Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Tramwaj w Gliwicach, a teraz to i gdzie indziej ;-)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 59, 60, 61, 62  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 13:39, 25 Paź 2012    Temat postu:

mark40 napisał:
Tramwaje Śląskie szykują się także na przyszłą perspektywę finansową. W planie jest modernizacja około 70 km torowisk, budowa 11 km nowych odcinków oraz zakup około 40 nowoczesnych wagonów tramwajowych.


Napiszę to wprost: uważam, że TŚ nie będą miały pieniędzy na wkład własny do tego projektu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:32, 25 Paź 2012    Temat postu:

Może miasta coś tym razem dorzucą, tak jak obecnie Katowice finansują remonty w centrum oraz Chorzów, który zamierza przebudować torowiska na rynku za swoje pieniądze. Pewnie bez kredytu zaciągnietego przez TŚ się nie obejdzie. MPK Kraków na zakup wszystkich Bombardierów brał kredyty co kilka lat, za kredyty wybudował kilka nowych tras. Patrząc na krakowska spółkę, TŚ z jednym kredytem mogą mieć jeszcze zdolność kredytową do zaciągnięcia następnych.

Jest rozstrzygnięcie przetargu na zakup 30 wagonów
[link widoczny dla zalogowanych]

Cena brutto jest niższa o ponad 37 mln od zakładanych w projekcie. Póki co rozstrzygnięte przetargi są korzystne, zarówno zakup wagonów jak i modernizacja torowisk wychodzi taniej niż założono w kosztorysie. Moze sie się tych oszczędności nazbiera na 100 mln, co będzie miało wpływ na kondycję finansową TŚ (mniejszy zaciągnięty obecny kredyt), co przełoży sie na dalsze możliwości inwestycyjne.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mark40 dnia Czw 16:33, 25 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 16:53, 25 Paź 2012    Temat postu:

mark40 napisał:
Może miasta coś tym razem dorzucą, tak jak obecnie Katowice finansują remonty w centrum oraz Chorzów, który zamierza przebudować torowiska na rynku za swoje pieniądze. Pewnie bez kredytu zaciągnietego przez TŚ się nie obejdzie. MPK Kraków na zakup wszystkich Bombardierów brał kredyty co kilka lat, za kredyty wybudował kilka nowych tras. Patrząc na krakowska spółkę, TŚ z jednym kredytem mogą mieć jeszcze zdolność kredytową do zaciągnięcia następnych.


Już po pierwszym kredycie zadłużenie TŚ przekracza 200% kapitału zakładowego. A i tego kredytu by nie było gdyby nie przeróżne zabezpieczenia poczynione przez miasta i KZK GOP. Osobiście nie widzi mi się ten drugi kredyt, który będzie pewnie dużo większy, niż obecny. Sądząc z opisu inwestycji, koszt tego drugiego programu będzie wyższy, niż obecnego. A miasta? Już teraz są mocno zdołowane kosztami, które będą musiały ponieść na sfinansowanie obecnego programu. Tak więc, jeśli nawet znajdą się pieniądze na ten projekt, to będzie to dla gmin gigantyczny ciężar. Podobnie zresztą, jak w przypadku Krakowa, który też dość mocno się musiał pozadłużać na inwestycje tramwajowe.


mark40 napisał:
Cena brutto jest niższa o ponad 37 mln od zakładanych w projekcie. Póki co rozstrzygnięte przetargi są korzystne, zarówno zakup wagonów jak i modernizacja torowisk wychodzi taniej niż założono w kosztorysie. Moze sie się tych oszczędności nazbiera na 100 mln, co będzie miało wpływ na kondycję finansową TŚ (mniejszy zaciągnięty obecny kredyt), co przełoży sie na dalsze możliwości inwestycyjne.


Oszczędności na projekcie wpłyną niestety tylko na zmniejszenie dotacji, a nie na zmniejszenie wkładu własnego.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Czw 16:57, 25 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:31, 25 Paź 2012    Temat postu:

Myślę, że jak zwykle w przypadku tramwajów siejesz demagogie, a o możliwości finansowania nie masz pojęcia. Wydaje mi się po wpisie powyższym, że pojęcia również nie masz na co wpłyną oszczędności, a istnieje jeszcze opcja zwiększenia dotacji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 19:14, 25 Paź 2012    Temat postu:

Czas pokaże. Wszystko zależy tak naprawdę od ustaleń z CUPT, ale zasada jest taka, że raczej zmniejsza się dotację, niż zwiększa. Taki na przykład SDIP (też finansowany z POIiŚ) początkowo miał dostać prawie 8 mln zł dofinansowania, a po ostatnim aneksie - dostanie tylko połowę z tego. Główna przyczyna to właśnie oszczędności po przetargu.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Czw 19:15, 25 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:45, 25 Paź 2012    Temat postu:

Jeśli przykładowo zaoszczędzi sie 100 mln to dotacja może zmniejszyć się maksymalnie o 59 mln (59%) pozostałe 41 mln to oszczędność wkładu własnego. Obecnie istnieje jeszcze opcja podwyzszenia 59% na wyższy XX% i nie ma to żadnego związku z powstającymi oszczędnościami.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mark40 dnia Czw 19:46, 25 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 11:05, 27 Paź 2012    Temat postu:

Jeszcze odnośnie tej dotacji, przypomniał mi się przykład dofinansowania Podium gdy jeszcze inwestycja nie była oficjalnie zagrożona. Przecież w pierwszym przetargu cena inwestycji była także mniejsza od zakładanej, a dofinansowanie nie miało się zmniejszyć, miało wynosić nadal 141 mln.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaspric
Administrator


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kopernika

PostWysłany: Sob 15:52, 27 Paź 2012    Temat postu:

^^ nie, była znacznie wyższa od zakładanej (tj. tej wpisanej we wniosku o dofinansowanie).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Sob 16:29, 27 Paź 2012    Temat postu:

W dofinansowaniu było bodajże 212 mln zł, a na przetargu - 300 mln zł.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Sob 13:45, 05 Sty 2013    Temat postu:

Design by Tramwaje Śląskie. Laughing

ps-man napisał:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Kierunek jest, nowy wyświetlacz z godziną i temperaturą jest. A jakie proste owo dostosowanie... Laughing Ale ja się pytam - po co to?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m966 dnia Sob 13:45, 05 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sob 20:36, 05 Sty 2013    Temat postu:

Tablice wpasowują się w trend wytyczony przez 105N, E1 lub Pt8 - wiekowe konstrukcje poddane liftingowi i dające nową jakość. Wink

Choć zegar na przystanku zawsze się przyda. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Sob 22:25, 05 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Wto 19:20, 15 Sty 2013    Temat postu:

Fajny pomysł: [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:00, 16 Sty 2013    Temat postu:



Ogromne inwestycje w sosnowieckie tramwaje. W grę wchodzi ponad 200 milionów

Inwestycja w linię tramwajową nr 15 w Sosnowcu to niejedyne plany spółki Tramwaje Śląskie. Te mogą zrewolucjonizować transport szynowy w mieście, choć dopiero w przeciągu kilku lat.

Pod koniec roku informowaliśmy o powoli wchodzących w życie planach remontu linii tramwajowej nr 15 w Sosnowcu. Tunel, nowe wagony, a także 4 kilometry nowych torów to jednak nie wszystkie plany spółki. - Tramwajem można jeździć po całym mieście, a linie muszą być zhierarchizowane. Jeśli poprawimy szyny, każdy sprawny technicznie tramwaj będzie dobrze jeździł. Ważne, aby remontować te miejsca, gdzie jest najgorzej, bowiem klienci w końcu odwrócą się od tramwajów - mówi prezydent Sosnowca, Kazimierz Górski.

Remont “piętnastki”, choć będzie największą inwestycją tramwajową w Zagłębiu od “nastu” lat, nie wszystkim jednak przypada do gustu. Mieszkańcy bardzo często zwracają uwagę na potrzebę remontu dwóch, kluczowych dla miasta linii – 26 i 27. Ich zdaniem, “piętnastka” niekoniecznie jest istotna. To jednak może się zmienić po remoncie, bowiem plany zakładają, że do Katowic dojedziemy w 20 minut, a tramwaje mają mieć tzw. “zieloną falę”.

Jednak TŚ zaprezentowały plany na kolejne lata. Według nich główne inwestycje spółki mają dotyczyć właśnie Sosnowca. Jedną z nich ma być budowa i rozbudowa linii w rejonie ulicy Piłsudskiego aż do Baczyńskiego. - W planie jest generalna modernizacja torowiska w ulicy Piłsudskiego od skrzyżowania z ulicą Sobieskiego aż do drogi S86 – mówi Andrzej Bywalec, dyrektor ds. inwesty*cji Tramwajów Śląskich.

To niejedyne założenia, bowiem wymienione mają zostać torowiska w Pogoni, a także od Andersa aż do Orląt Lwowskich. – Odcinki linii tramwajowej zlokalizowane w rejonie ulic Będzińskiej, Andersa oraz Staropogońskiej to torowiska tramwajowe, które spółka zamierza poddać przebudowie w kolejnych latach przy udziale finansowym Unii Europejskiej w ramach nowego budżetu na lata 2014 – 2020 – dodaje Bywalec. Na razie jednak jest zbyt wcześnie, aby podawać szczegóły.

Największa ma być jednak inwestycja związana z linią 27, która jest jedną z najważniejszych dla Sosnowca. Na jednej z komisji Rady Miejskiej przedstawiciele Tramwajów Śląskich zaprezentowali pomysł powstania nowej linii tramwajowej do Zagórza, połączenia jej z trasą tramwaju 27 oraz łączenia linii tramwajowych w Klimontowie. W sumie taka inwestycja miałaby pochłonąć aż 180 milionów złotych, z czego 80 przeznaczono by na nowy tabor. – Na razie mówimy o około 4-kilometrowym odcinku biegnącym m.in. wzdłuż ul. Białostockiej, al. Paderewskiego i Rydza Śmigłego

i kończącym się pętlą przy placu Papieskim. Kwestia dalszego poprowadzenia torowiska i połączenia go z linią 27 to melodia przyszłości. Taka inwestycja jest rozważana przez spółkę. Odbyły się już wstępne rozmowy na ten temat z przedstawicielami władz miasta, które podeszły do niej pozytywnie, ale na razie jest zbyt wcześnie, by mówić o konkretach – mówi rzecznik spółki, Andrzej Zowada.

Wszystkie inwestycja są jednak uzależnione od unijnego dofinansowania. – Nowe inwestycje, o których mówimy, są ujęte w planach spółki i przygotowywane od dłuższego czasu. Dlatego szansę na ich realizację są bardzo wysokie. Jedyne, co mogłoby zatrzymać inwestycje, to brak środków finansowych na ich realizację, jednak i nad tym intensywnie pracujemy. Z drugiej strony inwe*stycje mogłyby wstrzymać władze Sosnowca, ale również z tej strony mamy poparcie i chęć współpracy, więc wszystko zmierza w dobrym kierunku – dodaje Zowada. W sumie TŚ zgłosiły projekty o wartości pół miliarda złotych, z czego aż 230 milionów dotyczy Sosnowca!

Samorządowcy pozytywnie zapatrują się na plany spółki. – Wszystkie linie są istotne. Czy to 15, czy 26, czy 27. Pierwsza dowozi ludzi do Katowic i w przeciwnym kierunku. Dwie pozostałe mają wymiar lokalny i są ważne dla mieszkańców. Docelowo najważniejsze jest, aby jeździło się nimi komfortowo. Kiedyś nie było pieniędzy, więc niewiele się robiło. Tramwaje są ważne i nie chcielibyśmy, aby doszło do takich sytuacji, jak np. jest w Gliwicach – mówi Wojciech Kulawiak, przewodniczący komisji gospodarki komunalnej i transportu Rady Miejskiej w Sosnowcu.

Nie wszyscy jednak cieszą się z wydłużenia trasy linii „15”. Jak poinformowała nas mieszkanka Zagórza w telefonie do naszej redakcji, niektórzy mieszkańcy osiedla nie chcą budowy trasy i przygotowują stosowny protest.

[link widoczny dla zalogowanych]

Tymczasem docierają zmodernizowane stopiątki



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 19:09, 27 Wrz 2013    Temat postu:

Tak mi się przypomniało



Tramwaje zaoszczędziły 120 mln zł. Wydadzą je na tory i nowoczesne wagony

Dzięki pieniądzom zaoszczędzonym podczas prowadzonych obecnie modernizacji torowisk Tramwaje Śląskie będą mogły wyremontować dodatkowe kilometry torów i kupić więcej nowych wagonów. Chodzi o około 120 mln zł, co w przeliczeniu daje 15 km torów lub 15 nowych tramwajów.


Na prowadzony obecnie projekt modernizacji torowisk - obejmujący również zakup 30 nowych tramwajów i modernizację 75 wagonów - przeznaczono ponad 800 mln zł (większa część to unijne dofinansowanie). Za te pieniądze Tramwaje Śląskie zaplanowały przebudowę 46 km torów, ale już wiadomo, że dzięki korzystnym rozstrzygnięciom przetargów spółka za prace zapłaci mniej, niż planowała.

Dodatkowe inwestycje na trzech ciągach

Wszystko wskazuje na to, że zaoszczędzone pieniądze "wrócą" do Tramwajów Śląskich, które będą mogły zrealizować drugi etap projektu warty 120 mln zł. Potwierdzenia przyznania tych pieniędzy, które jest raczej formalnością, można oczekiwać we wrześniu.

Przedstawiciele Tramwajów informują, że część pieniędzy zamierzają przeznaczyć na przebudowę kolejnych odcinków torowisk, a część na zakup nowych tramwajów. Nie wiadomo, w jakich proporcjach. Za 120 mln zł, biorąc pod uwagę obecne średnie koszty przebudowy torowisk i ceny nowych tramwajów, można by zmodernizować około 15 km torów lub kupić 15 nowych tramwajów.

- Uwolnioną pulę środków chcemy wykorzystać na usprawnienie ruchu tramwajowego na trzech ciągach, które już zostały objęte projektem, czyli: Katowice Brynów - Chorzów - Bytom, Sosnowiec Zagórze - Katowice - Chorzów - Świętochłowice - Bytom oraz Bytom - Ruda Śląska - Zabrze - wylicza Andrzej Zowada, rzecznik spółki. O jakie dokładnie odcinki chodzi, nie chce na razie mówić.

- Spółka zgłosiła propozycje nowych zadań i w tej chwili są one konsultowane. Nie chcemy na razie ujawniać, jakie konkretnie zadania zgłosiliśmy do realizacji, gdyż to może się jeszcze zmienić w wyniku konsultacji. Na pewno poinformujemy o tym po zatwierdzeniu projektu - mówi Zowada. Dodaje, że spółka nie chce też rozczarować pasażerów, którzy będą liczyć na modernizację konkretnego odcinka, a potem okaże się, że nie został on zakwalifikowany do realizacji.

Dodatkowe inwestycje także w trolejbusyJak już informowaliśmy, dodatkowa pula pieniędzy trafi też do Tyskich Linii Trolejbusowych, które razem z Tramwajami są beneficjentem pierwszego etapu projektu. W jego ramach TLT - oprócz modernizacji istniejących linii - kupiły też 15 nowych trolejbusów. Teraz TLT będą miały dodatkowo do rozdysponowania zaoszczędzone 10 mln zł. Za te pieniądze powstaną nowe linie trolejbusowe. TLT właśnie ogłosiły przetarg na opracowanie projektu budowy 1,3 km dwustronnej sieci trakcyjnej w ul. Sikorskiego (na odcinku od "pętli paprocańskiej" do zjazdu z ulicy Beskidzkiej) oraz 2,2 km dwustronnej sieci trakcyjnej w ul. Sikorskiego i Stoczniowców 70 (na odcinku od ronda Zesłańców Sybiru do ronda Żwakowskiego). Oprócz TLT kupi też trzy nowe trolejbusy.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 13:39, 24 Paź 2013    Temat postu:

W Gliwicach taką prawidłowość odnotowałem już bardzo dawno.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 59, 60, 61, 62  Następny
Strona 60 z 62

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin