Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Tramwaj w Gliwicach, a teraz to i gdzie indziej ;-)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 60, 61, 62  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Śro 16:07, 28 Lip 2010    Temat postu:

ziutek997 napisał:
Hmm.. jeśli sprawa wygląda faktycznie tak jak opisują to nie dziwię się wybuchowi frustracji. Media chętniej stawiają w roli czarnego charakteru UM niż TŚ. Zdaję sobie też sprawę z tego jak działają Tramwaje Śląskie - i to co tu opisują wcale nie brzmi jak wyssane z palca.

Podczas ostatniej dyskusji na WPK zacząłem się zastanawiać jak wyglądałaby "rzeczywistość alternatywna" w której prezydent Gliwic 1.09.2009 nie likwiduje tramwaju. Wyszło mi coś takiego:
- nic się nie dzieje
- nic się nie dzieje
- nic się nie dzieje
- grudzień. Nic się nie dzieje. UM Gliwice traci cierpliwość i zaczyna remont pl. Mickiewicza. Tramwaje nie chciały, bo czekają na pieniądze z Unii.
- pl. Mickiewicza wyremontowany. Miasto zaczyna walkę z TŚ o odzyskanie pieniędzy.
- nic się nie dzieje, TŚ nie mają pieniędzy a i nie będą nic remontować, skoro kasa ma być z unii. Trochę połatali płyty na Dolnych Wałów, bo tramwaje zaczęły zaczepiać.
- miasto nie wytrzymuje i podaje TŚ do sądu.
- nic się nie dzieje.
- 1.09.2010. Prezydent Frankiewicz nie wytrzymuje i po raz kolejny likwiduje tramwaje.

Popatrzcie. Mamy już prawie rok od likwidacji. Tramwaje Śląskie dalej nie mają pieniędzy z Unii, ba, nie złożyły jeszcze wniosku, w Bytomiu Łagiewnikach trasa 7 jest od 2 lat zamknięta, rozjazdu w pl. Wolności w Zabrzu nie ma, przez co remont jednotoru na jednotor za kasę DTŚ doprowadza do całkowitego paraliżu tramwajowego w Zabrzu.

Powoli zaczynam się zastanawiać, czy prezydent nie miał jednak racji.
Nie z usunięciem tramwajów, bo uważam, że tu nie miał.
Z usunięciem Tramwajów Śląskich.

Miasto nawet gdyby chciało, to nie może torowisk wyremontować. Nie może kupić PKM-owi 3 tramwajów i zlecić ich kursowanie. Ba, nie może nawet zlecić tego Omnitechowi czy Meteorowi. Tramwaje Śląskie wiecznie nie mają pieniędzy, a jak mają, to nic z tego nie wynika. (Zabrze)

Uważam, że ten czas należy wykorzystać do dokładnego przeanalizowania naszego systemu komunikacyjnego, zaplanowania nowych tras tramwajowych i autobusowych oraz rozpoczęcia jego budowy. Przez ten czas TŚ albo kompletnie upadną, albo znormalnieją. Jak nie - powołać PKT Gliwice. KZK GOP wszystko przełknie, jak mu miasto każe.

kaspric napisał:
Prawda taka, że likwidacja tramwajów spadła TŚ jak gwiazdka z nieba. Ot nagle z złego stali się dobrym, a wszystko, co złe (nawet likwidację tramków nie wiem, w Rudzie) i tak media i frustraci zwalą lub powiążą z Gliwicami.
Śmieszy mnie to, że np przy okazji likwidacji tramwajów w Gl nigdzie nie przeczytałem ani jednego złego słowa o TŚ.
No właśnie. Zły czarnoksiężnik Zygmunt zlikwidował równe jak stół, wydzielone torowiska obsługiwane przez nowe Bombardiery prosto z fabryki, należące do rewelacyjnie prosperującej firmy tramwajowej. No wszyscy się na te biedne TŚ uwzięli.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Śro 16:10, 28 Lip 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Śro 16:10, 28 Lip 2010    Temat postu:

Kwarek napisał:
Powoli zaczynam się zastanawiać, czy prezydent nie miał jednak racji.
Nie z usunięciem tramwajów, bo uważam, że tu nie miał.
Z usunięciem Tramwajów Śląskich.

To, o czym mówię od dawna i chyba większość tutaj tak to odczuwa?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Śro 16:23, 28 Lip 2010    Temat postu:

Nie wiem, jak odczuwa większość. Wink

Po prostu widząc stagnację, która towarzyszy TŚ zaczynam się zastanawiać, czego tak naprawdę chcą i co sobie wyobrażają obrońcy tramwajów. Że tramwaj wróci i nagle wszystkie problemy się same rozwiążą z odejściem ZF? Czy po prostu tramwaj wróci i dalej nic się dziać nie będzie. A za te kilka lat to może Gliwice sobie same na nowy tramwaj dzięki oszczędnościom zarobią.

PS. Nawet dr Wygoda w najnowszym materiale ITVG mówi, że tramwaj powinien wrócić, ale niekoniecznie na starej trasie. No i ma rację. Dla mnie odcinek Kościuszki - WW jest i będzie przestarzały. Z reszty da się coś zrobić.

PS2. Poza tym chyba zaczynają mnie wkurzać te komentarze z gatunku "we wiosce Gliwice". Na razie sam się z tego nabijam, ale chyba niedługo przestanę.
A niechże wszyscy dadzą nam spokój i pozwolą spokojnie Gliwicom dążyć ku upadkowi. Najwyżej wszyscy mieszkańcy się przeniosą do okolicznych miast, zaczną tam płacić podatki i wszyscy na tym skorzystają. Wink


PS3. Dla poprawy naszych humorów.
Ostatnio natrafiłem na blog (chyba) admina TWB.
Nie tylko GOP jest nienormalny.
Wrocław też. Very HappyVery HappyVery Happy
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Śro 17:17, 28 Lip 2010, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ziutek997



Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grottgera

PostWysłany: Śro 18:34, 28 Lip 2010    Temat postu:

Ja, osobiście gdy rzucono hasło likwidacji linii tramwajowej byłem również temu przeciwny. Ale dość szybko się z tym zacząłem może nie tyle zgadzać, co rozumieć. I tutaj już nawet nie tyle chodzi o przebieg trasy co właśnie politykę i przyszłość TŚ. Ta firma jest beznadziejna, i myślę, że nie pomoże jej nawet żadna restrukturyzacja. To jest podobnie jak z PKP. Wszelkiego typu dotacje, oddłużania restrukturyzacje będą marnotrawione. To jest jedna z tych firm której powinno pozwolić się umrzeć a na jej gruzach zbudować coś zupełnie nowego - ale z innymi ludźmi!

Gdyby sprawa tramwajowa potoczyła się inaczej faktycznie tak jak pisze Kwarek w Gliwicach nic by się nie zmieniło. A tak to w mieście mamy pewne nowe możliwości! A komunikacja miejska? Myślę że zbyt wiele nie straciła. Patrząc tak uczciwie i trochę z zewnątrz, to coś jest lepiej coś gorzej. Ale globalnie z punktu całego miasta jest to zmiana pomijalna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:24, 01 Sie 2010    Temat postu:

Rzeczywiscie przekładanie realizacji programu jest wkurzające, bo ileż można przygotowywać, sprawdzać, zmieniać wniosek o unijną dotację. I możliwe, że jest to wina ekipy zarządzającej spółką. Przydałaby sie wymiana większej częsci nie tylko prezesa jak to miało miejsce. Ale to też dotyczy ekip rządzących naszymi miastami.

Mimo wszystko jakoś miasta które uczestniczą w projekcie wyjdą na tym też dobrze, bo w końcu skala inwestycji będzie większa niż kiedykolwiek do tej pory. Fajnie, ze w Gliwicach na Wieczorka kładziona jest kostka i remontowane są uliczki na starówce, choć uważam że w tym roku Gliwice robią krok do przodu to i tak nie rekompensuje to kilku lat, szczególnie zeszłego roku gdzie zrobiły dwa kroki do tylu. Wink Ale pewnie wielu remonty uliczek znowu przekonają do Frankiewicza.

PS. Od 03.08-17.08 przyjedzie na testy Solaris Tramino. Kursować będzie na linii 6. Fajnie będzie gdy solaris wygra przetarg TŚ, jeśli nie ud aisę alstomowi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 13:09, 02 Sie 2010    Temat postu:

mark40 napisał:
PS. Od 03.08-17.08 przyjedzie na testy Solaris Tramino. Kursować będzie na linii 6. Fajnie będzie gdy solaris wygra przetarg TŚ, jeśli nie ud aisę alstomowi.
Mark, coś to Tramino staje się podejrzane. Albo ten tramwaj jest supertajny i wszyscy oficjalnie udają, że się nic nie dzieje, albo ten człowiek, który zaczął o nim pisać na FTŚ po prostu bredzi.

[link widoczny dla zalogowanych]
piotrekw napisał:
Skąd masz takie bzdurne informacje? W TŚ łącznie z dyrektorem zajezdni nikt o tym nie wie.


[link widoczny dla zalogowanych]
Cytat:
Koleś ewidentnie kłamie-to jakaś wkręta, Tramino nadal stoi w Poznaniu na zaj. Głogowska, no chyba, że mamy dwa Tramina a nie jedno.
Pozdrawiam z Poznania.


EDIT. Po działaniach ludzi z FTŚ widać, że jednak to była głupia prowokacja. Confused
No chyba, że cała operacja testów jest AŻ TAK tajna. Tylko po co? Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Pon 14:01, 02 Sie 2010, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ellilamas



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1856
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Zatorze/Gwardii/Sikornik

PostWysłany: Sob 16:13, 14 Sie 2010    Temat postu:

Na wspominki mi się wzięło... pamiętacie jakich fajnych wrażeń dostarczał tram?

http://www.youtube.com/watch?v=XHFfUmGLo7w&feature=player_embedded


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Śro 11:08, 25 Sie 2010    Temat postu:

Taka ciekawostka znaleziona na FTŚ.
Jeden z forumowiczów zrobił tam "plan opóźnień w remontach tramwajowych"
[link widoczny dla zalogowanych]

Nie mam pojęcia na ile to "oficjalne", ale 16 miesięcy remontowania dwóch ulic (Wieczorka i D.Wałów)? To nawet likwidacja torowiska z ręcznym układaniem kostki granitowej na chodnikach i jezdni powinna się zmieścić w 5-6 miesiącach. Jeśli TŚ tak planowały sobie prace, to...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Śro 11:11, 25 Sie 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wix



Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Śro 20:03, 25 Sie 2010    Temat postu:

Tylko tam mogło być coś z procedurami doliczone. Jak uwzględnisz papierki to robi się inaczej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Pon 10:49, 30 Sie 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] Very Happy

Artykuł IMO nierzetelny, ale nie można zupełnie olać niektórych argumentów.

Czekam, aż ktoś go podrzuci na SSC i rozpęta się piekło Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwachu89



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:05, 30 Sie 2010    Temat postu:

Zależy do którego wątku... Jeżeli wrzucisz to do wątku o BRT to Falubaz będzie zachwycony Wink ... Swoją drogą ja i tak nie jestem przekonany co do BRT, a już na pewno nie w Gliwicach...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 11:08, 30 Sie 2010    Temat postu:

Staare. Wink Na WPK była kiedyś na to replika.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pon 11:09, 30 Sie 2010    Temat postu:

Gliwice to jest małe miasto. Nie potrzeba nam rozwiązań dostosowanych do blisko 2-milionowej Kurytyby. Natomiast cały czas uważam, że za oś komunikacyjną GOPu służyć powinna kolej, a nie tramwaj, czy BRT.

PS. Zaciekawiła mnie deklaracja prezydenta Stani.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Pon 12:03, 30 Sie 2010    Temat postu:

Kwarek napisał:
Staare. Wink Na WPK była kiedyś na to replika.
[link widoczny dla zalogowanych]

Poziom IMO ten sam. Takie artykuły tylko utwierdzają mnie w przekonaniu, że dyskusja o KM nie ma najmniejszego sensu, bo panuje myślenie 0-1kowe


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 12:32, 30 Sie 2010    Temat postu:

Ano, trzeba opinie uśrednić i będzie OK. Wink

To jeszcze jeden głos. Chyba autora nie trzeba podawać? Wink
[link widoczny dla zalogowanych]
Cytat:
Dla poprawy układu komunikacyjnego miasta i komfortu jazdy nie do przecenienia jest wywołująca niegdyś wiele kontrowersji decyzja o zastąpieniu od września 2009 roku linii tramwajowych nr 1 i 4 linią autobusową A4 (od Wójtowej Wsi do zajezdni przy ul. Chorzowskiej). Stare tramwaje zastąpiono nowoczesnymi autobusami marki SOLARIS URBINO. Są to 12-metrowe pojazdy niskopodłogowe spełniające najwyższą ekologiczną normę EEV. Ta zamiana umożliwiła przystąpienie do remontów najbardziej zdewastowanych ulic, w których przebiegały torowiska. Remonty torowisk są kompetencją przewoźnika tramwajowego. Firma Tramwaje Śląskie S.A. znajduje się jednak w fatalnej kondycji finansowej i nigdy nie posia­dała wystarczających środków na ten cel. Na podstawie porozumienia z miastem Tramwaje Śląskie S.A. usunęły torowiska z ul. Dolnych Wałów i Wieczorka oraz (przy wydatnej po­mocy miasta) z wiaduktu na ul. Za­brskiej. Natychmiast przystąpiliśmy do gruntownych re­montów tych odcinków dróg. Najbardziej newralgiczne punkt – wiadukt na ul. Zabrskiej – został wyremontowany w ekspresowym tempie w czasie wakacyjnego, mniejszego nasilenia ruchu. Na marginesie warto przypomnieć, jak często poddawano w wątpliwość nasze wyli­czenia oszczędności wynikających z zastąpienia starych tramwajów nowoczesnymi autobu­sami. W 2009 r. tylko przez 4 miesiące nie jeździły tramwaje, a z tego przede wszystkim ty­tułu KZK GOP zwrócił do kasy miejskiej Gliwic aż 1,5 mln złotych! Zasilą one, oczywiście, budżet miasta, ale – dla uświadomienia mieszkańcom, jak duża jest to kwota – postanowili­śmy „zagospodarować” ją bardzo konkretnie, na jeden cel – budowę placów zabaw. Chcieli­śmy, żeby to było takie „namacalne”, także dla tych, którym liczby niewiele mówią. Dzięki tym oszczędnościom wybudowano o 6 takich placów więcej, niż wcześniej planowaliśmy.


Te 1,5 mln za same tramwaje to lekko naciągane jest. Wink
Poza tym jak się zastąpi pojazd na 225 pasażerów pojazdem na 105, to oszczędności muszą być. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 60, 61, 62  Następny
Strona 30 z 62

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin