![Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna](http://bp3.blogger.com/_ZiXUgzQatHM/R-azcRveheI/AAAAAAAAAsE/r6RTMqnxS4c/S1600-R/ostateczne5.PNG) |
|
Autor |
Wiadomość |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Sob 17:39, 13 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
mark40 napisał: | Tylko kto miałby regulować/ustalać czas pracy urzędów i firm? Nie ma czegoś takiego. Nawet do firm pracownicy przychodzą różnie (jak komu pasuje). |
Firm wyregulować nie sposób, ale urzędy jak najbardziej. Większość leży przecież w gestii prezydenta. Do pozostałych (np. US) można wysłać apel o zastosowanie podobnej strategii. A firmy same mogłyby dojść do wniosku, że ich pracownicy niepotrzebnie tracą czas w korkach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Saphic/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 16:33, 16 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Przetarg na budowę pierwszej linii tramwajowej w Płocku
Spółka gminna Inwestycje Miejskie w Płocku ogłosiła w poniedziałek przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie w tym mieście pierwszej linii tramwajowej wraz z infrastrukturą oraz dostawę niezbędnego taboru.
Zamówienie obejmuje projekt oraz budowę trasy o długości około 10,2 km z 19 przystankami z południowej dzielnicy Płocka, Borowiczki, do położonego w północnej części miasta Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego.
Jak poinformowała w poniedziałkowym komunikacie spółka miasta, termin składania ofert mija 12 stycznia 2011 r.
Wykonawca ma zaprojektować i wybudować m.in. węzły rozjazdowe, przystanki, sieć trakcyjną, zajezdnię tramwajową, a także przebudować jezdnie i sygnalizację świetlną. Ma również dostarczyć 10 nowych, niskopodłogowych tramwajów.
Inwestycje Miejskie sp. z o.o. to jednoosobowa spółka gminna, powołana przez prezydenta Płocka, która działa od 2009 r. Jej zadaniem jest poprawa warunków komunikacji miejskiej i realizacja budowy szybkiej linii tramwajowej wraz z infrastrukturą.
Jak informował wcześniej płocki Urząd Miasta, sieć tramwajowa w Płocku ma powstać do 2013 r., obejmując dwie linie, w tym do zakładu głównego rafineryjno-petrochemicznego PKN Orlen, o łącznej długości ponad 15 km. Koszt całej inwestycji szacowany jest na około 350 mln zł.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Saphic/images/spacer.gif) |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 17:11, 16 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Na SSC miejscowi komentują, że to tylko kiełbasa przedwyborcza, bo i tak nie ma pieniędzy.
BTW: Wątek ma tytuł "Tramwaj Gliwicach", a nie "Tramwaj w Płocku".
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Wto 17:13, 16 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Saphic/images/spacer.gif) |
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 11:23, 26 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Ciekawostka znaleziona na TWB
[link widoczny dla zalogowanych]
Helmut, jak Helmut, tylko popatrzcie gdzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Saphic/images/spacer.gif) |
gilbertus86
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 11:35, 26 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Do Dąbrowskiego i nazot możne jechać
a tak przy okazji, oglądając Helmuta w Kato, trzeba powiedzieć, ze z zewnątrz prezentuje się całkiem nieźle, zwłaszcza w nowym malowaniu, które skutecznie maskuje jego lata. Niestety nie jechałem nim jeszcze, jakoś mi nie po drodze
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gilbertus86 dnia Pią 11:41, 26 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Saphic/images/spacer.gif) |
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 11:54, 30 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Znalazłem opracowanie tramwajowe, o którym mówił ZW we wczorajszej debacie.
Nieco... rozbudowane.
[link widoczny dla zalogowanych]
I jeszcze uwaga praktyczna, pomijając fakt, że nowa zajezdnia to wielkie pieniądze, to chciałem przyczepić się do jej lokalizacji. Dla mnie umieszczanie zajezdni na samym końcu sieci jest potwornie niepraktyczne i widać to ewidentnie po Stroszku. Bytom w 2009 płacił z pół miliona zł za same wyjazdy koło 3:30-5:00 i zjazdy wieczorem linii 7 i 17 tylko dlatego, że tramwaj musiał przejechać przez całe miasto. Zalało kiedyś coś tam na trasie i zajezdnia była przez dzień odcięta od świata. Co remont i tak trzeba przenosić jakieś wagony do Batorego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Saphic/images/spacer.gif) |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Wto 12:05, 30 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
^^
"Na przełomie marca i kwietnia 2010 roku miałem zaszczyt brać udział wraz z kilkoma fachowcami w dziedzinie komunikacji miejskiej" może mi ktoś podać nazwiska tych fachowców?
Ale nawet ich nie znając - jeśli to coś nasze to były "kreski na mapie" i "radosna twórczość", to ja wolę nie wiedzieć, jak określić to coś powyżej. Nasuwa się jeszcze taki wniosek, że jakby zrobić u nas metro albo magleva pomiędzy dzielnicami, to byłoby w ogóle super i chyba "nikogo nie trzeba do tej koncepcji przekonywać"
Ciekaw jestem, czy autorzy w ogóle pokusili się o jakąkolwiek symulację kosztów - budowy systemu i jego obsługi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Saphic/images/spacer.gif) |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 12:24, 30 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Co do podlinkowanego projektu. Jego rozbuchanie to jedno, a zwyczajnie głupie pomysły - drugie. Poczynając od uwzględniania na siłę starej linii tramwajowej, przez pętle w dziwnych miejscach (np. na obrzeżu osiedla Kopernika, choć dałoby się ulokować w centrum osiedla), kończąc na "możliwościach rozbudowy" w kierunku pól.
PS. Warto przy okazji zauważyć, że mimo konieczności budowy olbrzymiej ilości nowych torowisk, nadal pozostaje wiele dzielnic, gdzie tramwaju by nie było (os. Zubrzyckiego, os. Bema, os. Kosmonautów itp.).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Wto 12:27, 30 Lis 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Saphic/images/spacer.gif) |
kaspric
Administrator
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kopernika
|
Wysłany: Wto 12:58, 30 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
^^ wykorzystanie starej linii - jak teraz patrzę z perspektywy, u nas to było poukładane. Cała nasza koncepcja opierała się na możliwości szybkiej i względnie taniej rozbudowy obecnego systemu i możliwości dalszej rozbudowy. Przecież zakładaliśmy, że (poza modernizacją linii) wystarczy dobudować 2 czy 3 kilometrowe-2kilometrowe odcinki, by wprowadzić nowe atrakcyjne linie.
Tutaj zachowanie jej jest absurdalne przy absurdalnym gigantyzmie całego "systemu" Już nie mówią o dublowaniu linii (np w kierunku os Waryńskiego) czy na wysokości Kopernika, osobne trasy tramwajowe praktycznie na całej długości na Sikornik i Trynek itd. Skąd oni znajdą pasażerów? Do tego ten system zakłada obsłużenie wszystkiego tramwajem, u nas zakładał połączenie systemem przesiadkowym z autobusem.
Nie mówię, że nasz system to nie były kreski na mapie, ale zachowaliśmy dozę realności, a tutaj nawet nie chcę myśleć o kosztach budowy czegoś takiego, opłacalności i kiedy to mogłoby zacząć działać (u nas dobudowa kilometrowego odcinka coś dawała). Ale to nie byłaby kwestia 100-200 czy 500mln zł, tylko kilku miliardów. Boże chroń nas przed takimi pomysłami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Saphic/images/spacer.gif) |
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 13:10, 30 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
kaspric napisał: | Tutaj zachowanie jej jest absurdalne przy absurdalnym gigantyzmie całego "systemu" Już nie mówią o dublowaniu linii (np w kierunku os Waryńskiego) czy na wysokości Kopernika, osobne trasy tramwajowe praktycznie na całej długości na Sikornik i Trynek itd. Skąd oni znajdą pasażerów? Do tego ten system zakłada obsłużenie wszystkiego tramwajem, u nas zakładał połączenie systemem przesiadkowym z autobusem. | Moim zdaniem to wpadanie ze skrajności (tramwaj w Gliwicach jest niepotrzebny) w drugą skrajność (wszystkie linie autobusowe zastąpić tramwajowymi).
I kompletnie nie rozumiem sensu linii na Gwardii/Waryniol, a dokładnie odcinka przez Arenę (i moje ulubione "pola, łąki i lasy") oraz przez Kościuszki. Przecież wystarczyłoby wykorzystać istniejącą (kiedyś) linię i dobudować skręt ze Zwycięstwa w Wyszyńskiego (by był dojazd na Politechnikę).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Saphic/images/spacer.gif) |
Saleen
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gwardii/Wieczorka
|
Wysłany: Wto 14:13, 30 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
kaspric napisał: | Boże chroń nas przed takimi pomysłami ![Wink](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_wink.gif) |
Boże chroń nas przed takimi ludzmi...
A pieniadze na te wszystkie linie to pewnie dadza nam Tramwaje Slaskie. <hahaha>
Ciekawe czy tego typu ludzie najpierw projektuja sobie domy 1500m2, a potem dopiero mysla skad na to wszystko wziac pieniadze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Saphic/images/spacer.gif) |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 16:03, 30 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
kaspric napisał: | ^^ wykorzystanie starej linii - jak teraz patrzę z perspektywy, u nas to było poukładane. Cała nasza koncepcja opierała się na możliwości szybkiej i względnie taniej rozbudowy obecnego systemu i możliwości dalszej rozbudowy. Przecież zakładaliśmy, że (poza modernizacją linii) wystarczy dobudować 2 czy 3 kilometrowe-2kilometrowe odcinki, by wprowadzić nowe atrakcyjne linie. |
Określiłbym je raczej jako atrakcyjniejsze (od istniejącej), bo do pełnej atrakcyjności im jeszcze sporo brakowało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Saphic/images/spacer.gif) |
strazn1k
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 12:24, 08 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Wersja debaty ccm jest gdzieś dostępna?
Bo jak pamiętam padała tam kwota 400 mln koszty budowy tramwajów wzdłuż torów do Kopernika i Łabędy.W końcu doszli do wniosku, że lepiej pociąg po obecnych torach już puścić.
Osoby, które tworzą tak nierealne projekty może kupić, tramwaj zabawkę, aby puścili sobie po pokoju- taniej wyjdzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Saphic/images/spacer.gif) |
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 12:36, 08 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
400 mln zł ma też kosztować nowa linia tramwajowa w Olsztynie. Tak więc są to realne koszty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Saphic/images/spacer.gif) |
strazn1k
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 0:18, 17 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Pewnie widzieliście to już kilka razy, ale tutaj chyba nie było.
[link widoczny dla zalogowanych]
Cytat: | • czy tramwaj jest estetyczny? – Może być estetyczny. W Gliwicach był straszydłem, w Strasburgu jest ozdobą.....
• czy tramwaj jest atrakcyjny? – Sam w sobie nie, atrakcyjna jest jakość, jaką ze sobą niesie. W Gliwicach był odpychający, w Karlsruhe jest przyciągający..... |
Od razu się rzucili na chłopaka. Czytając komentarze widać, że "nasi" tam byli (bynajmniej nie mam na myśli osób z postera)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Saphic/images/spacer.gif) |
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|