|
|
Autor |
Wiadomość |
Monarchi
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 23:26, 27 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
To mi się układa.
W 2007 była uchwała o przejęciu 6 % TŚ jeżeli skarb państwa je oda nieodpłatnie i wygląda na to że to doszło do skutku.
Bardzo dobrze jest zorganizowane wyszukiwanie informacji na [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pią 23:45, 27 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Monarchi napisał: | To w jaki sposób Franio chce je likwidować ? |
Najprościej poprzez wstrzymanie dotacji do przewozów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Monarchi
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 14:01, 08 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Czy prywatni przewożnicy którzy wożą ludzi busami w miescie ,pomiędzy miastami ,między państwami otzymują dotacje ?
a taksówkarze ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ziutek997
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grottgera
|
Wysłany: Wto 15:32, 10 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Niemniej jednak komunikacja miejska powinna być dotowana! Wzorem innych rozwiniętych państw!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ellilamas
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice - Zatorze/Gwardii/Sikornik
|
Wysłany: Wto 11:19, 13 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Dziś zostanie zawarta umowa o realizacji wspólnego Projektu „Śląska Karta Usług Publicznych”. W spotkaniu wezmą udział przedstawiciele KZK GOP i 19 gmin członkowskich, oraz miast Tychów i Jaworzna. Śląska Karta Usług Publicznych jest nowoczesnym środkiem płatniczym, pozwalającym na bezgotówkowe dokonywanie opłat za usługi publiczne, m.in. usługi gminne, kulturalne, rekreacyjno – sportowe, komunikacyjne, parkingowe. Karta pełnić będzie również funkcję identyfikacyjną oraz nośnika certyfikatu podpisu elektronicznego. Ma zacząć funkcjonowac za 3 lata.Wartość projektu to ponad 100 mln zł. Związek liczy na 78,5 mln zł dotacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
megaziom
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 953
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 13:53, 27 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Zarząd województwa podpisał umowę na dofinansowanie Śląskiej Karty Usług Publicznych. |
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 18:39, 07 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
(Dyskusja przeniesiona z innego wątku, by tam nie zaciemniać) Robak napisał: | Możesz szerzej opisać o czym mowa? W informacjach przetargowych znalazłeś taki opis działania systemu czy wzorujesz się na już istniejących? Co masz na myśli pisząc, że trzeba będzie podwójnie kasować karty? | W informacjach przetargowych. Na stronie KZK ([link widoczny dla zalogowanych]) jest ZIP z załącznikami do przetargu, w którym jest załącznik 6 ze szczegółowym opisem.
I tak "podwójne kasowanie", czyli kasowanie przy wejściu i wyjściu jest opisane tutaj na str 152.
Cytat: | Wprowadzany system powinien doprowadzić do uszczegółowienia rozliczeń między
organizatorem komunikacji zbiorowej, a poszczególnymi gminami zamawiającymi usługi.
System powinien wspierać model „Check In – Check Out" korzystania z elektronicznej karty
zarówno w przypadku jednorazowych przejazdów, jak i przejazdów realizowanych w oparciu
o bilety okresowe. Pasażer, wsiadając do środków komunikacji zbiorowej, musi zarejestrować
ten fakt w systemie poprzez przyłożenie karty do czytnika (Moduł do pobierania opłat).
Operacja taka musi zostać powtórzona w momencie wysiadania. System powinien gromadzić
następujące dane:
zrealizowane transakcje z wykorzystaniem elektronicznej portmonetki w celu opłaty za
przejazd środkiem komunikacji zbiorowej,
zarejestrowanie w poszczególnych pojazdach „bilety okresowe‖ i „bilety ulgowe‖.
Na każdy przejazd powinna być dostępna informacja o odcinku, na którym nastąpiło
zarejestrowanie (zakup biletu) oraz o odcinku, na którym nastąpiło wyrejestrowanie
(przygotowanie do opuszczenia pojazdu). Takie dane są wystarczające do uszczegółowienia
informacji o napełnieniu pojazdów i sposobie poruszania się mieszkańców posiadających
uprawnienia do przejazdów ulgowych. |
Dodatkowo zostało to przynajmniej połowicznie potwierdzone w odpowiedzi na jedno z pytań oferentów ([link widoczny dla zalogowanych], strona 11, pytanie 20)
Cytat: | Pytanie 20
Załącznik nr 6 pkt. 3.1. str. 24 - „po przyłożeniu karty do czytnika przy wyjeździe z parkingu
nastąpi sprawdzenie, czy po rozpoczęciu parkowania miał miejsce przejazd środkami
komunikacji miejskiej,” - proszę wskazać na podstawie jakich danych następuje weryfikacja
przejazdu środkami komunikacji miejskiej w przypadku zastosowania biletów okresowych?
Odpowiedź na pytanie 20:
W przestrzeni układu elektronicznego przeznaczonej na aplikacje #3 (karty ŚKUP) powinny
znajdować się zapisy dotyczące nie tylko zakodowanych na karcie ŚKUP kontraktów okresowych
(biletów), ale również dane dotyczące kilku ostatnich transakcji (nawet tych z wartością 0 zł).
Posiadacze biletów okresowych uprawniających do przejazdu środkami komunikacji miejskiej
będą musieli za pomocą karty ŚKUP zarejestrować co najmniej fakt wejścia do pojazdu (tzw.
Check In). Każde przyłożenie karty do modułu w pojeździe powinno być odnotowane zarówno w
systemie ŚKUP, jak i na karcie ŚKUP (w przestrzeni zarezerwowanej na aplikację #3).
Funkcjonalność ta jest opisana w punkcie „Zmiana modelu biznesowego” na stronie 152
załącznika nr 6 do SIWZ. Dane pozyskane w sposób przedstawiony powyżej pozwolą na
dokonanie weryfikacji, o którą pyta Wykonawca. |
Co do ulg:
wspominany załącznik 6, str 23
Cytat: | osoby uprawnione do przejazdów bezpłatnych będą musiały posiadać kartę z
zakodowanym tytułem do ulgi 100%. |
To jeszcze komentarz.
Dla mnie te dwie sprawy są ewidentnym przykładem na to, że ta karta nie ma wcale ułatwić życia pasażerom, jak to się pięknie w mediach mówi. Ona ma ułatwić życie urzędnikom w KZK oraz rozliczenia związku z gminami. Dla pasażera będzie to nawet bardziej uciążliwe, niż plik jednorazówek w portfelu. Już także nie będzie się dało dostać biletu w (prawie) każdym kiosku, bo potrzebny będzie specjalny sprzęt do obsługi karty.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Pią 18:57, 07 Sty 2011, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pią 22:32, 07 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Z doświadczeń rybnickich wiem, że można się do e-karty przyzwyczaić. W praktyce nawet nie trzeba jej wyjmować, bo logowanie działa i przez portfel i przez kurtkę. Wystarczy "przytulić się" do kasownika.
A korzyści dla użytkowników docelowo mają wykraczać daleko poza komunikację miejską.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Pią 22:35, 07 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
^^ gdzieś kiedyś była jakaś wypowiedź, że może to być tak zrobione, że system będzie automatycznie łapał kartę "w bramce", bez konieczności wyjmowania... ale już nie pamiętam gdzie i kiedy i kto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pią 22:43, 07 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Tak raczej nie może być zrobione, bo musisz zawsze wybrać, czy chcesz bilet pełny czy ulgowy. No chyba, że ta informacja też będzie zakodowana na karcie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 11:06, 08 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | Z doświadczeń rybnickich wiem, że można się do e-karty przyzwyczaić. | Do wszystkiego się można przyzwyczaić, ale czy nie lepiej robić mniej inwazyjne pomysły, do których nie trzeba się aż tak przyzwyczajać? Czy to, że inni mają bez sensu oznacza, że największa aglomeracja w tej części kraju także ma mieć to zrobione bez sensu?
m966 napisał: | A korzyści dla użytkowników docelowo mają wykraczać daleko poza komunikację miejską. | Oby się to nie skończyło "miało być pięknie, a wyszło jak zwykle", bo np. okaże się, że gdy to wszystko zostanie uruchomione, to taka karta będzie już po prostu... przestarzała.
Albo nie będzie czym jeździć, bo wszystkie pieniądze gmin pójdą na tę kartę.
kaspric napisał: | ^^ gdzieś kiedyś była jakaś wypowiedź, że może to być tak zrobione, że system będzie automatycznie łapał kartę "w bramce", bez konieczności wyjmowania... ale już nie pamiętam gdzie i kiedy i kto | To mógł być mój radosny pomysł z wykorzystaniem czegoś na kształt bramek z hipermarketów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Sob 15:18, 08 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Kwarek napisał: | Czy to, że inni mają bez sensu oznacza, że największa aglomeracja w tej części kraju także ma mieć to zrobione bez sensu? |
Nie uważam, żeby e-karta była bez sensu. Szczególnie w naszej aglomeracji, gdzie jest multum różnych organizatorów i lepiej mieć jedną kartę, niż X różnych biletów. A system podwójnego logowania służy temu, żeby dostarczyć organizatorom wiedzę na temat rzeczywistych potoków. Dodajmy, wiedzę dużo dokładniejszą, niż najlepsze nawet tradycyjne badania napełnień. Dzięki temu - w teorii - połączenia będą lepiej skomponowane, tabor bardziej przystający do warunków, dopłaty miejskie adekwatne do dochodowości linii, a rozliczenia pomiędzy organizatorami sprawiedliwsze.
m966 napisał: | Albo nie będzie czym jeździć, bo wszystkie pieniądze gmin pójdą na tę kartę. |
Z pieniędzy gmin na kartę idzie niewiele, bo większość środków jest z UE.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Sob 15:19, 08 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 15:54, 08 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | Nie uważam, żeby e-karta była bez sensu. Szczególnie w naszej aglomeracji, gdzie jest multum różnych organizatorów i lepiej mieć jedną kartę, niż X różnych biletów. | Bez sensu = z niektórymi założeniami niezbyt przyjaznymi dla pasażera. Za duży skrót myślowy zrobiłem. Oczywiście ja także jestem za wprowadzeniem takich rozwiązań, ale jak to mówią - diabeł tkwi w szczegółach.
m966 napisał: | Z pieniędzy gmin na kartę idzie niewiele, bo większość środków jest z UE. | Czy na późniejsze utrzymanie całego systemu także?
m966 napisał: | A system podwójnego logowania służy temu, żeby dostarczyć organizatorom wiedzę na temat rzeczywistych potoków. Dodajmy, wiedzę dużo dokładniejszą, niż najlepsze nawet tradycyjne badania napełnień. | Czy aby na pewno? I czy aby na pewno jest konieczny?
Pasażer to nie robot, który dokładnie wykonuje wszystkie, nawet najbzdurniejsze, polecenia.
Tak coś czuję, że pierwszą "optymalizacją" będzie właśnie nie kasowanie karty przy wyjściu. Jeśli ktoś nie będzie miał żadnej różnicy cenowej między tym, czy skasuje, czy nie, to kasować nie będzie. Gdyby miała zostać zachowana obecna taryfa, to dotknęłoby to wszystkich linii wewnątrzmiejskich oraz końcówki międzymiejskich w ramach jednego miasta (np. 32 z Piastów na Kopernik). Wtedy KZK z tej drogiej super-hiper karty zacząłby dostawać bzdurne wyniki, że np. pół Gliwic jedzie od pętli do pętli.
Drugi rzut optymalizacji może zafundować bardziej wojownicza część osób uprawnionych do przejazdów bezpłatnych. Bo skoro wcześniej jeździli bez niczego, to dlaczego teraz mają brać jakąś kartę, męczyć się z kasownikiem, skoro i tak nic nie płacą. I znowu, gdyby okazało się, że osób tak myślących jest większa ilość, to KZK zaczęłoby dostawać kolejne bzdurne dane, tym razem w teorii zmniejszające ilość pasażerów korzystających z autobusu. A wiadomo co to w KZK znaczy.
Ponieważ wyniki napełnień uzyskiwane z tego projektu mogą nie do końca pokrywać się z rzeczywistością, oraz dlatego, że KZK miewa czasem głupie pomysły, w pewnym momencie wpadł mi do głowy absurdalny pomysł, żeby specjalne karty wydawać także gapowiczom.
Tylko wtedy do organizatora będą spływać prawdziwe dane o ilości pasażerów w autobusach i tramwajach, a dodatkowo na bieżąco monitorując ten typ kart będzie w prosty sposób można sprawdzić, gdzie wysłać większe ilości kontrolerów, a gdzie można posyłać ich raz na rok.
Rewelacyjny pomysł, nie?
A gdyby tak na problem badania napełnień spojrzeć od innej strony. (Trochę to naciągam, ale ja tu tylko wymyślam. )
Podstawowym założeniem jest to, że jak ktoś gdzieś jedzie, to w większości wypadków kiedyś w to miejsce wraca. Czyli jadący do pracy człowiek wsiada do autobusu czy tramwaju, kasuje bilet i jedzie. W systemie zapisane jest że taka a taka karta skasowała się w takim a takim miejscu. Człowiek dojeżdża i wysiada, nie kasując jeszcze raz. Mija 8 godzin i człowiek wraca z pracy. Kasuje bilet i sobie jedzie. Wysiadając znowu nie kasuje biletu. Co mamy w systemie po nałożeniu tych danych na siebie? Dwa punkty początkowe?
Nie - początek i koniec w dwóch kierunkach. Wystarczy analizować nie tylko jeden przejazd, ale całokształt i bez kasowania przy wyjściu mamy prawie to samo, ale z dużo mniejszą uciążliwością dla pasażerów "okresowych".
Teraz tylko kilku fachowców do sprawdzenia, czy taki poziom dokładności KZK wystarcza, do dogrania szczegółów i czy autor tego pomysłu nie gada głupot z Księżyca i do wdrożenia.
Jeszcze jedno.
Cytat: | Dzięki temu - w teorii - połączenia będą lepiej skomponowane, tabor bardziej przystający do warunków, dopłaty miejskie adekwatne do dochodowości linii, a rozliczenia pomiędzy organizatorami sprawiedliwsze. |
Ale popatrz, co przeciętnego pasażera to obchodzi? Pracownicy organizacji zajmujących się komunikacją mają za to płacone. Pasażerom za podwójne kasowanie karty nikt nie będzie płacić. KZK te dane będie generować raz w roku, ludzie będę kasować prawie codziennie. W dodatku kogo jest więcej, pasażerów czy pracowników KZK? Pod czyje oczekiwania powinno być to ułożone?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Sob 16:24, 08 Sty 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Sob 16:26, 08 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Kwarek napisał: | Bez sensu = z niektórymi założeniami niezbyt przyjaznymi dla pasażera. Za duży skrót myślowy zrobiłem. Oczywiście ja także jestem za wprowadzeniem takich rozwiązań, ale jak to mówią - diabeł tkwi w szczegółach. |
Pewnych rzeczy się nie przeskoczy.
Kwarek napisał: | Czy na późniejsze utrzymanie całego systemu także? |
Nie sądzę, żeby utrzymanie e-karty było droższe, niż na przykład zatrudnianie rzeszy ankieterów do prowadzenia tradycyjnych badań napełnień.
Kwarek napisał: | Tak coś czuję, że pierwszą "optymalizacją" będzie właśnie nie kasowanie karty przy wyjściu. Jeśli ktoś nie będzie miał żadnej różnicy cenowej między tym, czy skasuje, czy nie, to kasować nie będzie. |
W przypadku biletów jednorazowych taka różnica za pewne będzie. Więc temat dotyczy tylko użytkowników miesięcznych. A informacje i tak mogą być pełne, bo ten użytkownik będzie musiał potem jeszcze wrócić do domu. Gdy na wejściu znów skasuje kartę, to będzie mniej więcej wiadomo, pomiędzy którymi przystankami podróżuje. To samo, gdy będzie się przesiadał. Kwestią jest tylko uwrażliwienie systemu na takie niuanse.
Kwarek napisał: | Drugi rzut optymalizacji może zafundować bardziej wojownicza część osób uprawnionych do przejazdów bezpłatnych. Bo skoro wcześniej jeździli bez niczego, to dlaczego teraz mają brać jakąś kartę, męczyć się z kasownikiem, skoro i tak nic nie płacą. |
W Rybniku emerytki, które jadą bez karty dostają mandaty za jazdę bez biletu. Dla jasności sytuacji można by zlikwidować przejazdy bezpłatne na rzecz ulgi 99%.
Kwarek napisał: | Ponieważ wyniki napełnień uzyskiwane z tego projektu mogą nie do końca pokrywać się z rzeczywistością, oraz dlatego, że KZK miewa czasem głupie pomysły, w pewnym momencie wpadł mi do głowy absurdalny pomysł, żeby specjalne karty wydawać także gapowiczom. |
Gapowicze to jest tylko 10% pasażerów. Aż tak wyników nie zafałszują.
Kwarek napisał: | Podstawowym założeniem jest to, że jak ktoś gdzieś jedzie, to w większości wypadków kiedyś w to miejsce wraca. Czyli jadący do pracy człowiek wsiada do autobusu czy tramwaju, kasuje bilet i jedzie. W systemie zapisane jest że taka a taka karta skasowała się w takim a takim miejscu. Człowiek dojeżdża i wysiada, nie kasując jeszcze raz. Mija 8 godzin i człowiek wraca z pracy. Kasuje bilet i sobie jedzie. Wysiadając znowu nie kasuje biletu. Co mamy w systemie po nałożeniu tych danych na siebie? Dwa punkty początkowe?
Nie - początek i koniec w dwóch kierunkach. Wystarczy analizować nie tylko jeden przejazd, ale całokształt i bez kasowania przy wyjściu mamy prawie to samo, ale z dużo mniejszą uciążliwością dla pasażerów "okresowych".
Teraz tylko kilku fachowców do sprawdzenia, czy taki poziom dokładności KZK wystarcza, do dogrania szczegółów i czy autor tego pomysłu nie gada głupot z Księżyca i do wdrożenia. |
Cieszę się, że się zgadzamy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Sob 16:27, 08 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 16:33, 08 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | W przypadku biletów jednorazowych taka różnica za pewne będzie. Więc temat dotyczy tylko użytkowników miesięcznych. A informacje i tak mogą być pełne, bo ten użytkownik będzie musiał potem jeszcze wrócić do domu. Gdy na wejściu znów skasuje kartę, to będzie mniej więcej wiadomo, pomiędzy którymi przystankami podróżuje. To samo, gdy będzie się przesiadał. Kwestią jest tylko uwrażliwienie systemu na takie niuanse.
| No OK, tylko cały problem polega na tym, że z przetargu nie wynika, że KZK o tym pomyślał. Jeśli tak - jest to do przeżycia. Jeśli nie...
m966 napisał: | W Rybniku emerytki, które jadą bez karty dostają mandaty za jazdę bez biletu. | Dla mnie to jest typowo prawniczy idiotyzm. Kara kilkadziesiąt zł za nieuiszczenie opłaty 0 zł.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Sob 16:35, 08 Sty 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|