Autor |
Wiadomość |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Wto 23:24, 23 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
O właśnie to też jest w sumie ważna sprawa - czy Venit pokusi się o zaproponowanie czegoś w zamian Igla lub nawet ujednolicenia ogródków (w sumie w zamówieniu jest punkt o ogródkach).
Mam tutaj mieszane uczucia - z jednej strony Iglo formą totalnie nie pasuje do Rynku, z drugiej uważam, że dobrze by było zachować chociaż jedne ogródki "całoroczne", gdyż dają one poczucie, że Rynek "żyje" także w zimie (co potęgują też knajpki w podcieniach).
IMO ważne jest też usunięcie zieleńca od strony Plebańskiej - niestety optycznie pomniejsza on plac i sprawia, że przestrzeń za nim po prostu jest martwa (chętnie widziałbym knajpki w tych podcieniach koło Gwarka)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
OczeQ
Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z kątowni
|
Wysłany: Śro 12:18, 24 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
kaspric napisał: | IMO ważne jest też usunięcie zieleńca od strony Plebańskiej - niestety optycznie pomniejsza on plac i sprawia, że przestrzeń za nim po prostu jest martwa (chętnie widziałbym knajpki w tych podcieniach koło Gwarka) |
A ja bym racej zostawił...
Faktycznie, możnaby go trochę okroić, ucywilozowac (ładne zadbane krzaczki, trochę trawy); ale niech te 2 drzewa na krzyż bedą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Śro 13:26, 24 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
^^ ale ja nie mówię, że nie powinno być w ogóle zieleni, po prostu powinna wyglądać inaczej i nie w formie takich dużych kwietników, tylko, bardziej drzewko z ławką.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ziutek997
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grottgera
|
Wysłany: Śro 19:48, 24 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Super wiadomość - czekaałem na taką decyzję no i doczekałem się!
Cytat: | IMO właśnie najgorsze u nas jest to, że wszystko musi być zrobione na 100%. Efekt jest taki, że na przebudowy czeka się latami, bo nie wystarczy wyremontować chodnika, trzeba zrobić wszystko na 100%. Tak było z syfem na Zwycięstwa przez lata - o ile przecież wyładniała od roku, gdy pojawiły się nowe kosze i zaczęto o czystość po prostu dbać.
Tak mamy szansę, że odpicują kawałek w miarę szybko |
Racja że obecna polityka UM w dużej mierza na tym bazuje! Ale mnie to odpowiada! Tak już bywało z niejedną rzeczą! I spodziewam się też w najbliższych latach decyzji o zmianach organizacji ruchu w centrum i reorganizacji komunikacji miejskiej. Myślę że pewne różnego typu sygnały i zainteresowanie tamatem jest zajawką nadchodzacych zmian.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ziutek997 dnia Śro 19:49, 24 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ellilamas
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Zatorze/Gwardii/Sikornik
|
Wysłany: Czw 7:49, 25 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Ostatnio ktoś mi opowiadał, że Iglo stoi na rynku nielegalnie, miało to być formą zastępczą podczas remontu Gwarka, a potem właściciel ociągał się z demontażem i tak zostało. Ile w tym prawdy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
glewitz
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 522
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 15:13, 27 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
powiem szczerze, że mi się Iglo podoba. Tylko gdyby było wykonane z porządnych materiałów i bardziej zadbane... ale i tak jak dla mnie jest czymś interesującym, urozmaicającym Rynek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 16:48, 08 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Tak sobie pomyślałem dzisiaj, spacerując ul. Zwycięstwa, że zamiast czekać aż będzie można wyłączyć ją z ruchu, lepiej już dziś zrobić tam namiastkę deptaku a'la Pola Elizejskie. Wystarczy zwęzić jezdnię do niezbędnego minimum, a każdy chodnik poszerzyć o 1-1,5 m. Przy krawędzi zasadzić niewielkie (takie ok. 3-metrowe) drzewka, poustawiać donice itp. Dzięki temu ruch samochodów nadal będzie mógł się tam odbywać, ale piesi będą od niego dość radykalnie odizolowani, bo zamiast samochodów będzie im towarzyszyła ściana zieleni. Poza tym szeroki chodnik umożliwiałby ustawianie niewielkich ogródków piwnych, a pas zieleni uniemożliwiał parkowanie. Poszerzenia widziałbym tylko przed skrzyżowaniem z ul. Wyszyńskiego, gdzie trzeba by było zrobić prawoskręty pełniące jednocześnie funkcję zatoczek dla A4.
Przy okazji. Pola Elizejskie wyglądają tak:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ptaszor
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 17:38, 08 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
IMHO świetny pomysł. Zrobić 2x3.5m (takie chyba są minimalne wymagania dla pasów ruchu). Dodatkowo można by ostatni kawałek (od Dolnych Wałów) zawęzić do 1 pasa ruchu w kierunku rynku i wywalić postój taksówek na plac Inwalidów. Plus jakieś drakońskie ograniczenie prędkości czy nawet ustawić strefę zamieszkania. Jednocześnie utrzymać zakaz parkowania (choć to załatwi strefa zamieszkania) zostawiając możliwość parkowania na wszystkich uliczkach odchodzących (bo na razie przecie alternatywy nie ma). I co najlepsze to można zrobić dosyć szybko i stosunkowo niewielkim kosztem. Zdaje się jednak, że wymaga to eksmisji torów ze Zwyciestwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 17:58, 08 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
ptaszor napisał: | IMHO świetny pomysł. Zrobić 2x3.5m (takie chyba są minimalne wymagania dla pasów ruchu). |
Minimalne są zależne od klasy drogi. Dla Zwycięstwa to będzie albo 2x3 m albo nawet 2x2,75 m.
ptaszor napisał: | Zdaje się jednak, że wymaga to eksmisji torów ze Zwyciestwa. |
Teoretycznie tory w niczym nie przeszkadzają. Samochody i tak już obecnie po nich jeżdżą. A skoro ma być drastyczne ograniczenie prędkości, to tym bardziej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ptaszor
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 19:10, 08 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | Minimalne są zależne od klasy drogi. Dla Zwycięstwa to będzie albo 2x3 m albo nawet 2x2,75 m. |
A wiesz może (z ciekawości) ile ma Zwycięstwa? Zarówno jazdnia jak i ile jest pomiędzy budynkami? Ile by zostało gdyby zrobić na większości 2x3m?
m966 napisał: | Teoretycznie tory w niczym nie przeszkadzają. Samochody i tak już obecnie po nich jeżdżą. A skoro ma być drastyczne ograniczenie prędkości, to tym bardziej. |
IMHO przeszkadzają. To ograniczenie prędkości bym proponował dopiero od Dolnych Wałów. Tak długo jak reszta Zwycięstwa ma ważną rolę komunikacyjną (trakt JP2->DW->Zwyciąstwa->dworzec) tak długo musi być maksymalnie przejezdna. W druga stronę bym proponwał puścić główny ruch przez DW->plac Mickiewicza->GW->JP2. Zawężenie odcinku przy Rynku pewnie nakłoni kierowców do tej trasy jeżeli DW zostanie wyremontowana (szczególnie przejazd już na placu Mickiewicza... tam masakra jest teraz).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Wto 19:44, 08 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
To niestety Mieszko wcale nie byłyby takie małe nakłądy finansowe, obawiam się, że żal kasy.
Lepszym rozwiązaniem byłoby raczej zamknięcie ruchu w niektórych godzinach, np w lato w weekendy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 19:46, 08 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
ptaszor napisał: | A wiesz może (z ciekawości) ile ma Zwycięstwa? Zarówno jazdnia jak i ile jest pomiędzy budynkami? Ile by zostało gdyby zrobić na większości 2x3m? |
Cały prześwit ma 11 albo 13 m.
kaspric napisał: | To niestety Mieszko wcale nie byłyby takie małe nakłądy finansowe, obawiam się, że żal kasy.
Lepszym rozwiązaniem byłoby raczej zamknięcie ruchu w niektórych godzinach, np w lato w weekendy. |
Nakłady spore, ale miasto przecież i tak przymierza się do generalnego remontu chodników na Zwycięstwa. Grunt to zrobić to już tak docelowo. A po ewentualnym wyłączeniu Zwycięstwa wybrukowałoby się już tylko samą jezdnię.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Wto 19:48, 08 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Wto 19:54, 08 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | Nakłady spore, ale miasto przecież i tak przymierza się do generalnego remontu chodników na Zwycięstwa. Grunt to zrobić to już tak docelowo. A po ewentualnym wyłączeniu Zwycięstwa wybrukowałoby się już tylko samą jezdnię. |
Sęk w tym, że przy zwężeniu jezdni byłby teraz poważny problem choćby z kanalizacją, która leci po obwodzie jezdni, a to byłyby poważne koszty.
Natomiast są rzeczy, które można zrobić od razu, np zakaz parkowania na chodniku (może jest, ale nieegzekwowany)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 19:56, 08 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
kaspric napisał: | Natomiast są rzeczy, które można zrobić od razu, np zakaz parkowania na chodniku (może jest, ale nieegzekwowany) |
Jest egzekwowany. Chodzą patrole SM. Tyle tylko, że to niewiele daje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Wto 20:09, 08 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
^^ jakby chodziły jak na Dolnych Wałów to wtedy byłby egzekwowany
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|