Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Tramwaj w Gliwicach, a teraz to i gdzie indziej ;-)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 58, 59, 60, 61, 62  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Pon 11:22, 02 Kwi 2012    Temat postu:

Takiego SORa naładować można w 15 minut na kolejne 25 km. Dla autobusu miejskiego w sam raz. Trzeba by tylko na pętlach montować ładowarki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 18:59, 03 Kwi 2012    Temat postu:

A jednak nie prima aprilis.
[link widoczny dla zalogowanych]

W takim razie należy życzyć sukcesu i żeby projekt nie utknął w szufladzie i nie opóźnił się o 20 lat. Smile
Jaworzno to jednak nie KZK GOP. I elektroniczny bilet mają wcześniej i nowe tramwaje będą mieć wcześniej. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stachu



Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:32, 03 Kwi 2012    Temat postu:

A Wy jak te niewierne Tomasze Very Happy
A tu proszę Wink
Trzymam kciuki z Jaworzno.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Wto 20:27, 03 Kwi 2012    Temat postu:

Ja tam też trzymam. Choć budowanie miejskiej elektrowni słonecznej, mając pod nosem elektrownię węglową, to dość kuriozalny pomysł. Jaszcze bardziej kuriozalna jest próba zasilenia nią linii tramwajowej. No ale niech im się wiedzie. Boje się tylko, że jak projekt Jaworzna dostanie dofinansowanie unijne (bo zapewne władze na nie liczą), to braknie już kasy dla TŚ (przynajmniej z puli RPO).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:25, 03 Kwi 2012    Temat postu:

m966 napisał:
Boje się tylko, że jak projekt Jaworzna dostanie dofinansowanie unijne (bo zapewne władze na nie liczą), to braknie już kasy dla TŚ (przynajmniej z puli RPO).
Nie wiem czy ma to zwiazek z jaworznickim projektem, ale dąży się do tego, żeby projekty TŚ stały się również kluczowe w następnej perspektywie finansowej 2014-20 i nie musiały brać udziału w konkursie. Przy tylu projektach transportu szynowego (tramwaje, kolej, a jesli dołączy sie jeszcze Częstochowa ze swoimi tramwajami to juz w ogóle) nie ma chyba juz co marzyć o tym, że jakikolwiek zakup autobusów uzyska dofinansowanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Śro 11:58, 04 Kwi 2012    Temat postu:

Niekoniecznie. W obecnym budżecie RPO była oddzielna suma na tramwaje i oddzielna na autobusy. Myślę, że w kolejnym powinno być podobnie. Trudno, żeby samorządy np. w Cieszynie albo Zawierciu były odcięte od możliwości pozyskania dotacji na KM, tylko dlatego, że Jaworznu zamarzyły się tramwaje. Szczególnie, że Jaworzno dopiero co dostało kupę kasy na autobusy, a nasz UM, jeśli chodzi o dotacje, wyznaje zasadę "każdemu po równo". Myślę, że to się w następnej perspektywie unijnej nie zmieni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:17, 04 Kwi 2012    Temat postu:

m966 napisał:
Niekoniecznie. W obecnym budżecie RPO była oddzielna suma na tramwaje i oddzielna na autobusy. Myślę, że w kolejnym powinno być podobnie. Trudno, żeby samorządy np. w Cieszynie albo Zawierciu były odcięte od możliwości pozyskania dotacji na KM, tylko dlatego, że Jaworznu zamarzyły się tramwaje. Szczególnie, że Jaworzno dopiero co dostało kupę kasy na autobusy, a nasz UM, jeśli chodzi o dotacje, wyznaje zasadę "każdemu po równo". Myślę, że to się w następnej perspektywie unijnej nie zmieni.
Pamiętam, pdfa na którym projekty dofinansowane były na jednej liście. Nie było żadnego podziału. Poza tym:

Cytat:
Jak zaznacza, budowa tramwaju to być może jedyny sposób na wykorzystanie środków unijnych na komunikację miejską w Jaworznie - Nie wierzę, że Unia zgodzi się dofinansować w przyszłej perspektywie zakup autobusów zasilanych paliwami kopalnymi. Wynika to z założeń Białej Księgi - do 2040 cały transport publiczny w miastach ma być bezemisyjny. Można być za to pewnym, że na ekologiczny transport szynowy przeznaczone będą duże środki. I z nich chcemy skorzystać - zapewnia Tosza.


[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Śro 16:56, 04 Kwi 2012    Temat postu:

Cytat:
Wynika to z założeń Białej Księgi - do 2040 cały transport publiczny w miastach ma być bezemisyjny.
Tja. Ciekawe jakie firmy opatentowały i produkują silniki elektryczne do autobusów.
Tramwaje spoko, ale co mają zrobić te wszystkie mniejsze miasteczka, dla których tramwaj to za dużo?

EDIT. Jeszcze warto i tu powtórzyć dwa sformułowania, które doskonale opisują całą tramwajową komunikację w GOP:
Cytat:
- Chcemy, żeby tramwaj był prawdziwą alternatywą dla transportu samochodowego. Dlatego tabor musi być inny niż w Tramwajach Śląśkich - szybki, cichy, luksusowy, klimatyzowany i wyposażony w internet. Tylko tak można zachęcić kierowców do przesiadki na komunikację publiczna - zauważa Tosza.

Cytat:
- Z chwilą oddania sieci tramwajowej rola autobusów w mieście zmieni się. Nie będzie takiej chorej sytuacji jak w GOP, gdzie autobusy konkurują z tramwajami. W naszym modelu autobusy tylko dowoziłyby mieszkańców do linii tramwajowej, dlatego w dłuższej perspektywie koszty kumunikacji w mieście obniżą się - kończy Tomasz Tosza.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Śro 17:26, 04 Kwi 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Śro 17:13, 04 Kwi 2012    Temat postu:

mark40 napisał:
Pamiętam, pdfa na którym projekty dofinansowane były na jednej liście. Nie było żadnego podziału.


Sprawdziłem sobie i już wiem: osobno jest tylko tabor i infrastruktura. Natomiast w podziałaniu taborowym faktycznie nie ma już podziału na autobusy i tramwaje. Nie zmienia to faktu, że UM lubi dać każdemu regionowi po równo, więc konkursy będą rozstrzygane tak, żeby beztramwajowe Podbeskidzie i ROW też coś dostały. Częstochowa i GOP na pewno wszystkiego nie zgarną. Sądzę, że Częstochowa, która już dostała na tramwaje tym razem w ogóle nie wystartuje. Jaworzno może nie zdążyć przygotować swojego projektu. A TŚ? Zobaczymy, czy się na czas wygrzebią spod obecnego kontraktu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Śro 17:24, 04 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:28, 21 Cze 2012    Temat postu:



Nowe tramwaje zdecydują o komunikacji w regionie

Tramwaje Śląskie ogłosiły pierwszy w swojej historii przetarg na kupno 30 nowych wagonów. Ale to nie będzie zwykła transakcja. Od tego, jakie będą zależy w dużej mierze postrzeganie komunikacji w naszym regionie.




29 czerwca dowiemy się, którzy producenci odpowiedzieli na anons Tramwajów Śląskich zainteresowanych kupnem 30 nowych niskopodłogowych tramwajów. To jeden z najbardziej oczekiwanych przetargów komunikacyjnych w regionie i jeden z największych w Polsce.

Tramwaje Śląskie wybierają się na zakupy pierwszy raz w swojej historii i pierwszy raz od 11 lat, gdy wtedy jeszcze Przedsiębiorstwo Komunikacji Tramwajowej w Katowicach kupiło w chorzowskiej fabryce Alstom Konstal 17 niskopodłogowych citadisów 100, potocznie nazywanych Karlikami. Od tamtego czasu na tory aglomeracji nie wyjechał żaden nowy tramwaj, a tabor uzupełniano - i nadal uzupełnia się - tylko sprowadzanymi z Niemiec i Austrii Francikami i Helmutami oraz remontowanymi leciwymi wagonami z serii 105N.

Nic więc dziwnego, że zakup 30 nowych wagonów wzbudza emocje. Do nowych autobusów kupowanych przez PKM-y zdążyliśmy się już przyzwyczaić, ale do nowych tramwajów nie, bo po prostu nie widzimy ich na co dzień na torach śląskich i zagłębiowskich miast. Dlatego od tego, jakie tramwaje kupimy, będzie w dużej mierze zależało postrzeganie komunikacji w naszym regionie. Kto z nas, będąc w Krakowie czy Poznaniu, nie zwrócił uwagi na nowe tramwaje i nie patrzył na nie z zazdrością?

Ale nie załamujmy się, bo po pierwsze, jest w czym wybierać. Kilka tygodni temu przygotowaliśmy w "Gazecie" przegląd najciekawszych nowych tramwajów jeżdżących po Krakowie, Poznaniu czy Warszawie i okazuje się, że prawie wszystkie spełniają wymogi postawione przez Tramwaje Śląskie. Spółka nie eksperymentowała i przygotowała specyfikację tak, by w przetargu mogli wziąć udział wszyscy liczący się gracze: i Alstom produkujący citadisy, Pesa wytwarzająca twisty czy Salaris ze swoimi tramino. Szanse może mieć nawet puma wyprodukowana przez Fabrykę Cegielskiego w Poznaniu, mimo iż do tej pory po szynach jeździ tylko jeden egzemplarz.

Po drugie, widać, że Tramwaje Śląskie dokładnie wiedzą, czego chcą i potrafiły dostosować swoje oczekiwania do realiów aglomeracji. Można narzekać na brak klimatyzacji (szkoda), ale poza tym nowe tramwaje będą miały wszystko co trzeba: odpowiednią długość, bo zmieszczą się na przystankach, oszczędne silniki, dużo miejsc siedzących i sporo wyposażenia dodatkowego poprawiającego bezpieczeństwo.

Jest też parę zagrożeń. Nie wiadomo, dlaczego spółka zdecydowała się na przetarg ograniczony i będzie rozmawiać tylko z wybranymi firmami, które zgłoszą się do rywalizacji. Ale i to da się jakoś wytłumaczyć, biorąc pod uwagę, że rynek producentów taboru jest stabilny i mniej więcej wiadomo, czego można się spodziewać. Pozostaje wybrać najlepszą i najtańszą ofertę. Chyba że będą protesty i odwołania od przegranych w tej rywalizacji. Wtedy cała procedura może się przeciągnąć, a dostawa nowych wagonów znacznie opóźnić.

Nowe tramwaje będą widoczne przede wszystkim na ulicach Katowic, Chorzowa i Sosnowca (to będą pierwsze niskopodłogowe wagony w mieście). Miejmy nadzieję, że w przyszłości samorządowcy nie będą już skąpić pieniędzy na remont torowisk ani likwidować tramwajów, jak zrobiono to w Gliwicach. Wtedy na kolejny przetarg na kupno nowych tramwajów nie trzeba będzie czekać następnych 11 lat.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 17:16, 25 Wrz 2012    Temat postu:

Chyba jeszcze nie było: w sobotę odbędzie się Dzień Otwarty zajezdni Tramwajów Śląskich w Gliwicach:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:49, 26 Wrz 2012    Temat postu:

UWAGA! Do Zabrza przyjadą Citadis oraz Duewag Pt Wezmą udział w paradzie oraz będą jeździć przez cały dzień na liniach specjalnych

Specjalne, bezpłatne tramwaje wyruszać będą z zajezdni Gliwice od godziny 12:31 do godziny 19:46 co piętnaście minut według załączonego rozkładu jazdy:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 15:54, 27 Wrz 2012    Temat postu:

Wow! Jednak "da się" wysłać tu Karlika!
Szkoda, że to o jakieś 3 lata za późno... Neutral


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stachu



Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:45, 27 Wrz 2012    Temat postu:

Ale też od rana będą jeździły zatramwaje Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:50, 23 Paź 2012    Temat postu:

Prezes TŚ zdradził publicznie plany na lata 2014-2020. Drugi unijny projekt zgodnie z wcześniejszymi przewidywaniami ma być większy od pierwszego

Freisler: Chcemy mieć pewność, że komunikacja tramwajowa będzie się rozwijać

Tramwaje Śląskie realizują projekt modernizacji infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w aglomeracji górnośląskiej. Dzięki realizacji ten inwestycji mają powstać w regionie nowe kilometry torowisk, a stare zostaną zmodernizowane. – Droga do projektu nie była krótka – przyznaje Tadeusz Freisler, prezes Tramwajów Śląskich.


W ramach projektu zaplanowano w sumie modernizację i budowę 46 km torowisk. Przebudowana zostanie trakcja oraz część torów. Co więcej, zakupionych zostanie 30 nowych niskopodłogowych pojazdów, a istniejące 75 sztuk ma zostać zmodernizowanych.

Jak informuje Tadeusz Freisler, realizacja projektu już się rozpoczęła. – Pierwsze zmodernizowane tramwaje powinny się pojawić pod koniec tego roku – powiedział prezes Tramwajów Śląskich podczas Forum Inwestycji Tramwajowych 2012. Nowe tramwaje powinny zostać dostarczone w 2014 roku, a obecnie trwa przetarg na wyłonienie dostawcy tych tramwajów.

Łącznie Tramwaje Śląskie planują wykonanie 27 zadań, z czego najważniejsze będzie to dotyczące połączenia od Sosnowca przez Katowice, Chorzów, Bytom i Zabrze. – W tej chwili mamy 21 pozwoleń na budowę tych zadań. Rozpoczęliśmy realizację tego projektu – oznajmił Freisler.

Prezes Tramwajów Śląskich liczy na to, że dzięki realizacji projektu uda się zahamować postępujące procesy degradacyjne oraz poprawić sprawność i niezawodność komunikacji publicznej. Ma także nadzieję, na to, że pasażerowie będą usatysfakcjonowani efektami przedsięwzięcia.

Tramwaje Śląskie szykują się także na przyszłą perspektywę finansową. W planie jest modernizacja około 70 km torowisk, budowa 11 km nowych odcinków oraz zakup około 40 nowoczesnych wagonów tramwajowych.

Podczas Forum Inwestycji Tramwajowych 2012 Tadeusz Freisler zaznaczył, że nadzieje związane z projektem powinny się spełnić. – My chcemy tę nadzieję przemienić na pewność, że system komunikacji tramwajowej w aglomeracji śląsko-zagłębiowskiej będzie się w dalszym ciągu rozwijał – powiedział prezes Tramwajów Śląskich.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 58, 59, 60, 61, 62  Następny
Strona 59 z 62

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin