Autor |
Wiadomość |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pon 11:17, 20 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Qwe napisał: | Warunek konieczny - oczywiście, że nie. Ale tylko dobrze przeprowadzony jeden projekt niosący za sobą reorganizację związanych ze sobą rzeczy (tak - uważam, że KM, płatne parkowanie i parkingi są związane ze sobą) mogą wieńczyć sukcesem i wyeliminować w jak największym stopniu przeciwników nieco kontrowersyjnego (bo przywykliśmy do "za darmo") wprowadzenia płatnego parkowania. Z chęcią poprę płatne parkowanie w centrum, kiedy zobaczę, że całą KM + infrastruktura w mieście postawi się w gotowości aby przejąć tych, którzy będą zmuszeni się przesiąść lub zaparkować nie-na-miejscach-na-których-powinni-stać-ludzie-chcący-załatwić-coś-w-mieście-na-krótką-chwilę.
Musimy zapewniać alternatywy na dobrym poziomie
pzdr |
Są w RM ludzie, którzy myślą dokładnie tak samo, jak ty:
[link widoczny dla zalogowanych] [od 5:43]
Kwarek napisał: | A kolejka chyba upadła, bo coś o niej za długo cicho (czyli jakby zapał w UM spadł) |
Z kolejką Frankiewicz czeka, cytuję, "aż KŚ nieco okrzepną". Generalnie powstanie KŚ daje, zdaniem prezydenta, dużą nadzieję, że ten projekt się uda zrealizować.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Pon 11:20, 20 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Pon 11:35, 20 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
^^ jeśli ten projekt miałoby się dać zrealizowąć, już powinny być prowadzone prace projektowe dla stacji w Sośnicy, na Koperniku i w Łabędach (!)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pon 11:40, 20 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
^^ Sam pisałeś, żeby nie oczekiwać zbyt wiele.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stachu
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 17:47, 20 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Przecież tej kolejki nie będzie. Miasto zamówiło analizę prawną, którą ostatecznie rozwiązała wątpliwości co do jej powstania. Połączenie kolejowe nie należy do gminy, tylko województwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
senet
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 21:41, 20 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
A SKM Warszawa? Tam urząd wojewódzki nic nie ma do powiedzenia. Tam mogą a u nas nie można?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pon 22:09, 20 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
stachu napisał: | Przecież tej kolejki nie będzie. Miasto zamówiło analizę prawną, którą ostatecznie rozwiązała wątpliwości co do jej powstania. Połączenie kolejowe nie należy do gminy, tylko województwa. |
Ale województwo nie mówi "nie".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Śro 15:45, 28 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Z trochę innej beczki, bo przypomniało mi się coś czytając ten artykuł
[link widoczny dla zalogowanych]
Osobiście byłbym za czymś innym, niż płatne parkowanie - a mianowicie wprowadzenie płatnej strefy wjazdu. Zanim uznacie to za Scifi - obecnie mamy sytuację taką, że nie ma infrastruktury przygotowanej do płatnego parkowania, więc trzeba ją zrobić tak samo, jak trzebaby zrobić bramki na wlotach do strefy. Natomiast ograniczenie wjazdu miałoby jeden podstawowy plus w stosunku do płatnego parkowania - ograniczałoby praktycznie do 0 przejazd tranzytowy przez centrum miasta (mówiąc również o tranzycie między dzielnicami). Dodatkowo taki system w prosty sposób wyłapuje "niechcianych", czyli można iść dalej z ograniczeniami np co do emisji spalin, tonażu czy np (jak w artykule wyżej) liczby osób w samochodzie (przykładowo 1 osoba - 2zł za przejazd przez bramkę, 2 osoby - 1zł, 3 - 0zł).
Taki system jak narazie jest wprowadzany w większych miastach europejskich, ale IMO w układzie gliwickim, gdzie ominięcie ścisłego centrum jest możliwe na każdym kierunku, coś takiego spokojnie możnaby zastosować. Co myślicie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 15:56, 28 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Za dużo minusów: przede wszystkim koszt budowy bramek na wszystkich wjazdach (których może być sporo), korki przy wjeździe do centrum, bramki jako zaburzenie urbanistyki miasta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Śro 17:15, 28 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Hm może fakt, chociaż myślałem raczej o wykorzystaniu SSM i kamer (w Sztokholmie system jest automatyczny, kamery i rejestracje ).
Właściwie to zacząłem o tym myśleć na podstawie innych przemyśleń. IMO system opłat, który chcą u nas wprowadzić, ma jeden zasadniczy błąd w założeniach.
Założeniem jest tylko zwiększenie rotacji miejsc parkingowych. System jest zrobiony tak, że płacąc za jakiś czas możemy w nim jeździć między miejscami do woli. Ergo - w ogóle nie myśli się o tym, że skłaniamy kierowców do jeżdżenia po centrum
Drugim założeniem powinno być skłonienie do korzystania z komunikacji publicznej. Tu niestety wszystko rozbija się o to, że w grę musiałyby wejść ustalenia z KZK GOP, a wiadomo ....
Jak bym to widział? Zmiana miejsca parkingowego w ramach jednej opłaty nie powinna być możliwa (a przynajmniej nie w zakresie jazdy kilometr dalej). Za to w opłacie za parking powinny być wliczone darmowe przejazdy KM w strefie. W praktyce KZK nie straci klientów, bo jeśli ktoś dojeżdża samochodem do centrum, to i tak nie jeździ autobusami. . Przy czym podobne zasady mogłyby być wprowadzone w przyszłości, jak system zacznie działać i będą znane jego efekty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 20:15, 28 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Elementem zachęty do korzystania z KM powinny być opłaty za parkingi. Powinny być na tyle wysokie (min. 150-200 zł/m-c) aby bardziej opłacało się zaparkować przed miastem (np. pod Auchanem albo Areną), a do centrum dojechać autobusem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Śro 20:35, 28 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
^^ to i tak będzie działać przy proponowanych obecnie opłatach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 13:27, 26 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Się porobiło:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak się zastanawiałem, czy do tego kroku dojdzie, czy nie. Jak widać doszło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Czw 13:56, 26 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Ten stary projekt zakłada bardzo promocyjne miesięczne opłaty za parkowanie: 120 i 80 zł. Moim zdaniem zbyt niskie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 17:44, 02 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Na stronach ZDM jest przetarg na ""Wykonanie dokumentacji i uzyskanie przyjęcia zgłoszenia robót budowlanych polegających na posadowieniu 89 sztuk parkomatów wraz z przyłączami zasilania energetycznego w Gliwicach"".
W dokumentacji można znaleźć mapkę oraz dokładne zdjęcia gdzie te parkomaty mogłyby powstać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ziutek997
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grottgera
|
Wysłany: Sob 12:10, 04 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Szkoda, że miasto nie decyduje się na elektroniczny system parkingowy. Przecież byłby on dużo prostszy niż w większych miastach, wystarczyłoby gdyby składał się tylko z kilku tablic. Wydajemy sporo na system sterowania sygnalizacją świetlną to myślę, że miasto udźwignęłoby również takie koszty a mielibyśmy w mieście coś przydatnego. Do komunikacji można wykorzystać łączność bezprzewodową którą szyci się miasto, a sercem systemu z powodzeniem mogłoby być to samo centrum kierowania ruchem co w przypadku świateł.
A się zagalopowałem w swoich marzeniach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|