Autor |
Wiadomość |
k.kowalski
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stare Gliwice
|
Wysłany: Pon 20:51, 09 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
na pewno nic z tego nie wynika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Qwe
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 20:54, 09 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem jesli wracac do sci-fi to najlepiej byloby zaczac od zrobienia odcinka na dlugosci od dworca do gwardii i dalej starych gliwic. Same sobie rondo wokol starowki jest raczej szpanerskie, efektowne, a nie efektywnee - ale daloby podstawy zeby z tego koleczka potem uderzac w kolejne kierunki (linia na trynek/sikornik; na podium).
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
k.kowalski
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stare Gliwice
|
Wysłany: Pon 21:04, 09 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
ja bym zaczal od nowa, przede wszystkim skomunikować gwardii z centrum (andersa), okolice czestochowskiej. wciągnąc b ymozn w to dworcową. a reszta tak jak było.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Pon 21:49, 09 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Tak, jak pisze Qwe. Prawda taka, że to byłoby najtańsze rozwiązanie (tym bardziej, że np tor na Daszyńskiego jest ok) dające największe możliwości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ptaszor
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 23:25, 09 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
k.kowalski napisał: | na pewno nic z tego nie wynika |
Qwe napisał: | (...) Same sobie rondo wokol starowki jest raczej szpanerskie, efektowne, a nie efektywnee - ale daloby podstawy zeby z tego koleczka potem uderzac w kolejne kierunki (linia na trynek/sikornik; na podium). |
IMHO coś wynika.
GW ma komunikację publiczną tylko na końcach (JP2/plac Mickiewicza). Pomiędzy jest pustynia dla komunikacji miejskiej. Dotyczy to także okolic, czyli części starówki i okolic Zygmunta Starego (jest tylko 676).
Takie rondo IMHO daje:
- Pętla w centralnym punkcie.
- Wyjście w kierunku sikornika/trynku poprzez JP2 (kosztem pasa). Potem Noworybnicka (bo innego wyjścia przecież nie ma).
- Poprzez Dunikowskiego w kierunku Uczelni i dalej (przez Plac Krakowski i zamkniętą Akademicką?). Tutaj i tak trzeba puścić linię przez jedną z dwóch ulic (Dunikowskiego lub Strzody), albo poświęcić część pasów na Częstochowskiej. Ciąg Strzody->Portowa jest IMHO bardziej "kosztowny" niż Dunikowskiego aby go na tramwaj przeznaczać.
Qwe napisał: | Moim zdaniem jesli wracac do sci-fi to najlepiej byloby zaczac od zrobienia odcinka na dlugosci od dworca do gwardii i dalej starych gliwic. |
Ok, ale to jeden z kierunków. Polsl i Sikornik/Trynek dalej wiszą. Co gorsza to właśnie ta część miasta najmniej zyska na stworzeniu DTŚ. Tłumy z Rybnika i zjazdu A4 jak jechały tak będą jeździć (choć pewnie mniejsze niż teraz). Bus rano na Rybnickiej to nawet 20-30 min (mój rekord jest dłuzszy). Jakoś komunikację w tym rejonie w szczycie wypada rozwiązać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ptaszor
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 23:29, 09 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
kaspric napisał: | Tak, jak pisze Qwe. Prawda taka, że to byłoby najtańsze rozwiązanie (tym bardziej, że np tor na Daszyńskiego jest ok) dające największe możliwości. |
Ale istnieje też miasto na południe od linii Nowy Świat-Wrocławska. Powyższe raczej nic nie ma mu do zaoferowania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Wto 0:01, 10 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
^^ tak, ale dla tego miasta na południe od tej linii trzeba wybudować praktycznie zupełnie nową linię od podstaw, w przypadku ewentualnego tram na GL to jest kwestia 1-1,5km nowego torowiska wydzielonego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 10:24, 10 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Faktycznie trzeba by zacząć od odnowienia tego co mamy i wypuszczenia na kolejne odnawiane fragmenty zmodernizowanych składów K111 (zastępowanych później nowymi składami dwukierunkowymi). Później odcinek do Gwardii Ludowej (docelowo, w dalszej perspektywie, przez Łabędzką do Waryńskiego). W następnej kolejności postawiłbym na końcówkę przy dworcu PKP i budowę kolejnych odcinków przez Politechnikę, Podium, Nowe Gliwice na Trynek i Sikornik. I druga strona tej nitki, czyli przez Strzody, Wyszyńskiego (po uruchomieniu DTŚ i tramwaju na GL ruch na tym ciągu powinien znacząco zmaleć), Orlickiego, Portową w stronę Kopernika i Literatów. Ostatni odcinek to Millenium, Witkiewicza, Dworcowa, Noworybnicka, Trynek i Sikornik (a kiedyś może nawet Knurów). Docelowy koszt ok. 1,5 mld zł, czas realizacji jakieś 20 lat. Przy 50-procentowym dofinansowaniu z UE wkład własny wyniósłby ok. 750 mln zł, z czego połowę można by spłacić z emisji miejskich obligacji albo kredytu w EBI, a resztę z budżetu po ok. 20 mln zł rocznie. Wysiłek finansowy duży, ale do udźwignięcia. Oczywiście przy tym skrajnie optymistycznym sposobie finansowania. Równolegle do tego oczywiście SKM Pyskowice/Łabędy - Kopernik - Centrum - Zabrska - Sośnica Bema - Sośnica Żeromskiego - Pszczyńska. To by była chyba taka możliwie kompleksowa obsługa szynowa miasta. A na ile to jest rzeczywiście realne i potrzebne, to inna sprawa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 16:15, 19 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Wie ktoś może kiedy ma być przeprowadzona ankieta ws. tramwaju? Czy UM już przyjął odpowiednią uchwałę? (chyba tak to się nazywa )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Czw 18:23, 19 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Uchwałę podjęto już dawno.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Nie 20:07, 13 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
lol...
Bursztyn z SSC napisał: | widok ogólny w kierunku Dolnych Wałów
zbliżenie
kolejne
widok w stronę Wieczorka
jeszcze jeden
Wygląda na to, że tramwaj mógłby nie przejechać po takim torowisku. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qwe
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 20:12, 13 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
No, ogladalem to codziennie jak to robia. Efekt koncowy.. hm. krotko: jestesmy w dupie,.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kwachu89
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:24, 13 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Eksperta na wpk zadecydowali ... Nie ma żadnego problemu z usunięciem takiego asfaltu z szyn... Także nic straconego...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
k.kowalski
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stare Gliwice
|
Wysłany: Nie 21:25, 13 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
co to *** jest
(halo!)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pon 9:19, 14 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Trzeba ludziom z ZDMu oddać pewien geniusz. Po co wyjmować torowisko, skoro można je tanio i szybko zalać asfaltem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|