Autor |
Wiadomość |
proso2
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 7:09, 10 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Robak napisał: | ... udrożnić nieco miasto i sprawić, że za jakiś czas rowerem relatywnie szybciej (legalnie) dojedziemy z punkt A do B jezdniami |
Mało która jezdnia ma ograniczenie znakami B-9 "zakaz wjazdu rowerów", a co najmniej kilka dróg ma pod znakami B-1 "zakaz ruchu w obu kierunkach" tabliczki T-22 "nie dotyczy rowerów". Uważam, że warunek szybszej i legalnej jazdy rowerem jest spełniony od dawna. Problemem od zawsze jest bezpieczeństwo tych jazd. Obserwuję od dawna rowerzystów i niezależnie od przepisów, które tego zabraniają, większość rowerzystów jeździ po chodnikach i po przejściach dla pieszych. Niewątpliwie należy uzdrowić sytuację i wykonać te kilka brakujących znaków między Strzody a Akademicką, ale trzeba sobie zdawać sprawę, że tego typu błędów ZDM popełnił wiele.
Ostatnio jechałem do Pyskowic. Po drodze są 2 przejazdy dla rowerzystów koło leśniczówki w Lesie Łabędzkim i parkingu w Czechowicach. Oba nieoznakowane znakami D-6a, ani też znakami A-24. Zupełna beztroska ZDM o bezpieczeństwo rowerzystów.
Inny przykład. Na Kazimierza Wielkiego jest modernizowany chodnik. Znów ktoś z ZDM bezmyślnie usiłuje "uimilić" rowerzystom życie, zamiast szerokiego chodnika z płytkami betonowymi oddzielonego od jezdni trawnikiem, wykonywany jest węższy chodnik z paskudną fazowaną kostką betonową, sąsiadujący z miejscami postojowymi dla samochodów, a przy skrzyżowaniu z Zygmunta Starego ścieżka urywa się jakimś ząbkiem, bez połączenia jej z istniejącym przejazdem dla rowerzystów. Zastanawia mnie, czy w ZDM w ogóle pracuje ktoś, kto stosuje tzw. dobrą praktykę inżynierską i nie robi durnoty za durnotą.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez proso2 dnia Sob 11:32, 14 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
proso2
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 22:56, 10 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Robak napisał: | Wnet powinna się pojawić malutka 'furtka' dla rowerzystów jadących ul. Strzody, którzy będą mogli legalnie wjechać na wprost na Akademicką (za sprawą ŚIR można na niej jeździć rowerami). |
Przypomniało mi się, że miałem zakończyć audyt Akademickiej i Slodowskiej-Curie. Zapraszam na [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Saleen
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 982
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gwardii/Wieczorka
|
Wysłany: Nie 19:28, 15 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Co prawda nie u nas, ale efekt ścieżki dość podobny.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
proso2
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 9:31, 06 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Wzdłuż ul. Mickiewicza powstała atrapa pasa ruchu dla rowerów na drodze, która dotychczas służyła pieszym, a także jest drogą dojazdową dla samochodów do domów znajdujących się przy tej drodze. Szczegóły można znaleźć pod adresem [link widoczny dla zalogowanych]
Jestem ciekaw, kiedy ZDM zacznie prezentować jakiś przyzwoity poziom i zamiast atrap ścieżek rowerowych zrobi coś z prawdziwego zdarzenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Saleen
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 982
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gwardii/Wieczorka
|
Wysłany: Pon 9:37, 06 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Ta cała alejka domaga sie juz od wielu lat calkowitej naprawy.
Bo to co jest teraz to i dla pieszych jak i rowerzystow bezpieczne nie jest zwlaszcza po deszczu.
Ale trzeba przyznac ze jest to jedna z ciekawszych alejek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
proso2
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 9:04, 08 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
W imieniu osoby podpisanej poniżej pozwolę sobie na zamieszczenie informacji o zebraniu organizacyjnych Gliwickiego Zespołu Rowerowego:
Cytat: | Zapraszam na spotkanie organizacyjne gliwickiego zespołu rowerowego
15 listopada - czwartek - godzina 17.00
CEL: powołanie pozarządowego zespołu rowerowego w Gliwicach dla współdziałania z miastem w zakresie szeroko pojętej polityki rowerowej w mieście
CEL SPOTKANIA:
1. określenie konkretnych działań w zakresie polityki rowerowej
2. określenie organizacyjnych ram działania samego zespołu
3. zebranie przedstawicieli organizacji zainteresowanych tematyką rowerową
Zainteresowane osoby proszę o kontakt wraz z nr telefonu i adresem e-mail
Radosław Truś |
Więcej szczegółów pod adresem [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
migdalowa_pralinka
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 15:18, 29 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie o ścieżkach, ale o rowerach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ellilamas
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Zatorze/Gwardii/Sikornik
|
Wysłany: Pią 8:53, 30 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Dość lakoniczna uchwała
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
proso2
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 13:04, 30 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Nie czytaliście uważnie. W poprawce do statutu ZDM jest obarczenie go budową infrastruktury rowerowej. Dotychczas nowe ścieżki robił Wydział Inwestycji, a utrzymanie istniejących było rozbite między ZDM i MZUK. I tak jeszcze siłą rozpędu koncepcję infrastruktury rowerowej ma zlecać Wydział Inwestycji, podobno jeszcze w grudniu tego roku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
k.kowalski
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stare Gliwice
|
Wysłany: Nie 17:36, 03 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
proso2
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 23:03, 03 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Najprościej zobaczyć to na [link widoczny dla zalogowanych]
A plany są ambitne:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez proso2 dnia Nie 23:07, 03 Lut 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
proso2
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 23:08, 03 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Ściezki rowerowe prowadzące zygzakiem po chodnikach, to nie tylko polska zmora: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ziutek997
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grottgera
|
Wysłany: Pon 16:51, 04 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Powyższy przykład faktycznie jest idealny, od dawna zastanawiam się czemu przynajmniej cześci ścieżek rowerowych nie robi się w ten sposób. To jest rewelacyjne rozwiązanie. Prowadzenie ścieżki na chodniku często jest bzdurne. Mamy slalom po między koszami, latarniami, przystankami... jakby tego było mało co chwilę podjazdy do posesji i skrzyżowania z drogami poprzecznymi. Dla rowerzysty dla którego liczy się nie tylko sam fakt jazdy, ale również czas przejazdu to jest po prostu koszmar.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ziutek997 dnia Pon 16:52, 04 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
proso2
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 8:19, 05 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Sprawa jest prosta. Pasy dla rowerzystów na jezdni są droższe, niż pasy na chodniku. Na chodniku wystarczy "oszczędnościowo" jeden pas, a na jezdni muszą być dwa. Drogowcy nauczyli się robić z pasa drogowego śmietnik poprzetykany parkingami, zatokami z wiatami przystankowymi, drzewkami, kioskami i różnymi słupami. Łatwiej im zrobić między tym slalom dla rowerzystów, niż zrobić rzeczywisty porządek i poszerzyć jezdnię o pasy dla rowerzystów. A rowerzyści rzadko kiedy potrafią przypilnować, żeby im nie budowano toru przeszkód zamiast drogi dla rowerów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ziutek997
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grottgera
|
Wysłany: Wto 18:44, 05 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
A niektóre ulice sa na tyle szerokie że łatwo byłoby wydzielić na nich ścieżki rowerowe. Dotyczy to również wielu jednokierunków ulic w centrum miasta. Nie rozumiem czemu nie korzysta się z tak oczywistych rozwiązań...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|