Autor |
Wiadomość |
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 19:32, 21 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
1,5 km toru pojedynczego. Z tym, ze to będzie budowa nowego torowiska (przełożenie torów w inne miejsce, na Jana będzie odcinek dwutorowy zamiast jedno toru) a ta się wiąże z większymi kosztami niż modernizacja w starym śladzie. Wiadomo, przełożenie wszelkich instalacji podziemnych, budowa nowych przystanków, budowa nowej trakcji, a na Korfantego ma być torowisko trawiaste, które także jest droższe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Czw 20:06, 21 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
To chyba dobrze, że te wszystkie "droższe" rzeczy Katowice fundują sobie same, nie? Jeszcze by tego brakowało, żeby im się biedniejsze miasta z wzkm na to składały.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Czw 20:09, 21 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
Powrót do góry |
|
|
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 16:01, 17 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Śląskie: Kupią nowe tramwaje, przebudują torowiska i przystanki
Za dwa lata szybciej dojedziemy tramwajem z Katowic do Bytomia i Sosnowca, a także z Bytomia do Zabrza. Tak przynajmniej obiecał nam wczoraj prezes Tramwajów Śląskich Tadeusz Freisler.
Kierowana przez niego spółka za 10 dni złoży wniosek o unijną dotację na przebudowę torowisk i przystanków, modernizację sieci i zakup nowych wagonów. W sumie do wzięcia jest ponad 348 mln złotych. Na resztę, czyli na 242 mln zł, tramwajarze muszą zaciągnąć bankowy kredyt. Prezes Freisler przyznaje, że umowy o kredyt jeszcze nie ma, ale zapewnia, że nie przeszkodzi to w wystąpieniu o unijne dofinansowanie.
- Wystarczy, że wskażemy wiarygodne źródło, z którego chcemy uzyskać ten kredyt i udowodnimy, że nasza prognoza finansowa jest realna - wyjaśnia Freisler.
Jeśli wszystko pójdzie po myśli śląskich tramwajarzy, to wiosną przyszłego roku rozpoczną się pierwsze prace w terenie. Roboty mają się koncentrować na trzech głównych szlakach: wzdłuż linii nr 6 (Bytom - Chorzów - Katowice), linii 7 i 15 (Bytom - Chorzów - Katowice - Sosnowiec) oraz linii 1, 5 i 9 (Zabrze - Ruda Śląska - Bytom). Przedstawiciele przewoźnika obiecują, że po modernizacji tych tras, czas przejazdu może się skrócić nawet o 10 procent. Kluczem do sukcesu ma być taka przebudowa skrzyżowań, by zapewnić tramwajom uprzywilejowany przejazd.
- Ideałem byłoby takie ustawienie sygnalizacji świetlnej, aby tramwaj miał zawsze zielone światło lub przynajmniej czekał na nie możliwie krótko - wyjaśnia Freisler.
Kupią wagony
Dzięki unijnym pieniądzom na torach aglomeracji śląsko-dąbrowskiej pojawi się 30 nowych tramwajów.
Zakupy mają się rozpocząć w roku 2013. Będą to pierwsze nowe tramwaje od 10 lat, kiedy to do ruchu skierowano kilkanaście wagonów typu Citadis (zwanych popularnie "Karlikami"). Dotacja pozwoli również Tramwajom Śląskim na lifting 75 używanych pojazdów.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wix
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Pią 17:32, 17 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
10 procent to nie tak wiele w sumie . Poza tym zdanie "Wystarczy, że wskażemy wiarygodne źródło, z którego chcemy uzyskać ten kredyt i udowodnimy, że nasza prognoza finansowa jest realna" jest niezłym optymizmem podszyte. "Wystarczy, że..." - dobre
Ale fajnie by było, gdyby się udało. Bardzo fajnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pią 17:37, 17 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Pewnie, że byłoby fajnie. Aczkolwiek dopiero po kilku takich projektach realizowanych po sobie efekty będą naprawdę widoczne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 14:27, 18 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
To jeszcze zależy gdzie. W Katowicach i Chorzowie bedą juz widoczne po dwóch latach. W innych miastach poczekają dłużej
Coś z nowinek
Śluza na 3 Maja w Chorzowie
W ramach budowy sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic : 3 Maja - Styczyńskiego - Janasa zastosowano nowatorskie w Polsce (ale stosowane od dawna w innych krajach) rozwiązanie - tzw. śluzę przystankową zapewniającą bezpieczeństwo pasażerom i pełny priorytet dla tramwaju.
Zasada działania śluzy jest dosyć prosta i polega na "rozsunięciu" skrzyżowania. Czyli sygnalizatory na wlotach z przystankami znajdują się przed tymi przystankami tworząc śluzę dla tramwaju. Dla przepustowości skrzyżowania nie ma to praktycznie znaczenia bo pojazdy mimo, że zatrzymują się przed zasadniczą tarczą skrzyżowania - pokonują to skrzyżowanie tak samo szybko ( a nawet szybciej) bo są już wstępnie rozpędzone. Pojawiający się tramwaj jest rejestrowany już w odległości ok. 150 m przed przystankiem co "ustawia" pracę skrzyżowania: lewoskręt (czyli torowisko) jest opróżniany (zielone światło) a kierunek na wprost (czyli obszar przystanku) jest zatrzymywany. Tramwaj wjeżdża praktycznie bez zatrzymania w pusty obszar przystanku i dokonuje bezpiecznej wymiany pasażerów. Trudno to opisać jaśniej dlatego załączamy link do krótkiego filmu który mniej więcej obrazuje zasadę działania śluzy.
[youtube]DUj9H2DaCNk[/youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=DUj9H2DaCNk
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Pon 8:50, 20 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Takie zdjęcie dzisiaj znalazłem.
Autobus na deptaku w Ratyzbonie (130 tys. mieszkańców).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ziutek997
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grottgera
|
Wysłany: Pon 19:23, 20 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Jakoś zbytnie mnie to właśnie nie razi. Gdyby to dotyczyło wielkich miast to komunikacja powinna oczywiście wyglądać inaczej. Ale uważam też że nie powinno się przeinwestować tam gdzie to nie jest wymagane - np. tylko ze względu aby dodać okolicy "wielkomiejskości".
Ja wciąż widzę komunikację na śląsku jako kilka wysoko-przepustowych linii tramwajowych pełniących funkcję szkieletu komunikacyjnego - łączące miasta. Tych linii wystarczyło by dosłownie kilka max. kilkanaście. Resztę powinny obsługiwać autobusy. Wydaje mi się że więcej nie wymaga nasza aglomeracja. Ewentualnie ten szkielet można poszerzać o dodatkowe kierunki w których przepustowość autobusów jest niewydolna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 11:14, 23 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Taka informacja, a ja to tylko na WPK znajduję i to dopiero teraz?
Tramwaje Śląskie sprzedają pętlę Wójtowa Wieś. Cena wywoławcza 1.070.000,00 zł (netto).
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Czw 11:15, 23 Cze 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:03, 29 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Za ten milion można by wyremontować skład stopiatek
TŚ (tak jak już od dawna KZK GOP, PKM Katowice) zaczęły wydawać swoją gazetkę Silesia Tram News [link widoczny dla zalogowanych]
Nawet ok. Artykuły różnorodne, w czerwcowym numerze jest nawet artykuł o moim ulubionym chorzowskim bistro
oraz artykuł.
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 20:58, 29 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Nie żebym marudził, ale podejrzewam, że w gazetce TŚ krytyka tramwajów będzie równie częsta, jak krytyka funkcjonowania komunikacji w gazetce KZK GOP czy też krytyka prezydenta Gliwic w MSI.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 22:02, 29 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Zaznaczony fragment słyszałem już tysiąc razy i cały czas uważam, że to wyolbrzymiona bzdura (prof. Kłosek może być specem od teorii, ale z obsarwacji życia codziennego mistrzem nie jest). I jeśli chodzi o te rzekome "tumany spalin", i jeśli chodzi o hałasowanie, a już tym bardziej blokowanie ulic. Swoją drogą trafiła się profesorowi jeszcze jedna taka zabawna wpadka: opinia jakoby jadący "kilkadziesiąt kilometrów dalej (dalej, jak rozumiem, od tramwaju) pociąg", hałasował bardziej, niż "przejeżdżający pod ich (mieszkańców) oknami" tramwaj. Krótko mówiąc, jeśli wydaje mi się, że pod moim oknem hałasuje tramwaj, to - zdaniem profesora - powinienem się upewnić, czy to przypadkiem nie jest hałas pociągu wyjeżdżającego właśnie z Sosnowca. No comment.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
strazn1k
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 23:13, 29 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Saleen mając mieszkanie na ul. Wieczorka. Gdzie do niedawna były tory i jeździł tramwaj, może szerzej powiedzieć coś na temat tego zaznaczonego fragmentu.
Jak kiedyś rozmawialiśmy wyraźnie był przeciw powrotowi tego środka transportu. Posługując się wyższym zaznaczonym wyrywkiem z artykułu wychodzi, że
nasz kolega woli "hałasujący i tamujący ruch autobus", niż "niehałasujący i nie tamujący przejazdu tramwaj"-masochista
Co do samej Portugalii oglądałem program jakiś czas temu, że ogólnie przejechali się na autostradach i przepłacili. Ciekaw jestem jak wygląda to w przypadku tramwajów .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez strazn1k dnia Śro 23:17, 29 Cze 2011, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Czw 0:59, 30 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Mniej w tej wypowiedzi na temat tramwajów na portugalskie euro zastanawia co innego. Gdzie prof. Kłosek widział te tramwaje? W Porto? Owszem. W Lizbonie? W foirmie szczątkowej, ale są. I na tym koniec. Pozostałe miasta-areny EURO: m. in. Braga (174 tys. mieszk.), Guimarães (162 tys. mieszk.), Coimbra (148,5 tys. mieszk.) i Leiria (120 tys. mieszk.); mają komunikację opartą tylko o autobusy (w Coimbrze dodatkowo także o trolejbusy).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|