|
|
Autor |
Wiadomość |
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 17:22, 18 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | Aleś strzelił. Akurat 840 na pl. Słowiańskim się zatrzymuje. | Spojrzałem jeszcze raz na rozkład i widzę, że obie linie nie zatrzymują sie na tym przystanku.
m966 napisał: | Bez 870 i 840 nadal jest kurs co 10 minut. Czyli co najmniej tak samo często, jak tramwaj. | Nie tak samo. Takt tramwajowy jest regularny 5/10/5/10 podczas gdy autobusowy to 8/10/12 oczywiście tylko w godzinach szczytowych. Tramwaje na naszej trasie porównawczej w dzień roboczy wykonują 118 kursów, autobusy 83 kursy.
Cytat: | To fakt, przymusowe nocne kursowanie tramwajów to spory plus. | Dlaczego przymusowe?
Cytat: | Dlatego właśnie był pomysł, żeby A4 wjeżdżało do Zabrza. Miej pretensje do Mańki-Szulik, że nie wjeżdża. | Absolutnie nie mam do niej pretensji z tego powodu. Mieszkańcy Zabrza którzy korzystają lub korzystali mogą mieć pretensje tylko do Frankiewicza. Mieszkancy Zabrza mogą za podziękować swojej prezydent za funkcjonowanie komunikacji nocnej. Podobnie mieszkańcy Gliwic mogą podziękować Frankiewiczowi za jej brak .
Cytat: | Zdaniem KZK GOP A4 jeździ więcej pasażerów, niż wcześniej tramwajami. | Chyba piszesz o jakiejś tam wypowiedzi kogoś tam z KZK GOP sprzed dwóch lat, z roku 2009. Teraz mamy już prawie koniec roku 2011.
Saleen napisał: | A juz napewno wiecej osob placi za przejazd. | Na podstawie czego takie stwierdzenie? Nawet jeśli byłaby to prawda, to czy ma to jakiś wpływ na polepszenie usług na tym odcinku lub w innych częsciach miasta? Pojawiają sie bardziej pojemne autobusy? Może gdyby sie pojawiły dłuższe busy jeszcze więcej osób płaciłoby za bilet?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Śro 9:09, 19 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
mark40 napisał: | m966 napisał: | Aleś strzelił. Akurat 840 na pl. Słowiańskim się zatrzymuje. | Spojrzałem jeszcze raz na rozkład i widzę, że obie linie nie zatrzymują sie na tym przystanku. |
Rzeczywiście. Musieli zmienić.
mark40 napisał: | Nie tak samo. Takt tramwajowy jest regularny 5/10/5/10 podczas gdy autobusowy to 8/10/12 oczywiście tylko w godzinach szczytowych. Tramwaje na naszej trasie porównawczej w dzień
roboczy wykonują 118 kursów, autobusy 83 kursy. |
Rozrzedzone kursowanie w godzinach pozaszczytowych to akurat plus. Przynajmniej dla budżetu. Wiadomo, że popyt jest wtedy dużo mniejszy. Dobra oferta przewozowa to jedno, a wożenie powietrza - drugie.
mark40 napisał: | Cytat: | To fakt, przymusowe nocne kursowanie tramwajów to spory plus. | Dlaczego przymusowe? |
Gdzieś kiedyś czytałem, że to sposób na to, żeby ograniczyć kradzieże trakcji.
mark40 napisał: | Absolutnie nie mam do niej pretensji z tego powodu. Mieszkańcy Zabrza którzy korzystają lub korzystali mogą mieć pretensje tylko do Frankiewicza. |
No sorry, ale Gliwice nie będą dopłacać do tramwajów, tylko dlatego, żeby zabrzanom się wygodniej dojeżdżało jeden przystanek pod urząd miejski.
mark40 napisał: | Chyba piszesz o jakiejś tam wypowiedzi kogoś tam z KZK GOP sprzed dwóch lat, z roku 2009. Teraz mamy już prawie koniec roku 2011. |
Nie znam żadnej nowej informacji na ten temat, więc korzystam ze starych danych.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Śro 9:10, 19 Paź 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 17:28, 10 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | No sorry, ale Gliwice nie będą dopłacać do tramwajów, tylko dlatego, żeby zabrzanom się wygodniej dojeżdżało jeden przystanek pod urząd miejski. | A jesli tam pracują? To też jest kwestia dojazdu z Zabrza na gliwicką starówkę. Kiedyś słyszałem, że była wśród zabrzan popularna, tym bardziej, że tramwajem szło wrócić do Zabrza także w nocy.
I jeszcze informacja z Łodzi. Tam tramwaje są tansze niż autobusy
Czy tramwaj zniknie?
Mogą zdrożeć bilety tramwajowe. Może zniknąć tramwaj z centrum miasta - dylematy Dychty
Trwają negocjacje z Zarządem Dróg i Transportu w Łodzi w sprawie tramwaju, który wozi pabianiczan. Chodzi o nową umowę, która ma obowiązywać od stycznia. Nowe warunki i ceny zaskoczyły prezydenta Zbigniewa Dychto. Oferta Łodzi jest o około 262.540 zł droższa niż rok temu.
Na konferencji prasowej prezydent mówił o rezygnacji z tramwaju i zastąpieniu go autobusami MZK. Wszystko zależy od negocjacji z Łodzią.
Dziś komunikacja tramwajowa jest o połowę tańsza od autobusowej. Wozokilometr tramwaju kosztuje 4,70 zł, a stawka za autobus oscyluje już wokół kwoty 7 zł. Po podwyżce cena wozokilometra tramwaju będzie kosztowała 7,09 zł. Jeśli pojedzie dwuwagonowy, cena wzrośnie do 10 zł.
Koszt przejazdu autobusu w przyszłym roku też może być droższy. Ceny paliw szybują do góry, a od stycznia wzrośnie stawka akcyzy za olej napędowy – być może nawet o 40 gr za litr.
W godzinach szczytu do obsługi linii "41" wyjeżdża pięć wagonów tramwajowych. Żeby zachować tę samą częstotliwość, potrzebnych będzie sześć autobusów. Czas przejazdu autobusu będzie bowiem dłuższy niż tramwaju, bo w Ksawerowie tkwimy w ogromnych korkach.
W marcowych badaniach marketingowych okazało się, że tramwaj to najpopularniejszy środek komunikacji miejskiej. Codziennie korzysta z niego 5.738 osób.
– Tam, gdzie tramwaj zastępowano autobusem, popyt spadał aż o połowę – twierdzi Marcin Gromadzki, ekspert od transportu z firmy Public Transport Consulting.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Czw 17:36, 10 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
mark40 napisał: | m966 napisał: | No sorry, ale Gliwice nie będą dopłacać do tramwajów, tylko dlatego, żeby zabrzanom się wygodniej dojeżdżało jeden przystanek pod urząd miejski. | A jesli tam pracują? To też jest kwestia dojazdu z Zabrza na gliwicką starówkę. Kiedyś słyszałem, że była wśród zabrzan popularna, tym bardziej, że tramwajem szło wrócić do Zabrza także w nocy. |
Jeśli pojedzie nocne 840 i nie skończy jazdy na pl. Piastów, to nadal będzie można dojechać w nocy na Stare Miasto.
Jeśli chodzi o Łódź, to najlepszym rozwiązaniem było by puszczenie z okolicznych miejscowości autobusów, które dojeżdżałyby na przedmieścia Łodzi i umożliwiały przesiadkę na tramwaj. Dla podłódzkich gmin będzie taniej, a komfort dla pasażerów zmniejszy się tylko nieznacznie. Tym bardziej, że poza Łodzią i tak dominują jednotory, co znacząco wpływa na wydajność tego środka transportu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 21:02, 12 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
m966 napisał: | Jeśli pojedzie nocne 840 i nie skończy jazdy na pl. Piastów, to nadal będzie można dojechać w nocy na Stare Miasto. |
W nocy to już raczej potrzeba wyjazdu ze starego miasta, a na Częstochowską (nie wiem gdzie się tam dokładnie zatrzymuje 840 z operetki) jednak jest daleko. To już chyba lepiej podejść na Plac Piastów. Wydaje mi się też że więcej kursów nocnych będzie z Katowic (z Zabrza) do Gliwic niż odwrotnie. Z Gliwic to bardziej będa kursy do zajezdni
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mark40 dnia Sob 21:03, 12 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Sob 21:12, 12 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Osobiście uważam, że popyt na nocne wyjazdy z Gliwic też będzie. Gliwice - jak na miasto akademickie przystało - frekwencję w klubach jakąś tam jednak mają.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Sob 21:13, 12 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 11:39, 13 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Zgadzam sie z tym, choć studenci w Gliwicach są nieźle "pochowani". Ale pamiętam, że jak parę lat temu wróciłem w nocy osobowym kończącym bieg w Gliwicach z Wroclawia dalszą podróż musiałem odbyć tramwajem do Zabrza i autobusem 7 do Batorego. W tramwaju ludzie stali. Było to jakoś po 1 w nocy.
Pytanie tylko czy KZK GOP też dostrzeże potencjalne potoki z Gliwic czy tylko z Katowic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Nie 18:59, 13 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Dostrzeże czy nie, nocne z Gliwic do Katowic i tak pojadą. Żeby autobus mógł odjechać z Katowic np. o 3, musi najpierw o 1:30 odjechać do Katowic. To z miarę oczywiste. Zresztą, rzecz się tyczy także wsparcia lokalnej gospodarki, więc UM Gliwice powinien po prostu dość jasno postawić tutaj warunki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwarek
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 19:17, 13 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
mark40 napisał: | (nie wiem gdzie się tam dokładnie zatrzymuje 840 z operetki) | Na Wrocławskiej, czyli na głównym przystanku przy placu Krakowskim. Na Częstochowskiej (czyli pod Strażą, na przeciwko Czerwonej Chemii) staje 850.
Tymczasem artykuł jak to prezydenci dwóch dużych miast zaczynają się przerażać kosztami tramwajów o wymownym tytule "Zakładamy sobie pętlę na szyję".
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Nie 19:30, 13 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Wcześniej jeszcze 840 ma przystanek na Nowym Świecie. Akurat w pół drogi między klubami na Pszczyńskiej i tymii na Starym Mieście.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 17:08, 15 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Kwarek napisał: | Tymczasem artykuł jak to prezydenci dwóch dużych miast zaczynają się przerażać kosztami tramwajów o wymownym tytule "Zakładamy sobie pętlę na szyję".
[link widoczny dla zalogowanych] | Kotala ośmiesza Chorzów. 130 mln do 2030 roku daje niecałe 7 mln na rok. To niewiele jesli w tym zawarte są dopłaty do kursów tramwajowych, nowy tabor, nowe torowiska. Dla Sosnowca 10 mln rocznie też nie powinno być jakimś strasznym wydatkiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miluś
Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 18:18, 15 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
[/quote]Kotala ośmiesza Chorzów. 130 mln do 2030 roku daje niecałe 7 mln na rok. To niewiele jesli w tym zawarte są dopłaty do kursów tramwajowych, nowy tabor, nowe torowiska. Dla Sosnowca 10 mln rocznie też nie powinno być jakimś strasznym wydatkiem.[/quote]
Czy ty rozumiesz, że te 7/10 mln to tylko dodatkowa opłata na rzecz TŚ za realizację tylko tego projektu. A ile będzie trzeba zapłacić za prace przewozową to już inna bajka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m966
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Eisengiesserei
|
Wysłany: Wto 18:49, 15 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Przede wszystkim trzeba sobie zdać sprawę, że to jest może "tylko" 7 mln, ale takich zadań miasto ma na głowie więcej i jak się pododaje te mln do siebie, to budżet miasta nagle wydaje się bardzo malutki. Chorzów to jeszcze pół biedy, bo tam zrobiona zostanie za jednym razem większość torowisk. Ale dla Sosnowca te 10 mln/rok, to jest tylko początek przyszłych zobowiązań, które będzie trzeba zaciągnąć, gdy do remontu pójdą kolejne trasy. Po trzecim takim projekcie remontowo-taborowym zrobi się z tego już 30 mln/rok.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Wto 18:51, 15 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mark40
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 20:33, 15 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
miluś napisał: | Czy ty rozumiesz, że te 7/10 mln to tylko dodatkowa opłata na rzecz TŚ za realizację tylko tego projektu. A ile będzie trzeba zapłacić za prace przewozową to już inna bajka. | Nie, nie rozumiem. Żadnych dodatkowych opłat nie będzie. Tylko w postaci dopłat do wzkm. Zresztą jak wreszcie powstanie Silesia to takie finansowanie zostanie zrzucone na nią. Miasta "odetchną". Prezydenci nie powinni się aż tak zamartwiać .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qwe
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 21:28, 15 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Jak odetchną? To kto będzie finansował Silesię? Nic, tylko większa biurokracja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|