|
|
Autor |
Wiadomość |
ellilamas
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Zatorze/Gwardii/Sikornik
|
Wysłany: Czw 10:09, 22 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
no to gratulacje za robienie chodnika "etapami"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
wix
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Czw 10:24, 22 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Dalej nie umiejo robić świateł. Strzela mnie, jak widzę jak bezmyślnie te światła programują. Ciekaw jestem czy to bezmyślność projektanta czy idiotyczne wymogi z ZDMu.
Wprost uwielbiam zieloną strzałkę zapalającą się jednocześnie ze światłem na przejciu dla pieszych i nakazywanie czekania ludziom po 30-60 sekund żeby przejść przez kawałek jezdni. Wrrrrr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 10:38, 22 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Chyba się jednak pomyliłem w jednym miejscu, dokładnie na przejściu dla pieszych przez jezdnię dodatkową, z części opisowej:
Cytat: | W grupie P15 realizowany jest stale sygnał zielony |
(PDF, w którym Kopiuj-Wklej nie działa...)
Ale przejście Wyszyńskiego - wysepka i wysepka - Strody będzie miało osobne odpalanie guzikami. Ciekawe czy będzie się dało tak wpaść z wciśnięciem obu przycisków, że na wysepce przestoi się cały cykl.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Czw 10:40, 22 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
wix
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Czw 11:31, 22 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
masz to na kompie?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wix dnia Czw 17:11, 22 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 12:06, 22 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Jest jeszcze na stronach ZDM, więc wrzucę tutaj linka, może komuś jeszcze się przyda.
[link widoczny dla zalogowanych] (7MB)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Czw 12:06, 22 Lis 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wix
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Czw 18:04, 22 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Po krótkiej analizie sądzę, że nie będzie tragedii. Nie bardzo wiem jak dynamiczne zmienianie długości faz wpływa na te rysunki, ale:
- Zielone do wejścia na wyspę przez prawoskręt w Dworcową powinno być dość długo, natomiast odstęp pomiędzy końcem tego zielonego a początkiem w poprzek Dworcowej oraz końcem w poprzek Dworcowej a początkiem zielonego przez prawoskręt powinien być w miarę równy. Czyli czas oczekiwania będzie podobny przy przechodzeniu w obie strony, chyba że się przejdzie na samym początku zielonego przez prawoskręt.
- Tam gdzie jest wieczna zielona strzałka przewidziany jest 100% czas zielonego na przejściu, więc nie powinno być tej głupoty, że nagle robi się zielone dla pieszych i zielona strzałka.
- Zielona strzałka wymieniona wyżej zapalać się będzie po 6 sekundach od zapalenia się zielonego na wprost ze Strzody w strone Zwycięstwa
- Przejście przez Strzody - zielone 8 sekund, zapali się tylko po naciśnieciu przycisku. Oznacza to, że tradycyjnie jak nie zdążymy na początek fazy to po 8 sekundach stoimy i czekamy, a auta Dworcową jadą i jadą, nawet do 27 sekund. Te 8 sekund nie obejmuje kolejnych 4 na zielony pulsujący
- To samo na przejściu przez Wyszyńskiego, z tym że 9 sekund i opóźnienie zapalenia się wynosi 5 sekund w stosunku do zielonego na Dworcowej - moim zdaniem idealnie pod koła samochodów skręcających w prawo
- Przejście przez miejsce z zieloną strzałką ma stały sygnał zielony
- Przejście przez Dworcową od strony Biedronki może zapalić się na długo. Nie wiem czy dobrze rozumiem sformułowanie "podtrzymany pasywnie", ale wyglada na to, że zapala się na początku lub do któregoś momentu fazy po naciśnieciu przycisku i pali się do końca fazy, nie krócej niż 8 sekund (czyli jak wciśniemy na 7 sekund przed końcem to już się nie zapali) - takie podejście rozumiem, jest propiesze. No ale na tym przejściu nie ma możliwości wjazdu pojazdów skręcających w prawo. I pewnie dlatego oba równoległe do Dworcowej są krótkie, bo na 95% chodzi tu o "bezpieczeństwo" pieszych.
- sygnalizator przez prawoskręt coś ma dziwnego. To samo ma sygnalizator przez Dworcową do wyspy. Z opisu wynika, że należy nacisnąć przycisk na 30-40 sekund przed przejściem a potem już nie zadziała. Obstawiam tutaj pomyłkę w dokumentacji i zamianę grupy K6 i K8. Inaczej to nie ma sensu zupełnie. Generalnie czas na przejście przez prawoskręt - 4 sekundy, przez Dworcową 10s. Na prawoskręcie również zielone powinno palić się długo, do kilkudziesięciu sekund. Chyba że będzie gasnąć
Z ciekawostek, bo wcześniej tego nie wiedziałem - koordynacja skrzyżowań jest oparta o stałą długość cyklu, odpowiednio po 120, 100, 80 i 70 sekund. Obowiązywanie wg schematu:
I nieaktywna
II w dni powszednie od 6:30 do 9 i 14 do 17
III w powszednie 5-6:30, 17-20; soboty i niedziele 5-20
IV codziennie 20-23
Skrzyżowanie nadrzędne dla systemy to Pszczyńska-Nowy Świat itp.
Sorry za chaotyczną wypowiedź, ale przeglądałem dokumentację i pisałem co zauważyłem. Nie chce mi się tego sortować teraz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
almansur
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: .:gliwice:.
|
Wysłany: Nie 20:26, 02 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Czy ktoś z Was moi drodzy byłby w stanie wyjaśnić mi ideę pomysłu wybudowania wysepki na BGW na wysokości Bipro, na pasie lewoskrętu w kierunku dworca... nie jestem specjalistą w tematyce drogowej, ale jeżdżę tamtędy codziennie kilkakrotnie (często też przechodzę przez to skrzyżowanie w tym miejscu) i widzę co się dzieje w porannych i popołudniowych godzinach szczytu. Zmniejszanie "przepustowości" tego skrzyżowania to IMHO poroniony pomysł. Niech mnie ktoś oświeci:)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez almansur dnia Nie 20:30, 02 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 14:23, 20 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Chyba zaczyna się akcja "Remonty mostów w centrum". Jako pierwszy do remontu będzie most na Zwycięstwa.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Aha. Z mostu znikną tory tramwajowe!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Śro 14:24, 20 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
wix
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Pią 20:49, 12 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Odpalili pierwszą partię ledowych latarni na Pszczyńskiej. Efekt mnie zaskoczył - mega jasno, jak w dzień, światło równomierne a nie w plamach jak zawsze. Jedyny minus to barwa, to cieplejsze żółte światło bardziej mi przypada do gustu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 21:44, 12 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Ledowe latarnie? Nie wiedziałem, że takie się robi.
Ciekaw jestem jaką będą miały żywotność. Niebieskie diody (biała == niebieska w żółtym luminoforze) chyba po jakimś czasie się wypalają i tracą swoją jasność (na razie przetestowałem to tylko na chińskich lapkach choinkowych ). Zauważyłem też, że zielone sygnalizatory diodowe też jakby świeciły już nieco ciemniej, niż gdy były świeżo zainstalowane (z tego co kojarzę ten odcień zielonego daje ten sam związek, co w diodach niebieskich)
Ale fajna ciekawostka.
PS. Teraz wszystkie latarnie w mieście będą wymieniać z nowych na jeszcze nowsze. Ze słupami.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Pią 21:46, 12 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
wix
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Pią 22:22, 12 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Stoją gęściej niż stare a są mocniejsze. W sumie oszczędność energii pewnie będzie zauważalna, ale ciekaw jestem ile taka wymiana kosztuje
A słupy wymieniają, rzecz jasna. Inny rozstaw i pewnie milion innych powodów mają, żeby kasy więcej wydać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Sob 23:19, 13 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Zdaje się, że wszystkie główne ulice mają mieć takie oświetlenie. Na to jest jakieś dofinansowanie z UE?
PS Jeśli będzie takie oszczędne, to może zaczną włączać latarnie trochę wcześniej, niż godzinę po tym, jak robi się naprawdę ciemno
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Saleen
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gwardii/Wieczorka
|
Wysłany: Nie 7:49, 14 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
^^ Dokładnie, białe światło na głównych, a na pozostałych żółte.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 11:15, 14 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Kwarek napisał: | Ledowe latarnie? Nie wiedziałem, że takie się robi. | W Parku chorzowskim stoi już kilkaset latarń LED. W Chorzowie od 2009 roku montuje się je na ulicach, w Katowicach tez widziałem
Park
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ulice
Kwarek napisał: | Ciekaw jestem jaką będą miały żywotność. |
Odopiwiedź ze strony:
MZUiM Chorzów napisał: | Dlaczego jesteśmy „skazani” na LED?
Oczywistą zaletą jest znaczna energooszczędność, oraz żywotność sięgająca do 80.000 godzin. Niestety pomimo zaawansowanej technologii koszt opraw LED jest obecnie kilkakrotnie droższy od tradycyjnych, ale biorąc pod uwagę uzyskane długofalowe efekty w związku oszczędnością energii, efektywnością świecenia oraz żywotnością całkowity bilans i tak jest już obecnie korzystny. Nie jest to oczywiście regułą, ale przy zachowaniu wymaganych dla dróg parametrów świetlnych oprawy 150W można zastąpić mocą rzędu 60-80W z zastosowanie LED, a więc o połowę niższą. Oczywiście w każdym przypadku dobór źródeł światła wymaga przeanalizowania indywidualnego zapotrzebowania na światło. Oszczędności rzędu 35-45% można uznać za pewne. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mark40 dnia Nie 11:16, 14 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
ziutek997
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grottgera
|
Wysłany: Nie 13:05, 14 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Nie jestem w tych kwestiach biegły, ale wydaje mi się, że w ramach takiej inwestycji można do końca 2016 roku ubiegać się o białe certyfikaty. A to też niesie za sobą wymierne korzyści.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|