji tramwajów ktore mogłyby byc zintegrowane z system P&R. Kompletnie nie potrafie tego zrozumiec, to jest po prostu paradoks i krótkowzroczność.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Czw 19:46, 16 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
No ale przecież gliwiczanie już wybrali, jak powiedział pewien mędrzec
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
michal
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 22:08, 16 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
tzn ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Czw 22:18, 16 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
No Wieczorek na spotkaniu stwierdził, że sądząc po liczbie samochodów w Gliwicach, gliwiczanie już wybrali, że wolą samochody niż komunikację publiczną ))
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wix
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Czw 23:33, 16 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Ciekawe co miał z logiki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Pią 18:01, 10 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
http://moto.onet.pl/1565671,1,drogi-wjazd-autem-do-centrum-miasta,artykul.html?node=2
Drogi wjazd autem do centrum miasta
Płatny wjazd do Śródmieścia i rozszerzanie strefy płatnego parkowania – takie restrykcje dla kierowców znalazły się w przyjętej wczoraj przez radnych strategii transportowej miasta Warszawy.
Będzie też więcej buspasów – pisze Krzysztof Śmietana w stołecznej „Gazecie Wyborczej”. Możliwość wprowadzenia opłat za wjazd do centrum wywołała największe emocje. Ratusz nie podaje żadnych terminów, ale na pewno nie stanie się to wcześniej niż za sześć lat.
- Dla wielu miast europejskich okazało się to dobrym sposobem, by zmniejszyć korki. Zniechęcono kierowców do wjazdu do zatłoczonego centrum – mówi prof. Wojciech Suchorzewski, główny autor strategii transportowej do 2015 r. i na kolejne lata. Takie rozwiązanie wprowadzono już m.in. w Londynie, Sztokholmie czy Mediolanie.
Zobacz także:
Będą nowe parkingi podziemne
Policja nie odholuje już samochodu
W strategii znalazło się jeszcze m.in. dalsze rozszerzanie płatnego parkowania, a także przeznaczenie niektórych ulic tylko dla pieszych, rowerzystów i autobusów. Wśród nich są np. Marszałkowska (od pl. Konstytucji do pl. Unii Lubelskiej) czy Świętokrzyska (od Marszałkowskiej do Nowego Światu). W wielu miejscach byłby wprowadzony tzw. ruch uspokojony (dopuszczalna prędkość 30 km na godz. - jak dziś na Krakowskim Przedmieściu), żeby m.in. bezpiecznie mogli się tam poruszać rowerzyści.
Więcej w „Gazecie Wyborczej”.
___________________________________
bardzo dobry pomysł! Osobiście wolałbym zamiast inwestowania w parkomaty inwestycję w bramki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pią 20:44, 10 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
A mnie się nie podoba. To już jednak ograniczanie wolności przemieszczania się. Głupie trochę. Tym bardziej, że Gliwice aż takich problemów z korkami póki co nie mają, a bramki tylko by sprawiły, że problem korków by się pojawił.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Robak
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Kopernik
|
Wysłany: Pią 20:47, 10 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Ja też uważam, że to nie jest bajka dla Gliwic. Jednak Wawa to nie Gliwice, nawet jeśli na naszych ulicach jest duże natłoczenie w godzinach szczytu. Dla Warszawy to dobra propozycja, lecz w Gliwicach odpowiednie będą parkomaty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Pią 21:03, 10 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Różnica między 1. płatnym parkowaniem a 2. płatnym wjazdem jest taka, że to pierwsze niekoniecznie musi doprowadzić do zmniejszenia ruchu. Ad2 sprawia, że nie opłaca się poruszać samochodem, zaś Ad1, że nie opłaca się parkować.
Gliwice za jakieś 5 lat będą w takiej sytuacji komunikacyjnej, w której będzie możliwe ominięcie centrum na każdym kierunku w ruchu międzydzielnicowym (nie mówię o obwodnicach autostradowych, ale o DTŚ + Obwodnicy Centrum + bypasy + ring Śliwki/Świętojańska), natomiast dalej w większości wypadków nie będzie to opłacalne pod względem odległości. Mając pełną alternatywę takie rozwiązanie absolutnie IMO byłoby możliwe.
Ale to i tak kwestia dalekiej przyszłości , po prostu uważam, że nad podobnymi sprawami powinno się zastanawiać.
PS z tego, co się orientuję, coś podobnego miał wprowadzić Kraków
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kaspric dnia Pią 21:04, 10 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|