Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna

Tramwaj w Gliwicach, a teraz to i gdzie indziej ;-)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 60, 61, 62  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja
Autor Wiadomość
proso2



Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 7:12, 25 Paź 2013    Temat postu:

Jest takie prawo ekonomiczne, wymyślone przez Amerykanów: jak się coś może popsuć, to się posuje. Wychowałem się w domu nie opodal gliwickiego tramwaju. Ciągle się coś psuło, ale pracownicy mieli sto sposobów, aby temu zaradzić. Było to mozliwe, bo wozy motorowe były dwukierunkowe. Wystarczyło przełożyć korbę na drugie stanowisko motorniczego i tramwaj jechał z powrotem, omijając końcowe przystanki. Inna możliwość nawracania była w centrum, gdzie czwórka mogłą skorzystać z pętli, jakątworzyły linie jedynki i dwójki. Dziury w opóźnieniach łatała też krótka linia czwórka bis.
Pytałem starszych pracowników, jak to było w Zagłębiu, gdzie linie były jednotorowe i od czasu do czasu miały mijanki. Przed wojną przystanki były między mijankami, a motorniczowie jeździli tak punktualnie, że mijali się na tych mijankach bez zatrzymania! Po prostu, jak się chciało, to się dało.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sob 0:20, 23 Lis 2013    Temat postu:

Tramwaj, nowy i to nawet w Zabrzu. Wink

[link widoczny dla zalogowanych]
Ogólnie bardzo fajnie wygląda, tylko ten turkusowy pasuje jak pięść do nosa, a nic nie pobije obrzydliwości tych pasków na drzwiach. Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwarek dnia Sob 0:21, 23 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Sob 7:25, 23 Lis 2013    Temat postu:

Zgaduję, że w Zabrzu widzą go pierwszy i ostatni raz. A paski to jest chyba wymóg praktyczny dla słabiej widzących, żeby zaakcentować gdzie są drzwi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 11:47, 24 Lis 2013    Temat postu:

Nowej Pesy pewnie w Zabrzu przez najbliższych parę lat sie nie zobaczy, ale jakieś nowe tramwaje typy Protram/Moderus Beta z częścią niskopdłogową na pewno. TŚ zamierzają zamówić kilkanaście takich wagonów do 2015 roku. Być może pojawią sie także citadisy, ale to chyba zależy od zakresu nowych remontów w Zabrzu jakie uda sie zrobić z dodatkowych pieniędzy także do 2015 roku.

Chciałem zapytać jak tam budowa centrum przesiadkowego w Gliwicach? W Chorzowie dzięki TŚ w przyszłym roku rusza przebudowa rynku z budową właśnie centrum przesiadkowego. Myślę, że to będzie pierwszy taki przykład w aglomeracji (moze w kraju) rewitalizacji przestrzeni publicznej przy współudziale transportu miejskiego.

Cytat:
Podczas konferencji przyznano, że wybór miejsca na centrum przesiadkowe w północno-wschodniej części rynku jest niemal przesądzony, bo jego projekt trafił już do ministerstwa infrastruktury. Bolesław Knapik, wiceprezes Tramwajów Śląskich, mówił, że spółka otrzymała 10 mln zł na zmianę układu torowiska chorzowskiego rynku i jego okolic. Dodał, że zadanie to należy wykonać do połowy 2015 roku. - Jeśli zrezygnujemy z tej koncepcji to istnieje spora obawa, że pieniądze przepadną.

Andrzej Kotala, prezydent Chorzowa, cieszy się, że doszło do spotkania z architektami. Dzięki takiej dyskusji, zdaniem prezydenta, będą mogli oni dobrze przygotować się do konkursu na zagospodarowanie rynku i jego otoczenia wraz z centrum przesiadkowym. Prezydent zaznacza, że nie chodzi przy tym o samą płytę rynku ale także o teren przyległy.

- Tramwaje Śląskie mają dodatkowe środki na budowę torowiska. Miasto będzie starało się na pozyskanie środków unijnych, 10 może 15 mln zł z czego nasz wkład własny wyniósłby 15 procent. Dla nas to jedyna okazja na zrealizowanie marzeń o rynku w ciągu najbliższych 3 lat - mówi A. Kotala.

Z tą opinią zgadza się także Marek Kopel. - To prawdopodobnie jedyna w historii szansa by pozyskać środki na przebudowę rynku i okolic. Przebudowa rynku i budowa centrum przesiadkowego to bardzo drogie inwestycje i zapewne miasta nie byłoby na nie stać. Prace te należy wykonać rozważnie. Nowe rozwiązanie będzie musiało nam służyć przecież przez kilkadziesiąt następnych lat.

Prezydent zapowiada, że jeszcze w tym miesiącu we współpracy z katowickim oddziałem Stowarzyszenia Architektów Polskich, zostanie ogłoszony konkurs na zagospodarowanie rynku i jego otoczenia wraz z centrum przesiadkowym.

Pierwsze prace związane z modernizacją tego terenu mają rozpocząć się w przyszłym roku.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:29, 29 Lis 2013    Temat postu:

Podbijam, bo chyba nikt nie zauważył mojego pytania:

Cytat:
Chciałem zapytać jak tam budowa centrum przesiadkowego w Gliwicach?


Przy okazji. Dziś natknąłem sie na poniższe informacje. W czasie kiedy zlikwidowano tramwaj w Gliwicach na poważnie rozważano też likwidację tramwaju w Pabianicach. Poniżej jak sytuacja wygląda tam dzisiaj:

Tramwaj coraz popularniejszy

Coraz więcej pabianiczan korzysta z tramwajów linii 41. Składy przewożą już prawie 10 tysięcy pasażerów dziennie – wynika z badań, przeprowadzonych w listopadzie przez Zespół Inżyniera Miasta Urzędu Miejskiego w Pabianicach. Pabianice wspólnie z Ksawerowem będą starać się o środki na modernizację linii tramwajowej z nowej perspektywy unijnej.

W lipcu Urząd Miejski przeprowadził badania preferencji pasażerów komunikacji miejskiej. Najważniejszym postulatem pabianiczan było przywrócenie dwóch wagonów tramwaju. Po wielomiesięcznych negocjacjach Pabianic i Ksawerowa z Łodzią, udało się przywrócić drugi wagon i to bez dodatkowych dopłat z budżetu Pabianic. Dzięki temu, pasażerowie od początku września podróżują w bardziej komfortowych warunkach. Również na 2014 rok magistrat ustalił wstępnie z Łodzią dobrą stawkę dotacji do funkcjonowania linii 41. Drugi wagon tramwaju oczywiście zostaje.

W listopadzie Urząd Miejski powtórzył badania potoków pasażerskich na linii 41. Co się okazało? Po wprowadzeniu drugiego wagonu i zmianach w Łodzi związanych z budową trasy W-Z, liczba pasażerów wzrosła jeszcze bardziej. W 2011 roku, gdy pojedyncze wagony dojeżdżały na pęlę Chocianowice-IKEA, dziennie przewoziły 5.738 osób. Po wydłużeniu w 2012 roku trasy do placu Niepodległości, frekwencja wzrosła do 7.823 pasażerów. Teraz, gdy mamy dwa wagony, przez cały dzień roboczy tramwaje przewożą aż 9.576 osób. To wzrost aż o 67 proc. w ciągu zaledwie dwóch lat. Najbardziej obłożony kurs w sumie zabrał aż 216 osób, a w jednym momencie frekwencja niejednokrotnie przekraczała 100 pasażerów.

Jest szansa, aby połączenie tramwajowe stało się bardziej atrakcyjne dla osób, mieszkających z dala od linii tramwajowej. Urząd Miejski w Pabianicach rozmawia z łódzkim Zarządem Dróg i Transportu o wprowadzeniu specjalnego wspólnego biletu 30-dniowego i 90-dniowego. Na jego podstawie można by korzystać zarówno z pabianickich autobusów w obydwu strefach, jak i z całej łódzkiej komunikacji. Taki bilet byłby tańszy niż dwa kupowane osobno.

Linia tramwajowa wymaga modernizacji. Dlatego Urząd Miejski zgłosił do Ministerstwa Rozwoju Regionalnego wstępny zamiar realizacji rewitalizacji linii na pabianicko-ksawerowskim odcinku. W latach 2017 – 2020 mogłyby zostać wyremontowane torowiska, podstacje trakcyjne i kupione nowe wagony. Szacowany koszt realizacji projektu to około 138 mln zł, ale jest szansa na finansowanie inwestycji z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Sob 11:44, 30 Lis 2013    Temat postu:

Nijak. Na razie CWP nie wyszło z fazy planów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ellilamas



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1856
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice - Zatorze/Gwardii/Sikornik

PostWysłany: Pon 10:07, 02 Gru 2013    Temat postu:

Jesli coś się zacznie dziać to zakładam, że nie prędzej niż po oddaniu DTŚ.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Czw 11:57, 05 Gru 2013    Temat postu:

Chyba się kończy kasa na tramwaje, bo Łódź i Poznań zaczynają coś przebąkiwać o trolejbusach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:16, 07 Gru 2013    Temat postu:

Po 2020 roku skończy sie kasa na wszystko.

Można pooglądać sobie jak olbrzymie inwestycje tramwajowo-drogowe aktualnie prowadzone są w Grudziądzu
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

w Elblągu
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:09, 24 Gru 2013    Temat postu:

Kolejny program modernizacyjny sieci 2014-20 ma być finansowany również z poziomu krajowego

[link widoczny dla zalogowanych]

Będzie miał większy rozmach, powstaną nowe trasy tramwajowe, zostanie zmodernizowana większa liczba torowisk. Dofinansowanie na poziomie 85%. Teoretycznie lepiej niz obecne dofinansowanie na poziomie 59%. Choć rząd zwiększył również te aktualne do 85% to TŚ wolały przeznaczyć zwiększona dotację na kolejne zadania (zadłużony Kraków wolał zmniejszyć deficyt), które maja być zrealizowane jeszcze do 2015 roku, tzw II etap.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Wto 13:59, 24 Gru 2013    Temat postu:

Będzie jeśli się zakwalifikuje do dofinansowania i jeśli TŚ uzbierają 100 mln zł.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark40



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:40, 11 Sty 2014    Temat postu:

Nie powinno być problemu ani z jednym ani z drugim.

Tramwaje Śląskie kupią 42 nowe tramwaje. Planowały 30, ale będzie 12 tramwajów ekstra

Tramwaje Śląskie zaoszczędziły na trwającej od 2013 roku wielkiej modernizacji torowisk w aglomeracji 110 mln zł. Pieniądze, choć 59 proc. to dofinansowanie unijne, nie przepadną, o czym poinformowali w czwartek na konferencji prasowej przedstawiciele spółki. Część zostanie przeznaczona na nowe inwestycje, część na zakup dodatkowych 12 nowych tramwajów.




Po rozstrzygnięciu kolejnych przetargów okazało się, że spółka wyda na wszystkie planowane inwestycje mnie niż planowała w kosztorysie projektu. - Wystąpiliśmy więc z wnioskiem do Ministerstwa Rozwoju Regionalnego o możliwość wykorzystania tych pieniędzy – wyjaśnia Tadeusz Freisler, prezes TS. Odpowiedz ma przyjść w najbliższych tygodniach. Tymczasem TS już zaplanowały na co wydadzą około 110 mln zł oszczędności.

W planie jest przetarg na zakup kolejnych 12 wagonów, tym razem będą jednak niskopodłogowe w 30 do 40 proc. (twisty są w ponad 70 proc.), a także modernizację dotąd nie uwzględnionych w projekcie torowisk o długości 14 km, m.in. na trasie linii 7 w Świętochłowicach, a także między pętlą Słoneczną a Rondem w Katowicach, w Szopienicach od skrzyżowania z ul. Brynicy po skrzyżowanie z ul. Ratuszową i na przejeździe tramwajowym w ulicy Brackiej w Dębie, czy w centrum Chorzowa, w okolicach ratusza i wylotu z ulicy Wolności oraz na ul. Katowickiej w Bytomiu.

[link widoczny dla zalogowanych]


Będzie więcej nowych tramwajów i kolejne remonty torów

Tramwaje Śląskie rozszerzą prowadzone od kilku lat prace modernizacyjne. Pierwotnie projekt wyceniono na mniej więcej 650 mln zł; teraz 110 mln zł oszczędności ma trafić na kolejne remonty torów i nowe wozy.


Realizowany właśnie projekt obejmuje m.in. remonty 46 km torów w 6 miastach, zakup 30 nowych tramwajów i modernizację 75 starych wozów. Wartość całego projektu określono pierwotnie na niespełna 652 mln zł netto (801 mln zł brutto). Prawie wszystkie te prace i dostawy już trwają, część już się zakończyła. Łączny ich koszt - po wyborze wykonawców - wyniósł 473,1 mln zł netto, w tym 279,1 mln zł unijnego dofinansowania .

Prezes Tramwajów Śląskich Tadeusz Freisler mówi, że w przetargach na prace uzyskano niższe ceny, niż wcześniej zakładano. Dlatego są możliwe dalsze inwestycje.

12 nowych tramwajów

Rozszerzenie prac ma objąć m.in. modernizację łącznie 14 km torowisk (np. odcinka linii nr 7 w Świętochłowicach, układu torów na chorzowskim Rynku oraz torowisk w centrum katowickich Szopienic), zakup 12 nowych dwukierunkowych tramwajów i modernizację układów sterowania ruchem tramwajowym.

Według Freislera na rozszerzenie projektu zgodził się już resort infrastruktury i rozwoju, obecnie sprawę bada Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Zgoda tej instytucji spodziewana jest wstępnie w marcu, gdy będzie można ogłaszać przetargi. Wszystkie objęte drugim etapem projektu przedsięwzięcia muszą być gotowe przed końcem 2015 r.

Program "Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą" jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. Całkowity przewidywany koszt realizacji Projektu wynosi 801,06 mln zł brutto, z czego koszty kwalifikowalne wynoszą 651,80 mln zł. Przy obecnym poziomie dofinansowania w wysokości 59 proc. wydatków kwalifikowalnych wnioskowana wysokość dofinansowania wynosi 384,56 mln.

Niewykluczone jednak, że wielkość dotacji zostanie zwiększona. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju postanowiło bowiem pod koniec 2013 roku przeznaczyć na transport miejski dodatkowe 120 mln euro środków unijnych.

Linie będą wydłużone

Tramwaje Śląskie przygotowują się też do sięgnięcia po dotacje unijne na lata 2014-2020. Samorząd woj. śląskiego wnioskował już, by wśród projektów z tego regionu finansowanych ze środków krajowych znalazł się nowy projekt modernizacji infrastruktury tramwajowej w aglomeracji katowickiej - wstępnie oszacowany na 695 mln zł.

- Tramwaje Śląskie chcą, aby znalazły się w nim m.in. zapowiadane od lat nowe odcinki linii tramwajowych. Spółka dysponuje już dokumentacją przedłużenia linii nr 15 w sosnowieckiej dzielnicy Zagórze. Jako realne ocenia też przedłużenie linii nr 6 w Bytomiu - do dzielnicy Miechowice. Prócz tego remontowane miałyby być kolejne odcinki torowisk i kupowane nowe tramwaje - wyliczał prezes.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwarek



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 1449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Śro 11:36, 22 Paź 2014    Temat postu:

A jednak się dało. Smile

KZK GOP napisał:
Komunikacyjny Związek Komunalny GOP informuje, od dnia 25 października 2014 roku (sobota) wybrane kursy linii tramwajowej nr 4 (Gliwice Zajezdnia – Zaborze Pętla) będą obsługiwane pojazdami niskopodłogowymi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m966



Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 3836
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Eisengiesserei

PostWysłany: Śro 21:13, 22 Paź 2014    Temat postu:

Chyba na wybory specjalnie. Nie sądzę, żeby u nas nocowały, więc pewnie długo tak nie pojeżdżą. Ile czasu może się TŚ opłacać wozić je z Zawodzia?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stachu



Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:44, 28 Paź 2014    Temat postu:

Zostały "przerzucone" na ZK-4

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum postergliwice.fora.pl Strona Główna -> Infrastruktura i komunikacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 60, 61, 62  Następny
Strona 61 z 62

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin